Haha, inderdaad.quote:Op zondag 3 april 2011 18:12 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Het aantal uur dat je werkt is niet zo belangrijk, wat je ervoor krijgt is interessanter.
(1100*2)*0.30=660 euro per maand, incl GWLquote:Op zondag 3 april 2011 18:15 schreef Flew het volgende:
[..]
Haha, inderdaad.
Helemaal vergeten erbij te vermelden!
Mijn vriend en ik verdienen beide 1100 euro per maand.
Dankjewel voor je reactie, Muhahaha!quote:Op zondag 3 april 2011 19:39 schreef muhahaha het volgende:
Particuliere huurwoningen hebben vaak zo een eis niet, enige eis is dat je voldoende verdient zodat je geen wanbetaler wordt.
Het is net wat je er zelf voor over hebt, daarbij is de oppervlakte van de woning en de ligging redelijk interessant, zeker voor de prijzen die je noemt.
GWL is voor ons momenteel 150 euro en onze woning is slecht geisoleerd, om je een idee te geven
Internet en tv kosten 30 tot 40 euro per maand, dan heb je voor beide het basis abonnement.
Dat is ook afhankelijk van isolatie en de grootte van de ruimte die je verwarmt. Wij verwarmen alleen de woonkamer en als het echt koud wordt de slaapkamer. Dubbelglas is een goed begin, als de huurwoning voorzien is van dubbelglas en je zou alleen de woonkamer verwarmen in de koudere maanden zul je 80 tot 100 euro per maand betalen. Let op, dit is een erg ruwe schattingquote:Op zondag 3 april 2011 19:46 schreef Flew het volgende:
[..]
Dankjewel voor je reactie, Muhahaha!
De tweede woning bedraagt de woonoppervlakte 140 vierkante meter.
En bij de derde woning is de woonoppervlakte 150 vierkante meter.
Hoeveel zou je ongeveer - als je natuurlijk let op geen onnodig licht laten branden, en de verwarming niet te hoog zetten bijvoorbeeld - kwijt zijn aan gas, water en electriciteit?
Wat zou daarvoor een ruwe schatting zijn?
Sociale huurwoning(flat) tot 500 euro is het beste passend voor jullie.quote:Op zondag 3 april 2011 18:11 schreef Flew het volgende:
Mijn vriend en ik willen over plusminus twee maanden gaan samenwonen, in een leuk huurhuisje.
Maar hoeveel kan een koppel (beide werkend, we verdienen elk 1100 euro per maand) ongeveer uitgeven per maand aan een huurhuisje?
Bestaat daar een sommetje voor?
Of wat is reeel voor een startend koppel, om per maand aan huur te betalen?
Net even slimmer zou zijn als je van de draagkracht van een persoon zou uitgaan. Stel dat je onverhoopt toch uit elkaar gaat in de toekomst, dan is het praktisch als een van jullie beiden kan blijven zitten op de woning. Scheelt voor een van beiden in ieder geval een nieuwe zoektocht. Ook de huurtoeslag meereken op basis van een eenpersoons huishouding voor dit scenario.quote:Op maandag 4 april 2011 18:17 schreef Flew het volgende:
Ik heb straks even een simpel rekensommetje gemaakt, wat we ons aan huur zouden kunnen permitteren, als alle overige kostenposten er al vanaf getrokken zijn..
Dan kunnen we voor ongeveer 900 euro inclusief huren!
En dat moet ik er ook bij zeggen, dat ik royaal de andere kosten heb meegenomen in de begroting.
Dus voor boodschappen 400 euro per maand gerekend, voor de auto 200 euro per maand, ..
Klopt ik vond dat bedrag ook al bizzar laag.quote:Op maandag 4 april 2011 21:44 schreef Ivo1985 het volgende:
Royaal gerekend en auto ¤ 200,- per maand? Brandstof, verzekering, wegenbelasting, onderhoud, afschrijving? Zelfs als je een klein autootje hebt en je maar 1 tank per maand leeg rijdt (ca 50 euro) dan ga je waarschijnlijk al over die ¤200,- heen.
Bedankt voor je tip, daar gaan we zeker mee aan de slag.quote:Op maandag 4 april 2011 23:03 schreef 08gnoT. het volgende:
Houd eens een maand (liefst meerdere, maar dat red je niet als je op korte termijn al samen wil) AL je uitgaven bij, tel er 200 euro bij op voor onvoorziene uitgaven en de rest kun je besteden aan een all-in-huurwoning. Er zijn meer verborgen uitgaven dan je verwacht.
Een relatietherapeut? Een notaris?quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:17 schreef Flew het volgende:
[..]
Bedankt voor je tip, daar gaan we zeker mee aan de slag.
Verder hebben mijn vriend en ik volgende week een afspraak met iemand, die een heleboel weet van het fenomeen 'samenwonen' en alles daaromtrent.
Pa en ma?quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een relatietherapeut? Een notaris?
Bij huren geldt vaak de regel dat het 2e inkomen maar voor de helft wordt meerekend, en vaak zie je dat er 3 tot 5 keer het huurbedrag als inkomen wordt gevraagd. Dus ik denk zo tussen de 350 en 550 euro aan huurprijs.quote:Op zondag 3 april 2011 18:35 schreef Flew het volgende:
Nou, mijn vriend en ik hebben drie appartementjes op het oog, die ook beschikbaar zijn.
* De eerste is 875 euro inclusief G/W/E + internet en televisie.
* De tweede is 910 euro all-inclusive, dus ook geen eindejaarsafrekeningen.
* De derde is 750 euro, maar exclusief G/W/E.
En ik vraag me af of die huizen betaalbaar zouden zijn, of dat het echt royaal buiten ons budget valt.
Er is redelijk wat aanbod in onze regio, dus we voorzien niet echt veel problemen met het vinden van een leuk huisje binnen twee maanden.
En binnen twee maanden is ook geen 'must'.
Het zou fijn zijn natuurlijk, maar een maandje langer wachten bij wijze van spreken, zou ook geen problemen opleveren.
Shitquote:Op woensdag 6 april 2011 10:25 schreef silliegirl het volgende:
Hoi Flew!
Toen mijn vriend en ik gingen samenwonen hadden we per maand een vergelijkbaar inkomen als jij en je vriend (Ongeveer zo'n 2200 euro per maand). Onze huur was 360 euro per maand, exc. gas/water/licht. Wij gingen er vanuit dat we dus meer dan genoeg over zouden houden voor de auto, boodschappen en dat we dan ook nog een redelijk bedrag zouden kunnen sparen. Nu kwamen we uiteindelijk altijd keurig rond, maar sparen schoot er hier en daar toch wel is bij in. Je verkijkt je echt op dingen die soms "onvoorzien" opduiken; dan gaat er weer een wasmachine kapot, dan moet er weer wat gerepareerd aan de auto.
Houdt ook rekening met de gemeentebelastingen; wij krijgen daar geen vrijstelling voor en je hebt het op jaarbasis toch over zo'n 600 euro die je naast je huur en overige lasten moet kunnen ophoesten.. Kortom: ik denk dat je met 900 euro op 2200 voor huur je echt verkijkt op de dingen die je verder nog moet (en wil) doen..
Zoals ik zei: Dat ging ook altijd prima. Op maanden waarin we ons aan onze budgettering konden houden, ging er standaard 800 euro naar de spaarrekening. Maar er zaten een hoop maanden tussen waardoor we door extra uitgaven niet de geplande 800 euro konden sparen, maar slechts een deel of helemaal niets. Zo kwam er een keer een reparatie van de auto a 750 euro tussendoor. De maand erop ging de wasmachine kapot en moest er een nieuwe komen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wij hadden die ruimte zonder dat we aan ons spaargeld moesten komen, maar ik kan me voorstellen dat je met 900 euro aan huur alleen dan wel is krap komt te zitten ja.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Shit
2200 netto per maand, 360 huur (laten we er eens 500 van maken) en dan nog net rondkomen? Volgens mij ging daar iets niet goed met budgetteren. In mijn ogen moet je daar toch echt makkelijk van rond kunnen komen?
Ah, dan heb ik je post niet goed begrepen.quote:Op woensdag 6 april 2011 11:01 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Zoals ik zei: Dat ging ook altijd prima. Op maanden waarin we ons aan onze budgettering konden houden, ging er standaard 800 euro naar de spaarrekening. Maar er zaten een hoop maanden tussen waardoor we door extra uitgaven niet de geplande 800 euro konden sparen, maar slechts een deel of helemaal niets. Zo kwam er een keer een reparatie van de auto a 750 euro tussendoor. De maand erop ging de wasmachine kapot en moest er een nieuwe komen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wij hadden die ruimte zonder dat we aan ons spaargeld moesten komen, maar ik kan me voorstellen dat je met 900 euro aan huur alleen dan wel is krap komt te zitten ja.
Als je met z'n tweeën niet van 1300 euro per maand kunt rondkomen, dan ben je wel enorm slecht qua financiën. Woonkosten zijn normaal gesproken toch wel het grootste deel van je vaste lasten.quote:Op zondag 3 april 2011 18:38 schreef XL het volgende:
Dan is de vraag toch veel eenvoudiger.
2200 - 900 = 1300
Kun je van 1300 euro met zijn tweeen een maand rondkomen?
Als je je vaste lasten er ook nog afhaalt is het nog makkelijker inschatten.
Dat ligt er maar net aan, aan boodschappen, ziektekostenverzekering andere verzekeringen en abonnementen (telefoon 2x, internet + tv, ) ben je snel 700 euro kwijtquote:Op donderdag 7 april 2011 09:11 schreef Devz het volgende:
[..]
Als je met z'n tweeën niet van 1300 euro per maand kunt rondkomen, dan ben je wel enorm slecht qua financiën. Woonkosten zijn normaal gesproken toch wel het grootste deel van je vaste lasten.
Ik vind 500 euro 'voor andere dingen' vrij veel hoor. Als je allebei een eigen auto hebt wordt het inderdaad wel krap, maar dat is als starter vast niet het geval. Gezien hun salaris ga ik er ook vanuit dat het gezamenlijk inkomen wel snel zal stijgen.quote:Op donderdag 7 april 2011 09:18 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan, aan boodschappen, ziektekostenverzekering andere verzekeringen en abonnementen (telefoon 2x, internet + tv, ) ben je snel 700 euro kwijt
Dan heb je nog 500 euro voor andere dingen. Heb je een auto of misschien zelfs elk 1tje wordt het wel krap
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |