En je kunt daar niet weg, omdat...?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 09:59 schreef plesner het volgende:
Lol en daar zit ik dan met mijn spaarrekening van ING de Toprekening van ING geeft slechts 2,1%
Ben dat ook van plan, heb mij ingeschreven bij BoS. Wacht alleen nog op een brief met inloggegevens om mijn account te activeren.quote:
Je naam.. (waarmee je geregistreerd staat bij BoS)quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:10 schreef kort het volgende:
Hoe maak ik over van ING naar BoSIk heb mijn BoS rekening nummer ingevuld maar er moet nog t.n.v. achter, wat vul ik hier in?
Heb je nog nooit geld naar iemand overgemaakt? Gewoon de naam van de rekeninghouder. Bijvoorbeeld "P. Haasjes".quote:
Jawel maar nog nooit naar een eigen rekening, heel dom van me dat ik gewoon niet inzag dat ik mijn eigen naam moest invullenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:15 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Heb je nog nooit geld naar iemand overgemaakt? Gewoon de naam van de rekeninghouder. Bijvoorbeeld "P. Haasjes".
Dat is niet "mooi" spreiden over meerdere banken en/of aandelen/opties/obligaties is veiliger.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:06 schreef Mikkie het volgende:
Mooi dat ik alles bij MoneYou heb staan, gaat prima zo
Zodra de Staat omvalt door het gegok van een paar schatrijke bankiers, kan je toch niet meer bij je geld...quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:25 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Dat is niet "mooi" spreiden over meerdere banken en/of aandelen/opties/obligaties is veiliger.
Ook al zit je misschien niet boven de garantiegrens je kan een paar weken niet bij je geld indien die bank omvalt (Staatsbank of niet ook de staat kan omvallen).
Bij ING neem ik nooit meer wat-voor-deposito-dan-ook: de laatste keer dat ik dat probeerde, moest ik het saldo weken zonder rente op mijn giro laten staan, en werd het maar niet omgezet in een deposito.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:04 schreef Aether het volgende:
ING heeft weer Groen Spaardeposito (1, 3, 5, 7 en 10 jaar).
Rente iets boven niveau H2 2009.
http://www.bankofscotland(...)uni2011_regulier.pdfquote:Op zondag 5 juni 2011 23:33 schreef mrbombastic het volgende:
Heeft iemand al een keer geprobeerd om Bank of Scotland rekening op te zeggen en daarna opnieuw te openen? Om te checken of BoS toevallig twee keer een bonus geeft.
Zoveel heb ik toch nietquote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:25 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Dat is niet "mooi" spreiden over meerdere banken en/of aandelen/opties/obligaties is veiliger.
Ook al zit je misschien niet boven de garantiegrens je kan een paar weken niet bij je geld indien die bank omvalt (Staatsbank of niet ook de staat kan omvallen).
Ik zelf heb momenteel mijn geld bij 4 banken staan mocht er 1 omvallen dan is er geen paniek wel enige onrust maar geen paniek
Dat zou ook wel zielig zijnquote:Op zondag 5 juni 2011 23:33 schreef mrbombastic het volgende:
Heeft iemand al een keer geprobeerd om Bank of Scotland rekening op te zeggen en daarna opnieuw te openen? Om te checken of BoS toevallig twee keer een bonus geeft.
Inflatie naar hoogste niveau in 2,5 jaarquote:De inflatie is in mei gestegen naar 2,3 procent, het hoogste niveau in tweeënhalf jaar tijd. Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek donderdag gemeld. In april bedroeg de inflatie nog 2,1 procent.
Die producten zal toch niemand meer afsluiten?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:04 schreef Aether het volgende:
ING heeft weer Groen Spaardeposito (1, 3, 5, 7 en 10 jaar).
Rente iets boven niveau H2 2009.
http://www.ing.nl/particu(...)groen-spaardeposito/quote:De heffingskorting voor ‘maatschappelijk beleggen’ wordt afgeschaft. Door dit besluit daalt de heffingskorting van 1,0 % in 2011 naar 0% in 2014. De vrijstelling van de vermogensrendementsheffing van 1,2% wijzigt niet.
Alleen om die 1,2% dan waarschijnlijk.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:20 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Die producten zal toch niemand meer afsluiten?
[..]
http://www.ing.nl/particu(...)groen-spaardeposito/
In ieder geval een behoorlijke sprong waarbij ze weer meer aansluiten bij de top.quote:
Alleen als je boven de grens van ¤ 20.785 zit met je vermogen en van die verhoogde VRH vrijstelling wilt gebruiken:quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:20 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Die producten zal toch niemand meer afsluiten?
[..]
http://www.ing.nl/particu(...)groen-spaardeposito/
Je telt de 1.2% dubbel.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:38 schreef weetgeennick het volgende:
1 jaar vast = 0,7% + 1,0% + 1,2% = 2,9%
Anders 2,5% - 1,2% = 1,3% rente
Oeps...quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:38 schreef weetgeennick het volgende:
[..]
Alleen als je boven de grens van ¤ 20.785 zit met je vermogen en van die verhoogde VRH vrijstelling wilt gebruiken:
1 jaar vast = 0,7% + 1,0% = 1,7%
Anders 2,5% - 1,2% = 1,3% rente
3 jaar vast = 1,85% + ((1,0%+0,7%+0,4%/3)) = 2,55%
Zijn er meer opties behalve die van de ING? Rabo is meen ik gestopt.
Ik wil er wel even naar kijken.quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:15 schreef RJD het volgende:
Ik heb het zo'n 4 jaar gedaan, maar het was soms best tijdrovend. Daarom heb ik besloten om er definitief mee te stoppen. Helaas heeft niemand zich gemeld om het van mij over te nemen. De nieuwe TS zal dus moeten zorgen dat de nieuwe OP up-to-date is bij het openen.
4,5 jezus. Wat een tijd.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 09:47 schreef Tha_Duck het volgende:
Gaat weer fijn! MoneYou begint langzaam wat op te krabbelen na het dieptepunt van 2,35%. Maar het is nog niet in verhouding met 2 jaar terug toen we rond de 4,5% kregen
Op mijn allereerste spaarrekening (als pubertjequote:
Met 8% inflatie. Hoe dan ook: spaarrente is nooit ook maar genoeg om je geld "netto" meer waard te laten worden.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Op mijn allereerste spaarrekening (als pubertje) kreeg ik gewoon 8,25%, vrij opneembaar
Dat is waar ik naar ga kijken.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:37 schreef Tha_Duck het volgende:
Zouden we het niet kunnen grabben ergens vandaan?
Dat was rond 1980-1982.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Met 8% inflatie. Hoe dan ook: spaarrente is nooit ook maar genoeg om je geld "netto" meer waard te laten worden.
Kan me verhalen herinneren van mensen die een hypotheek van 14% hadden.quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:50 schreef SeLang het volgende:
Als je een deposito afsloot voor 10 jaar dan was je spekkoper met een rente in de buurt van 10%
En nog kostte het minder dan nu! Lijkt me ideaal: 14% rente drukt de huizenprijzen gigantisch!quote:
Je vraagt je af welke gek dat afsluit. Elke idioot kan toch bedenken dat dat nooit jarenlang stand houdt?quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:21 schreef Aether het volgende:
[..]
Kan me verhalen herinneren van mensen die een hypotheek van 14% hadden.
Die waren minder blij...
Ik stel voor dat we gebruik maken van dynamische lijstjes die we met z'n allen kunnen updaten.quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:15 schreef RJD het volgende:
Aan degene die straks van plan is een nieuw topic te openen als dit topic vol is:
Gebruik NIET het tekstbestandje die in deze OP genoemd wordt. Ik heb eerder aangegeven geen tijd meer te hebben voor het bijwerken van alle rentepercentages, dus de dynamische plaatjes worden NIET meer bijgewerkt.
Ik heb het zo'n 4 jaar gedaan, maar het was soms best tijdrovend. Daarom heb ik besloten om er definitief mee te stoppen. Helaas heeft niemand zich gemeld om het van mij over te nemen. De nieuwe TS zal dus moeten zorgen dat de nieuwe OP up-to-date is bij het openen.
Waarom handmatig updaten?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 00:58 schreef mrbombastic het volgende:
Ik stel voor dat we gebruik maken van dynamische lijstjes die we met z'n allen kunnen updaten.
Dus zo:
Lijst Rek_zonder_beperkende_voorwaarden
[ afbeelding ]
Wil je bij de lijst? Voeg jezelf hier toe: Rek_zonder_beperkende_voorwaarden-wiki. Klik daarna hier om het plaatje te vernieuwen.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:02 schreef Arcee het volgende:
Dat het gewoon altijd up-to-date is en niemand iets hoeft bij te houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |