Dat!quote:
Uiteraard.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:53 schreef motorbloempje het volgende:
I knowal komt er natuurlijk wel zo'n lekkere hoogpolige badmat
![]()
Je weet dat Brits toiletpapier ook altijd minstens 3-laags is hè? Stelletje watjes zijn het daar op dat eilandquote:
Goeie kijk op jullie verhuizingquote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
Haha, bedankt voor de waarschuwing. Ik heb het gevoel dat we er niet echt met 'verwachtingen' heen gaan in de zin dat we dingen dat dingen 'beter zullen zijn' ofzo. Het zal héél anders worden allemaal, maar we kennen het land vooral van vakanties en trips (en ik vanuit mijn studie), en we zijn wel zo realistisch om ons oordeel over het land daarop te baseren en van daaruit weer onze verwachtingen opbouwen... Zeg maar...
Wat ik verwacht is dat het anders gaat zijn, dat we ons soms de tering zullen ergeren omdat 'het in Nederland allemaal veel efficiënter kan', en soms heel blij zullen zijn met de kleinere dingen zoals rijen voor bussen, gecentraliseerde rijen in warenhuizen zoals M&S, etc.Dat het een mix wordt van de goede en slechte dingen. Maar wat die goede en slechte dingen zijn, dat laat ik wel over me heen komen.
Wat ik HOOP is dat we het VK een leuk plekje kunnen geven als het ons een leuke plaats biedtHet is een hele ervaring, en al is het niet 'de andere kant van de wereld', de hoeft niet ver te reizen om in een compleet andere cultuur terecht te komen, ookal valt die cultuur dan officieel ook onder dezelfde westerse cultuur van je eigen cultuur!
Ik geloof dat een van de grootste cultuurshocks voor mij was het binnenwandelen van een bank. Waar je in Nederland met een beetje mazzel 'e'en open loket treft met een rij wachtenden en een kortaffe bediende, tref je hier een groepje mensen die je bij de ingang al staan op te wachten om je vervolgens helemaal onder te dompelen in professionele beleefdheid en naar een bediende te begeleiden, die de extreme beleefdheid nog eens dunnetjes overdoet en er alles aan doet om je zaken snel te regelen.quote:Op maandag 20 juni 2011 23:13 schreef Individual het volgende:
Dat is het aantal dagen dat ik had van baanaanbod tot verhuizingsvlucht ruim 10 jaar terug. Het enige dat ik meenam was een tas met wat kleren.
Die inefficientie en de voorliefde voor Nederlanders in het VK creeert wel kansen zolang je de politiek en taal van de mensen kent.
Eenmaal in Hull is er genoeg tijd om af te koelen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 15:55 schreef motorbloempje het volgende:
Ha, fijn, op de zwaarste verhuisdag hier in Nederland, maandag, wordt het 27 graden.. heerlijk
Gelukkig drijf je in Nederland ook niet weg als het 30 graden isquote:Op zondag 26 juni 2011 10:32 schreef Wolve000 het volgende:
Gelukkig pakken we maandag de vrachtwagen al vol, dan wordt het slechts 30 graden.
Maandag de vrachtwagen volladen, dinsdag naar Engeland vertrekken. Dat wordt een nachtje slapen op de betonnen vloerquote:Op zondag 26 juni 2011 10:32 schreef Wolve000 het volgende:
Gelukkig pakken we maandag de vrachtwagen al vol, dan wordt het slechts 30 graden.
Da's nou juist een van de dingen die lastig in de auto te vervoeren is (laat staan op een motor)quote:Op zondag 26 juni 2011 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
Matras blijft nog een nachtje liggen
Gouda-Doetinchem-Hull? Beetje omweg niet?quote:Op maandag 27 juni 2011 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
Thanks all!
We zitten nu in de Vrachtwagen! Wat een ding zeg! En we mochten hem al wat eerder mee, dus we liggen ruim op schema: we zijn bijna bij Gouda nu
Eerste halte: Doetinchem!
Je vergeet Nijmegenquote:Op maandag 27 juni 2011 15:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Gouda-Doetinchem-Hull? Beetje omweg niet?
Je sig klopt niet meer.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:48 schreef motorbloempje het volgende:
Nagenoeg alles staat in de vrachtwagennog wat schoonmaakspullen, een matras + kussens en wat kleren in huis over..
Morgen om 10 uur eindinspectie van de woning en dan kunnen we om half 11 op pad! Rustigaan naar Den Haag, vrachtwagen overdragen aan mn ouders, zelf de motor op springen en dan in de loop van de middag richting boot! Vooralsnog loopt alles op rolletjes, ondanks de warmte!
Mijn ouders gaan mee en nemen hem mee terug. Daarom ook:quote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Succes!!
Hoe doe je dat met de huur-truck overigens? Kun je die in Engeland weer inleveren of zo?
Den Haag --> Rijswijk --> Doetinchem --> Nijmegen --> Den Haag --> Rotterdam --> Hull --> Rijswijkquote:Op maandag 27 juni 2011 15:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Gouda-Doetinchem-Hull? Beetje omweg niet?
Een hele logistieke organisatie!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Mijn ouders gaan mee en nemen hem mee terug. Daarom ook:
[..]
Den Haag --> Rijswijk --> Doetinchem --> Nijmegen --> Den Haag --> Rotterdam --> Hull --> Rijswijk
Zondag naar mijn ouders gegaan met de motor, daar de motoren gelaten. Mijn ouders hebben ons naar Rijswijk gebracht, waar we de vrachtwagen op konden halen en daarmee zijn we naar Doetinchem gereden (ouderlijk huis Mr.Mo) om zijn oude bed en bureau op te halen. Daarna naar NIjmegen (waar we nu wonen) om alle spullen in te laden. Morgen naar Den Haag, vrachtwagen aan m'n ouders overdragen. Dan gaan wij met de motoren op pad, vrachtwagen erachteraan, de boot op, naar Hull. M'n ouders nemen hem dan donderdagavond weer mee terug op de boot op en leveren hem dan in in Rijswijk
En foto's komen asap![]()
Je bent niet de enige; ik was ook nog lang in de veronderstelling dat we een pliesieagent-n-den-dop in de crew haddenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:25 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh en ik dacht dat je op de politie-opleiding zat en vroeg me af waarom je daarvoor naar Engeland moest.Loop kennelijk een bitje achter.
Oooooh!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:28 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zat in de selectie en ben er toen toch uitgestapt vanwege meerdere redenen, maar oa. vanwege de onregelmatigheid die ik/we na lang overleggen toch niet zo zag(en) zitten...![]()
Studeer nu EngelsEn heb een beurs gekregen om daar een jaar aan de universiteit van Hull te gaan studeren. Ga er dit jaar m'n bachelor afronden.
Hopelijk blijft het weer rustigquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:07 schreef motorbloempje het volgende:
we zijn aan boord! (al meer dan een uur
)
wat was het warm!
Maar, yaaaaaaay
jullie zijn dus het schip in. goede reis.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:07 schreef motorbloempje het volgende:
we zijn aan boord! (al meer dan een uur
)
wat was het warm!
Maar, yaaaaaaay
wat leukquote:Op maandag 4 juli 2011 22:42 schreef motorbloempje het volgende:
De eerste (crappy) foto's!
http://moobloo.onfinite.com/album/1688305/
We zitten er nu bijna een week en op vast internet na zijn we zo goed als klaar!
Wat nog moet:
nieuw kleedje
nieuwe (kleinere) salontafel
Extra boekenkast voor in studeerkamer want de studieboeken komen daar
internet/telefoon
tuin fatsoeneren
Liever Daisy en Onslow dan Hyacinthquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |