jezus, wat een opmerking...quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:54 schreef MASD het volgende:
Anders verdiep je je in de kernfysica en begrijp je dat je nu alleen de hysteria onder laagopgeleiden zit aan te wakkeren.
Maar hij heeft wel een punt. Als allemaal die aardappel vreters geen idee hebben hoe het werkelijk zit en dat er niets mis is met kernenergie zullen ze allemaal nee stemmen, en dat is gewoon bewust vooruitgang tegen gaan. Dus die demonstraties zijn per definitie slecht voor de samenleving.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:57 schreef Taxidude het volgende:
[..]
jezus, wat een opmerking...Ik begrijp de tegenstanders helemaal, maar ik denk niet dat er momenteel een alternatief is dat op minder vervuilende wijze even stabiel energie kan leveren. Maar ze hebben nog steeds een punt, en het recht om die mening te verkondigen!
Kunnen we wel organiserenquote:Op vrijdag 1 april 2011 11:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Is er al een tegendemonstratie? Daar zou ik best naar toe willen.
Het zijn hier op FOk juist zogenaamde hoogopgeleiden die hysterisch pro-kern zitten te schreeuwen en iedere kanttekening uitmaken voor linkse volksverlakkerijquote:Op vrijdag 1 april 2011 11:54 schreef MASD het volgende:
Anders verdiep je je in de kernfysica en begrijp je dat je nu alleen de hysteria onder laagopgeleiden zit aan te wakkeren.
De berekeningen qua kosten verschillen, maar het varieert tussen de 10 en 25% duurder per kWh dan gas of kolenquote:Op vrijdag 1 april 2011 11:59 schreef Compatibel het volgende:
Hier zitten veel voorstanders, maar hoe zit dat nu met de kosten? Klopt het dat de overheid een enorme bak geld kwijt is aan kernenergie, en hoe is die verhouding in vergelijking met windenergie (bijvoorbeeld per kwh)?
Het lijkt me onverstandig om het energiedebat op ideologische gronden te gaan voeren. Hoe zijn de feiten eigenlijk?
Gaat dat over de consumentenprijs, of zitten daar alle kosten bij in? Als die centrales gebouwd worden met overheidssubsidie dan kan ik mij voorstellen dat die kosten niet doorberekend worden aan de consument.quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:18 schreef Taxidude het volgende:
[..]
De berekeningen qua kosten verschillen, maar het varieert tussen de 10 en 25% duurder per kWh dan gas of kolen
Bewaking van het afval voor enkele eeuwen, de afbraak van de centrale na gebruik en een verzekering voor grote ongelukken zitten er over het algemeen niet bij in.quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:23 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Gaat dat over de consumentenprijs, of zitten daar alle kosten bij in? Als die centrales gebouwd worden met overheidssubsidie dan kan ik mij voorstellen dat die kosten niet doorberekend worden aan de consument.
Alsjeblieft zeg, houd eens op met die linkse volksverlakkerij.quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bewaking van het afval voor enkele eeuwen, de afbraak van de centrale na gebruik en een verzekering voor grote ongelukken zitten er over het algemeen niet bij in.
Het niet meerekenen van die kosten, dat is volksverlakkerij. Benoemen dat dit niet meegenomen wordt is gemeen tegenover de kernlobby, maar verder...quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:27 schreef MASD het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg, houd eens op met die linkse volksverlakkerij.
Dat is de kostprijs, maar of daar de opslag van het afval bij zit weet ik eerlijk gezegd niet...quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:23 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Gaat dat over de consumentenprijs, of zitten daar alle kosten bij in? Als die centrales gebouwd worden met overheidssubsidie dan kan ik mij voorstellen dat die kosten niet doorberekend worden aan de consument.
Of je haalt dat spam linkje even weg.quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het zijn hier op FOk juist zogenaamde hoogopgeleiden die hysterisch pro-kern zitten te schreeuwen en iedere kanttekening uitmaken voor linkse volksverlakkerij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |