abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95044515
Octo, lekker dat gespetter... :{
Misschien heeft straffen niet zoveel zin. Maar in de hoek zetten helpt hier wel. Dan is ze natuurlijk ook uit de situatie... Als we aan tafel zitten dan draai ik haar nog wel eens van de tafel af met stoel en al, dat is niet gezellig. Maar daarna gaat ze dan vaak wel normaal doen weer.

Het helpt mij in elk geval wel, als ze even uit zicht is en ik even zonder dreinend kind aan mn voeten tot 10 kan tellen voor ik haar weer ophaal. ;).
Fake it till you make it...
  maandag 4 april 2011 @ 21:42:42 #152
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_95045899
Wat ik trouwens nog wel een lastige vind bij Thomas, hij zal (bijna) nooit naar me toekomen voor troost als hij gevallen is of om een andere reden overstuur. Ik (of papa, oma, juffies op het kinderdagverblijf) moet altijd naar hem toe om hem op te pakken.
Het zelfde gebeurt dus als we hem van tafel zetten als hij een drama maakt: hij vertikt het dan om terug te komen aan tafel. (nouja vertikt, ik weet niet of het expres is). Ik heb hem dus nadat wij klaar waren met eten en hij wat gekalmeerd was kort getroost en daarna is hij weer aan tafel gekomen voor eerst wat drinken en daarna dus die stukjes visstick.

Ik vind dat nog wel een lastige, want in hoeverre is het dan toch nog 'belonen' van het slechte gedrag (aandacht geven)? Of heeft hij onze hulp dan gewoon even nodig om uit de situatie te komen? Daar worstel ik wel mee op zo'n moment.

Nouja, volgende week dinsdag is de eerste cursusavond, ik zal maar eens een lijstje met aandachtspuntjes gaan opstellen ;)

Ow ja nog wat: Thomas heeft een mooie set tandafdrukken in zijn bovenarm. Hij had een stukje brood gejat van zijn buurvrouw en die stelde dat niet op prijs ;)
Ik had op het kinderdagverblijf nog even gevraagd hoe ze daar mee om gaan, ook omdat ik dat soort gedrag bij Thomas ook nog wel verwacht. Het kindje in kwestie krijgt daar dus wel even 'straf' --> in het hoekje staan. De juf zei zelf al: het is maar de vraag hoeveel ervan aankomt bij zo'n dreumes, maar aan de andere kant geeft het wel een signaal(tje) af en de een pikt dat wat eerder op dan de ander. Op welke leeftijd ze klaar zijn voor straf is toch bij iedereen verschillend. Dat vond ik eigenlijk wel een goede gedachte.

[ Bericht 18% gewijzigd door Ca.ra op 04-04-2011 21:50:20 ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_95046075
Ieuw@kevers en spinnen (Florian stak gisteren een opgedroogde hondendrol in zijn mond, gelukkig zag Tara het heél snel en gelukkig lostte hij het op!)

Hmmm, Florian is net naast mij op de bank in slaap gevallen na een hele avond spoken en krijsen.....
En maar gillengillengillen.... geen idee wat hij heeft.
Sowieso lekker sfeertje hier vandaag :') Tara heeft het deze week idioot druk op zijn werk en komt eigenlijk nergens aan toe en ik hoorde net vandaag dat mijn mama vanmorgen onverwacht weer geopereerd was. En dat resulteerde in een prachtige en zinloze ruzie... Met de kinderen erbij :X
  maandag 4 april 2011 @ 21:53:04 #154
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95046739
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:44 schreef freecell het volgende:
Ieuw@kevers en spinnen (Florian stak gisteren een opgedroogde hondendrol in zijn mond, gelukkig zag Tara het heél snel en gelukkig lostte hij het op!)

Hmmm, Florian is net naast mij op de bank in slaap gevallen na een hele avond spoken en krijsen.....
En maar gillengillengillen.... geen idee wat hij heeft.
Sowieso lekker sfeertje hier vandaag :') Tara heeft het deze week idioot druk op zijn werk en komt eigenlijk nergens aan toe en ik hoorde net vandaag dat mijn mama vanmorgen onverwacht weer geopereerd was. En dat resulteerde in een prachtige en zinloze ruzie... Met de kinderen erbij :X
Och meis, dat is altijd rot!
Veel succes met je mama
  maandag 4 april 2011 @ 22:06:04 #155
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_95047657
Ik hoor door de babyfoon iemand die ligt te miepen, ik denk honger... ik zal maar een flesje voor hem maken.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_95048535
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:11 schreef Ca.ra het volgende:
En een extra dikke knuf voor Ko'tje met zijn ontstoken oren.
Dat vind ik lief, Ca.ra! Bedankt ook voor de uitleg, ik hoop ook dat hij er overheen groeit. :Y

Wat betreft peuterbuien, het lijkt hier wel weer even bedaard te zijn, misschien is meneer niet fit genoeg om te rellen. ;)
Ik denk dat troosten of bevestigen dat je hem nog lief vind ook al was hij stout helemaal niet slecht is, Ca.ra.
Ik las laatst ergens dat kindjes van deze leeftijd nog niet snappen dat je van hen kan houden maar ook tegelijk boos op ze kan zijn. En dat het dus goed is ze dat aan te leren, door na boosheid weer liefde te tonen.
Ik straf eigenlijk alleen door mijn stem te verheffen of zijn bord weg te halen. Op de gang zetten of in de hoek zetten is hier nog niet aan de orde geweest.

Free, sterkte met je mama. Al het nare valt altijd samen he? Dan ben je extra kwetsbaar. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_95049280
Ik wilde nog even een ervaring met jullie delen. Jaël heeft een knuffel, een poes en die heet Lilo (zo heet onze echte poes ook), Lilo die moet overal mee naar toe. Hij zit naast haar op haar stoel als ze eet, hij zit bij haar in de auto stoel, hij moet mee naar bed, mee naar de supermarkt en als Sarah verdrietig is mag Sarah hem heel even O+
Maar ja Lilo was dus ook wel eens in de modder gevallen en heeft wel eens yoghurt op zijn hoofd gehad en maar vieze dingen... Dus Lilo moest gewassen worden :Y
Ik had al een paar keer gevraagd aan Jaël of ik hem mocht wassen, maar "nee nee nee, mijn".
Dus ik heb het haar niet meer gevraagd maar heb haar bij de hand genomen en samen zijn we met Lilo naar de wasmachine gelopen. haar gevraagd Lilo erin te doen, dit deed ze netjes, wasmiddel samen erin gedaan en toen wilde ze wel op het knopje drukken, dat mag maar... dan moet wle het deurtje dicht. Nou dat mocht dus niet! Uiteindelijk heb ik het deurtje dicht gedaan en zij op het knopje gedrukt, maar ja toen ging ie niet meer open en was het krijsen...
Nog geprobeerd te zeggen kijk Lilo gaat dansen en zwemmen en als wij klaar zijn met eten dan is Lilo klaar, wij gaan eten en ze bleef maar zielig richting de kant van de wasmachine wijzen en heel zielig Lilo zeggen. Gelukkig had ik hem op kort programma gezet en ow wat was ze blij toen ze Lilo na het eten weer in haar armen kon sluiten O+
Nu heeft ze dus weer een schone Lilo! En wij weten zeker dat wij er een reserve Lilo bij willen.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_95050936
Lijkt me een goed plan mp! Want die wasdrama's zijn nog lang niet over...
Zie kinderpraatjestopic
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_95051198
Ach hou vol Dirk!!! Nou ik vond het wel schattig nu, maar een reserve lijkt me sowieso handig! Ook voor het geval Lilo eens kwijt raakt ofzo...
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_95052653
Mamapurk, wel oppassen dat J. niet de echte Lilo ook in de wasmachine stopt :P
  dinsdag 5 april 2011 @ 04:39:50 #161
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_95057244
Mag ik gewoon heel even klagen? Of uithuilen eigenlijk, ik heb eigenlijk gewoon zin om een potje mee te gaan janken.. Soms ben ik dat gezeik toch zo vreselijk zat, elke nacht, elke ochtend, waar is mijn doorslapende baby gebleven? Wat is er mis, waarom is slapen toch zo'n gevecht, wt is er mis dat hij zo moet huilen, boos worden, telkens weer? Ik zou uitgerust aan mijn nieuwe werkweek moeten beginnen, maar ik zit er gewoon alweer doorheen voor ik moet beginnen.. En dan moet hij straks nog naar het kdv ook, dus dan kan hij ook niet 'bijslapen' tot een uur of 9 ;(

Ik hoef niet echt tips ofzo hoor, het maakt toch niet uit wat we doen, ondertussen is de papfles van oplossing tot verplichting verworden en het maakt gewoon niet meer uit allemaal.. Ik zou hem gewoon graag willen helpen, ook hij wordt hier toch niet vrolijker van? Ik kan me niet voorstellen dat dit ritme hem goed doet.. Gewoon even dikke boeh ;( [/zeik]

[ Bericht 8% gewijzigd door Incantrix op 05-04-2011 05:18:17 ]
3!
  dinsdag 5 april 2011 @ 06:38:54 #162
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95057390
ahhhh arme trix; dat is ook gewoon echt niet leuk, en dat je moe, gefrustreerd en het soms even helemaal zat bent, dat kan ik me best voorstellen...
slaaptekort is killin'. En als je er dan ook nog niet achter bent waarom je mannetje momenteel zo'n nachtbraker is, dan is het heel erg lastig...
Evie krijgt overigens ook nog gewoon elke avond een papfles hoor, en daar ga ik voorlopig ook niet mee stoppen.. werkt hier erg goed om te gaan slapen.
(en mijn meisje kan die extra calorieen tot dusver ook goed gebruiken)...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 5 april 2011 @ 07:45:55 #163
100412 mefke79
komt goed!
pi_95057693
Trix, tuurlijk mag je even uithuilen! Tis ook gewoon een rotsituatie :*
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_95057746
Trix, klaag zoveel als je wil. Het is een nare rotsituatie. Hele dikke kus voor jullie!

Mette is net naar de narcose gebracht, ik moest op de afdeling blijven, ik heb even een traantje gelaten. Wat fijn wel dat ze gelijk aan de beurt is.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 5 april 2011 @ 07:55:04 #165
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95057774
Och Inca, dat ís ook gewoon rot :*

wickie, succes! Tuurlijk moest je een traantje laten! :*
  dinsdag 5 april 2011 @ 07:55:10 #166
100412 mefke79
komt goed!
pi_95057776
wickie, succes met wachten op je meisje!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 5 april 2011 @ 08:12:52 #167
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_95057946
Succes Wickie!
A grand adventure has begun.
pi_95058315
Wickie, fijn dat ze zo snel aan de beurt is, maar logisch dat je een traantje weg moest pinken.

Trix, ik weet niet zo goed wat te zeggen behalve :* , wat naar dat het zo'n strijd is.

Ik ben nog ziek, maar Isabeau is naar het kdv. Dat maakt het een stuk gemakkelijker vandaag. Zo mijn bed maar weer in.
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 08:41:11 #169
5428 crew  miss_sly
pi_95058344
wickie, fijn dat ze zo snel aan de beurt is! Logisch dat je een traantje moest laten, het is niet niks :*

trix, dikke :* het is ook gewoon rot dat het met Stef zo moet en dat het zo vermoeiend is voor jullie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 08:48:18 #170
5428 crew  miss_sly
pi_95058430
Sorbootje beterschap :*
pi_95058582
Arme Mette, hopelijk gaat alles voorspoedig en komt ze goed en niet misselijk uit de narcose.
Pfoeh wickie, ik kan me voorstellen dat je erom moest huilen hoor :*

Incantrix, het is ook Rot! :( Ik hoop dat er snel betere tijden voor jullie aan zullen breken waarin jullie weer volop kunnen genieten! :*

Beterschap Sorbootje :* Fijn dat je vandaag lekker in bed kunt blijven, daar knap je vast van op!

Hier weer last van De Kies. Hij staat al zo lang op doorbreken, maar nu is de bult duidelijk weer gegroeid. Vannacht werd Niels iedere twee uur wakker en vanmorgen om 5.15 uur kon hij niet meer slapen. Dus toen waren we heel gezellig met zijn drietjes chagrijnig :') :O
Verder gaat het heel goed met Niels, hij is heel vrolijk en leergierig en heeft de laatste dagen ineens weer een woordjes-leer-fase.
Zo zegt hij nu "kakakat", rara wat betekend dat ;)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_95058601
Ik las dat sommige mama's hun kindje in de hoek zetten. Maar, hoe werkt dat dan? Zo'n kindje rent toch direct uit de hoek en gaat spelen? :?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_95058851
Kakakat? Ik denk een eend!

In de hoek zetten? Dat lukt hier niet zonder kettingen en superlijm, dus nee, laat maar.
pi_95058885
Eend is "kak kak" :D
pi_95058934
Oh lieve Incantrix wat een ellende toch. Natuurlijk mag je lekker uithuilen :* Sterkte lief O+

Rienk zetten we nooit in de hoek, die hobbelt er ook net zo gauw weer uit denk ik :Y
Rienk slaat ook inderdaad en dan zeg ik auw! En dan geeft hij gauw een kusje O+

Zojuist hoorde ik gerinkel en getik maar kon het niet thuis brengen dus dacht dat het onschuldig was, totdat ik me ineens besefte dat dat de kattenbrokjes waren :X Heeft meneer weer beide bakjes van de vensterbank afgetrokken en was ze lekker aan het opeten :')
Nou ja.. Iets met glanzende haartjes toch? O-)

Inmiddels is alles opgeruimd en opgezogen en speelt hij weer lief in zn eigen speelhoek. Kleine deugniet :P

Wickie, succes met Mette vandaag :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_95058948
Sorboo beterschap! :*
pi_95059054
och dames toch, sterkte & beterschap! tis allemaal niet niks :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 09:22:48 #178
5428 crew  miss_sly
pi_95059055
In de hoek zetten doen we hier ook niet, hoor. Wel heb ik een paar keer iets afgepakt en weggelegd en er ook duidelijk bijgezegd dat ik dat deed omdat ze niet luisterde. Bijvoorbeeld de poppenbuggy, daarmee kan ze zo heerlijk op de grond klepperen. Vervelend voor ons en voor de onderburen. Dus na twee waarschuwingen is de laatste waarschuwing er een waarbij ik aangeef dat ik de buggy wegzet. En dat doe ik dan ook. Ze wordt dan heel verdrietig en gaat dan huilen. Dan krijgt ze hem één keer meteen terug, met de mededeling dat ik hem weer wegzet als ze weer lawaai maakt...wat ze natuurlijk prompt doet :') Dus dan gaat ie langere tijd weg. Werkt prima.

Ze is nog steeds ziek en wil eigenlijk alleen maar tegen me aangeplakt zitten. Ik moet dadelijk nog even boodschappen doen en het frontje van de radio uit de auto halen (gisteren vergeten), dus misschien straks maar even de doek proberen...
pi_95059128
Arme Senna, ik had gemist dat ze ziek is. Beterschap :* Hopelijk vindt ze het prettig in de doek zodat je nog wat dingetjes kunt doen.

Zo doen wij het ook met Niels' drinkbeker Miss Sly, hij gaat altijd expres zijn drinken eruit gooien en er dan in roeren met zijn vingertje. Hij gaat alleen niet huilen maar heel hard mopperen in brabbeltaal :D

"kakakat" = stopcontact ;)
pi_95059381
Dingen afpakken en wegzetten doe ik ook idd :Y Speelgoed mag niet op de salontafel, of iig geen auto's of andere grote dingen. Dus ik waarschuw hem 3 keer en dan gaat het de kast in. Zijn wishbonebike verdwijnt ook wel eens naar de gang. Hij mag best in huis rijden, maar hij moet niet gaan lopen hannesen en op plaatsen willen komen waar het niet mag (keuken) Hij gaat zich dan vreselijk aanstellen en dan ben ik er gauw klaar mee hoor. Dan gaat ie gewoon weg.

Onze Ficus is (eindelijk) weg! Ik ben er zó blij mee! Wat een ruimte en licht hebben we nu O+ *O*
pi_95060250
Stopcontact is geen dreumes_woord! Heus! Hier 38,8 en gillen x3.
En de oppasdreumes is er en ook met koorts. Yeah.
pi_95060375
In de hoek werkt hier wel, ik zet haar neer met de boodschap dat ik haar zo weer kom halen en dan blijft ze zitten (tot nu toe)

Beterschap voor de zieke dreumesjes!
Fake it till you make it...
  dinsdag 5 april 2011 @ 11:53:49 #183
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_95063729
Trix, ik heb weinig zinnigs te melden maar wil je wel een virtuele knuffel geven. :*

Sorbo, beterschap! En ga je nou niet schuldig voelen omdat je Beautje gisteren eerder dan normaal in bed hebt gestopt. Als zij er geen drama van maakte is het toch ok?

Florian, Ko, Tessa, Niels en alle andere zieke/zielige kindjes, voor jullie ook een knuffel! :*

Roy heeft z'n eerste stapjes gezet! *O* *O* *O*

Wij hadden vorige week een mijlpaal. De eerste echte tand door de lip! -O- Nummer twee en drie volgden later die week; Emma is nogal van het roekeloos de wereld verkennen nu. :')
Ze is ook een beetje labiel op 't moment, ze kan om niks heel dramatisch in snikken uitbarsten. Mondinspectie leverde 4 puntjes en bulten op van doorkomende tanden en kiezen. Arme muppet. Op d'r minder labiele momenten is ze gelukkig wel heel gezellig. :D
A grand adventure has begun.
  dinsdag 5 april 2011 @ 12:03:26 #184
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_95064102
Beterschap voor alle zieke kinderen :* Dat ze maar snel weer op mogen knappen
Emma die tandjes krijgt :* hopelijk zijn ze snel door, en een beetje voorzichtig doen he meis ;)
Tandjes door je lip is niet zo fijn.
Sorboo beterschap!

Trix het enige wat ik eraan toe kan voegen is ook sterkte, het is heel lastig om uit te vinden waarom het slapen zo slecht gaat, wij hebben dat ook een hele periode gehad, wat hier hielp was laten huilen :@
Kan het overgens ook niet zijn dat hij droomt en daardoor regelmatig wakker word, ik roep maar wat hoor.
Sterkte in elk geval ermee en dat er maar snel weer een normaal ritme komt :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_95065524
iemand zegt O+ ma ma O+ hier *O*
pi_95065661
over slapen: ik heb hier kindjes die 's nachts nog wel eens half wakker worden. als je er dan naartoe gaat resulteert dat in een kindje wat helemaal wakker is en heb je ellende ;( dus we hebben geleerd om altijd eerst eventjes af te wachten. want het gebeurt best vaak dat een kindje dan eventjes half slapend ligt te huilen en dan binnen een minuutje of 5 a 10 dan zelf helemaal wakker wordt en dan inslaapt. vannacht was het selene zo rond 12 uur: even gekuch gevolgd door wat zacht gehuil, toen werd ze wakker (dan hoor je haar rommelen met der knuffels) en toen was het goed.

welke aanpak werkt blijft zoeken. het ene kindje waardeert het niet als je op zo'n moment er direct staat en de ander juist wel, die raakt juist bang als er niemand komt.
pi_95070756
Hoera voor de eerste stapjes voor Roy en de eerste 'mama' van Ravi! *O*

Inca, het is ook gewoon heel zwaar als je kind niet goed slaapt en jij dus ook niet. Ik heb met dat eerste geen ervaring, met dat laatste wel. Slaapgebrek doet gekke dingen met je. Het komt wel een keer goed, en ik hoop voor jullie dat dat eerder vandaag dan morgen gebeurt. :*

Een tand door de lip, Keshet? :o He, wat rot.

Beterschap voor Senna, miss_sly. Ik kom een andere keer om de pakjes af te halen.

Mijn Facebookvrinden hebben het al gelezen of kunnen lezen: Ivan is voor het eerst naar het kinderdagverblijf geweest! En het ging ontzettend goed. Hij heeft het geluk dat hij in een nieuwe groep komt, dus het is er nog heel rustig, de groepsdynamiek moet nog vorm krijgen en de leidsters zijn lief voor hem en nemen alle tijd. Ik ben er eerst even bijgebleven, heb hem gedag gezegd toen ze fruit gingen eten en na de lunch heb ik hem opgehaald. Hij zat er nog vrolijk te eten en wilde eigenlijk gewoon verder spelen. Ik kreeg hem maar moeilijk mee naar huis! Hopelijk gaat het op de volgende wendagen net zo goed.

Op weg met papa:

Weer naar huis, duh-doei zeggend tegen de leidster:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 5 april 2011 @ 15:04:16 #188
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_95071006
Fijn Claudia dat het zo goed is bevallen!

Morris is weer goedgekeurd bij de KNO. Pas weer terug wanneer er weer klachten zijn. Da's fijn!

Nu zitten we lekker thuis met z'n tweetjes te knuffelen. Even zonder grote zus! Morris dacht: hé da's gezelljg, dus hij holt naar keuken, grijpt een zak chips uit de lade, pakt een bakje en ploft naast me neer. Zo! Die! Lekkah!
:D
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_95072442
Elmo, ik denk dat je uit moet kijken dat je niet in een negatieve spiraal terechtkomt op moeilijke momenten. Als je kind iets doet wat jij niet wil is het verleidelijk om streng toe te spreken en dat te blijven doen tot jij je zin krijgt. Ik merk dat Ivan er alleen nog bozer en gefrustreerder van raakt als ik boos en streng tegen hem blijf doen. Wat ik dus doe (of probeer te doen) is een keer op serieuze toon zeggen dat het niet mag en waarom het niet mag, en daarna leid ik hem af. Ik zorg in ieder geval dat mijn toon weer naar vriendelijk en constructief verandert. Soms werkt het ook om een grapje van de situatie te maken. Net begon Ivan bijvoorbeeld te miepen omdat hij een speeltje mee probeerde te slepen, dat niet lukte en ik hem niet hielp. Toen keek ik hem aan, verstopte ik me, sprong tevoorschijn en hij was weer helemaal vrolijk. Het valt ook niet altijd mee om een dreumes te zijn. :Y) Oh, en het helpt mij altijd om mezelf voor te houden dat ik misschien niet op korte termijn maar wel op lange termijn succes boek.

Miss_sly, in het artikel waar je naar linkte viel dit me met name op: "In tegenstelling tot de algemene veronderstelling dat kinderen alleen maar tijd zouden willen besteden aan het spelen van videogames en tv kijken, ontdekten wij dat ze juist het gelukkigst zijn in de omgang met hun ouders of broers en zussen." Dat is ook wat ik in mijn eigen onderzoek veel ben tegengekomen.
pi_95072750
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 07:51 schreef wickie het volgende:
Mette is net naar de narcose gebracht, ik moest op de afdeling blijven, ik heb even een traantje gelaten. Wat fijn wel dat ze gelijk aan de beurt is.
Ach wickie, wat lijkt dat me rot. :* Ik neem aan dat het er nu weer opzit en ik hoop dat alles goed is gegaan.

Sorbo, wat ik ook nog wou zeggen: ik heb door de zwangerschap van Lena moeten accepteren dat ik er niet altijd voor Ivan kon zijn zoals ik dat zou willen. Dat is gewoon niet fijn. :*
pi_95072921
Claudia, ik vind het echt geweldige foto's, vooral hoe ie op de eerste met z'n kromme spekbeentjes zo stoer op z'n doel afstekkert. Echt, veeg mij maar op. O+

Lente kan hier ook wild om zich heen beginnen te maaien na een 'nee'. Ik zeg dan dat het niet mag, haal weg wat binnen handbereik staat en besteed er verder geen aandacht aan. Dan duurt het hele voorval nog geen twintig seconden, schat ik.
  dinsdag 5 april 2011 @ 15:40:02 #192
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_95073007
Wickie :* Hoe is het gegaan?

Claudia: Ik krijg van jouw verhalen altijd een heel goed gevoel, volgens mij ben jij echt een super mama! O+ :Y
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_95073197
Inca, wat naar meis. :{ Geen goede raad, ik zou het ook niet weten, maar wel een dikke zoen! :*

Oeh, Ravi zegt mama! *O*
En Roy heeft zijn eerste stappen gezet, wat goed! *O*

Beterschap voor alle zieke kindjes en mama's.

Emma, tand door je lip? oei, ben je zo aan het stunten dame? O+

Haha, Morris, jij weet wel wat gezellig is. :Y) En fijn dat alles in orde is.

Ivan, stoere, wat loopt je daar stoer! Fijn dat het zo goed beviel, Caudia, vond hij het ook leuk met de andere kindjes?
En die laatste foto, die voetjes zo naar binnen. O+

Wickie, hopelijk is alles goed gegaan! :*

Ko heeft vanaf 2 uur vannacht dicht tegen mij aangeslapen. O+
Hij had zo'n pijn aan zijn keel, dat hij weer enorm moest hoesten.
Hij werd er steeds wakker van. Maar bij ons in bed, kon ik heb bij aanstalten tot hoesten over zijn rugje wrijven waardoor hij ermee stopte.
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 16:21:55 #194
5428 crew  miss_sly
pi_95074954
Ik vind Ivan zo stoer op de eerste foto O+

wickie, hoe is het met Mette gegaan? Hopelijk alles goed.

Claudia, dat van die negatieve spiraal is een goede :Y Ik heb me er ook wel eens op betrapt, en dat maakt de situatie niet beter. Je komt dan in een heel naar machtsspelletje met je kind terecht dat je geen van beiden kunt winnen en je voelt je er als ouder ook niet heel tof bij!

Dat stukje uit de link vond ik ook interessant, Claudia. En als ik naar mezelf kijk, was dat ook zo. En ik geloof zeker dat dat voor veel kinderen geldt, want echte aandacht van je ouders in een gezellige setting is altijd nog vele malen leuker dan al die andere dingen. Behalve misschien als je een dwarse puber bent, of iig zul je het dan niet toegeven.

zo hebben Senna en ik ook geslapen vannacht, oeke, en net het middagdutje weer. Ze gaat heel erg op en neer met koorts en ziek-en-zielig zijn en zich iets beter voelen. Ik heb dus de hele dag nog vastgeplakt gezeten aan mijn meisje. Nu mag ik even los, want ze voelt zich even iets fijner en mag Dora kijken. Kan ik ook eens naar de wc :+
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 16:28:49 #195
5428 crew  miss_sly
pi_95075292
Ow en die pakjes lopen niet weg, hoor. Ik ben niet echt klaar voor bezoek vandaag: mijn huis is een puinhoop en ik loop er ook niet al te flatteus bij :+
pi_95075305
Och, die arme Senna, wat voelt ze zich naar. Beterschap! :*
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 16:31:01 #197
5428 crew  miss_sly
pi_95075407
Heeft Ko ab, oeke? ik ben niet helemaal bij, maar hij had toch weer een keel- en oorontsteking?
pi_95075536
Ja, hij zit aan de ab. Hopelijk slaat het snel aan. Ik voel me in elk geval al een stuk beter dus ik hoop dat het bij hem ook snel op zijn retour gaat.
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 16:45:16 #199
5428 crew  miss_sly
pi_95076104
Had jij ook ab? jeumig, het gaat echt niet heel lekker bij jullie he? Fijn dat jij je al beter voelt en ik hoop dat Ko zich ook snel beter voelt :*

Ik denk dat ik morgen niet kan werken. Ik had ze al gewaarschuwd, maar het is toch lullig als het zo is. Maar ja, als ze neit naar het kdv kan en mag, dan houdt het op he, als schaap in Zwtiserlang zit. het is niet anders, maar ik vind het wel vervelend.
pi_95076279
Nee nee, ik niet! Wel weer een keelontsteking, maar het gaat al een stuk beter.
Ko is wel naar de kresj trouwens, geen koorts en hij had er wel zin in volgens Paul, althans hij rende naar binnen. :D
Hm, dat is inderdaad vervelend. Maar goed, dat is soms gewoon niet anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')