abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94959370
Niet echt bijgelezen....
Las wat over schoentjes, dat is inderdaad een rib uit je lijf...hier net zo...en dan keer 2...waren vorige week 138euro kwijt voor onze beide schatties...maar ja....

Een tandje voor ravi!!!! Hoera! Mijlpaal!

Tessa die kan lopen!!!! Ook weer zo'n belangrijke stap....! En dan zijn ze ineens zo veel groter...

Vicky, k hoop dat de behandeling baat heeft voor tess en voor jullie. Wat zwaar dat ze zo slecht slaapt.

Ik kwam nog ergens een mooie groeicurve van Emma tegen, wat heeeeerlijk dat het zo goed met 'r gaat keshet,

En Stef heeft dezelfde soort voeten als Lars...breed en hoge wreef...dan hou je ook zo lekker veel keuze over in de schoenenwinkel hè...

Drukke week gehad hier, veel gewerkt en vergadering en cursus....dus niet veel hier geweest. Lars is nogal aan het spoken de laatste week, steeds huilend wakker, moeilijk te troosten, en slaapt uiteindelijk vaak pas weer goed na een zetpil...
Die vier doorkomende kiezen maken zijn leventje niet makkelijk op het moment.
Van drie stuks zijn de scherpe randjes voelbaar en zichtbaar, rechtsonderin zit nog een hele dikke bult, dus ik hoop maar dat die er ook maar snel doorkomt en dat lars dan weer wat lekkerder in zijn vel zit.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 2 april 2011 @ 23:36:16 #52
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_94960670
Woehoew, een tand voor Ravi! *O*

quote:
2s.gif Op zaterdag 2 april 2011 22:28 schreef Asyniur het volgende:

Wat een heerlijke dag vandaag! O+
Met de lunch heeft Harry heel goed gegeten! Wel een halve boterham heeft hij op! :o
O+
Hee cool Asy dat harry zo goed gegeten heeft! *O* Nou hopen dat 'ie de smaak te pakken heeft!

En ja, echt een heerlijke dag! O+
We zijn vanmorgen even naar de stad geweest om een kadootje te kopen voor een vriendinnetje van Tirza die vandaag haar verjaardag vierde.

quote:
's Middags naar een verjaardag alwaar hij heerlijk heeft rond gewandeld en met Tirza heeft gespeeld.
's Middags dus naar het feestje, waar Tirza een duifje heeft geaaid O+ en gezellig met Harry heeft gespeeld! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarna toen we thuiskwamen nog lekker gaan bbq-en bij de buren! Heerlijk! Lekker in de tuin gezeten, Tirza zat gezellig te spelen en ging in de hondenmand liggen en de hond aaien, so cute! O+
Volgens mij houdt Tirza wel van allerlei beestjes!

Nou Karin, 't is te hopen dat de kiesjes er snel door zijn he! Wat een ellende is het toch vaak bij de kids. :*
Ik zag bij Tirza ook weer een paar witte plekken, dus ik denk dat er wel snel weer iets aan gaat komen! Ze kwijlt er ook weer op los hoor! :9~

[ Bericht 2% gewijzigd door Elmo76 op 03-04-2011 15:48:12 ]
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  zondag 3 april 2011 @ 13:41:03 #53
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94975947
ik ben ook weinig online geweest, druk druk druk....
nu ook echt even een dagje aan mezelf denken, want ook de komende week is weer volgepland..
Gisteren hebben we een hele hoop ik huis gedaan, samen met ouders en schoonouders, en zijn druk bezig om Evie dr nieuwe kamertje klaar te maken.
Ze krijgt nu een echte meidenkamer. Heel leuk!
Was voor Evie ook een heftige dag, want er gebeurde zoveel, er was zoveel te zien, zoveel mensen, en natuurljk zoveel gevaarlijke situaties dat ze maar weinig mocht en kon...
gisteravond dan ook alle3 helemaal kapot. haha

over schoentjes; ik heb ook nog een paar extra voor Evie gekocht, ik las dat het heel goed was voor de voetjes om schoentjes af te wisselen. had een flinke meevaller, had een heel leuk paar gezien, en precies goed voor Evie, afgeprijst van 64,95 voor 29,95! *terwijl de andere maten dezelfde schoentjes niet waren afgeprijst?*, misschien wel verkeerd gegaan, maar mooi koopje zo!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_94977590
ff nog niet bijgelezen....

We zijn vrijdag naar de HA geweest om toch nog eens T. oortjes na te laten kijken. Er zit nog steeds vocht achter zijn trommelvlies, dus een verwijzing voor de KNO arts gekregen en misschien dan toch buisjes... Wickie, die dingen die je over Mette schreef kwamen me iets te bekend voor, dus we zitten in hetzelfde schuitje. Morgen bellen voor een afspraak. De wachttijd hier zou voor de eerste afspraak maar ongeveer een week moeten zijn, dus ik ben benieuwd.

Nog even een ander vraagje. Wanneer kan een dreumes naar een groot bed? Ik hoor er allemaal verschillende verhalen over, en we zijn nu aan het kijken of we een tweede ledikant moeten kopen of dat T. meteen naar een groter bed kan. Hij is bijna 2 als de tweede komt, maar we wilden hem al een paar maanden eerder overhuizen naar de andere kamer.
  zondag 3 april 2011 @ 14:32:43 #55
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94977747
@Aoraki; ik heb voor Evie nog een 2e ledikant aangeschaft; die is 20 maanden als de baby verwacht wordt.. en ik ben bang dat Evie dan nog elke keer uit een groter bed gaat...
Dus eerst gewoon nog een poosje slapen in een ledikant, en dan koop ik tzt wel een groot bed voor haar...
pi_94978112
Jaël was ook 20 maanden toen Sarah werd geboren en die ligt ook in een ledikantje. Wij hebben hiervoor gekozen omdat Jaël veel beweegt in haar slaap. Het ligt dus ook een beetje aan hoe je kindje is, wat voor de een wel kan, kan soms voor de ander niet. En omdat er al zoveel veranderde hebben wij gekozen om niet ook nog het soort bed te veranderen.

Wat naar van de oortjes.

En BJ zo kot het allemaal wel dichtbij hè! Leuk hoor een echt meidenkamer, die hebben we hier ook.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zondag 3 april 2011 @ 16:27:39 #57
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_94982364
Asy en Elmo, wat gezellig die verjaardagsfoto!
Wij hebben uiteindelijk weinig van het mooie weer genoten, manlief heeft de hele dag misselijk (en erger...) in bed gelegen en ik was ook nog niet helemaal 100%. Ik heb wel wat in de tuin gezeten terwijl Thomas aan het spelen was, en wat gespeeld met mijn nieuwe camera'tje, gelukkig was mijn model zo vriendelijk om wat schattige dingen te doen. (waarvan hier het resultaat).

Een peuterbed, ik moet er bij Thomas (die is nu 19 maanden) nog even niet aan denken hoor! Ik geloof dat hij daar al uit zou zijn voordat ik de deur van zijn kamertje achter me dicht had... Ik hoop dat ik hem na deze zomer zo ver krijg om onder een dekentje te blijven liggen, vooralsnog doet hij dat namelijk ook niet. Ik ga pas denken over een ander bed als hij in ieder geval onder een dekentje slaapt hoor. Maar goed, ik heb dan ook geen tweede op komst.

Bij ons heeft trouwens de babbelaritis toegeslagen. Hele verhalen krijgen we te horen, en ook ineens veel (voor ons) verstaanbare woorden in plaats van alleen gebrabbel. Erg leuk! En hij zingt ineens ook liedjes, smakelijk eten en poesje mauw heb ik al weten te ontdekken. Dat moet hij van het kinderdagverblijf hebben want die zing ik nooit. Nouja, nu dus wel ;)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_94982856
Thomas schatje :)

Hier sluiten we vandaag af in pijama na een heleboel poep.. Beetje sneu maar het lijkt haar te hebben opgelucht!
  zondag 3 april 2011 @ 17:24:59 #59
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94984751
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 14:43 schreef MamaPurk het volgende:
En omdat er al zoveel veranderde hebben wij gekozen om niet ook nog het soort bed te veranderen.

Dat was hier ook de gedachtegang :Y

Hoe gaat het zo verder met Jael als Grote Zus?

BJ, al verder leuke ideeen voor Evies kamer?

Wat rottig Aoraki dat hij met die oortjes last blijft houden :*
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_94985107
Jaël is een hele lieve zorgzame grote zus. En zo langzamerhand begint ze haar nieuwe plekje als grote zus te vinden. Ze is ook heel trots, roept tegen iedereen die het maar horen wil BEEBIE! En als mensen dan vragen of het haar zusje is of ze vragen of ze Sarah heet dan komt er in volle overtuiging, Nee BEEBIE! Zo lief!
Ik vind wel dat het lijkt alsof ze opeens veel sneller wijzer en groter word. Hier komen nu de tweewoordszinnen voorbij en een enkele keer zelfs al driewoord, pfff...
  zondag 3 april 2011 @ 17:36:06 #61
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94985190
Wat leuk om te lezen! En wat fijn dat ze haar nieuwe plekje als grote zus ook aan het vinden is :Y
Alexa en Seth zijn lief
pi_94985346
En zijn jullie Alexa al aan het voorbereiden op de komst van de baby? En lukt dat dan ook een beetje?
pi_94988425
wij wilden ook nog een ledikantje kopen, want Thomas beweegt ook behoorlijk in zijn slaap, ligt meestal half tegen de spijlen aan. Maar sommige collega's van mij dachten wel dat het moest kunnen. Wij vonden het ook nog veel te vroeg. Zeker omdat hij ook nog niet onder de deken blijft liggen.

Eigenlijk valt het wel mee met zijn oortjes, hij heeft er amper last van. Ook heel weinig oorontstekingen gehad. Hij hoort dus alleen misschien niet zoals het zou kunnen. Als buisjes dat kunnen verhelpen, dan teken ik daarvoor.
pi_94992047
Mette blijft haar eigen ledikantje houden als nummer 2 komt. Van haar ledikantje kan de zijkant eruit, dus dat kan dan een bedje worden (net zoals bij Huup). Mette is ook erg klein van stuk, dus het lijkt me prettig voor haar eerst daar uit te kunnen groeien. Ik denk dat een groter bed echt veelste groot voor haar zal zijn.

Aoraki, fijn dat jullie een doorverwijzing hebben. Mette heeft maar 1x een echt oorontsteking gehad. Alle andere keren is ze gewoon heel erg verkouden, waarschijnlijk omdat haar neusamandel continu ontstoken is (waar ze geen antibiotica tegen kunnen geven), hierdoor kan het vocht/slijm niet goed weg en gaat dus richting haar oor. Daar blijft het dan achter haar trommelvlies zitten. Dit hoeft niet te gaan ontsteken, maar het feit dat het daar zit is al pijnlijk genoeg. Ook belemmerd dit het horen. Uiteindelijk kan er een gehoorbeschadiging onstaan of een praat achterstand. Door de buisjes kan het vocht weglopen. En door een eventuele neusamandelpelling kan de verkoudheid afnemen of verdwijnen.
Dat dus :)
Het is zoiezo erg slim het even goed te laten uitzoeken. Het zijn kleine, niet echt veel voorstellende ingrepen (al vind ik het wel heel erg dat ons meisje onder narcose gaat, vriendlief gaat dan ook dan mee. Ik ben een te hormonaal wrak momenteel daarvoor :') Ik doe het troosten na de hand in de uitslaapkamer) en als dat een hoop leed kan besparen dan is dat gewoon fijn. Tenminste dat is instelling die ik nu heb.
We mogen dinsdag dus.

We hebben een fijn weekend bij mijn ouders gehad, lekker gespeeld in de grote tuin en daar de plaatselijke kinderboerderij geweest in het dorp. Vannacht begon het gezeik toch weer. Haar neus weer vol met ranzig en sticky snot :{ Ze begint dus weer lekker vol te lopen. Hopelijk blijft ze koortsvrij voor dinsdag. Ook zitten er weer 2 kiezen te duwen waardoor de poep niet meer stopt en eten een kleine ramp is. Maar ze blijft best vrolijk. Ze is net wel gaan slapen gelukkig.
We hebben haar flink geterroriseerd met Daro zoutoplossing spoeling, ze is dus wel voor nu helemaal schoongespoeld van binnen.

BJ, jullie ook al lekker intern aan het verhuizen :s) Leuk! Ben benieuwd naar Evie's nieuwe kamer.

Thomas O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zondag 3 april 2011 @ 20:22:15 #65
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94992457
wickie, hopelijk zet t niet door bij Mette... en heeft het terretoriseren met Daro geholpen. Dinsdag dus de grote dag. Ondanks een 'kleine' ingreep, is het toch onder gehele narcose, is toch ook niet niks!!! Zou ik ook niet-zwanger hormonaal in zijn ;)

@MP, qua voorbereiding hier eigenlijk wat subtiel. De box staat in de HK al een tijdje en Henks deur staat altijd open, zijn kamer is klaar. Als Alexa interesse toont in die dingen, dan vertellen we erbij dat haar broertje daar komt te liggen/slapen.
Ook begint ze mijn buik op te merken (die is nu pas echt buik aan het worden), en heeft ze sinds afgelopen week een begrip (tenminste dat denken we) dat er een baby in mama's buik zit. Dan krult ze zich bij mij op de bank en doet ze *klop klop* op mijn buik en zegt ze: beeeebiiiiiiiii.
Alexa en Seth zijn lief
  zondag 3 april 2011 @ 20:23:55 #66
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94992538
hey dames; lief dat jullie het vragen; ik heb de eerste dingen in het kinderkamertopic gepost. Vind het zo leuk dat ik nu echt een kamer voor Evie kon maken, in plaats van een kamer voor 'een' baby die je nog niet ontmoet hebt (en het geslacht niet eens van weet.) vandaar ook de vrolijke kleuren :D

@ Aoraki; jullie mannetje dus ook een operatie voor de boeg? spannend joh!

ik hoop voor jullie, zowel Aoraki als Wicki; dat jullie kleintjes er veel profijt van zullen hebben nadien. Vaak geeft het wel heeeeel veel verbetering.
Vind het alleen zo opmerkelijk dat de artsen er zo verschillend over denken;
mijn zus dr jongste is inmiddels 2,5, maar haar KNO-arts vindt haar te jong voor buisje, meisje heeft bijna doorlopend oorontsteking...

Fijn dat jullie weekend goed is geweest Wickie!!

Mamapurk, ik vind het zo leuk om te lezen hoe jullie grote zus met dr kleine zusje omgaat... vooral omdat Evie en baby nr 2, ongeveer evenveel zullen schelen.. en ik ben zooo benieuwd hoe het hier straks zal gaan..

Thomas, aan de klets! das is zo lieffffff O+

Evie verbaast me de laatste week bijna elke dag met weer nieuwe woordjes... deze week bijvoorbeeld nieuw:
buiten, op bed, drinken
  zondag 3 april 2011 @ 20:28:09 #67
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_94992773
Pfoei, best spannende praat zeg, al die kleintjes overleggen in een 'groot' bed :o Ik zie het ons met Stef nog niet doen op het moment, die gaat net als Thomas zijn hele bed door, blijft niet onder de dekens liggen enzovoorts. Gelukkig hebben wij die keuze ook nog niet, dat scheelt ;)

Jaël, wat fijn dat het al wat is gewend, als grote zus zijnde O+ Heel lief, zoals dat nu gaat, MP! :)

Wij zijn vandaag met Stef naar de vlindertuin in Zeeland geweest als afsluiter van onze vakantie en daar hebben we gekletst met Ssserpente en Stef en Lente hebben samen gespeeld O+ Het was echt grappig, vlinders hielden de aandacht niet vast, maar de aanwezige wáterval.. :D Het was echt leuk, het was een fijne laatste vakantiedag. Stef heeft de hele weg naar huis geslapen en enórm gesnurkt, ook :D
3!
  zondag 3 april 2011 @ 20:28:51 #68
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_94992814
Aoraki: jorja ligt hier sinds januari in een peuterbedje, dus toen was ze 19 maanden, maar hier gaat het heel goed. Ze blijft netjes in haar bed, en als ze wakker wordt gaat ze rechtop zitten en met gaar knuffel(doekje) spelen.
Ze kruipt er zelf in, maar weet niet dat ze er ook zelf uit kan komen.
Ik zag er ontzettend tegen op en dacht dat het echt niet zou lukken, maar niets bleek minder waar. We hadden wel zoiets van als het niet werkt, gaat ze gewoon weer het ledikantje in en kopen we voor beeb2 een nieuwe.
Maar je kan niet meer dan proberen, je kent je eigen kind het beste en jij weet of het wel of niet zou kunnen lukken....
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  Moderator zondag 3 april 2011 @ 20:36:04 #69
5428 crew  miss_sly
pi_94993233
wij gaan in de loop van dit jaar Senna ook een groter bed geven en haar kamer veranderen. Ik durf het wel aan. De klink is nog te hoog, dus ze kan neit anders dan in haar kamer blijven en ik denk zomaar dat het best een positief effect kan hebben dat ze zelf haar bed in en uit kan. Of dat zo is, zal de toekomst uitwijzen.

trix, fijne vakantie gehad? Beetje bijgekomen en bijgetankt?

Ons weekend was fijn. We hebben wat geklust en opgeruimd en wat tuincentra bezocht in eht kader van het dakterras. We hebben goede ideeen opgedaan voor het dakterras en tevens voor de slaapkamer. Komt helemaal goed, dat hier blijven wonen :Y

En nu is schaap weer naar Zwitserland, komt donderdag terug. Senna slaapt gelukkig, maar ik ga er ook vroeg in, want ze is de laatste tijd onrustig 's nachts en toch weer vroeg wakker, helaas. Zomertijd heeft hier niet echt verschil gemaakt -O-
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_94995378
Ik zie Hannah voorlopig nog echt niet in een gewoon bedje slapen. Die dondert er direct uit :') Ze wordt nu meerdere keren per nacht wakker omdat ze zichzelf in een onmogelijke positie tegen het hoofdeinde o.i.d. gemanoeuvreerd heeft. We hebben het Gulliver ledikantje wat we als co-sleeper gebruikt hebben nu bij mijn ouders staan met de 4e zijkant erin, dus die kan ik weer terughalen bij een eventueel tweede kindje. Die zou ik dan sowieso weer als O+ co-sleeper O+ gaan gebruiken.

Alleen waar ik wel even gezcrokken van ben: het ledikant van Hannah van Bopita (was niet goedkoop) had een paar dagen terug een enorme splinter aan de binnenkant van een spijl. Hannah lag er met haar gezicht maar een paar cm vandaan en het uiteinde van de splinter zat echt op ooghoogte :X Ik ga daar nog wel even contact over opnemen met Babydump/Bopita, want dit mag niet gebeuren!

Wickie, volgens mij is het hoe dan ook wel moeilijk om je kind een ingreep te laten ondergaan :*
Goed dat je vriend mee gaat. Ik duim dat Mette niet ziek wordt voor de ingreep.

Incantrix, wat leuk dat Stef en Lente samen gespeeld hebben. Klinkt als een leuk dagje.

Miss_sly, lastig dat Schaap weer weg is -O- Ik zag trouwens in de Lidlkrant dat ze vanaf maandag 11 april grastapijt hebben. Misschien is dat wat voor je balkon.
pi_94997184
en toch he. selene was ook altijd zo'n stuiterbal in der ledikant. en die is uiteindelijk vorige kuli ofzo voordat ze 2 werd naar een peuterbed gegaan (want ze klom uit der ledikant) en dat gaat wonderbaarlijk goed!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94997302
Oe splinters, dat is niet heel kindvriendelijk inderdaad!

Aaah Stef en lente samen gevlinderd haha, lief ja! Watervallen zijn hier ook erg in trek.

Die staartjes van Tirza! Zo lief!

Al die nieuwe woordjes overal, lars doet mee!!!
Appel, banaan, peer, trekker, kar.....leuk is dat! O, en doei!

Sukkels die wij zijn, bedenken vandaag dat lars misschien nog niet moe was als we hem op bed legden, en dat hij daarom zo ging huilen, vandaag een uur later naar bed, en tot nu toe geen enkel probleem....dan voel je je wel even knullig....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 3 april 2011 @ 21:32:33 #73
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_94997553
Zulke dingen overkomen ons ook regelmatig hoor, dat je hem dan al twee keer krijsend zijn bed in hebt geprobeerd te stoppen omdat hij overal om moet huilen en dus moe is, vreet hij vervolgens 3 mandarijnen en twee boterhammen op, omdat hij honger had :@

Miss, ik ben nog steeds wel moe (ik denk dat dat nooit meer overgaat, haha!) maar voel me wel weer erg ontspannen en weer even bijgetankt. Uiteindelijk hebben we best veel gedaan en misschien had dat wat minder gemoeten, maar het was fijn juist even die dingen te doen die normaal niet meer heel gemakkelijk 'zomaar' gaan zeg maar, zoals 'zomaar' even twee keer in een week een rit van 2 uur maken voor een uitje :)
3!
pi_94997982
Ben je niet een sukkel om hoor, overkomt vast veel ouders wel een keer..

Splinters zijn echt niet goed!

Ik denk dat wij van de zomer Jaël in een peuterbed gaan proberen.
Ze is nu trouwens niet zo lekker, had vandaag zomaar diarree en knalrode billen.. Beetje dreinerig, rode wangen.. Zouden er dan toch weer kiezen aankomen, ik mag niet in haar mond voelen.
Gister is ze trouwen keihard met haar mond op de hoek van de tafel gevallen, twee tanden door haar lip. Maar ze was snel getroost en het viel gelukkig mee. (toen ik het zag gebeuren dacht ik dat ze op zijn minst een paar losse tanden zou hebben)
pi_95011767
Goedemorgen allemaal!

Ben nog niet helemaal bijgelezen, maar wel een klein beetje. Las in elk geval over buisjes, nieuwe kamers, bedjes met splinters en nieuwe woordjes. Fijn om na een fok-loos weekend weer even te lezen hoe het met jullie gaat.

We hebben hier een weekend gehad waarin Isabeau een enórme spring heeft gemaakt. Uiteraard zou ik bijna zeggem op het gebied van taal. Ineens van het ene op het andere moment noemt ze zichzelf Siesebeau, maakt zinnetjes zoals: "Nee, niet doen, Siesebeau doen!" Combineert veel gemakkelijker allerlei woorden. Zo maf hoe dat gaat. Vrijdag was ze hangerig en pieperig en zaterdag kon ze dit ineens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')