Mijn punt was dat de jaren 60 en 70 niet uit bezuinigingen bestonden door partijen zoals werd aangegeven door Delpit. De bezuinigingen begonnen pas in 1991, en niet onder ministers onder welke pluimage ook in de dertig jaar ervoor.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:20 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Klopt, daar had ik even geen tijd voor.
Jij vindt het dus gek dat er is bezuinigd vlak na het einde van de Koude Oorlog? Ik niet, ik vind het meer dan terecht. Als je een PvdA-minister en bezuinigingen uit 1991 moet gebruiken om je punt duidelijk te maken heb je blijkbaar wel heel erg argumenten om je gelijk aan te tonen.
Jij geeft altijd zo lekker af op links, maar in de naoorlogse parlementaire geschiedenis heeft het CDA (of één en misschien zelfs twee van haar voorgangers) slechts acht jaar niet in de regering gezeten.
De Sovjet-Unie, de grootste bedreiging voor Nederlandse belangen in de veertig jaar daarvoor viel uit elkaar. Het leek er op dat het westen geen vijanden meer had, zeker op het gebied van conventionele oorlogsvoering. Dan heeft het geen zin om een leger in stand te houden dat is gericht op een dergelijke dreiging.quote:Op donderdag 7 april 2011 11:11 schreef Clan het volgende:
[..]
Mijn punt was dat de jaren 60 en 70 niet uit bezuinigingen bestonden door partijen zoals werd aangegeven door Delpit. De bezuinigingen begonnen pas in 1991, en niet onder ministers onder welke pluimage ook in de dertig jaar ervoor.
Maar ik vind je standpunt inzake de bezuinigingen in 1991 wel erg prappant, onderbouw die eens?
Niet liberaal staat gelijk aan links?quote:En ik herhaal, het CDA bestaat pas 31 jaar en moet je niet rekenen tot de liberalen, dus het CDA is in mijn ogen ook een linkse partij ( God, liefde voor de medemens en dat soort onzin?)
Daarom heeft men ook voor de kaasschaaf gekozen in plaats voor echt rigoureus schrappen en wat overblijft op topniveau houden.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee maar het is een voorbeeld, de politiek heeft torenhoge ambities wat betreft defensie, als het mogelijk was deden we overal aan mee maar ondertussen blijft er door de bezuinigingen geen leger over.
Topniveau? Het aantal oefeningen is al sterk gedaald,quote:Op donderdag 7 april 2011 12:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daarom heeft men ook voor de kaasschaaf gekozen in plaats voor echt rigoureus schrappen en wat overblijft op topniveau houden.
Gelul dat het CDA pas 31 jaar bestaat. CDA is gewoon een fusiepartij van ARP, CHU en KVP. En wie was er (zowel voor als na de oorlog), meestal met hulp van de VVD, soms met behulp van PvdA aan de macht? Juist ja de ARP, de CHU, de KVP - het CDA dus. Dus roepen dat het CDA niet bestond is nogal sneu en bezijds de echte waarheid.quote:Ten eerste, het CDA bestond nog helemaal iet in de jaren 60 en 70, daarnaast zijn de confessionelen niet per definitie rechts, maar gewoon conservatief. Ten tweede begonnen de bezuinigingen bij Defensie pas in 1991, en toen zat er een PvdA minister op die post, en dat zijn tot nu toe de grootste bezuinigingen geweest die Defensie ooit heeft gehad. Ik denk dat jij eerst zelf eens wat geschiedenisles moet volgen eer je zo'n grote mond hebt.
Mijn punt was dat de jaren 60 en 70 niet uit bezuinigingen bestonden door partijen zoals werd aangegeven door Delpit. De bezuinigingen begonnen pas in 1991, en niet onder ministers onder welke pluimage ook in de dertig jaar ervoor.
Maar ik vind je standpunt inzake de bezuinigingen in 1991 wel erg prappant, onderbouw die eens?
En ik herhaal, het CDA bestaat pas 31 jaar en moet je niet rekenen tot de liberalen, dus het CDA is in mijn ogen ook een linkse partij ( God, liefde voor de medemens en dat soort onzin?)
Het wrange is dat juist Portual een jaar of wat geleden 37 Leopard tanks van Nederland heeft gekocht.quote:Op woensdag 6 april 2011 23:04 schreef Cobra4 het volgende:
En we kunnen ons vast klaar maken voor nog meer bezuinigingen.
Een nieuwe uitgave post heeft zich gemeldt. Portugal vraagt 80 miljard steun. Zal mij benieuwen hoeveel NL gaat geven ondanks de zware bezuinigingen.
Ja, maar dat geld krijgen we terug hè!quote:Op woensdag 6 april 2011 23:04 schreef Cobra4 het volgende:
En we kunnen ons vast klaar maken voor nog meer bezuinigingen.
Een nieuwe uitgave post heeft zich gemeldt. Portugal vraagt 80 miljard steun. Zal mij benieuwen hoeveel NL gaat geven ondanks de zware bezuinigingen.
Tja, dan had je maar SGP moeten stemmen...die zijn de enigen die niet op def willen bezuinigen, volgens mij.quote:Op donderdag 7 april 2011 14:36 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Ik heb een idee! Zullen we de waterschappen ook grotendeels afschaffen, met het argument ''want de laatste watersnoodramp was al weer 54 jaar geleden.'' ?
Politici
Dat klopt, maar dat is een radicale geloofspartij. Daar wordt je helemaal niet vrolijk van.quote:Op donderdag 7 april 2011 14:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja, dan had je maar SGP moeten stemmen...die zijn de enigen die niet op def willen bezuinigen, volgens mij.
VVD heeft ook in het programma staan dat ze niet willen bezuinigen op defensie, vervolgens doen ze exact het tegenovergestelde. Laatste keer dat ik VVD heb gestemd. CDA had soortgelijke plannen.quote:Op donderdag 7 april 2011 14:48 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat is een radicale geloofspartij. Daar wordt je helemaal niet vrolijk van.
Dat merken we morgen.quote:
Lekker dan, dat ze je dat niet al vandaag laten weten... Zit je nog langer in spanning...quote:
Ik denk (DENK) dat veel mensen dat zowieso niet doen omdat het een geloofspartij is en dat ze misschien 1/2 zeteltjes erbij krijgen.quote:Op donderdag 7 april 2011 16:38 schreef revolutionarymen het volgende:
Ik vroeg trouwens iets! wie gaat er nu ammel SGP stemmen?
Staat volgens mij nog steeds. Wij krijgen morgen in ieder geval de maatregelen te horen hier op de kazerne. Ben benieuwdquote:
Kans dat jij ontslagen wordt?quote:Op donderdag 7 april 2011 16:40 schreef kronolith het volgende:
[..]
Staat volgens mij nog steeds. Wij krijgen morgen in ieder geval de maatregelen te horen hier op de kazerne. Ben benieuwd
ja precies beter kan je het niet hebben, je hebt het beste mogelijke signaal afgegeven én ze komen toch never nooit in de regering dus je hoeft niet schuldig te voelen naar je vriendinquote:Op donderdag 7 april 2011 16:39 schreef FadetoGreen het volgende:
[..]
Ik denk (DENK) dat veel mensen dat zowieso niet doen omdat het een geloofspartij is en dat ze misschien 1/2 zeteltjes erbij krijgen.
Hoop het niet, de onderzeedienst blijft als het goed is nogquote:
Idd onderzeedienst blijft (staat in alle persberichten enzo), en mijnendienst wordt veel geschrapt.quote:Op donderdag 7 april 2011 16:42 schreef kronolith het volgende:
[..]
Hoop het niet, de onderzeedienst blijft als het goed is nog. Er gaan hier al wel geruchten dat de hele mijnendienst eruit geflikkerd wordt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |