abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94859923
De discussie is al duizend keer gevoerd in POL. Verschillende lieden springen in de bres voor dit belastingvoordeeltje terwijl anderen de HRA het liefst zo snel mogelijk zien verdwijnen. Van verschillende kanten krijgt Nederland de laatste tijd te horen dat we een begin moeten maken met het afbreken van de HRA. Een paar dagen geleden was daar de IMF en vandaag zegt Nout Wellink ongeveer hetzelfde.

Los van ieders persoonlijke voorkeur, denk ik dat het kabinet simpelweg geen keus heeft. De HRA moet worden afgebroken. Iedereen weet dat beperking van de HRA in de lucht hangt en dat maakt de markt nerveus. Immers, wie gaat er nou een huis kopen terwijl hij weet dat de HRA wellicht binnenkort op de schop gaat? Juist.

Met andere woorden; inperken die hap!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 31 maart 2011 @ 16:42:21 #2
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_94859962
Nee, zo laten. Anders koopt niemand meer een huis :)
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_94860044
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:42 schreef Juicyhil het volgende:
Lees de OP eens :) Juist omdat er zo twijfel bestaat over de HRA zijn potentiele huizenbezitters terughoudend. Iedereen weet dat de HRA vroeg of laat verdwijnt. Maak een eind aan alle onzekerheid en trek een plan.
  donderdag 31 maart 2011 @ 16:45:23 #4
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_94860108
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:44 schreef KoosVogels het volgende:
Maak een eind aan alle onzekerheid en trek een plan.
Nee, ze gaan eerst maar eens zorgen dat de huizenmarkt weer op eigen poten kan staan. Dan gaan we maar eens kijken of we het gaan afschaffen.

Ik dacht trouwens dat rechts voor de HRA was.
pi_94860151
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:45 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Nee, ze gaan eerst maar eens zorgen dat de huizenmarkt weer op eigen poten kan staan. Dan gaan we maar eens kijken of we het gaan afschaffen.

Wie is er rechts dan?
  donderdag 31 maart 2011 @ 16:47:42 #6
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_94860212
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie is er rechts dan?
VVD, PVV, CDA
pi_94860219
Hoe langer ze er mee wachten, hoe meer de jongere generaties voor de onafwendbare last moeten opdraaien.
  donderdag 31 maart 2011 @ 16:48:48 #8
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_94860260
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:47 schreef Picchia het volgende:
Hoe langer ze er mee wachten, hoe meer de jongere generaties voor de onafwendbare last moeten opdraaien.
We redden het al jaren met HRA, waarom ziet iedereen het nu als last?
pi_94860273
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:47 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

VVD, PVV, CDA
Oh, op die fiets. Klopt, het is dan ook geen kabinetsvoorstel, maar een onderwerp voor een topic :)
pi_94860388
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:48 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Omdat de economie is het slop zit en de HRA de toch al gammele huizenmarkt verziekt. Het wordt steeds moeilijker om een hypotheek te krijgen. Banken worden steeds strenger (en terecht overigens). Door de HRA te beperken normaliseer je de huizenprijs en kunnen starters eenvoudiger een huis kopen. Nu zijn zij afhankelijk van klote-regelingen zoals de starterslening van de overheid.
pi_94860433
quote:
:') , we gaan zeker met zijn allen onder een viaduct wonen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_94860480
quote:
Beter ingrijpen bij een toch al zieke patiënt, dan die patiënt eerst beter laten worden en dan ingrijpen zodat-ie weer ziek wordt.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_94860513
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:45 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

_O- , de huizenmarkt staat al 15 jaar niet meer op zijn eigen poten door het kunstmatig schaars houden van bouwgrond
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_94860561
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:53 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

_O- , de huizenmarkt staat al 15 jaar niet meer op zijn eigen poten door het kunstmatig schaars houden van lbouwgrond
Dit idd.
Het is eigenlijk schandalig wat in Nederland gebeurt.
I´m back.
pi_94860611
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:47 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

VVD, PVV, CDA
Je zou je eens moeten inlezen in de partijprogramma's van de PVV en de SP en de VVD. Maak eens een lijstje met overeenkomsten en je zult zien dat de SP en PVV veel meer overeenkomsten hebben als de PVV en de VVD. Maar blijkbaar vind jij de SP ook rechts. :W
pi_94860641
quote:

[..]

_O- , de huizenmarkt staat al 15 jaar niet meer op zijn eigen poten door het kunstmatig schaars houden van lbouwgrond
Probleem is dat woningen alsmaar duurder worden met als gevolg dat de overheid er allerlei regeltjes tegenaan flikkert wat de huizenprijzen weer verder omhoog stuwt.
pi_94860697
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:55 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Je zou je eens moeten inlezen in de partijprogramma's van de PVV en de SP en de VVD. Maak eens een lijstje met overeenkomsten en je zult zien dat de SP en PVV veel meer overeenkomsten hebben als de PVV en de VVD. Maar blijkbaar vind jij de SP ook rechts. :W
PVV is gewoon opportunistisch. Maar goed, dat is een andere discussie.
pi_94860705
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Probleem is dat woningen alsmaar duurder worden met als gevolg dat de overheid er allerlei regeltjes tegenaan flikkert wat de huizenprijzen weer verder omhoog stuwt.
Hoeveel procent van Nederland is nou echt bouwgrond voor huizen. Ik meen dat dat ergens rond de 10% is. laten we gewoon nog eens 10% vrijgeven en we lossen veel problemen op.
pi_94860755
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

PVV is gewoon opportunistisch. Maar goed, dat is een andere discussie.
Ik begon er niet over, maar om ze rechts te noemen alleen vanwege het asielbeleid vind ik vrij simpel gedacht. Ik noem ze liever dom.
  donderdag 31 maart 2011 @ 16:58:23 #20
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_94860767
Met "nu" bedoel je 10 jaar geleden?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_94860828
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:48 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Omdat er door de HRA teveel geïnvesteerd moet worden in goederen die hun prijs niet waard zijn. Dat is een ongewenst bijeffect van de HRA waar wij mee moeten kampen, dat terwijl ook het doel van de HRA door de compenserende prijsstijging voorbij geschoten wordt. De overheid kan haar budget moeilijk rond krijgen, dus brengen ze orde op zaken bij hun financieen. Het ligt dus voor de hand dat ze geldverspillende maatregelen die hun doel voorbij schieten, zoals de HRA, schrappen.

Aangezien het vrijwel onvermijdelijk is dat het uiteindelijk geschrapt gaat worden, helemaal als ze de huizenmarkt weer gezond willen maken, is het alleen de vraag wie waardedaling gaat betalen. Het lijkt er op dat vooral nieuwe huizenbezitters de dupe zullen zijn, omdat zij niet van de stijging hebben mogen genieten, maar enkel een daling van de prijs zullen ervaren.

Om deze groep gedupeerden te beperken kun je de geleidelijke afschaffing beter zo vroeg mogelijk inzetten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Picchia op 31-03-2011 17:07:33 ]
pi_94860834
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:57 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hoeveel procent van Nederland is nou echt bouwgrond voor huizen. Ik meen dat dat ergens rond de 10% is. laten we gewoon nog eens 10% vrijgeven en we lossen veel problemen op.
Klopt. Maar dat gebeurt dus niet terwijl gemeenten de grondprijzen ook nog eens idioot hoog houden.
pi_94861183
Volgens mij is er geen partij die de HRA wil aanpakken voor woningen onder de 300.000. Dus waar die angst vandaan komt geen idee. Heb zelf een half uur geleden nog een bod gedaan op een huis. Mensen moeten niet zo bang zijn. Mooie tijd om te kopen trouwens, lage prijzen, kopersmarkt :)
pi_94861277
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 17:07 schreef Tja..1986 het volgende:
Volgens mij is er geen partij die de HRA wil aanpakken voor woningen onder de 300.000. Dus waar die angst vandaan komt geen idee. Heb zelf een half uur geleden nog een bod gedaan op een huis. Mensen moeten niet zo bang zijn. Mooie tijd om te kopen trouwens, lage prijzen, kopersmarkt :)
Wat een populisme.
pi_94861408
quote:

[..]

_O- , de huizenmarkt staat al 15 jaar niet meer op zijn eigen poten door het kunstmatig schaars houden van bouwgrond
Er zijn genoeg huizen als we niet iedereen de stad in proberen te proppen. Schaf gelijk de sociale huur af en er komen meteen weer mooie locaties vrij. Er zijn genoeg gebieden met leegloop waar mooie woningen voor deze personen beschikbaar zijn voor een prikkie.

Het zou wel zo netjes zijn om gelijktijdig met de afschaffing van de HRA alle andere wantoestanden op de woningmarkt ook aan te pakken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Picchia op 31-03-2011 17:21:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')