Ik wil graag een reclamebord in mij voortuin plaatsen. Geen joekel van een ding, maar heb een lichtbak van ongeveer 100x80cm op het oog. Je mag < 0,5m2 vergunningvrij plaatsen.
Nou zit ik wat te goegelen en kom ik er achter dat je daar een omgevingsvergunning (wabo) voor moet aanvragen. Dit duurt 6 tot 8 weken met nog eens een mogelijke 8 weken verlenging van de procedure. Gezien het werktempo van ambtenaren tegenwoordig zal dit dus wel op 16 weken uitkomen.
Dus ik check effe waar je allemaal zo'n omgevingsvergunning voor nodig hebt. Nou blijkt zelfs dat je die moet aanvragen voor het plaatsen van een rolluik, alarminstallatie...zelfs voor tuinmeubilair groter dan 2,5 meter... de fak? Dat doet toch niemand?
Dus mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? Heb je zo'n vergunning aangevraagd voor een reclamebord in de voortuin. Zo niet, heb je hier ooit problemen mee gehad etc? Kan ik de gok wagen en gewoon een reclamebord plaatsen en later alsnog een vergunning aanvragen mocht ik er problemen mee krijgen?
ter info: Ik woon niet aan een doorgaande straat. Ik het wel vrij uitzicht op doorgaande weg. Vanaf die weg zal mijn bord redelijk te zien zijn, maar ik ga het niet super opvallend maken. Het wordt meer een herkenningspunt voor mensen die sowieso naar mij opzoek zijn.
Geen dank voor mijn genade.