abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94850766
Ik wil graag een reclamebord in mij voortuin plaatsen. Geen joekel van een ding, maar heb een lichtbak van ongeveer 100x80cm op het oog. Je mag < 0,5m2 vergunningvrij plaatsen.

Nou zit ik wat te goegelen en kom ik er achter dat je daar een omgevingsvergunning (wabo) voor moet aanvragen. Dit duurt 6 tot 8 weken met nog eens een mogelijke 8 weken verlenging van de procedure. Gezien het werktempo van ambtenaren tegenwoordig zal dit dus wel op 16 weken uitkomen.

Dus ik check effe waar je allemaal zo'n omgevingsvergunning voor nodig hebt. Nou blijkt zelfs dat je die moet aanvragen voor het plaatsen van een rolluik, alarminstallatie...zelfs voor tuinmeubilair groter dan 2,5 meter... de fak? Dat doet toch niemand?

Dus mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? Heb je zo'n vergunning aangevraagd voor een reclamebord in de voortuin. Zo niet, heb je hier ooit problemen mee gehad etc? Kan ik de gok wagen en gewoon een reclamebord plaatsen en later alsnog een vergunning aanvragen mocht ik er problemen mee krijgen?

ter info: Ik woon niet aan een doorgaande straat. Ik het wel vrij uitzicht op doorgaande weg. Vanaf die weg zal mijn bord redelijk te zien zijn, maar ik ga het niet super opvallend maken. Het wordt meer een herkenningspunt voor mensen die sowieso naar mij opzoek zijn.
Geen dank voor mijn genade.
pi_94850803
Gewoon neerzetten zou ik zeggen.
pi_94850990
Email de gemeente gewoon.
pi_94851114
en dan? Hooooi mag ik een reklamebord van 100 x 80 in me voortuintje???
-check onze site daar staat dat je bij meer dan 0,5m2 een vergunning moet aanvragen...
  PR/Manusje van alles donderdag 31 maart 2011 @ 13:14:50 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_94851185
Woon je in een woonwijk? rijtjeshuis?

if so: ik zou een vergunning aanvragen. Denk niet dat de buren er blij mee zijn als jij zo'n lichtbak in je voortuin zet _O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_94851306
Heb al met de buren overlegd, die hebben er geen probleem mee mits ie 's nachts gewoon uitgaat. Maak ik er een tijdschakelaar op tot 22:00 ofzo. + er zitten maar 3 TL lampen in dus echt heel veel licht gaat ie niet geven :)

Plus hij verlicht alleen naar voren.
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:04:42 #7
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_94853224
Vergunning aanvragen, de meeste gemeenten zitten niet echt te wachten op wildgroei van reclameuitingen en hier ga je dan ook vast wat van horen als je het zonder vergunning plaatst.

Op eigen risico mag het natuurlijk altijd. ;)
pi_94866715
Hou je ook rekening met je precario? Als je het zonder vergunning plaatst, krijg je daar vast ook nog een leuke naheffing voor.

Je OP klopt trouwens niet. Bij het omgevingsloket kun je checken waarvoor je een vergunning nodig hebt en voor een normale inbraakalarminstallatie is dat niet het geval.
pi_94866795
Precario betaal je pas als je iets neerzet op gemeentelijk terrein, bijv. het trottoir of straat.
pi_94867506
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:28 schreef schotland het volgende:
Precario betaal je pas als je iets neerzet op gemeentelijk terrein, bijv. het trottoir of straat.
Excuus, het heet inderdaad geen precario. De gemeente kan echter wel belasting heffen voor reclame-uitingen aan je eigen toko. :)

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2011 19:44:37 ]
  Admin donderdag 31 maart 2011 @ 19:46:14 #11
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_94867689
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:42 schreef k_man het volgende:

[..]

Excuus, het heet inderdaad geen precario. De gemeente kan echter wel belasting heffen voor reclame-uitingen aan je eigen toko. :)
Heb je daar een linkje voor? Ik wil binnenkort ook een FOK! bord bij m'n huis. Wellicht als naambordje aan de gevel.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_94869126
Google op reclamebelasting. De regelgeving verschilt wel van gemeente tot gemeente.
  Moderator donderdag 31 maart 2011 @ 21:22:53 #13
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_94873339
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:18 schreef Rpol het volgende:
Heb al met de buren overlegd, die hebben er geen probleem mee mits ie 's nachts gewoon uitgaat. Maak ik er een tijdschakelaar op tot 22:00 ofzo. + er zitten maar 3 TL lampen in dus echt heel veel licht gaat ie niet geven :)

Plus hij verlicht alleen naar voren.
Ik zou er een schakeling tussen zetten een combinatie met een klok en een schemerschakelaar, zo voorkom je dat de lampen aanstaan terwijl het nog niet donker / licht genoeg is :)
pi_94891681
Nou dan zit er weinig anders op dan gewoon een vergunning aanvragen. Geen zin om achteraf nog kosten te moeten maken waar ik geen rekening mee heb gehouden.
pi_94891889
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:23 schreef Rpol het volgende:
Nou dan zit er weinig anders op dan gewoon een vergunning aanvragen. Geen zin om achteraf nog kosten te moeten maken waar ik geen rekening mee heb gehouden.
Zou eerst even bellen met de vraag of dat dat noodzakelijk is :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Redactie Frontpage vrijdag 1 april 2011 @ 09:34:31 #16
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_94891940
Ik zou voor een reclame-uiting altijd een omgevingsvergunning aanvragen... anders komt er echt een hele dikke boete jou kant op.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:54:56 #17
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_94892512
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:32 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Zou eerst even bellen met de vraag of dat dat noodzakelijk is :)
Kun je doen, maar dan krijg je gewoon het antwoord dat je een omgevingsvergunning ervoor moet aanvragen. :)
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:40:15 #18
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_94893937
Afhankelijk van het bestemmingsplan kunnen aanvullende beleidsdocumenten gelden over het uiten van reclame aan huis etc. Beeldkwaliteit, welstandseisen of advies nodig etc. Stel dat ieder huishouden een reclamebord in zijn tuin zet dan wordt het een zooitje.

Bellen met de gemeenten (bouw en woningtoezicht) lijkt me verstandig om aanvullende informatie te vragen wat er naast een vergunning mogelijk nodig is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')