abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94842753
bij mij op het werk (begeleider op een woongroep) werkt sinds kort een nieuwe collega.
meisje is best onzeker, al komt het in eerste instantie niet zo over.
ik merk sinds kort dat sommige collega's zich apart gedragen, zo hadden ze wat kritiek op haar, dit is totaal niet met haar besproken maar gelijk naar de leidinggevende gecommuniceerd, ook wordt bijvoorbeeld haar foto niet opgehangen op het fotobord waar te zien wie er die dag werkt, ipv van haar foto wordt dan een vraagteken opgehangen.
ook wordt ze niet gemaild over een teamuitje, maar wordt door sommige collega's wel meegevraagd.
ik vind dit best vervelend, en weet niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet.
omdat ik er zelf ook niet lang werk weet ik niet zo goed wat ik nu kan doen, ik heb zelf amper met het nieuwe meisje gewerkt.
ik weet ook niet wie de bron achter dit alles is.

ps: kan je dit gedrag nu scharen onder pesten?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:22:28 #2
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_94843023
Ik vind het wel buitensluiten te noemen. Beetje flauw, een nieuwe collega hoort toch op zijn minst net zoals andere collega's een foto te hebben voor op de fotomuur en formeel te worden uitgenodigd voor personeelsfeestjes.

Misschien kun je zelf eens bij je teamleider vriendelijk melden dat je hebt opgemerkt dat de nieuwe collega nog geen foto heeft en dat haar e-mail adres niet bij het mailtje over het teamuitje stond (en dat ze dus moet worden opgenomen in het mailbestand voor team-mails die verstuurd worden of in het adresboek moet komen te staan oid).

Zo neem je het voor haar op zonder een bron aan te wijzen en te reppen over pesten of buitensluiten, gezien je daar ook nog niet zeker over bent. Wacht het daarna eerst af hoe het dan gaat, wie weet kruipt de dame nog uit haar schulp en trekken je collega's ook bij naar verloop van tijd :)
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:24:16 #3
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_94843041
Ik zou het gewoon vragen zoals met die foto waarom ze dan bij haar een vraagteken zetten en waarom ze niet is gemaild over dat uitje en waarom kritiek niet eerst met haar besproken wordt. Ook al werk je er nog niet zolang mag je dit soort zaken toch aankaarten lijkt me. Bovendien als het klopt wat je denkt dat er gepest wordt zou ik me afvragen of ik wel zin heb om met dit soort kinderachtige collega's te werken.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_94843099
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 08:22 schreef Cat_Tank het volgende:
Ik vind het wel buitensluiten te noemen. Beetje flauw, een nieuwe collega hoort toch op zijn minst net zoals andere collega's een foto te hebben voor op de fotomuur en formeel te worden uitgenodigd voor personeelsfeestjes.

Misschien kun je zelf eens bij je teamleider vriendelijk melden dat je hebt opgemerkt dat de nieuwe collega nog geen foto heeft en dat haar e-mail adres niet bij het mailtje over het teamuitje stond (en dat ze dus moet worden opgenomen in het mailbestand voor team-mails die verstuurd worden of in het adresboek moet komen te staan oid).

Zo neem je het voor haar op zonder een bron aan te wijzen en te reppen over pesten of buitensluiten, gezien je daar ook nog niet zeker over bent. Wacht het daarna eerst af hoe het dan gaat, wie weet kruipt de dame nog uit haar schulp en trekken je collega's ook bij naar verloop van tijd :)
collega heeft gewoon een foto, en staat gewoon op het rooster, alleen blijken er dus mensen te zijn die haar foto niet ophangen maar het vraagteken
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:35:04 #5
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_94843164
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 07:53 schreef roos85 het volgende:
bij mij op het werk (begeleider op een woongroep) werkt sinds kort een nieuwe collega.
ik merk sinds kort dat sommige collega's zich apart gedragen, zo hadden ze wat kritiek op haar, dit is totaal niet met haar besproken maar gelijk naar de leidinggevende gecommuniceerd, ook wordt bijvoorbeeld haar foto niet opgehangen op het fotobord waar te zien wie er die dag werkt, ipv van haar foto wordt dan een vraagteken opgehangen.
ook wordt ze niet gemaild over een teamuitje, maar wordt door sommige collega's wel meegevraagd.
ik vind dit best vervelend, en weet niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet.
omdat ik er zelf ook niet lang werk weet ik niet zo goed wat ik nu kan doen, ik heb zelf amper met het nieuwe meisje gewerkt.
ik weet ook niet wie de bron achter dit alles is.

ps: kan je dit gedrag nu scharen onder pesten?
Bestaat jullie team allemaal uit vrouwen of zitten er ook mannen tussen? Zo te horen zijn dit typisch vrouwen streken.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_94843182
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 08:35 schreef Montelly het volgende:

[..]

Bestaat jullie team allemaal uit vrouwen of zitten er ook mannen tussen? Zo te horen zijn dit typisch vrouwen streken.
alleen vrouwen :')
pi_94843284
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 07:53 schreef roos85 het volgende:
quote:
ik heb zelf amper met het nieuwe meisje gewerkt.
Weet je zeker dat dit niet stiekum over jezelf gaat? Of heb je een dusdanig invoelend vermogen dat je kan zien dat ze onzeker is, zonder dat dat zo overkomt?
Only when the power of love is greater than the love for power, there will be peace
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:44:09 #8
189978 controlaltdelete
pi_94843291
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 08:35 schreef roos85 het volgende:

[..]

Waarom durf je er niets van te zeggen eigenlijk? Of hang dan zelf de foto op van het meisje.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_94843292
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 08:43 schreef SebasM het volgende:

[..]

[..]

Weet je zeker dat dit niet stiekum over jezelf gaat? Of heb je een dusdanig invoelend vermogen dat je kan zien dat ze onzeker is, zonder dat dat zo overkomt?
ze heeft verteld dat ze zich snel onzeker voelt, alleen komt het bij mij niet zo over :)
pi_94843310
Wat denk je van een gesprek met je leidinggevende?
pi_94843314
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 08:44 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Waarom durf je er niets van te zeggen eigenlijk? Of hang dan zelf de foto op van het meisje.
dat vind ik gewoon erg moeilijk, ik heb het zelf nog niet in een dienst meegemaakt, heb het alleen van horen zeggen, het was nl. een andere collega opgevallen
pi_94843365
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 08:45 schreef babipangang het volgende:
Wat denk je van een gesprek met je leidinggevende?
dat vind ik dus lastig aangezien ik er niet zeker van ben of het echt doelbewust gebeurd, en of er inderdaad sprake is van buitensluiten/pesten
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:49:49 #13
189978 controlaltdelete
pi_94843376
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 08:45 schreef roos85 het volgende:

[..]

dat vind ik gewoon erg moeilijk, ik heb het zelf nog niet in een dienst meegemaakt, heb het alleen van horen zeggen, het was nl. een andere collega opgevallen
Nou ja je kan dan toch op zijn minst de foto van dat meisje ophangen? Of vraag eens aan haar of ze ook via de mail is uitgenodigd voor dat uitje. Zo niet dan stuur je alsnog die mail door. Vraag aan je andere collega's waarom er bij dat nieuwe meisje geen foto hangt?
pi_94843400
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 08:48 schreef roos85 het volgende:

[..]

dat vind ik dus lastig aangezien ik er niet zeker van ben of het echt doelbewust gebeurd, en of er inderdaad sprake is van buitensluiten/pesten
Je kunt toch aangeven dat je regelmatig opmerkt dat er in plaats van de foto een vraagteken hangt en dat je dat gek vindt aangezien ze ook een eigen foto heeft. Gewoon even tussen neus en lippen door aan je leidinggevende melden....
pi_94843494
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 08:49 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nou ja je kan dan toch op zijn minst de foto van dat meisje ophangen? Of vraag eens aan haar of ze ook via de mail is uitgenodigd voor dat uitje. Zo niet dan stuur je alsnog die mail door. Vraag aan je andere collega's waarom er bij dat nieuwe meisje geen foto hangt?
zoals ik eerder aangaf, ik hem amper met haar gewerkt en die keren dat ik met haar werkte hing haar foto er, dat haar foto niet wordt opgehangen heb ik dus via een andere collega vernomen.
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 08:52 schreef babipangang het volgende:

[..]

Je kunt toch aangeven dat je regelmatig opmerkt dat er in plaats van de foto een vraagteken hangt en dat je dat gek vindt aangezien ze ook een eigen foto heeft. Gewoon even tussen neus en lippen door aan je leidinggevende melden....
oke, misschien moet ik dat maar doen
pi_94843961
teamleider belde net, of ik wat diensten van het meisje over wilde nemen.
meisje heeft gisteren ontslag genomen (zat nog in de proeftijd), ik heb aangeven wat ik heb gehoord en hij vond het ook erg vervelend.
komende teamvergadering (is binnenkort) gaat hij erop terug komen
  donderdag 31 maart 2011 @ 09:38:45 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94844161
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 09:28 schreef roos85 het volgende:
meisje heeft gisteren ontslag genomen (zat nog in de proeftijd), ik heb aangeven wat ik heb gehoord en hij vond het ook erg vervelend.
Te laat ;(
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_94844629
Lullig, Duidelijk gevalletje van overschreiding van de kritische vrouwenmassa.

Dat wil zeggen dat er te veel vrouwen bij elkaar op een afdeling zitten zonder er man er tussen om te dempen. De kritische vrouwenmassa heeft een aantal punten waarbij er een man in de groep noodzakelijk is om efficient te kunnen blijven werken.

Groepssamenstelling vrouw+man
1+0
2+0
3+0
3+1 (4+0 kan al problemen opleveren)
4+1
..
8+2
..
15+3
etc
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 31 maart 2011 @ 10:03:06 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94844810
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 09:56 schreef Deetch het volgende:
Lullig, Duidelijk gevalletje van overschreiding van de kritische vrouwenmassa.

Dat wil zeggen dat er te veel vrouwen bij elkaar op een afdeling zitten zonder er man er tussen om te dempen. De kritische vrouwenmassa heeft een aantal punten waarbij er een man in de groep noodzakelijk is om efficient te kunnen blijven werken.

Groepssamenstelling vrouw+man
1+0
2+0
3+0
3+1 (4+0 kan al problemen opleveren)
4+1
..
8+2
..
15+3
etc
Over het algemeen wordt 5 kippen per haan aangeraden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_94845674
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 08:35 schreef roos85 het volgende:

[..]

Ah, daar komt de aap uit de mouw.

Treur niet. Hier zijn enkele afdelingen waar nagenoeg alleen vrouwen werken. Als je dat soms hoort, word je een beetje treurig.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_94845732
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 10:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Over het algemeen wordt 5 kippen per haan aangeraden.
:D
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_94846599
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 09:28 schreef roos85 het volgende:
Wat zielig ;(
pi_94846972
Afdelingen waar alleen vrouwen werken...
Tja, dan heb je wel wat meer kans op zulke situaties :O
pi_94847144
Zie daar de reden waarom vrouwen nooit de wereld zullen regeren. Die roddelen, huilen, pesten en krabben elkaar binnen een etmaal de tent uit. :')
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:45:08 #25
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_94850081
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:19 schreef fratsman het volgende:
Zie daar de reden waarom vrouwen nooit de wereld zullen regeren. Die roddelen, huilen, pesten en krabben elkaar binnen een etmaal de tent uit. :')
True that. Ik werk zelf ook liever in teams met op zijn minst 2 mannen.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')