De woorden uit mn mondquote:Op woensdag 30 maart 2011 23:39 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
'Het is een goed mens, een lieve jongen. Maar ik vind dat hij niet kan zingen'.
Derksen
Weet je wat het erge van jouw post is, dat ik het met je eens ben.quote:Op woensdag 30 maart 2011 23:46 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Het zou toch mooi zijn als ajax een hele decade geen kampioen is gewordenEen tweede feyenoord zeg maar. Moet lukken met dat gepruts
Als vandaag niet het roer was omgegaan, had ik die kans vrij groot geacht.quote:Op woensdag 30 maart 2011 23:46 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Het zou toch mooi zijn als ajax een hele decade geen kampioen is gewordenEen tweede feyenoord zeg maar. Moet lukken met dat gepruts
Denk je zelf nou niet dat je een beetje doorslaat in je Cruijff-adoratie?quote:Op woensdag 30 maart 2011 23:47 schreef Houniet het volgende:
[..]
Weet je wat het erge van jouw post is, dat ik het met je eens ben.
Tijd voor verandering, tijd voor Cruijff.
Daar geeft Cruijff toch ook gewoon toe dat hij daar geen verstand heeft. En met types van Van Wijk en Molenaar heb je dat gedeelte ook wel aardig dicht getimmerd.quote:Op woensdag 30 maart 2011 23:50 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Denk je zelf nou niet dat je een beetje doorslaat in je Cruijff-adoratie?
Misschien kan hij sportief veel bereiken maar je blijft evengoed afhankelijk van je financiële mensen.
Amen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 23:51 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Daar geeft Cruijff toch ook gewoon toe dat hij daar geen verstand heeft. En met types van Van Wijk en Molenaar heb je dat gedeelte ook wel aardig dicht getimmerd.
En bovendien heeft Ajax de laatste jaren alles behalve lekker financieel gepresteerd
Ja, times change. Dat was voor het Bosman arrest en dergelijke. En voordat voetbal zo'n overbetaalde sport werd.quote:Op woensdag 30 maart 2011 23:54 schreef Houniet het volgende:
[..]
Amen.
Kijk in de jaren 90, ook geen cent te makken maar wel de beste ploegen van Europa van de mat spelen. Met de jeugd die door CRUIJFF is opgeleid.
Je bent en je blijft afhankelijk van aanvoer van je jeugdspelers. Laatste jaren is er toch ook gewoon niet heel veel boeiends doorgebroken, waardoor je wel spelers MOEST halen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 23:51 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Daar geeft Cruijff toch ook gewoon toe dat hij daar geen verstand heeft. En met types van Van Wijk en Molenaar heb je dat gedeelte ook wel aardig dicht getimmerd.
En bovendien heeft Ajax de laatste jaren alles behalve lekker financieel gepresteerd
Je moet toch wat?quote:Op woensdag 30 maart 2011 23:57 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ja, times change. Dat was voor het Bosman arrest en dergelijke. En voordat voetbal zo'n overbetaalde sport werd.
Heb je helemaal gelijk in, maar dat is ook de kern van de boodschap van Cruijff. De ziel van Ajax: de jeugdopleiding functioneert niet meer zoals het hoort. De spelers zijn vaker net-niet, dan top en dat moet veranderen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 23:57 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Je bent en je blijft afhankelijk van je jeugdspelers. Laatste jaren is er toch ook gewoon niet heel veel boeiends doorgebroken, waardoor je wel spelers MOEST halen.
De mate waarin en de salarissen kun je vervolgens over discussiëren maar zo'n lichting als eind jaren 90 is eenmalig.
En zo voorkom je ook scouting problemen zoals Tainio, Mido, Atouba, Ooijer..quote:Op woensdag 30 maart 2011 23:58 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in, maar dat is ook de kern van de boodschap van Cruijff. De ziel van Ajax: de jeugdopleiding functioneert niet meer zoals het hoort. De spelers zijn vaker net-niet, dan top en dat moet veranderen.
Jeugdspelers met meerwaarde en enorme potentie vertrekken sowieso tegenwoordig op 15-jarige leeftijd naar Engeland.quote:Op woensdag 30 maart 2011 23:58 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in, maar dat is ook de kern van de boodschap van Cruijff. De ziel van Ajax: de jeugdopleiding functioneert niet meer zoals het hoort. De spelers zijn vaker net-niet, dan top en dat moet veranderen.
Wij halen ze vanuit het oostblok of van Scandinavië. En natuurlijk roven de Eredivisieclubs de opleidingen van de Eerste Divisie. Je moet zorgen voor binding en dat doe je met vertrouwen en een goede jeugdopleiding.quote:Op donderdag 31 maart 2011 00:02 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Jeugdspelers met meerwaarde en enorme potentie vertrekken sowieso tegenwoordig op 15-jarige leeftijd naar Engeland.
Te hopen is dat de KNVB daar eerst eens iets aan gaat doen. Belachelijk die kinderhandel.
Ik vorm er ook geen waardeoordeel over, het is alleen wel triest dat zo'n jongen voor heel veel geld daar gaat spelen. Zaakwaarnemers spelen daar ook een rol in.quote:Op donderdag 31 maart 2011 00:08 schreef Adames het volgende:
[..]
Wij halen ze vanuit het oostblok of van Scandinavië. En natuurlijk roven de Eredivisieclubs de opleidingen van de Eerste Divisie. Je moet zorgen voor binding en dat doe je met vertrouwen en een goede jeugdopleiding.
Dat speelde toen minder, maar zodra jij een goede jeugdopleiding hebt dan is het voor een speler moeilijker om te gaan. Behalve geld wilt hij bij een vertrek ook een sportieve verbetering. Zodra jij een ijzersterke jeugdopleiding hebt, zal een speler minder snel vertrekken.quote:Op donderdag 31 maart 2011 00:10 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik vorm er ook geen waardeoordeel over, het is alleen wel triest dat zo'n jongen voor heel veel geld daar gaat spelen. Zaakwaarnemers spelen daar ook een rol in.
Volgens mij (maar ik kan me vergissen) speelde dat toen jullie grote successen hadden Europees gezien nog veel minder.
Het gaat die spelers helemaal niet om de jeugdopleiding. Alleen om het geld. Ajax en Feyenoord hebben beide een van de beste jeugdopleidingen van europa. En nog gaan er (vooral bij Feyenoord) constant spelers naar b.v. Chelsea die totaal geen jeugd opleidt e.d.quote:Op donderdag 31 maart 2011 00:13 schreef Adames het volgende:
[..]
Dat speelde toen minder, maar zodra jij een goede jeugdopleiding hebt dan is het voor een speler moeilijker om te gaan. Behalve geld wilt hij bij een vertrek ook een sportieve verbetering. Zodra jij een ijzersterke jeugdopleiding hebt, zal een speler minder snel vertrekken.
Soms vraag ik me af of ze nooit eens de TV aan hebben ofzo. Lezen ze niet hoe Chelsea enz het doet met jeugdspelers en dat het belangrijker is dat ze blijven etc? maarja.quote:Op donderdag 31 maart 2011 00:24 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Het gaat die spelers helemaal niet om de jeugdopleiding. Alleen om het geld. Ajax en Feyenoord hebben beide een van de beste jeugdopleidingen van europa. En nog gaan er (vooral bij Feyenoord) constant spelers naar b.v. Chelsea die totaal geen jeugd opleidt e.d.
Zal ook met de sportieve prestaties te maken hebben. Als je elk jaar kampioen zou worden en CL speelt zullen ze ook eerder geneigd zijn te blijven. Dan heb je het als Ajax goed voor elkaar.quote:Op donderdag 31 maart 2011 00:24 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Het gaat die spelers helemaal niet om de jeugdopleiding. Alleen om het geld. Ajax en Feyenoord hebben beide een van de beste jeugdopleidingen van europa. En nog gaan er (vooral bij Feyenoord) constant spelers naar b.v. Chelsea die totaal geen jeugd opleidt e.d.
Tja, maar ze worden allemaal gepushed door hun ouders. Half gedwongen om 2 keer dat jaarlijkse bedrag van 100k te ontvangen alvorens ze weggebonjourd worden en daar zitten zonder toekomst.quote:Op donderdag 31 maart 2011 00:27 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Soms vraag ik me af of ze nooit eens de TV aan hebben ofzo. Lezen ze niet hoe Chelsea enz het doet met jeugdspelers en dat het belangrijker is dat ze blijven etc? maarja.
quote:'Cruijff zei tegen me: 'Als je Van den Boog steunt, ga je er ook aan''
Danny Blind moet weg bij Ajax omdat de assistent-trainer van trainer Frank de Boer volgens Johan Cruijff niet te vertrouwen is, zo meldt NUsport. "Hij is niet te vertrouwen", citeerde voorzitter Uri Coronel woensdagavond Cruijff op de persconferentie waar hij uitleg gaf over het ter beschikking stellen van de zetels van het bestuur en de Raad van Commissarissen van de Amsterdamse club.
"Hij heeft in alle functies gefaald. Na Blind is de medische staf aan de beurt", herhaalde Coronel de woorden van de oud-international. In een gesprek met Coronel zou Cruijff hebben gezegd: "Als je Rik van den Boog steunt, ga je er ook aan. Dan schrijf ik jullie kapot." Dat heeft Cruijff op die manier ook tegen vijf leden van de ledenraad gezegd, aldus Coronel in zijn verklaring.
Coronel verafschuwt de werkwijze van Cruijff. In gesprekken met de voormalig topspeler zou tegen directie zijn gezegd: 'slikken of oprotten'. Naast Blind moeten in de optiek van de oud-international nog zeven trainers, waaronder Jan Olde Riekerink, het veld ruimen die werkzaam zijn in de jeugdopleiding van de hoofdstedelingen. Die afkoopkosten zouden oplopen tot één miljoen euro.
Coronel gaf aan niet gezwicht te zijn voor de druk, maar deze wijze van aanpak niet te kunnen accepteren. Hij wil tot zijn vervanging doorgaan met het houden van toezicht bij Ajax. "Cruijff is een groot icoon en voetbalheld van onze supporters", vervolgde Coronel. "Dat winnen wij nooit én we willen niet winnen, maar regels zeggen dat directie altijd eindverantwoordelijk is en blijft."
"Ik voel me klote. Of we gezwicht zijn voor Cruijff? Cruijff is niet zo maar iemand. Hij is hier een halve of misschien wel een hele god. We kregen alleen dictaten van hem. Acht personen moesten in een klap weg. Daar gaat de directie over. Of we de directie nu laten bungelen? Het is de vraag wie ons nu gaan opvolgen. Als dat mensen zijn die doen wat Cruijf wil, ja dan wordt het heel lastig voor de directie.''
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |