abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94837174
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:30 schreef Smoofie het volgende:
En frans Bauer :')
'Het is een goed mens, een lieve jongen. Maar ik vind dat hij niet kan zingen'.

Derksen ^O^
★★★
  woensdag 30 maart 2011 @ 23:43:42 #152
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_94837392
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:39 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

'Het is een goed mens, een lieve jongen. Maar ik vind dat hij niet kan zingen'.

Derksen ^O^
De woorden uit mn mond :P
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_94837547
Het zou toch mooi zijn als ajax een hele decade geen kampioen is geworden :) Een tweede feyenoord zeg maar. Moet lukken met dat gepruts :s)
Und ein frau ist ein frau
  woensdag 30 maart 2011 @ 23:47:59 #154
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_94837599
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:46 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Het zou toch mooi zijn als ajax een hele decade geen kampioen is geworden :) Een tweede feyenoord zeg maar. Moet lukken met dat gepruts :s)
Weet je wat het erge van jouw post is, dat ik het met je eens ben.
Tijd voor verandering, tijd voor Cruijff.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_94837667
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:46 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Als vandaag niet het roer was omgegaan, had ik die kans vrij groot geacht.
pi_94837718
Ajax zal nooit een 2e Feyenoord worden..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_94837724
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:47 schreef Houniet het volgende:

[..]

Weet je wat het erge van jouw post is, dat ik het met je eens ben.
Tijd voor verandering, tijd voor Cruijff.
Denk je zelf nou niet dat je een beetje doorslaat in je Cruijff-adoratie?
Misschien kan hij sportief veel bereiken maar je blijft evengoed afhankelijk van je financiële mensen.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_94837768
quote:
7s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:50 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Denk je zelf nou niet dat je een beetje doorslaat in je Cruijff-adoratie?
Misschien kan hij sportief veel bereiken maar je blijft evengoed afhankelijk van je financiële mensen.
Daar geeft Cruijff toch ook gewoon toe dat hij daar geen verstand heeft. En met types van Van Wijk en Molenaar heb je dat gedeelte ook wel aardig dicht getimmerd.

En bovendien heeft Ajax de laatste jaren alles behalve lekker financieel gepresteerd :')
  woensdag 30 maart 2011 @ 23:54:22 #159
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_94837907
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:51 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Daar geeft Cruijff toch ook gewoon toe dat hij daar geen verstand heeft. En met types van Van Wijk en Molenaar heb je dat gedeelte ook wel aardig dicht getimmerd.

En bovendien heeft Ajax de laatste jaren alles behalve lekker financieel gepresteerd :')
Amen.
Kijk in de jaren 90, ook geen cent te makken maar wel de beste ploegen van Europa van de mat spelen. Met de jeugd die door CRUIJFF is opgeleid.
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  woensdag 30 maart 2011 @ 23:57:18 #160
189963 nubreektmijnklomp
pi_94838030
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:54 schreef Houniet het volgende:

[..]

Amen.
Kijk in de jaren 90, ook geen cent te makken maar wel de beste ploegen van Europa van de mat spelen. Met de jeugd die door CRUIJFF is opgeleid.
Ja, times change. Dat was voor het Bosman arrest en dergelijke. En voordat voetbal zo'n overbetaalde sport werd.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_94838035
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:51 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Je bent en je blijft afhankelijk van aanvoer van je jeugdspelers. Laatste jaren is er toch ook gewoon niet heel veel boeiends doorgebroken, waardoor je wel spelers MOEST halen.
De mate waarin en de salarissen kun je vervolgens over discussiëren maar zo'n lichting als eind jaren 90 is eenmalig.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  woensdag 30 maart 2011 @ 23:58:22 #162
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_94838067
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:57 schreef nubreektmijnklomp het volgende:

[..]

Ja, times change. Dat was voor het Bosman arrest en dergelijke. En voordat voetbal zo'n overbetaalde sport werd.
Je moet toch wat?
Na tien jaar is het wel eens tijd voor wat anders. En ik hoop dat de Fifa/Uefa nog maatregelen gaat nemen. Maar dat is natuurlijk een ander verhaal :).
pi_94838078
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:57 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Je bent en je blijft afhankelijk van je jeugdspelers. Laatste jaren is er toch ook gewoon niet heel veel boeiends doorgebroken, waardoor je wel spelers MOEST halen.
De mate waarin en de salarissen kun je vervolgens over discussiëren maar zo'n lichting als eind jaren 90 is eenmalig.
Heb je helemaal gelijk in, maar dat is ook de kern van de boodschap van Cruijff. De ziel van Ajax: de jeugdopleiding functioneert niet meer zoals het hoort. De spelers zijn vaker net-niet, dan top en dat moet veranderen.
pi_94838150
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:58 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in, maar dat is ook de kern van de boodschap van Cruijff. De ziel van Ajax: de jeugdopleiding functioneert niet meer zoals het hoort. De spelers zijn vaker net-niet, dan top en dat moet veranderen.
En zo voorkom je ook scouting problemen zoals Tainio, Mido, Atouba, Ooijer..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_94838228
Straks komt ook de vraag of de supporters het geduld hebben, dit probleem (en goede jeugd spelers opleiden) kan niet in 2 weken. En dan zegt iedereen joh .. serieus. Maar als je dan nog 3 jaar geen kampioen bent moet je geduldig blijven en niet weer zondebokken zoeken want dan begint het gezeik weer van vooraf aan.

Als je ze inderdaad al binnen de club kunt houden en niet weggehaald worden op jonge leeftijd.
pi_94838253
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:58 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Jeugdspelers met meerwaarde en enorme potentie vertrekken sowieso tegenwoordig op 15-jarige leeftijd naar Engeland.
Te hopen is dat de KNVB daar eerst eens iets aan gaat doen. Belachelijk die kinderhandel.
Groetjes, Ezio.
  donderdag 31 maart 2011 @ 00:06:03 #167
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_94838386
Ik smacht nu al naar de spandoeken zondag *O* !
pi_94838466
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 00:02 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Jeugdspelers met meerwaarde en enorme potentie vertrekken sowieso tegenwoordig op 15-jarige leeftijd naar Engeland.
Te hopen is dat de KNVB daar eerst eens iets aan gaat doen. Belachelijk die kinderhandel.
Wij halen ze vanuit het oostblok of van Scandinavië. En natuurlijk roven de Eredivisieclubs de opleidingen van de Eerste Divisie. Je moet zorgen voor binding en dat doe je met vertrouwen en een goede jeugdopleiding.
pi_94838557
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 00:08 schreef Adames het volgende:

[..]

Wij halen ze vanuit het oostblok of van Scandinavië. En natuurlijk roven de Eredivisieclubs de opleidingen van de Eerste Divisie. Je moet zorgen voor binding en dat doe je met vertrouwen en een goede jeugdopleiding.
Ik vorm er ook geen waardeoordeel over, het is alleen wel triest dat zo'n jongen voor heel veel geld daar gaat spelen. Zaakwaarnemers spelen daar ook een rol in.
Volgens mij (maar ik kan me vergissen) speelde dat toen jullie grote successen hadden Europees gezien nog veel minder.
Groetjes, Ezio.
pi_94838710
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2011 00:10 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ik vorm er ook geen waardeoordeel over, het is alleen wel triest dat zo'n jongen voor heel veel geld daar gaat spelen. Zaakwaarnemers spelen daar ook een rol in.
Volgens mij (maar ik kan me vergissen) speelde dat toen jullie grote successen hadden Europees gezien nog veel minder.
Dat speelde toen minder, maar zodra jij een goede jeugdopleiding hebt dan is het voor een speler moeilijker om te gaan. Behalve geld wilt hij bij een vertrek ook een sportieve verbetering. Zodra jij een ijzersterke jeugdopleiding hebt, zal een speler minder snel vertrekken.
  donderdag 31 maart 2011 @ 00:24:58 #171
189963 nubreektmijnklomp
pi_94839211
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 00:13 schreef Adames het volgende:

[..]

Dat speelde toen minder, maar zodra jij een goede jeugdopleiding hebt dan is het voor een speler moeilijker om te gaan. Behalve geld wilt hij bij een vertrek ook een sportieve verbetering. Zodra jij een ijzersterke jeugdopleiding hebt, zal een speler minder snel vertrekken.
Het gaat die spelers helemaal niet om de jeugdopleiding. Alleen om het geld. Ajax en Feyenoord hebben beide een van de beste jeugdopleidingen van europa. En nog gaan er (vooral bij Feyenoord) constant spelers naar b.v. Chelsea die totaal geen jeugd opleidt e.d.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  donderdag 31 maart 2011 @ 00:27:10 #172
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_94839320
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 00:24 schreef nubreektmijnklomp het volgende:

[..]

Het gaat die spelers helemaal niet om de jeugdopleiding. Alleen om het geld. Ajax en Feyenoord hebben beide een van de beste jeugdopleidingen van europa. En nog gaan er (vooral bij Feyenoord) constant spelers naar b.v. Chelsea die totaal geen jeugd opleidt e.d.
Soms vraag ik me af of ze nooit eens de TV aan hebben ofzo. Lezen ze niet hoe Chelsea enz het doet met jeugdspelers en dat het belangrijker is dat ze blijven etc? maarja.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_94839361
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 00:24 schreef nubreektmijnklomp het volgende:

[..]

Zal ook met de sportieve prestaties te maken hebben. Als je elk jaar kampioen zou worden en CL speelt zullen ze ook eerder geneigd zijn te blijven. Dan heb je het als Ajax goed voor elkaar.
Groetjes, Ezio.
  donderdag 31 maart 2011 @ 00:29:01 #174
189963 nubreektmijnklomp
pi_94839394
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 00:27 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Soms vraag ik me af of ze nooit eens de TV aan hebben ofzo. Lezen ze niet hoe Chelsea enz het doet met jeugdspelers en dat het belangrijker is dat ze blijven etc? maarja.
Tja, maar ze worden allemaal gepushed door hun ouders. Half gedwongen om 2 keer dat jaarlijkse bedrag van 100k te ontvangen alvorens ze weggebonjourd worden en daar zitten zonder toekomst.

Maar ja, het zijn dan vaak ook niet de slimste die weg gaan.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  donderdag 31 maart 2011 @ 03:14:16 #175
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_94842072
quote:
'Cruijff zei tegen me: 'Als je Van den Boog steunt, ga je er ook aan''

Danny Blind moet weg bij Ajax omdat de assistent-trainer van trainer Frank de Boer volgens Johan Cruijff niet te vertrouwen is, zo meldt NUsport. "Hij is niet te vertrouwen", citeerde voorzitter Uri Coronel woensdagavond Cruijff op de persconferentie waar hij uitleg gaf over het ter beschikking stellen van de zetels van het bestuur en de Raad van Commissarissen van de Amsterdamse club.

"Hij heeft in alle functies gefaald. Na Blind is de medische staf aan de beurt", herhaalde Coronel de woorden van de oud-international. In een gesprek met Coronel zou Cruijff hebben gezegd: "Als je Rik van den Boog steunt, ga je er ook aan. Dan schrijf ik jullie kapot." Dat heeft Cruijff op die manier ook tegen vijf leden van de ledenraad gezegd, aldus Coronel in zijn verklaring.

Coronel verafschuwt de werkwijze van Cruijff. In gesprekken met de voormalig topspeler zou tegen directie zijn gezegd: 'slikken of oprotten'. Naast Blind moeten in de optiek van de oud-international nog zeven trainers, waaronder Jan Olde Riekerink, het veld ruimen die werkzaam zijn in de jeugdopleiding van de hoofdstedelingen. Die afkoopkosten zouden oplopen tot één miljoen euro.

Coronel gaf aan niet gezwicht te zijn voor de druk, maar deze wijze van aanpak niet te kunnen accepteren. Hij wil tot zijn vervanging doorgaan met het houden van toezicht bij Ajax. "Cruijff is een groot icoon en voetbalheld van onze supporters", vervolgde Coronel. "Dat winnen wij nooit én we willen niet winnen, maar regels zeggen dat directie altijd eindverantwoordelijk is en blijft."

"Ik voel me klote. Of we gezwicht zijn voor Cruijff? Cruijff is niet zo maar iemand. Hij is hier een halve of misschien wel een hele god. We kregen alleen dictaten van hem. Acht personen moesten in een klap weg. Daar gaat de directie over. Of we de directie nu laten bungelen? Het is de vraag wie ons nu gaan opvolgen. Als dat mensen zijn die doen wat Cruijf wil, ja dan wordt het heel lastig voor de directie.''
:r tiran.
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')