En dat houdt je vol?quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:32 schreef kcidymkcus het volgende:
[..]
Maaltijden verdelen over de dag zou beter zijn voor het afvallen.
Ik zeg toch niet dat ik het op die manier doe?quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:42 schreef MouzurX het volgende:
[..]
En dat houdt je vol?
Eet nou maar gewoon normaal 3 maaltijden en ga meer sporten, klaar.
Waarom zou dat niet vol te houden zijn?quote:
07:00 : 30 gr whey + 200ml melkquote:Op woensdag 30 maart 2011 13:27 schreef Fiorellino het volgende:
Zijn er meer mensen die 6 kleine maaltijden per dag tot zich nemen? Ik wil het gaan doen maar vraag me af of je dan een grote maaltijd gewoon door 2 deelt of zit dat anders in elkaar?
Voorbeeld menu's / schema's zijn welkom
Is dat lekker?quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:05 schreef Zyzz het volgende:
[..]
07:30: 80gr rijst + 300gr koolvis + pindakaas
Bullshit, van 3 maaltijden per dag kun je als nog makkelijk vet aankomen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:42 schreef MouzurX het volgende:
[..]
En dat houdt je vol?
Eet nou maar gewoon normaal 3 maaltijden en ga meer sporten, klaar.
Vind van wel, je went er wel aan. En als je helemaal hardcore bent zoals ik vreet je het op zonder na te denken.quote:
Hoe kom je nou bij drie maaltijden van 1500 calorieën?quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:10 schreef Zyzz het volgende:
[..]
Bullshit, van 3 maaltijden per dag kun je als nog makkelijk vet aankomen.
Ga maar is 3x per dag 1.500 kcal per maaltijd eten.
Meer maaltijden per dag eten is stuk fijner omdat je minder honger gevoel hebt en je kan dan als nog prima afvallen. En op die manier zorg je dat jouw lichaam gedurende de hele dag voedingsstoffen binnen krijgt.
@TS, met wel doel wil je eigenlijk vaker per dag eten?
Als voorbeeld dat je met 3 maaltijden per dag ook kan aankomen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe kom je nou bij drie maaltijden van 1500 calorieën?
quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:36 schreef Hydrogeny het volgende:
Ben hier aan begonnen een aantal jaren geleden ivm sporten, verdeelde eiwit inname enzo. Resultaat:
Van
GROOT ontbijt
KLEIN tussendoor
GROOT lunch
KLEIN tussendoor
GROOT avondeten
KLEIN avondsnack
Naar
GROOT ontbijt
GROOT tussendoor
GROOT lunch
GROOT tussendoor
GROOT avondeten
GROOT avondsnack
Ben dus meer gaan eten omdat kleine maaltijden niet bestaan+ de gewoonte ontwikkeld om nu 6 x per dag te eten (soms meer) uit gewoonte, niet altijd om de honger.
Ja, van één maaltijd van 5000 calorieën ook.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:13 schreef Zyzz het volgende:
[..]
Als voorbeeld dat je met 3 maaltijden per dag ook kan aankomen.
Een tussendoortje valt ook onder 'maaltijd', bij mij dan.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, van één maaltijd van 5000 calorieën ook.
Drie normale maaltijden per dag en verstandige tussendoortjes werken net zo goed als zes kleine maaltijden. Alleen vergt het plannen van die zes maaltijden veel meer moeite. Zes kleine maaltijden per dag is ook niet een of andere toverformule om af te vallen.
Even een vraag, heb je geen werk of studie?quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:05 schreef Zyzz het volgende:
[..]
07:00 : 30 gr whey + 200ml melk
10:00 200gr groente + 250gr kip
12:00 80gr nootjes + 0.5l melk
14:00 80gr rijst + 300 gr koolvis
16:00 training
17:00 30gr whey + 200ml melk
17:30 200gr groente + 200gr koolvis + 30gr nootjes
20:00 300gr koolvis + 250ml melk
22:00 500gr kwark + 50gr nootjes
Dit is trouwens mijn voedingsschema.
Gut, hier heb ik eerder overheen gelezen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:05 schreef Zyzz het volgende:
[..]
07:00 : 30 gr whey + 200ml melk
10:00 200gr groente + 250gr kip
12:00 80gr nootjes + 0.5l melk
14:00 80gr rijst + 300 gr koolvis
16:00 training
17:00 30gr whey + 200ml melk
17:30 200gr groente + 200gr koolvis + 30gr nootjes
20:00 300gr koolvis + 250ml melk
22:00 500gr kwark + 50gr nootjes
Dit is trouwens mijn voedingsschema.
Studie begint pas in september.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:26 schreef Adames het volgende:
[..]
Even een vraag, heb je geen werk of studie?
Je zegt het zelf al wat ik ermee bedoel.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:26 schreef Lienekien het volgende:
Ja, wat bedoel je met inplannen van een maaltijd? Ik kan ook wel een lijstje maken. Maar voor zes maaltijden iets bedenken, inkopen doen, klaarmaken... Ik vind het nu al zat.
En een tussendoortje, bijv. een appel, noem ik géén maaltijd. Dat is een tussendoortje.
Wat noem je dan wel een maaltijd? Ik zal het trouwens vanaf nu wel een 'eet-moment' noemen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gut, hier heb ik eerder overheen gelezen.![]()
Ja, 't is eten. Maar ik noem het geen maaltijden.
Ik zei ik vind het nu al zat, niet ik ben het nu al zat.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:32 schreef Zyzz het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al wat ik ermee bedoel.
Maar als je het nu al zat bent toont aan hoeveel zin je hebt om daadwerkelijk te gaan afvallen. (als jij dat zou willen dan)
Nee een appel is geen maaltijd, maar alleen een appel eten terwijl je wilt afvallen zal ik zowiezo niet doen.
Want iedereen die daadwerkelijk wat te doen heeft, overdag houdt dit niet vol.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:28 schreef Zyzz het volgende:
[..]
Studie begint pas in september.
En dit is trouwens geen vast schema van mij.
Haha iddquote:Op woensdag 30 maart 2011 14:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zei ik vind het nu al zat, niet ik ben het nu al zat.
We praten lekker langs elkaar heen.
Yoghurt met muësli, drie boterhammen met kaas, pasta met spinazie, ham en kaas.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:33 schreef Zyzz het volgende:
[..]
Wat noem je dan wel een maaltijd? Ik zal het trouwens vanaf nu wel een 'eet-moment' noemen.
Waar zijn de eiwitten en vetten? Dat is ook heel belangrijk als je wilt afvallen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:34 schreef Adames het volgende:
6 maaltijden op een dag is inderdaad een hulpmiddel om af te vallen. Je lichaam krijgt constant voedingsstoffen binnen waardoor je lichaam meer verbrand en je wat meer energie hebt door de dag heen. Omdat 6 maaltijden moeilijk vol te houden is op een normale dag waar je wel meer aan je hoofd hebt, hoeft die 6 ook niet letterlijk te worden aangehouden. Wat wel goed is, is om met een goed ontbijt te beginnen. Niet zomaar een appeltje nemen, voordat je de auto in rent, maar eet liever een bak brinta/havermout of een aantal volkoren boterhammen en wat fruit. Vanuit gaande dat je zo rond 7 uur ontbijt, is het handig om ook goed veel [img]brood en fruit[/img] mee te nemen naar je werk. Eet rond 10 uur alweer 1 of 2 boterhammen, rond de lunch van 1 uur weer wat en misschien rond 4 uur nog een stuk fruit. Als je dan thuis komt hoef je rond 6 uur al niet meer zo veel te eten. Eet dan liever een kleine maaltijd. Eet 's avonds het liefst niks meer, of wat lichts als je nog iets van honger hebt. Sowieso na 8 uur niks meer eten.
Ja oke, maar ook als ik in september begin met mijn studie blijf ik als nog zo eten. Gewoon vis en rijst meenemen in een bakje naar school.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:35 schreef Adames het volgende:
[..]
Want iedereen die daadwerkelijk wat te doen heeft, overdag houdt dit niet vol.
Rijst, vis en noten is ook een maaltijd.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Yoghurt met muësli, drie boterhammen met kaas, pasta met spinazie, ham en kaas.
Ik neem aan dat je er broodbeleg op doet, nu vastpinnen op een bepaald soort broodbeleg zorgt voor vrij weinig variatie. Je kan er prima de ene dag wat kip, dan rookvlees en dan weer pindakaas er op doen. En aangezien het een hulpmiddel moet zijn wat je moet kunnen volhouden, kan je ook gerust 's ochtends een bakje kipkerrie salade of wat chocopasta er op doen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:37 schreef Zyzz het volgende:
[..]
Waar zijn de eiwitten en vetten? Dat is ook heel belangrijk als je wilt afvallen.
Voeding is geen hulpmiddel maar de sleutel als je wilt aankomen of afvallen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:45 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je er broodbeleg op doet, nu vastpinnen op een bepaald soort broodbeleg zorgt voor vrij weinig variatie. Je kan er prima de ene dag wat kip, dan rookvlees en dan weer pindakaas er op doen. En aangezien het een hulpmiddel moet zijn wat je moet kunnen volhouden, kan je ook gerust 's ochtends een bakje kipkerrie salade of wat chocopasta er op doen.
In de havermout zit melk en als je fanatiek bent kan je er ook gewoon whey bij nemen.
De redenen zijn al in dit topic wel genoemd, en het is denk ik ook fijner voor mijn darmen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:10 schreef Zyzz het volgende:
[..]
Bullshit, van 3 maaltijden per dag kun je als nog makkelijk vet aankomen.
Ga maar is 3x per dag 1.500 kcal per maaltijd eten.
Meer maaltijden per dag eten is stuk fijner omdat je minder honger gevoel hebt en je kan dan als nog prima afvallen. En op die manier zorg je dat jouw lichaam gedurende de hele dag voedingsstoffen binnen krijgt.
@TS, met wel doel wil je eigenlijk vaker per dag eten?
Eigenlijk wel.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:08 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
De redenen zijn al in dit topic wel genoemd, en het is denk ik ook fijner voor mijn darmen.
Maar zou zoiets dan goed zijn?
Ontbijt 1: plakje ontbijtkoek, trosje druiven, glas melk
Ontbijt 2: Boterham met halvarine en ham, plakje ontbijtkoek, halve liter water
Lunch 1: Omelet met tomaat en handje geraspte kaas, 1 boterham en halve liter water.
Lunch 2: Sinaasappel, plakje ontbijtkoek en glas vifit.
Avondeten 1: stuk lasagne
Avondeten 2: kop bruine bonensoep
Of denk ik nu echt totaal in de verkeerde richting?
Vergeet dan vooral ook niet de druiven, geraspte kaas, sinaasappel, vifit en lasagne te vermijden.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:14 schreef Zyzz het volgende:
Ontbijtkoek zit vaak vol met simpele kh, en dat wil je zoveel mogelijk vermijden.
Druiven bevatten erg veel suiker, Lasagna is vet, bonensoep kan ook vet zijn. ipv Vifit kan je beter gewoon melk nemen. Verder zou ik gaan voor een zwaarder ontbijt en juist gedurende dag lichter eten. Ontbijt 1 iets van bak havermout en een banaan/sinaasappel/appelquote:Op woensdag 30 maart 2011 15:08 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
De redenen zijn al in dit topic wel genoemd, en het is denk ik ook fijner voor mijn darmen.
Maar zou zoiets dan goed zijn?
Ontbijt 1: plakje ontbijtkoek, trosje druiven, glas melk
Ontbijt 2: Boterham met halvarine en ham, plakje ontbijtkoek, halve liter water
Lunch 1: Omelet met tomaat en handje geraspte kaas, 1 boterham en halve liter water.
Lunch 2: Sinaasappel, plakje ontbijtkoek en glas vifit.
Avondeten 1: stuk lasagne
Avondeten 2: kop bruine bonensoep
Of denk ik nu echt totaal in de verkeerde richting?
Kaas, vifit en lasagne is sowiezo ruk.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Vergeet dan vooral ook niet de druiven, geraspte kaas, sinaasappel, vifit en lasagne te vermijden.
Druiven niet toch?quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:20 schreef Zyzz het volgende:
[..]
Kaas, vifit en lasagne is sowiezo ruk.
Maar fruit is de enige bron van simpele kh die wel kan als je aan het cutten bent.
heb je tips voor sites oid waar je dat een beetje betrouwbaar kunt berekenen?quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:14 schreef Zyzz het volgende:
[..]
Maar reken als eerste uit hoeveel je per dag aan kcal's nodig hebt.
Want het kan zijn dat je nu of te veel eet of te weinig.
DBB, en dan in sectie voeding kijken. Bovenaan staat een topic met hoe je het moet uitrekenen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:23 schreef BrammetjeBraam het volgende:
[..]
heb je tips voor sites oid waar je dat een beetje betrouwbaar kunt berekenen?
Waarom moet je nu 6x per dag eten? Wedstrijdvoorbereiding?quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:23 schreef Ole het volgende:
hier een voorbeeld van een dagmenu. Op zich voor diabetespatienten, maar voor iedereen te doen.
Ik moet nu ook 6x per dag eten en dat is vooral 's ochtends best lastig!
deze lijst vind ik ook erg handig.
Vanwege risico op Diabetes. Heb het nog niet, maar waardes waren op het randjequote:Op woensdag 30 maart 2011 15:29 schreef Zyzz het volgende:
[..]
V
Waarom moet je nu 6x per dag eten? Wedstrijdvoorbereiding?
Vind het juist makkelijk om 's morgens te eten.Als ik geen goede ontbijt binnen krijg ben ik echt waardeloos.
dankquote:Op woensdag 30 maart 2011 15:27 schreef Zyzz het volgende:
[..]
DBB, en dan in sectie voeding kijken. Bovenaan staat een topic met hoe je het moet uitrekenen.
Oh, sterkte ermee.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:35 schreef Ole het volgende:
[..]
Vanwege risico op Diabetes. Heb het nog niet, maar waardes waren op het randje
At pas veel te laat op de dag, veel te onregelmatig. Moet nu beter gespeid eten, niet teveel per keer en meer bewegen. Afvallen is ook de bedoeling.
Waarom moet je mij nou weer voor troll uitmaken?quote:
nee nu niet. ik begroette jequote:Op woensdag 30 maart 2011 15:46 schreef Zyzz het volgende:
[..]
Waarom moet je mij nou weer voor troll uitmaken?![]()
Ik troll nu toch niet?
Dank je. Asssocieer dieten nog altijd met honger lijden. Als je zo vaak eet als nu (6x dus) valt dat best mee. Het is geen dieet waarvan je heel snel afvalt, maar op langere termijn is het wel beter.quote:
Ongeveer wat ik in het dagmenu eerder in dit topic postte http://www.diabetes-dieet.info/voorbeeld-dagmenu.phpquote:
Tja, ligt er ook aan wat je aan beweging doet en of je man of vrouw bent.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:07 schreef Zyzz het volgende:
Is niet veel, vind het knap dat je overeind kan blijven staan.
Wat is je doel?quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:36 schreef Sylvana het volgende:
Ontbijt: 2 sneeën brood (of 3 crackers) met becel light en mager beleg
Tussendoor: yoghurt/kwark en/of fruit
Lunch: 2 sneeën brood (of 3 crackers) met becel light mager beleg
Tussendoor: yoghurt/kwark en/of fruit
Diner: elke dag verschillend
Tussendoor: salade en/of een handje walnoten
Gemiddeld zo tussen de 1200-1400 kcal
Fout, als je te weinig eet kun je als nog aan komen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:53 schreef MouzurX het volgende:
Als je gewoon te lui bent om brood te smeren en te cheap ass om dingen op school te kopen(uit principe door die mega dure prijzen) blijf je ook wel op gewicht.
Afvallen en daardoor mn buikomtrek en vetpercentage verminderenquote:
Ik ben 24 jaar, 1.58 m. en woog vanochtend 56.4 kg. Ben 2 jaar geleden al zo'n 6 kg afgevallen. Ben nu sinds 1 maart weer bezig en nu ruim een kg kwijt. Wil nu eerst naar de 55 kg en dan misschien nog naar de 52-53 kg, maar dat ligt eraan hoe mn buik er dan uitzietquote:Op donderdag 31 maart 2011 23:15 schreef Zyzz het volgende:
Oke, vind wel dat je best weinig eet. Wat zijn jouw stats?
Jup, ik heb zelf mijn BMR en basisbehoefte en verhoudingen EKV berekend en aan de hand daarvan probeer ik dus mijn voeding samen te stellenquote:Op donderdag 31 maart 2011 23:28 schreef Zyzz het volgende:
Vandaar dat je zo weinig eet.
Jouw basisbehoefte is 1352.24 kcal per dag dus je eet genoeg.
Ik ben lid van de website Valtaf en daar heb je bij een club een handige excelsheet waar dat voor je uitgerekend wordtquote:Op vrijdag 1 april 2011 10:26 schreef Zyzz het volgende:
Goed bezig dus.
Zie je helaas niet vaak dat een vrouw dit allemaal weet, meestal doen vrouwen maar iets.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |