abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 april 2011 @ 14:13:41 #176
143848 huuphuup
Dorksided
pi_94977118
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 14:08 schreef WupWup het volgende:
Mijn moeder niet, mijn oma blijft het wel steeds weer zeggen. Ik heb het in het begin wel steeds uitgelegd, nu denk ik laat maar.
Ik was 3450 gram bij 39 weken *) R was 9 pond op de uitgerekende datum :D Emma 'slechts' 3020 gram bij 41 weken. Misschien heeft ze het van de melkboer?
jij bent toch Emma's melkboer? :+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94977439
Oh, mijn moeder heeft het er niet echt over. Ik geloof dat ze zich goed voor kan houden dat het toen andere tijden en andere manieren waren. Bovendien was dat ook zo.
Wat Claudia zegt, er was minder kennis.
Kunstvoeding was misschien ook meer sociaal geaccepteerd, waar men er nu vanuit gaat dat je bv geeft, was dat vroeger misschien minder.
En bovendien lopen dingen soms zo, het is jammer je daar schuldig over te moeten voelen, of daar spijt van te hebben.
Alhoewel ik me wel voor kan stellen dat oud zeer blijft. Of boosheid als je zo tegengewerkt wordt als de moeder van Twinks.

Ik vraag me alleen wel eens af of mijn moeder gerookt heeft tijdens haar zwangerschappen en daar weigert ze een antwoord op te geven. Gezien hoe klein ik was, denk ik het wel te weten.

Mijn oma heeft trouwens nog maanden bij-gekolfd voor een kind van andere mensen. Zoveel melk had ze. Dat vond ik zo bijzonder om te horen. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 3 april 2011 @ 14:23:42 #178
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94977476
Oeke wat bijzonder dat je oma kolfde voor anderen! Ik wist niet dat ze toen al kolven hadden :@
pi_94977681
Waarschijnlijk een ouderwetse handkolf, Pessie. Dat moet eind jaren 40 zijn geweest.
Het was volgens mij voor een tweeling waarvan de moeder niet genoeg melk had, dus kregen ze bij van mijn oma.
Ze vertelde het ook alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. En ik vond het zo bijzonder omdat mijn oma best een pittig mens is, niet altijd even gul zeg maar. Dit heeft echt mijn blik op haar verzacht.
En dat kan weer alleen maar omdat ik zelf een kind heb dat ik voed. Zonder kind had ik niet begrepen welke moeite dat kan zijn, denk ik.
  zondag 3 april 2011 @ 14:34:22 #180
143848 huuphuup
Dorksided
pi_94977801
Wat lief O+ en wat bijzonder!
En dat heb ik ook wel ja, dat je daar nu anders tegenaan kijkt.

En inderdaad, andere tijden. Bovendien nemen gedane zaken geen keer dus ik vind het niet nodig om iemand (onbedoeld) een schuldgevoel te geven dat het wel gelukt was als ze maar niet zo aan de klok vast had gehouden.

Mijn moeder kreeg van haar verloskundige trouwens het dringende advies te stoppen met roken als ze dat niet al gedaan had toen ze op haar eerste afspraak kwam in 1984, maar ze was al gestopt toen ze zwanger wilde raken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94977871
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 14:23 schreef pessie het volgende:
Oeke wat bijzonder dat je oma kolfde voor anderen! Ik wist niet dat ze toen al kolven hadden :@
bijvoorbeeld:

maar de oudste kolf zijn handen ;)
pi_94978004
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 14:34 schreef huuphuup het volgende:
Mijn moeder kreeg van haar verloskundige trouwens het dringende advies te stoppen met roken als ze dat niet al gedaan had toen ze op haar eerste afspraak kwam in 1984, maar ze was al gestopt toen ze zwanger wilde raken.
Volgens mij was er in 1974 nog niet veel kennis over. Tenminste dat houd ik me maar voor. :P
En wat je zegt, wij zullen vast ook dingen doen die ze over 20 jaar nooit zullen doen, en tja, moet ik me daar dan alsnog schuldig over voelen?
Ik heb het gedaan zoals ik het kon/wilde. Dat moet genoeg zijn. Hoop ik voor mezelf.
Vast makkelijker gezegd dan gedacht. ;)

Wauw, Wup, die kolf! Ik vind hem mooi! :D
  zondag 3 april 2011 @ 14:45:10 #183
143848 huuphuup
Dorksided
pi_94978161
Nee precies dat bedoel ik, je maakt altijd een keuze of beslissing naar aanleiding van de kennis en gegevens en ervaringen die je dán hebt. Die moet je ook als zodanig beoordelen vind ik :Y
Terugkijken met kennis van nu is eigenlijk een beetje makkelijk. En vergeet ook niet wat gangbaar is in een cultuur/tijdsgeest op zo'n moment.

Wup :D
net een bovenmaatse pipet :P wat een grappig ding. lijkt me wel rot kolven, of zou ie goed vacuum trekken en genoeg zuigkrachht hebben?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94978171
Wat bijzonder en wat lief van je oma Oeke O+

quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 14:36 schreef WupWup het volgende:

[..]

bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Het lijkt wel een pipet :D Je mag wel heel voorzichtig kolven wil je de melk niet in het ballonnetje kolven, of zit er een filter voor?

Mijn moeder maakt trouwens ook steeds opmerkingen tegen Niels, dat hij al een hele grote jongen is omdat hij wat minder bij mij drinkt (hij bouwt heel langzaam zelf af natuurlijk). Volgens mij vindt ze het wel eens tijd worden om te stoppen :P
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_94985665
Ik heb geen borstvoeding gehad. Mijn moeder vond het teveel gedoe oid. Ze snapte ook niet waarom ik doorging toen ik de eerste 2 weken dag en nacht bezig was met voeden.

Hier iets vreemds. Sinds vrijdag wat leeg voelende borsten, de rechter was zelfs niet meer voldoende voor een voeding terwijl dat eerder wel zo was. Wat meer aangelegd en een keer extra gekolfd en net word ik na een uurtje slapen (met het gezin in bed O+) wakker met een extreem volle, gestuwde rechterborst.
Hij was zo vol dat de 85G borst zonder ondersteuning (voedingsBH open) recht vooruit stak :o
Gelukkig heeft ze honger :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 3 april 2011 @ 19:28:49 #186
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94989659
Wat leuk om alle verhalen te lezen van iedereen. Mijn moeder heeft geen BV gegeven en dat was een bewuste keuze, net als Pampers gebruiken ipv wegwerp. Helaas dat toen de informatie voorziening nog niet zo was als tegenwoordig.

Ze is wel heel blij dat ik het wel wil gaan doen en kent inmiddels ook veel feiten over hoe je het moet aanpakken en hoe goed het voor kindjes is. Ze gaat zelfs in Mei met me mee naar een BV infromatie avond, ze vroeg of dat mocht.

Vandaag toch maar een eigen kolf gekocht, na wikken en wegen. Het is me zoveel waard dat het lukt, dat in geen geleende wil hebben. Gewoon een nieuwe, die het zeker weten doet en helemaal steriel is. Ik heb er een van Medela gekocht, een elektrische, dat leek me de beste keuze, na wat lezen her en der. Nu nog een paar weekjes wachten. :)

pi_94989968
Die had ik ook bij X. Nu heb ik ook een medela maar 1 versie groter namelijk de swing.
En ik heb een handkolf voor bij uitstapjes en in nood gevallen :)
  zondag 3 april 2011 @ 19:43:56 #188
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94990361
Die had ik ook, voor in m'n tas. Handig ding.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_94990652
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 14:36 schreef WupWup het volgende:

[..]

bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Daar kwamen ze hier in de apotheek mee aanzetten toen ik om een kolf kwam... :X

Wat leuk al die verhalen over vroeger O+
Lotte!
Noah!
  zondag 3 april 2011 @ 19:51:19 #190
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_94990750
Claudia en Twinkly, jullie hadden een zelfde slabbetje! O+

Wat bijzonder, die foto's! Ik zal mijn moeder eens vragen of ze ook zulke foto's heeft. Ik denk het niet maar ga het toch proberen!
Mijn moeder is ook gestopt na twee weken omdat de melk op was en ook zij heeft het daar nog steeds moeilijk mee.

Twinkly, ik schrok best een beetje van je couveusefoto's. Ik wist wel dat het 'vroeger' echt heel anders was dan nu, maar poeh hee, wát een verschil! Wat zal dat ook moeilijk geweest zijn voor je ouders. Mochten ze wel bij je 'op bezoek' komen?
A grand adventure has begun.
  Moderator zondag 3 april 2011 @ 20:05:42 #191
5428 crew  miss_sly
pi_94991581
Ow wat leuk die foto's O+
Ik heb er volgens mij ook een, niet de allereerste keer dat ik dronk, maar wel in de eerste week ofzo, dus december 1968 :D zo lief, en nu ik zelf gevoed heb ook nog kostbaarder O+
Ik geloof dat mijn moeder tot een maand of 6 heeft gevoed, maar wel ergens met kv erbij, want dat moest, want alleen bv zou niet voldoende voedingsstoffen hebben voor een iets oudere baby.

oeke, wat lief en bijzonder van je oma O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 3 april 2011 @ 20:07:55 #192
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94991708
quote:
14s.gif Op zondag 3 april 2011 19:35 schreef Pvoesss het volgende:
Die had ik ook bij X. Nu heb ik ook een medela maar 1 versie groter namelijk de swing.
En ik heb een handkolf voor bij uitstapjes en in nood gevallen :)
Ik ga niet dagelijks kolven, althans mijn ukje is altijd bij me. Dus hij is echt om een klein voorraadje op te bouwen, en om evt de eerste dagen/weken te gebruiken bij stuwing of het op gang helpen van de BV. En om haar af en toe eens uit een flesje te laten drinken, zodat ze dat ook kan, mocht het toch nodig zijn als ik even zonder haar weg wil. (Dat kan ik me nu nog niet voorstellen)

Handkolf leek me op zich ook prima, maar manlief riep meteen, joh pak die elektrische, dan kan je zelf lekker rustig zitten en doet dat apparaat het werk. En hij is ook nog net mee te nemen als het moet. :)
pi_94993501
Ik had deze ook genomen als ik alleen af en toe zou moeten kolven. Maar ik werk gewoon te veel om daar mee te kolven.
Plus ik had het probleem met de mini dat ik zo veel melk had in 1 keer dat ik de motor steeds verzoop :') En dat heb ik nu ook nog wel eens bijna maar aan de swing zit gelukkig een slangetje dus dat helpt al een boel :D
Oh en ik raad je wel aan om geen andere flesjes er op te zetten die niet helemaal passen Als je aan het kolven bent kunnen die er af vallen. Ik vind daarom de echte medela flesjes echt ideaal. :Y
Er zijn ook wel goedkopere dan de echte medela maar die vind ik niet fijn :@
  zondag 3 april 2011 @ 21:02:22 #194
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94995119
Ik heb ook nog geen andere flesjes in huis, behalve een gratis avent fles.

Ik zag de medela flesjes staan om melk in te doen, drie voor 10 euro. Die zijn straks zo gehaald, zag ook zakjes en een nieuw soort fles met nieuwe speen, die werkt als een borst. Heel mooi!
pi_95017802
Wij doen het nu ook al 16 maanden met 2 aventflesjes van 125 ml :D Heb wel de spenen een aantal keer vernieuwd hoor ;)

Ben benieuwd wat de komende dagen gaat brengen. Emma heeft gisteren overdag maar 3x gedronken :o 's Ochtends om half 8, daarna bij het wakker worden om half 3 en toen weer 's avonds voor het slapen gaan. Zal het een nieuwe trend zijn of was het een foutje...
  maandag 4 april 2011 @ 12:42:26 #196
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95018763
Oude foto's <3:

Ik kom dus uit de suikerwaterperiode...

Voeden op schema... elke 3 uur... Maar ik heb wel 5 maanden borstvoeding gehad, daarna had ik er niet meer genoeg aan.
pi_95019225
Het staat er zelfs bij! 'Om de drie uur eten en daarna.... slapen!'
  maandag 4 april 2011 @ 13:06:23 #198
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95019525
Yep, daarom weet ik het ook ;)
  maandag 4 april 2011 @ 13:07:57 #199
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95019583
Het valt me ook op dat de hele kraamperiode mijn mam in bed heeft doorgebracht.. Ik was gewoon zelf mn huishouden aan het doen...
En de zuster deed mij voor het eerst in bad... Dat soort dingen..
  maandag 4 april 2011 @ 13:29:47 #200
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_95020359
Tico ik denk dat dat per persoon verschillend is. Al was het vroeger inderdaad vrij normaal dat moeders hun kraamtijd in bed doorbrachten (met een 'inwonende' kraam heb ik ook wel eens gehoord). Ikzelf heb 4 dagen in bed doorgebracht en heeft de kraam Nathan voor het eerst in bad gedaan. Ik was daar zelf echt nog niet toe in staat. En dat terwijl ik helemaal niet zo'n miep ben en eigenlijk een hele voorspoedige bevalling heb gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')