abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95095977
Ik lees verschillende stukjes over kleding.

Ik heb eens ergens gelezen dat je 10 graden bij de buitentemperatuur moet optellen en daar je kleding op moet afstemmen.

Die Android apps lijken me handig, kunnen de gebruiker er iets meer over vertellen?
#35.
pi_95097018
Aangezien het al zeker drie jaar geleden is dat ik aan een sport deed ga ik nu ook beginnen met hardlopen. Mijn doel is om fitter te worden en een conditie op te bouwen (buikje begint te komen), dus een combinatie van gezonder eten en cardio. Morgen beginnen met les 1, verwacht geen problemen. Maar als ik de schema's bekijk die op het laatst van pas komen zal het bikkelen worden.

Heb er nu al zin in ;).
pi_95098291
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 22:33 schreef Clayton1 het volgende:
Ik lees verschillende stukjes over kleding.

Ik heb eens ergens gelezen dat je 10 graden bij de buitentemperatuur moet optellen en daar je kleding op moet afstemmen.

Die Android apps lijken me handig, kunnen de gebruiker er iets meer over vertellen?
Runtastic heeft een Lite en Pro versie, ik heb de Pro versie via applanet gedownload.
Het is er voor iPhone, Blackberry, Windows Phone 7 en Android gebruikers.

Als je de app net hebt geďnstalleerd moet je je leeftijd, lengte en gewicht invoeren.
Vervolgens druk je gewoon op start en je begint met joggen.
Bij elke kilometer die je hebt gerend verteld ie hoelang je erover hebt gedaan + je gemiddelde snelheid.
Je kunt ook je hartslag invoeren, je vetpercentage, je stemming en de weersomstandigheden op het eind van de sessie.

Je kunt:
- je (realtime) route terug bekijken
- de snelheid tussen verschillende punten zien
- gemiddelde snelheid
- topsnelheid
- totale tijd
- afstand
- verhogingen
- aantal kcal die je hebt verbrand zien.

Al je sessies worden opgeslagen en je kunt je vorderingen terug bekijken op hun website of je eigen telefoon.
Je kan ook alles delen op facebook of twitter als je er behoefte aan hebt. :)

Misschien ben ik nog wat vergeten maar dit zijn zo'n beetje alle punten.

edit: Het is voor alle activiteiten buiten je kan gewoon uit een lijstje selecteren welke activiteit je doet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Rijstkoker op 05-04-2011 23:36:58 ]
rice rice baby tututututedudududum
pi_95099519
was even vergeten te vertellen.
gister gerend
5km in 31 minuten in het bos en dat ging me toch k*t.

last van mijn buik en voelde me een beetje licht in mijn hoofd.
ben al een paar dagen niet zo lekker.
beetje hoofdpijn en een bleegh gevoel.
wel ben ik vandaag in een strak jurkje gestapt die ik een aantal maanden geleden niet meer kon dichtdoen.
yessss!!!!!!!
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  woensdag 6 april 2011 @ 01:12:15 #180
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_95104060
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 april 2011 23:07 schreef Rijstkoker het volgende:

[..]

Runtastic heeft een Lite en Pro versie, ik heb de Pro versie via applanet gedownload.
Het is er voor iPhone, Blackberry, Windows Phone 7 en Android gebruikers.

Als je de app net hebt geďnstalleerd moet je je leeftijd, lengte en gewicht invoeren.
Vervolgens druk je gewoon op start en je begint met joggen.
Bij elke kilometer die je hebt gerend verteld ie hoelang je erover hebt gedaan + je gemiddelde snelheid.
Je kunt ook je hartslag invoeren, je vetpercentage, je stemming en de weersomstandigheden op het eind van de sessie.

Je kunt:
- je (realtime) route terug bekijken
- de snelheid tussen verschillende punten zien
- gemiddelde snelheid
- topsnelheid
- totale tijd
- afstand
- verhogingen
- aantal kcal die je hebt verbrand zien.

Al je sessies worden opgeslagen en je kunt je vorderingen terug bekijken op hun website of je eigen telefoon.
Je kan ook alles delen op facebook of twitter als je er behoefte aan hebt. :)

Misschien ben ik nog wat vergeten maar dit zijn zo'n beetje alle punten.

edit: Het is voor alle activiteiten buiten je kan gewoon uit een lijstje selecteren welke activiteit je doet.
Klinkt hetzelfde als Runkeeper. :) Ik gebruik zelf Runkeeper Pro en ondanks dat de GPS niet altijd even goed lijkt mee te werken, vind ik het een geweldige applicatie. :) Precies dezelfde functies als hierboven, zelf nog nooit Runtastic gebruikt maar lijkt me hetzelfde te doen als Runkeeper. Runkeeper Pro is volgens mij nog gratis in de market.

Website van Rukeeper; http://runkeeper.com/
pi_95104409
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 01:12 schreef Slickk het volgende:

[..]

Klinkt hetzelfde als Runkeeper. :) Ik gebruik zelf Runkeeper Pro en ondanks dat de GPS niet altijd even goed lijkt mee te werken, vind ik het een geweldige applicatie. :) Precies dezelfde functies als hierboven, zelf nog nooit Runtastic gebruikt maar lijkt me hetzelfde te doen als Runkeeper. Runkeeper Pro is volgens mij nog gratis in de market.

Website van Rukeeper; http://runkeeper.com/
Runkeeper heb ik weleens vaker van gehoord en heb ff gecheckt hij is inderdaad gratis.
Ik ga 'm installeren en misschien morgen ff uitproberen, of tegelijk met Runtastic :)
  woensdag 6 april 2011 @ 01:27:06 #182
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_95104509
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 01:23 schreef Rijstkoker het volgende:

[..]

Runkeeper heb ik weleens vaker van gehoord en heb ff gecheckt hij is inderdaad gratis.
Ik ga 'm installeren en misschien morgen ff uitproberen, of tegelijk met Runtastic :)
Ze hebben nu ook FitnessClasses toegevoegd, daarmee kun je een FitnessClass selecteren met een doel die je wilt bereiken, bijvoorbeeld 5km hardlopen, en pats dan krijg je zomaar een schema. :) Tijdens het hardlopen kun je ook notificaties horen, hoe lang je al loopt, dat soort dingen. Heb het zelf uitstaan maar er zijn veel mogelijkheden.

Je gebruikt de app, net zoals Runtastic lijkt me, om je run op te nemen en eenmaal weer thuis kun je op de website je route terugkijken.

Ook kun je een StreetTeam oprichten met mensen die je kent zodat je elkaars statistieken kunt bekijken maar ook routes aan kunt maken etc.

Volgens mij zijn ze bij RunKeeper van plan om meer activiteiten zoals fietsen en dergelijke in hun programma op te nemen. Ik ben er zelf nog steeds blij mee, delen op Facebook en dergelijke werkt prima en snel maar je kunt ook makkelijk zien welk tempo je waar liept dmv statistieken.

Vandaag sinds anderhalve week weer gelopen. Liep altijd samen met iemand of met meer maar die heeft een blessure opgelopen... Oftewel het groepje hardlopers is hier van 4 naar 1 gegaan. ;( Wel heel anders om met muziek op te hardlopen. Vond het wel fijn eigenlijk, maar met wie ik liep had altijd een goed stabiel tempo (12 km/pu) en zelf heb ik daar nog wat moeite mee, ik ga te snel van start.
pi_95104870
FitnessClasses klinkt goed, komt dat bij Runkeeper erbij? Ik heb gekeken in de Market voor Android maar zie FitnessClasses niet staan. Een StreatTeam oprichten lijkt me ook wel wat om voor wat extra uitdaging te zorgen (wedstrijdjes houden wie zoveel km het snelst heeft gedaan etc)
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 01:27 schreef Slickk het volgende:
Vandaag sinds anderhalve week weer gelopen. Liep altijd samen met iemand of met meer maar die heeft een blessure opgelopen... Oftewel het groepje hardlopers is hier van 4 naar 1 gegaan. ;( Wel heel anders om met muziek op te hardlopen. Vond het wel fijn eigenlijk, maar met wie ik liep had altijd een goed stabiel tempo (12 km/pu) en zelf heb ik daar nog wat moeite mee, ik ga te snel van start.
Ik had vorige week een oproep op facebook gedaan om mensen te regelen om elke doordeweekse dag om mee te gaan hardlopen, voor elke dag iemand geregeld.
Sommige mensen zijn 1 keer mee geweest en zijn te lui om verder te gaan, sommige komen met smoesjes enz. -O-
's Middags met een meisje gegaan die elke 5 minuten moest stoppen :D
Toen net in mijn eentje was echt lekker, het miezerde een beetje, muziek aan en gaan!
Ren mezelf altijd helemaal kapot als ik alleen ben :)
  woensdag 6 april 2011 @ 08:08:23 #184
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_95106958
Op m'n iPhone heb ik RunkeeperPro en RuntasticPro tegelijk aan met rennen.
Omdat mijn historie in Runkeeper staat en ik m'n nieuwe runs er ook bij wil hebben, loopt die. Runtastic omdat die m'n snelheidsgrafiekje veel beter weergeeft. (bij Runkeeper is die een beetje vaag de laatste tijd, zie niet eens verschillen in m'n intervallen terwijl m'n wandelen toch echt een stuk langzamer is dan het rennen).

Ze kunnen allebei hetzelfde, doen hetzelfde.. Verschillen zijn echt minimaal.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 6 april 2011 @ 08:17:05 #185
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95107094
Ik ga straks 7 km doen (proberen iig :P).
Niet meer actief op Fok!
pi_95110890
Ik had gisteren geen zin :(

Maar na het eten toch maar gegaan, weliswaar 10km ipv 13.

Wel op 52 minuten, gemiddeld 11,5km/h :P
pi_95111051
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:53 schreef shadowflash het volgende:

[..]

Ik heb dit horloge.

Alleen met die flitsen: in de volle zon zie je dat zo niet. Misschien is het een idee om muziek op te doen ( Evy bijvoorbeeld of Renate ). En het volume gewoon niet mieters hard te zetten. En als dat echt geen optie is ken ik nog een alternatief die waarschijnlijk wat lastiger is om te verkrijgen.

Een loop buddy :D
Ha Shadowflash,

tja, heb dus geen blitse foon, wel mp3spelertje, moet ik even weer aan de praat krijgen, al jaren niet meer gebruikt. Ik heb hoorproblemen, daarom vind ik het geen strak plan om muziek oid op te zetten, omdat ik bang ben dat ik dan echt niks meer hoor. Dat vind ik te gevaarlijk in het verkeer. Ik ga dan wel even kijken naar dat horloge. Bedankt!

Pff, nog niet gelopen sinds de laatste keer, nogal last van de maandelijkse bedoening gehad. Hopelijk kan ik morgen even gaan...
  woensdag 6 april 2011 @ 10:56:33 #188
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_95111222
Ik heb gisteren zo'n compressieshirt gekocht bij de Lidl. Hij zit heerlijk. Ik vraag me af of hij misschien te goed zit. Ik kan me voorstellen dat hij een stuk strakker moet zitten dan een normaal shirtje. Heeft iemand daar nog tips over? Ik kan straks nog even naar een andere Lidl gaan om een andere maat te kopen of deze te ruilen. Ze vallen erg groot trouwens.

Ik heb ook een gewoon runningshirt gekocht. De kwaliteit is niet zo denderend, hij is nogal dun. Al heeft dat ook zo zijn voordelen als het warmer wordt natuurlijk dus ik hou m maar.
Spoilers!
  woensdag 6 april 2011 @ 10:57:05 #189
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95111247
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:45 schreef Gardo het volgende:
Ik had gisteren geen zin :(

Maar na het eten toch maar gegaan, weliswaar 10km ipv 13.

Wel op 52 minuten, gemiddeld 11,5km/h :P
Fack! Respect!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 6 april 2011 @ 10:59:07 #190
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95111333
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2011 08:17 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga straks 7 km doen (proberen iig :P).
Ik ga door de weeks gewoon 5 km en de zondag mn opbouw naar de 10... Ik heb gewoon geen tijd om tussen mn werk en eten een uur buiten te zijn... Misschien in de zomer wel, dan eten we later, maar de kinderen moeten dan ook eerst rustig in dat ritme komen.

Ik ben wel uberblij met een vent die mij hierin heel erg steunt. Ik kan gewoon lekker rennen en hij zorgt dan voor de kindjes en het eten... Het loopt gewoon goed zo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 6 april 2011 @ 11:12:41 #191
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95111824
Net weer 40 min gelopen. Had eigenlijk 45 gewild (want dat is 7 km), maar ik had m'n rondje niet goed uitgestippeld en was eerder bij huis dan de bedoeling was, dus laat maar. Nu twee keer 5 km en eind volgende week 7 km, dus ik ga het ook een beetje zoals jij doen ;).

En ik heb kinderen noch werk noch partner, dus ik kan momenteel doen wat ik wil :').
Niet meer actief op Fok!
pi_95114029
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Fack! Respect!
Thanks! :P
Vorige week had ik een nog betere run, 13km op 1 uur en 5 minuten (12km/u gemiddeld!)
  woensdag 6 april 2011 @ 12:16:55 #193
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_95114189
Les 12 is ook binnen *O*
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  woensdag 6 april 2011 @ 13:18:19 #194
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_95116578
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 01:39 schreef Rijstkoker het volgende:
FitnessClasses klinkt goed, komt dat bij Runkeeper erbij? Ik heb gekeken in de Market voor Android maar zie FitnessClasses niet staan. Een StreatTeam oprichten lijkt me ook wel wat om voor wat extra uitdaging te zorgen (wedstrijdjes houden wie zoveel km het snelst heeft gedaan etc)

[..]

Ik had vorige week een oproep op facebook gedaan om mensen te regelen om elke doordeweekse dag om mee te gaan hardlopen, voor elke dag iemand geregeld.
Sommige mensen zijn 1 keer mee geweest en zijn te lui om verder te gaan, sommige komen met smoesjes enz. -O-
's Middags met een meisje gegaan die elke 5 minuten moest stoppen :D
Toen net in mijn eentje was echt lekker, het miezerde een beetje, muziek aan en gaan!
Ren mezelf altijd helemaal kapot als ik alleen ben :)
FitnessClasses en StreetTeam is onderdeel van RunKeeper op de website :) Eerste keer is altijd zwaar met hardlopen en tsja, mensen met smoesjes heb ik het ook niet zo op. :P

Enige jammer vind ik dat RunKeeper de trap met 4x 10 treden die ik op moet om op een brug te komen niet goed registreert qua 'elevation'. ;)

Wel wat spierpijn van gister maar alleen in de bovenbenen gelukkig, yeuh. Erg blij dat ik na 2x hardlopen op klote schoenen, goede schoenen heb gekocht.
  woensdag 6 april 2011 @ 18:13:06 #195
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_95128941
Ik heb net nog maar zo'n compressieshirt gekocht, een maatje kleiner dan die van gisteren. Ik ga toch afvallen als mijn medicijnen aanslaan. Ook maar gelijk de loopsokken meegenomen. Die zien er wel goed uit moet ik zeggen.
Spoilers!
  woensdag 6 april 2011 @ 18:13:48 #196
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_95128977
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 18:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net nog maar zo'n compressieshirt gekocht, een maatje kleiner dan die van gisteren. Ik ga toch afvallen als mijn medicijnen aanslaan. Ook maar gelijk de loopsokken meegenomen. Die zien er wel goed uit moet ik zeggen.
Heb vandaag de sokken geprobeerd :) Normaal zijn ze van de Lidl lekker luchtig etc, maar deze vond ik toch wel warm! :o
  woensdag 6 april 2011 @ 18:19:45 #197
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_95129205
quote:
17s.gif Op woensdag 6 april 2011 18:13 schreef GotC het volgende:

[..]

Heb vandaag de sokken geprobeerd :) Normaal zijn ze van de Lidl lekker luchtig etc, maar deze vond ik toch wel warm! :o
Ik zag het inderdaad. Ik heb een oud, dunner, paar uit de aanbiedingenbak gescoord voor 89 cent :s)
Spoilers!
  woensdag 6 april 2011 @ 18:21:02 #198
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_95129248
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 18:19 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik zag het inderdaad. Ik heb een oud, dunner, paar uit de aanbiedingenbak gescoord voor 89 cent :s)
Beter :Y Die sokken zijn nice!
  woensdag 6 april 2011 @ 19:03:21 #199
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_95131014
Ik heb sokken van de Leontien-collectie die ze ooit voor Kruidvat maakte. (of iemand ontwierp en zij zei 'ja, daar mag m'n naam op' ;) )
Ik wou dat ik er toen meer had meegenomen, die lopen het lekkerst. Geen echte runningsokken, maar wel zonder wrijving, naadloos etc..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 6 april 2011 @ 19:47:15 #200
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_95133317
Oh, die dingen van Leontien lagen laatst bij de prijsstunter (zelfde als kruitvat allleen dan alles 50%) alleen zelfs maat L zag er klein uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')