abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 maart 2011 @ 09:07:53 #51
297051 schaal_9
Caissière B
pi_94797304
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 00:22 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

En daar is precies wát mis mee? En verder mag je aantonen dat mensen 100% goedgekeurd zijn en niet zouden kunnen werken. :) (en dan neem ik aan dat je duizenden gevallen paraat hebt?)
Dan zou de maximale leeftijd van de kinderbijslag moeten worden verhoogd (in Frankrijk en Duitsland stopt die in ieder geval niet bij 18) of het belastingstelsel voor eenverdieners vriendelijker moeten worden. Tegenwoordig moet je van goede huize komen om een gezin te kunnen onderhouden, laat staan als er iemand een beperking heeft.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  woensdag 30 maart 2011 @ 09:14:18 #52
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94797450
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 09:07 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Dan zou de maximale leeftijd van de kinderbijslag moeten worden verhoogd (in Frankrijk en Duitsland stopt die in ieder geval niet bij 18) of het belastingstelsel voor eenverdieners vriendelijker moeten worden. Tegenwoordig moet je van goede huize komen om een gezin te kunnen onderhouden, laat staan als er iemand een beperking heeft.
Iemand met een beperking onderhouden is meestal niet moeizaam als je daaronder alleen verstaat eten en een dak boven het hoofd, maar de meeste mensen willen ook wel eens op vakantie naar spanje en dat zit er niet in tenzij je van goede huize komt :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_94797471
Toen ik 18 werd ben ik voor 100% in de wajong gezeten, vreselijk vond ik het.

Waardoor het kwam is een lang verhaal waarover ik niet in details zal treden ,maar geloof me als ik zeg dat die periode niet mee viel. (11 maanden ziekenhuis etc etc).

Door de Wajong heb ik me echter wel voor 100% kunnen focussen op studeren en inmiddels ben ik 26 en heb ik na het HBO vorig jaar de Universiteit afgerond.

Daarna eigenlijk vrijwel meteen een hele goede baan gevonden en inmiddels al weer bijna een jaar full time aan het werk en dus gelukkig geen wajong meer!

Helaas blijven er te veel mensen hangen in de wajong, denk dat het beleid aangepast moet worden om die mensen (om)scholing te geven zodat ze mee kunnen draaien in de maatschappij. dit is voor beide partijen goed imo

Het is wel heel goed dat de wajong er is en er wordt idd wel veel op gebashed, zeker hier op FOK :p
Bla
pi_94797528
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 00:44 schreef Trenzor het volgende:

[..]

Ik ben heel erg blij dat ik een vangnet heb gekregen!
Da's mooi voor je, en als je echt niks anders kan. Maar goed, mijn onderbuik en een paar praktijkvoorbeelden doen mij vermoeden dat er een groep personen in de wajong zit die best simpeler, meer fysiek, werk kunnen doen. Bijvoorbeeld in de groenvoorziening oid.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 30 maart 2011 @ 10:11:49 #55
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_94799030
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 09:18 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Da's mooi voor je, en als je echt niks anders kan. Maar goed, mijn onderbuik en een paar praktijkvoorbeelden doen mij vermoeden dat er een groep personen in de wajong zit die best simpeler, meer fysiek, werk kunnen doen. Bijvoorbeeld in de groenvoorziening oid.
Dat ben ik wel met je eens, maar ongeacht welke regeling of welke groep je neemt er zullen altijd mensen zijn die er misbruik van maken en mensen die het wel echt nodig hebben. Ook ik ben een voorstander van minder uitkeringen en mensen weer aan het werk zetten zodra het enigszins kan, maar hoe dat in de praktijk zal gaan daar heb ik dan weer geen beeld bij.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 30 maart 2011 @ 10:14:50 #56
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94799134
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 10:11 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens, maar ongeacht welke regeling of welke groep je neemt er zullen altijd mensen zijn die er misbruik van maken en mensen die het wel echt nodig hebben. Ook ik ben een voorstander van minder uitkeringen en mensen weer aan het werk zetten zodra het enigszins kan, maar hoe dat in de praktijk zal gaan daar heb ik dan weer geen beeld bij.
Ik zie het niet als misbruik, eerder als onvoldoende kennis over je eigen capaciteiten. Plus het lijkt er op dat de keuringsartsen kijken naar de kansen van de mensen o pde arbeidsmarkt, niet zozeer naar iemands capaciteiten. TS wil absoluut niet achter de lopende band staan, dan wordt ie gek. Maar heeft ie het al eens een paar maanden geprobeerd?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 30 maart 2011 @ 10:26:17 #57
297051 schaal_9
Caissière B
pi_94799545
Deel van het probleem is het opnieuw minimumjeugdloon. Een werkgever neemt liever een scholier aan die voor minder dan een arbeidersloontje de dozen op de juiste plaats zet in plaats van een 23-plusser. Dat kost de werkgever ineens 8 tot 9 euro per uur, aan loonkosten.
pi_94799869
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 10:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik zie het niet als misbruik, eerder als onvoldoende kennis over je eigen capaciteiten. Plus het lijkt er op dat de keuringsartsen kijken naar de kansen van de mensen o pde arbeidsmarkt, niet zozeer naar iemands capaciteiten. TS wil absoluut niet achter de lopende band staan, dan wordt ie gek. Maar heeft ie het al eens een paar maanden geprobeerd?
Wat noeste fysieke arbeid kan heel verhelderend werken om je eigen wensen en eisen eens goed op een rij te krijgen. ^O^
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_94800315
Ik kan alleen maar zeggen tegen diegene die altijd hun mening paraat hebben over mensen die met een plausibele reden in de uitkering verkeren, wees zeer dankbaar voor de positie waarin jijzelf verkeerd ! en ga niet afgeven op mensen die minder geluk hebben in hun leven.
Logic will get you from A to B. Imagination will get you anyware.
pi_94800400
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 10:50 schreef shadow117 het volgende:
Ik kan alleen maar zeggen tegen diegene die altijd hun mening paraat hebben over mensen die met een plausibele reden in de uitkering verkeren, wees zeer dankbaar voor de positie waarin jijzelf verkeerd ! en ga niet afgeven op mensen die minder geluk hebben in hun leven.
Volgens mij is er vooral kritiek op te makkelijk gegeven uitkeringen.
pi_94800470
Dit is alleen bedoeld voor de zwart-wit denkers, en die zijn er ook meer dan zat.
pi_94800700
Ik zie liever dat de fakers weer aan het werk gaan, en dat daarmee de mensen die echt geen kansen meer hebben, een completer pakket aan vergoedingen en daarmee een betere kwaliteit van leven krijgen.
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:03:33 #63
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_94800780
quote:
Ik ken zelf ook een meid die in de Wajong zit, en die kan gewoon niet volledig werken, vanwege lichamelijke beperkingen. Ik heb er NIKS tegen dat deze mensen die wel gewoon hun best doen een uitkering krijgen.

Waar ik, en denk een hoop belastingbetalers met mij, een beetje kriebels van krijgen zijn mensen die met vage psychologische klachten afgekeurd worden. Natuurlijk zullen er een hoop bij zijn die echt issues hebben, maar er zijn er ook genoeg die gewoon lui zijn en het wel best vinden om niet / niet zo hard te moeten werken.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_94800876
Juist die moeten er uitgefilterd worden, maar dat is het nu net, een grote groep mensen is ook weer afhankelijk van die groep mensen qua werkgelegenheid. Een GGZ heeft ook geen baat bij lege spreekkamers
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:08:10 #65
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_94800953
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:06 schreef shadow117 het volgende:
Juist die moeten er uitgefilterd worden, maar dat is het nu net, een grote groep mensen is ook weer afhankelijk van die groep mensen qua werkgelegenheid. Een GGZ heeft ook geen baat bij lege spreekkamers
Ja, en zo houden we lekker dat enorm logge ambtenarenapparaat in stand :')
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_94801220
Ja inderdaad, en wat te denken van mensen die in het UWV traject belanden, het zogenaamde reintegratiebeleid, laten we dat lekker over aan outsourcing, waar geen hol van terecht komt. Praten in de derde persoon zonder verantwoordelijkheid ! denk je dat daar geen geld verspit wordt ? Dat hele apparaat functioneerd voor geen meter, daar zouden eens vragen over gesteld moeten worden.
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:15:20 #67
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94801244
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:06 schreef shadow117 het volgende:
Vandaar dat ik het volgende wel een goed idee vind:

Lichamelijke klachten die dusdanig zijn dat iemand arbeidsongschikt is -> Vanaf 18 in de Wajong.

Lichte psychische klachten (ADHD/Autisme etc) -> Pas na 'beoordelingsstage' in de Wajong.
Indien de Wajonger geen studie volgt worden vanaf de 18e 2 jaar gebruikt om de Wajonger te beoordelen hoe hij zijn werkzaamheden uitvoert bij een gesubsidieerd bedrijf tegen minimumloon. Voor deze beoordeling is het oordeel van de direct leidinggevende doorslaggevend in de bepaling hoeveel % deze persoon afgekeurd wordt.
Indien de Wajonger wel een studie volgt gaan deze 2 jaar in na afronding van de studie.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:15:31 #68
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_94801253
Ik doe zelf een aantal projecten voor het UWV. Als er ergens een grote bom op gegooid moet is het wel die instelling.
pi_94801279
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:15 schreef Catbert het volgende:
Ik doe zelf een aantal projecten voor het UWV. Als er ergens een grote bom op gegooid moet is het wel die instelling.
Het hele reintegratie beleid gaat de deur uit dus dat is al een begin. :D
pi_94801317
quote:
Ik ken een persoon die de weg van de minste weerstand heeft gekozen, en nu 100% afgekeurd thuis zit, en af en toe wat helpt op de boederij van paps en mams. Mijn vriendin, met een identieke aandoening, had al een afspraak in de agenda voor een op maat gemaakte rolstoel, maar is tóch nog naar 1 arts gegaan, die haar uiteindelijk zover kon genezen dat ze nu een goede fulltime baan heeft. _O_

Geluk kan je dus ook zeker een deel afdwingen is mij inmiddels wel duidelijk.
pi_94801363
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:16 schreef Godtje het volgende:

[..]

Het hele reintegratie beleid gaat de deur uit dus dat is al een begin. :D
Bron ?
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:20:23 #72
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_94801438
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:17 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik ken een persoon die de weg van de minste weerstand heeft gekozen, en nu 100% afgekeurd thuis zit, en af en toe wat helpt op de boederij van paps en mams. Mijn vriendin, met een identieke aandoening, had al een afspraak in de agenda voor een op maat gemaakte rolstoel, maar is tóch nog naar 1 arts gegaan, die haar uiteindelijk zover kon genezen dat ze nu een goede fulltime baan heeft. _O_

Geluk kan je dus ook zeker een deel afdwingen is mij inmiddels wel duidelijk.
Respect voor je vriendin in dat geval _O_
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_94801491
Kijk, zo kan het dus ook, maar de praktijk is helaas vaak anders. Respect inderdaad.
pi_94801639
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:15 schreef Catbert het volgende:
Ik had graag gehoord hoe jij daar de dingen ziet, en eventueel voorstellen voor verbeteringen. Kun je een tipje van de sluier optillen over het ( wan ) beleid ?
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:29:03 #75
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_94801762
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:25 schreef shadow117 het volgende:
Ik had graag gehoord hoe jij daar de dingen ziet, en eventueel voorstellen voor verbeteringen. Kun je een tipje van de sluier optillen over het ( wan ) beleid ?
Ik kan geen specifieke zaken bespreken (NDA) maar er wordt teveel geluld en te weinig gewerkt. Er zijn te veel stakeholders die allemaal een mening hebben over triviale zaken. En het management heeft geen lange-termijn visie.
pi_94801763
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:20 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Respect voor je vriendin in dat geval _O_
Ik heb daar uiteraard ook diepe bewondering voor, zeker als je hoort dat sommige dystrofie-patiënten zover gaan om de betreffende ledematen te amputeren om maar van de pijn af te komen. Ze zag op de bijeenkomsten van die patiëntenvereniging echt lotgenoten die van pure ellende meerdere ledematen lieten amputeren, en dan nog dagelijks aan de zware pijnstillers zaten.

Zij, en die vriendin ook, gebruikten toen echt medicatie van de buitencategorie. Van die pijnstillende zalven die je huid zo dun maakten als vloeipapier, en pijnstillers en spierverslappers die zo sterk waren dat ze alleen maar plat kon liggen in bed. :o

Mijn lief *; heeft tijdens die periode toch nog naar bachelor weten te halen in een stad 50km vederop, en die vriendin heeft de in mijn ogen "easy way out" gekozen. Die is 100% afgekeurd, maar kan wel koeien helpen kalven op de boerderij, en de administratie doen. }:|
pi_94802560
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:29 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik kan geen specifieke zaken bespreken (NDA) maar er wordt teveel geluld en te weinig gewerkt. Er zijn te veel stakeholders die allemaal een mening hebben over triviale zaken. En het management heeft geen lange-termijn visie.
Begrijpelijk, maar de streking is wel duidelijk zo :)
pi_94802643
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:50 schreef shadow117 het volgende:

[..]

Begrijpelijk, maar de streking is wel duidelijk zo :)
Lange termijn visie is natuurlijk lastig te ontwikkelen als de politiek constant dingen wijzigd. ;)
pi_94802858
Dat niet alleen, ook een visie op korte termijn ontbreekt in veel gevallen, namelijk naar de client gericht is er te weinig no-how/bereidheid om de client te kunnen begeleiden en daadwerkelijk te helpen, ik zie te vaak dat het een pappen en nathouden verhaal wordt waar niemand baat bij heeft, met andere woorden er wordt veel belastinggeld verspilt door de slechte manier van werken. Of dit verband houd met regels en bepalingen die beperkend werken dat weet ik niet, maar kan het wel voorstellen inderdaad.
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:59:34 #80
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_94802864
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:53 schreef fruityloop het volgende:
Lange termijn visie is natuurlijk lastig te ontwikkelen als de politiek constant dingen wijzigd. ;)
Dat ligt in deze gevallen absoluut niet aan "de politiek" hoor, maar gewoon aan managers die bepaalde zaken gewoon niet begrijpen.

Wat ze bij het UWV doen is net zo iets als naar een restaurant gaan, een pizza bestellen, en dan net voordat de kok de pizza in de oven gooit je bedenken en toch maar een thaise curry bestellen. Ze bedenken echt elke week iets nieuws, en dat komt meestal niet vanuit de politiek.
pi_94803129
Kamervragen, ik heb kamervragen...
pi_94803633
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:59 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dat ligt in deze gevallen absoluut niet aan "de politiek" hoor, maar gewoon aan managers die bepaalde zaken gewoon niet begrijpen.

Wat ze bij het UWV doen is net zo iets als naar een restaurant gaan, een pizza bestellen, en dan net voordat de kok de pizza in de oven gooit je bedenken en toch maar een thaise curry bestellen. Ze bedenken echt elke week iets nieuws, en dat komt meestal niet vanuit de politiek.
Ik zou in je vergelijking dan nog wel een restaurantdirectie willen introduceren die met enige regelmaat en willekeur een nieuwe menukaart samenstelt, nét als jij 100% zeker voor die curry gaat. Dan heet het ineens een thaise curry met kokosmelk, black tiger garnalen en een assortiment lentegroenten..
pi_94803803
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 00:15 schreef Trenzor het volgende:

[..] Dus op een rare manier betaal ik dus zelf mee aan mijn eigen wajong
Niet volgens jouw redenering..immers je betaald en dan is het niet meer van jou.
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:52 schreef Trenzor het volgende:
En als dit betaald is......dan is het niet meer van jou.
Verder...botte lul als ik ben.... heb ik het niet op uitkeringstrekkers,.... op die paar na die het echt nodig hebben. Van de week wenste mijn buurvrouw (die samen met haar man beiden niet werken maar een uitkering trekken...waarom?? Geen idee want ze kunnen alles, maken de hele straat voor iedereen schoon etc) mij ook weer een fijne werkdag. Terwijl ze zelf weer lekker in de zon kon gaan zitten.

Pas als je niet uit je bed kunt komen of volkomen geschift bent dan hoef je niet te werken. Anders is er vrijwel altijd wel een oplossing te vinden.

En ja....laat de stront maar over me heenkomen... ik ben een ongevoelige klootzak etcetc :W
pi_94803964
Zelfs als je je bed niet uit kunt komen dan zijn er mogelijkheden, er bestaat zoiets als een headset, monitor boven het bed schroeven en telefoon aannemen bijvoorbeeld. En de geschiften kunnen toch ook wel een envelop dichtlikken bijvoorbeeld. ^O^

Denken vanuit de mogelijkheden..niet vanuit beperkingen.
  woensdag 30 maart 2011 @ 12:57:58 #85
297051 schaal_9
Caissière B
pi_94804842
De economische waarde van het dichtlikken van enveloppen ligt alleen beneden het wettelijk minimumloon, in de praktijk is het dan geen betaalde baan. Dan moet het verschil met het minimumloon wel door de overheid worden gecompenseerd. 40 uur per week werken voor onder het wettelijk minimumloon zie ik mensen nog niet zo gauw doen.

Het is nu eenmaal onvermijdelijk dat er een X aantal mensen in de maatschappij arbeidsongeschikt is.
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:06:31 #86
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_94805180
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 09:15 schreef HeertjeB het volgende:
Door de Wajong heb ik me echter wel voor 100% kunnen focussen op studeren en inmiddels ben ik 26 en heb ik na het HBO vorig jaar de Universiteit afgerond.
Dit snap ik niet zo heel goed. Als je een HBO of universitaire studie kunt volgen, in hoeverre kun je dan arbeidsongeschikt zijn?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_94805608
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:06 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Dit snap ik niet zo heel goed. Als je een HBO of universitaire studie kunt volgen, in hoeverre kun je dan arbeidsongeschikt zijn?
Dat is toch handig als je je WAJONG kan gebruiken als luxe-studiefinanciering?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  Moderator woensdag 30 maart 2011 @ 13:20:30 #88
236264 crew  capricia
pi_94805753
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:17 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dat is toch handig als je je WAJONG kan gebruiken als luxe-studiefinanciering?
Dat gevoel krijg ik ook, idd.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_94806196
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat gevoel krijg ik ook, idd.
Tja, ik denk dat er meer mensen zijn die dit hebben. Dat zijn overigens ook de mensen die dit soort projecten financieren. Ik vind dit soort topics overigens erg sneu voor de mensen die deze steun wel nodig hebben.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:39:46 #90
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94806524
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:32 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Tja, ik denk dat er meer mensen zijn die dit hebben. Dat zijn overigens ook de mensen die dit soort projecten financieren. Ik vind dit soort topics overigens erg sneu voor de mensen die deze steun wel nodig hebben.
Precies, de reden dat de Wajong uitkeringen nu zoveel omlaag gaan is juist doordat er zoveel mesnen in zitten die het eigenlijk niet nodig hebben.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:40:58 #91
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94806575
Bij mij wordt de studie gezien als werken, gevolg is dat ik voor 70% goedgekeurd ben. Maar een baan naast mijn studie raden ze af omdat ze niet denken dat ik dat zou redden. Het zou de investering in mijn studie onnuttig maken omdat de kans dan groter wordt dat ik mijn diploma niet ga halen. En zij willen natuurlijk ook een diploma zien zodat ik kan gaan werken op mijn niveau.
pi_94806661
Iemand vraagt zich hier af hoe je een Wajong kan hebben als je een universitaire opleiding hebt afgerond. Dat wil ik graag even uitleggen. Er bestaan aangeboren psychiatrische ziektes die met periodes komen. Komt er nou tijdens jouw studie net toevallig niet zo'n ziekteperiode, kun je heel goed afstuderen. Maar als je daarna steeds ziek wordt en opgenomen moet worden, dan zit een baan er niet in. En heb je in sommige gevallen recht op WAjong.
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:45:23 #93
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94806744
Met psychiatrische ziektes weet je gewoon NOG minder zeker of een diploma er in zit. De happy few die het halen, daar doe je het voor.
pi_94806880
Jullie vergeten ook dat Wajong ook een gevoel heeft.
De Wajong moet ook zijn werk leuk vinden.

Als ze alleen voor maar geld doet, dan lijdt ze 2 keer zoveel.
Daar heb je niets aan.

Bijvoorbeeld.

Wajong vind architect leuker dan vuilniswagen, maar door zijn ziekte/ handicapt kunnen ze niet zo snel leren en of werken.
Dat schrikt vaak bij de werkgever af, En onderwijs bied vaak beetje hulp, rest blijft maar steken.

Dan wordt ze gedwongen bij werkzaamheid die je helemaal niet leuk vind en weinig verdient.

Naar mijn mening is goed dat men Wajong krijgt, maar er moet ook alsnog een begeleider bij waarbij ze een plan kan opstellen, zodat iemand door kan werken en ontwikkelen tot plek waar ze willen staan.
Dat gebeurt niet, daardoor blijven vele mensen gewoon steken op waar ze nu zit.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_94807149
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:49 schreef Captain_Ghost het volgende:

Als ze alleen voor maar geld doet, dan lijdt ze 2 keer zoveel.
Daar heb je niets aan.

Bijvoorbeeld.

Wajong vind architect leuker dan vuilniswagen, maar door zijn ziekte/ handicapt kunnen ze niet zo snel leren en of werken.
Dat schrikt vaak bij de werkgever af, En onderwijs bied vaak beetje hulp, rest blijft maar steken.

Dan wordt ze gedwongen bij werkzaamheid die je helemaal niet leuk vind en weinig verdient.

Naar mijn mening is goed dat men Wajong krijgt, maar er moet ook alsnog een begeleider bij waarbij ze een plan kan opstellen, zodat iemand door kan werken en ontwikkelen tot plek waar ze willen staan.
Dat gebeurt niet, daardoor blijven vele mensen gewoon steken op waar ze nu zit.
Dus omdat iemand werken op de vuilniswagen niet zo leuk vindt en het niet zo goed verdient als architect zijn, moet de staat maar oplossen en ervoor zorgen dat er allerlei uitzonderingen bedacht worden anders dan lijdt de persoon in kwestie er 2 keer zoveel onder als een 'normaal' persoon? Hoe kwantificeer je 'lijden'?
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:55:42 #96
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_94807154
Sorry hoor maar ik vind het onzin dat je werk perse "leuk" moet zijn. Als je kunt werken moet je gewoon werken. Als je kieskeurig wil zijn heb je geen recht op een uitkering m.i.
pi_94807201
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:55 schreef Catbert het volgende:
Sorry hoor maar ik vind het onzin dat je werk perse "leuk" moet zijn. Als je kunt werken moet je gewoon werken. Als je kieskeurig wil zijn heb je geen recht op een uitkering m.i.
Sterker nog.... als je alleen gaat werken omdat je het leuk vind... of leuk werk wil.. dan zal 90% niet werken.
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:57:28 #98
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94807221
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:49 schreef Captain_Ghost het volgende:
Aha, ik vind profvoetballer en advocaat zijn leuk.
Ik heb echter de capaciteiten bij lange na niet, dus doe ik een IT baantje. Doe mij maar een Wajong uitkering dan :).
Een gedicht over Maanvis
pi_94807227
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:55 schreef Catbert het volgende:
Ik geloof best dat sommige mensen WAJONG nodig hebben, maar als ik sommige mensen hier hun eigen situatie proberen uit te leggen dan weet ik ineens een post waar het kabinet wel wat op kan bezuinigen.
pi_94807290
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Aha, ik vind profvoetballer en advocaat zijn leuk.
Ik heb echter de capaciteiten bij lange na niet, dus doe ik een IT baantje. Doe mij maar een Wajong uitkering dan :).
Ik wil algemeen directeur van Unilever worden, maar dat lukt natuurlijk nooit naast mijn volledige baan en mijn post-HBO studie. Waar kan ik me inschrijven voor een WAJONG-uitkering? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')