Jij hebt duidelijk nog nooit zo'n olie-stook systeem in DU gezien.quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Want de manier van stoken zegt iets over welvaart
Waar zeg ik dat Duitsland goedkoper is?quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:57 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk nog nooit zo'n olie-stook systeem in DU gezien.
Wat zegt volgens jou dan wél wat over welvaart? En in welk opzicht is DU daarin dan beter?
Ik heb het nog niet eens gehad over het platteland in oost duitsland. Ben je daar uberhaupt wel eens geweest? Ik wel, want ook daar hebben we een kantoor. En ik kan je uit ervaring zeggen dat zelfs in oost tsjechie (waar mijn vriendin woont) het beter geregeld is dan het platteland in het oosten van DU.
Als dat geroep over "omg DU is zo goedkoop" is alleen van mensen die een keer een huis te koop hebben zien staan in DU. Als je ze dan vraagt naar hun ervaringen met het krankenkasse systeem en de energie prijzen (lees je eens in wat een tankje olie kost in DU...) dan blijft het ineens stil...
Dat een duitser de hoogste belastinglast heeft van de hele wereld (op één scandinavisch land na meen ik) dat weten wij als NL-ers niet om dat we te druk zijn met zeiken over onze EU bijdrage
Mijn vraag aan jou ging dan ook niet over prijs, maar over welvaartsniveau.quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:59 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat Duitsland goedkoper is?
Omdat, als je niet meer hoeft te werken, je daar prachtig kan wonen voor wat minder geld. Maar dat is puur de woning die goedkoper is op het platteland.quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:58 schreef tjoptjop het volgende:
Ik zou sowieso niet snappen waarom iemand helemaal naar Duitsland zou gaan. Hooguit als je in de grensstreek woont en werkt in NL kan het interessant zijn. Al zijn die huizenprijzen daar ook niet meer echt heel goedkoop
Dat ligt maar net aan de kWh-prijs natuurlijk. In NL bestaat die voor meer dan 50% (60%?) uit belasting.quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:25 schreef Basp1 het volgende:
Dan moeten jullie eens in engeland gaan kijken daar worden de meeste huizen met electriciteit gestookt. Dan schrik je jaarlijks helemaal van je energierekening.
De KWH prijs an sich is in NL niet eens zo hoog, maar al die leveringskosten, netwerkosten en andere ongein die je erbij moet betalen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat ligt maar net aan de kWh-prijs natuurlijk. In NL bestaat die voor meer dan 50% (60%?) uit belasting.
wow, maar dan hebben we het toch niet over 24ct per kw/h?quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:25 schreef Basp1 het volgende:
Dan moeten jullie eens in engeland gaan kijken daar worden de meeste huizen met electriciteit gestookt. Dan schrik je jaarlijks helemaal van je energierekening.
maar dan nog... dat is een dure "happening".quote:Typical prices for bulk purchase of fuels at domestic or small commercial scale, December 2010
electra: 13.0p/kWh
Ze hebben een heel gedifferentieerd stroom tarief waarbij er een groot verschil tussen prijzen en afname tijd is, in NL kennen we alleen dag en nacht tarief, dat is daar wat uitgebreider en de meeste elektrische verwarmingen hebben ook een flinke buffer erin zitten en zijn zo afgesteld dat ze alleen op goedkope tarieven draaien.quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:46 schreef BertV het volgende:
maar dan nog... dat is een dure "happening".
Volgens mij nog niet. Maar dat is ook 1 van de redenen dat men eigenlijk door heel europa slimme meters wilt gaan invoeren, daarmee kun je namelijk veel makkelijker zulke dingen gaan aan sturen en op goedkope momenten zelf in te laten schakelen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 16:24 schreef tjoptjop het volgende:
Waardoor de goedkope tarieven vanzelf duur worden, vraag/aanbodof werkt dat niet zo daar?
Gevulde wasmachine met wasmiddel en al gereed voor laag tarief.... *KLIK* YEAH, laag tarief!quote:Op donderdag 31 maart 2011 16:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
...daarmee kun je namelijk veel makkelijker zulke dingen gaan aan sturen en op goedkope momenten zelf in te laten schakelen.
quote:DNB eens met hypotheekadvies IMF
De Nederlandse regering moet tijdig beslissen hoe en wanneer de hypotheekrenteaftrek (HRA) wordt afgeschaft om te voorkomen dat er onzekerheid ontstaat bij de verschillende marktpartijen. Dat zei DNB-president Nout Wellink donderdag tijdens de presentatie van het jaarverslag.
Onderzoekers van het Internationaal Monetair Fonds (IMF) adviseerden de regering maandag een besluit te nemen over de manier waarop de hypotheekrenteaftrek in de toekomst wordt beperkt. "Het IMF zegt niet dat de hypotheekrenteaftrek nu moet worden afgeschaft, maar wel dat er een beslissing moet worden genomen over hoe en wanneer we het gaan afschaffen. In essentie is dat ook onze opvatting altijd geweest", zei Wellink.
Volgens de DNB-president moet er duidelijkheid komen over de mogelijke afschaffing van de hypotheekrenteaftrek, zodat marktpartijen niet in de problemen komen. "Je kunt aangeven om de renteaftrek bijvoorbeeld in 2020 of in 2025 af te schaffen, zodat de verschillende partijen zich daarop kunnen voorbereiden."
De hypotheekrenteaftrek is een belangrijke reden dat banken veel leningen hebben uitstaan. "Hierdoor vermindert de prikkel tot vroegtijdige aflossing. Verder heeft de hypotheekrenteaftrek een verhogend effect op de huizenprijzen en dus op de gemiddelde omvang van een hypotheek", stelde de centralebankpresident in het jaarverslag van DNB.
1 GJ kost rond de ¤ 21,- en is gelijk aan 278kWhquote:Op donderdag 31 maart 2011 15:43 schreef Basp1 het volgende:
De KWH prijs an sich is in NL niet eens zo hoog, maar al die leveringskosten, netwerkosten en andere ongein die je erbij moet betalen.
Dan nog moet je de KWH prijs eens omrekenen naar het prijs die je per GJ betaald en afzetten tegen olie of gas per GJ.
Om de een of andere reden komt 2035 mij persoonlijk beter uit.quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:29 schreef HansvD het volgende:
Volgens de DNB-president moet er duidelijkheid komen over de mogelijke afschaffing van de hypotheekrenteaftrek, zodat marktpartijen niet in de problemen komen. "Je kunt aangeven om de renteaftrek bijvoorbeeld in 2020 of in 2025 af te schaffen, zodat de verschillende partijen zich daarop kunnen voorbereiden."
ze moeten gewoon in een keer de HRA , de overdrachtsbelasting, de OZB en de huursubsidie afschaffen en de huren volledig vrijgooienquote:
Je vergeet het HWF nog.quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:44 schreef michaelmoore het volgende:
ze moeten gewoon in een keer de HRA , de overdrachtsbelasting, de OZB en de huursubsidie afschaffen en de huren volledig vrijgooien
Ja man, allemaal in één keer! Doen we ook alle polen weg, dumpen alle illegalen gewoon in zee en geven we alle criminelen de kogel. Nog meer domme radicale ideeën?quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze moeten gewoon in een keer de HRA , de overdrachtsbelasting, de OZB en de huursubsidie afschaffen en de huren volledig vrijgooien
al die bijtelling, sturing, voordelen, aftrekken en subsidies is allemaal niks
Je als iedereen in nederland elkaar een euro geeft zijn we allemaal miljonair!!quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:23 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ja man, allemaal in één keer! Doen we ook alle polen weg, dumpen alle illegalen gewoon in zee en geven we alle criminelen de kogel. Nog meer domme radicale ideeën?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |