Die heb ik niet hoeven te betalen, wel bouwrente, een lopende hypotheek terwijl je nog niet in je woning woont, kosten voor keuken, badkamer tuin, oprit e.d.quote:Op donderdag 31 maart 2011 10:56 schreef Basp1 het volgende:
..]
Idd maar dan heb je nog de VON kosten
Ik wil mijn maandlasten zo laag mogelijk krijgen binnen zo kort mogelijk tijd om minder te gaan werken als dat mogelijk is. Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:24 schreef Hanoying het volgende:
Ik snap niet waarom je koopgarant hebt gekocht als je het zo overduidelijk niet nodig hebt dan... Mag je trouwens op enig moment nog de WBV haar aandeel afkopen of iets dergelijks?
Lees het artikel nog eens. De reden die de onderzoekers aangeven waaróm de HRA niet goed werkt om het bezit te stimuleren is vanwege de aanbetaling (downpayment) die men in de USA moet doen. HRA zorgt voor hogere prijzen (wisten we al), maar in de USA (en dat is anders dan in NL) niet voor meer betaalbaarheid omdat ook de downpayment omhoog gaat. En dat kunnen de armere gezinnen niet betalen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:26 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
edit:
conclusie is ook dat het bij een strikte markt (in de VS stadse gebieden, hier in NL het hele land) het louter een prijsopdrijvend effect heeft omdat mensen tegen elkaar opbieden.
Dat is hier ook, mensen verkopen hun huizen aan elkaar voor steeds hogere bedragen aan elkaar terwijl het nog steeds dezelfde huizen zijn. Slechts weinigen zijn gebaat bij hoge huizenprijzen, het merendeel heet meer belang bij een lage woningprijs.
Definieer 'werken'?quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:57 schreef Whuzz het volgende:
HRA werkt dus wél in Dronten. Geen schaarste daar
Beetje Xeno's bier opzuipen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:59 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Definieer 'werken'?
En afgezien van dat, wat moet je in Dronten doen man
Xeno drinkt alleen whiskyquote:
Gaat er ook in. Voorkeur is Irish.quote:
Goedkoper wonen, net zoals het hier vaak aangehaalde Duitsland.quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:59 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En afgezien van dat, wat moet je in Dronten doen man
Niet serieus op in gaanquote:Op donderdag 31 maart 2011 13:26 schreef HansvD het volgende:
[..]
Goedkoper wonen, net zoals het hier vaak aangehaalde Duitsland.
En wil je nog goedkoper wonen ga je in Noord Friesland zitten.
Wil je in de randstad wonen, betalen.
Dat verbaasd mij nietsquote:Op donderdag 31 maart 2011 13:18 schreef Whuzz het volgende:
Gaat er ook in. Voorkeur is Irish.
Middleton is misschien teveel gevraagd?
Ik vind Dronten anders niet zo heel erg voordelig wonenquote:Op donderdag 31 maart 2011 13:26 schreef HansvD het volgende:
[..]
Goedkoper wonen, net zoals het hier vaak aangehaalde Duitsland.
En wil je nog goedkoper wonen ga je in Noord Friesland zitten.
Wil je in de randstad wonen, betalen.
Goedkoper dan de randstad, duurder dan noord frieslandquote:Op donderdag 31 maart 2011 14:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik vind Dronten anders niet zo heel erg voordelig wonen
Niet? Als je ergens anders gaat wonen ben je denk ik wel wat meer geld kwijt.quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik vind Dronten anders niet zo heel erg voordelig wonen
Duitsland is goedkoperquote:Op donderdag 31 maart 2011 14:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet? Als je ergens anders gaat wonen ben je denk ik wel wat meer geld kwijt.
Dikke vette bullshit, maar dat had ik al eens uitgelegd.quote:
jah und?quote:
Ligt er natuurlijk ook aan wat je doet qua werk.quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:33 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dikke vette bullshit, maar dat had ik al eens uitgelegd.
Lees je even in over het duitse belastingstelsel, ziekenfonds systeem en de energierekeningen.
Een huis kopen in duitsland is goedkoper ja. Werken en wonen in DL is niet significant goedkoper of duurder dan in NL.
Welnee. In de steden is het behoorlijk vergelijkbaar. Op het platteland is NL gewoon beter dan DU. Beter internet, betere voorzieningen voor scholen en medische zorg. Om nog maar te zwijgen over hoe kut het is om steeds een tankwagen met olie te laten voor komen rijden voor je achterlijke olie-gestookte verwarming. Gasaansluiting? Wasda?quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:36 schreef tjoptjop het volgende:
Grosso modo ligt het welvaartsniveau ietsje hoger dan hier in NL.
Het probleem is ook dat je bij verkoop niet een gelijkwaardige woning kan terug kopen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:01 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Heb je een stuk minder huis dan je had gehad door een normaal huis te kopen...
Maar ok... Je lost je hele hypotheek af na 30 jaar!Wat is nu de situatie?
Ok stel:
- Huis Basp was 200 k (zijn hypotheek dus zo'n 167 k. (150 + kk ed))
- Over 30 jaar is het huis van Basp 450 k en zijn hypo is nul...
- Wat krijgt hij nu bij verkoop?
Antwoord:
- Het huis is 250 k in waarde gestegen dus 125 k van de waardestijging.
- + hij krijgt de 150 aanschaf terug
- Hij krijgt dus 275.000 euro.
Hij heeft dus een afgeloste hypotheek op een huis van 450.000 euro en toch is het voor hem slechts 275.000 euro waard. Hij mist 175.000 euro omdat hij ooit een korting heeft gekregen van pakweg 35.000 euro.
De WBV on the other hand.... Kan over 30 jaar voor 275.000 een huis aanschaffen dat direct weer op de markt gezet kan worden voor 450.000.
Ze hebben dus 30 jaar geleden al een keer 150 k van hem ontvangen en krijgen nu nog een keer een bonus van 175 k.![]()
Is dit nu een win-win sitruatie of is er slechts één winnaar?
Want de manier van stoken zegt iets over welvaartquote:Op donderdag 31 maart 2011 14:45 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Welnee. In de steden is het behoorlijk vergelijkbaar. Op het platteland is NL gewoon beter dan DU. Beter internet, betere voorzieningen voor scholen en medische zorg. Om nog maar te zwijgen over hoe kut het is om steeds een tankwagen met olie te laten voor komen rijden voor je achterlijke olie-gestookte verwarming. Gasaansluiting? Wasda?
Het kantoor waar ik werk is op het duitse platteland en je wilt niet weten hoe afgunstig de collega's hier zijn t.o.v. de dorpen over de grens in NL. Tot ze de huizenprijzen zien in NL uiteraard... wonen in NL en werken in DE is het slechtste wat je kunt doen. (Ik wordt niet betaald in DU, dus ik heb daar geen last van.)
quote:
zeker in de Harz is het erg mooiquote:Op donderdag 31 maart 2011 14:53 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Alleen als je buiten de grote steden (waar werk is) gaat wonen. Dan mag je vervolgens stoken op hele dure olie. Water en stroom zijn ook duurder. Internet is er amper (1 mbit).
Maar als je klaar bent met werken, je huis in NL verkoopt en daar gaat wonen. Ja, dan heb je er profijt van. Meer ruimte, meer rust, minder lasten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |