abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98467217

Specsavers Ede sponsort Veteranendag 2011

dinsdag 21 juni 2011 11:29

EDE - Specsavers is dit jaar sponsor van Veteranendag 2011. Daarmee toont Specsavers respect voor alle oud-militairen die - namens het gehele Nederlandse volk - overal ter wereld werden ingezet in dienst van vrede en veiligheid.

Specsavers wil graag iedereen de kans geven om zelf te bekijken wat Nederlandse veteranen hebben betekend voor ons land. Daarom geeft de Specsavers winkel aan de Grotestraat 23 in Ede in de week van 25 juni t/m 1 juli 50 procent korting op kaartjes voor het Legermuseum in Delft.

Veteranendag wordt dit jaar gevierd op zaterdag 25 juni in Den Haag. Het is een feestelijke dag voor zowel oud-militairen, als voor iedereen die veteranen een warm hart toedraagt. Samen wordt op 25 juni stilgestaan bij de inzet van Nederlandse militairen overal ter wereld. Zowel in het verleden als bij recente vredesoperaties. Naast de nog in leven zijnde militairen die tijdens de Tweede Wereldoorlog of daarna in voormalig Nederlands-Indië, Korea of Nieuw-Guinea zijn ingezet, wordt ook de snel groeiende groep veteranen van recente missies geëerd. Deze oud-militairen hebben deelgenomen aan vredesmissies in internationaal verband, zoals in Libanon, Cambodja, het voormalig Joegoslavië, Irak en Afghanistan.

Maatschappelijk eerbetoon

Specsavers wil met het sponsoren van de Veteranendag een bijdrage leveren aan deze bijzondere dag. ,,Op deze manier kunnen we de veteranen bedanken voor hun inzet tijdens vredesmissies'', vertelt opticien Willy Philipsen van de Specsavers-winkel aan de Grotestraat 23 in Ede. ,,Nederlandse veteranen hebben bijzonder werk verricht. Graag bieden we onze klanten daarom de mogelijkheid om dit zelf te bekijken in het Legermuseum in Delft. In samenwerking met het museum krijgen al onze klanten maar liefst 50 procent korting op kaartjes. Iedereen is van harte welkom om de kortingsbon op te komen halen in onze winkel in Ede in de week van 25 juni tot en met 1 juli. Klanten die geen mogelijkheid zien de winkel te bezoeken in deze week, kunnen de bon op http://www.specsavers.nl/aanbiedingen/legermuseum vinden''. Alle veteranen kunnen bovendien bij Specsavers terecht voor een bril of hoortoestel. Op vertoon van hun Veteranenpas ontvangen zij 25 procent korting op een complete bril - bij monturen vanaf 99 euro - en 10 procent korting op hoortoestellen.

Ruim 400.000 voorwerpen

De collectie van het Legermuseum omvat meer dan 400.000 voorwerpen, Van oude veldkaarten tot zware tanks en van militaire prenten tot uniformen, vaandels en een verzameling vuurwapens uit de Gouden Eeuw. Het museum toont niet alleen een flinke selectie van deze voorwerpen, maar vooral ook het verhaal erachter. Het geeft hiermee perspectief aan de geschiedenis van het (Nederlandse) leger door de eeuwen heen. Van de Tachtigjarige Oorlog, de beide Wereldoorlogen tot en met de VN-Vredesmissies van nu brengt het tweeduizend jaar militaire geschiedenis voor jong en oud.

Over Specsavers Opticiens & Audiciens

Specsavers Opticiens is de snelst groeiende groep van opticiens in ons land en heeft internationaal meer dan 1400 winkels, waarvan op dit moment 106 winkels in Nederland. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale partner/directeur. Specsavers is van mening dat Nederlanders al jaren veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met deze filosofie startte het bedrijf in 1997 ook in Nederland. Internationaal verkoopt Specsavers jaarlijks 11,5 miljoen brillen van een hoge kwaliteit tegen een lage prijs. Specsavers-winkels worden geleid door volledig gediplomeerde opticiens, die uitgebreid oogonderzoek verrichten. En met diezelfde filosofie startte Specsavers in 2007 met de verkoop van hoorzorg in Nederland. Internationaal zijn er inmiddels meer dan 400 winkels, waarvan 80 winkels in Nederland. In de UK is Specsavers Audiciens zelfs marktleider op het gebied van hoorzorg. Alle winkels worden geleid door volledig gediplomeerde StAr-geregistreerde audiciens, die de klant begeleiden bij een correcte hooraanpassing.

Fotobijschrift:
Om de sponsoring van de Veteranendag door Specsavers te symboliseren, worden historische militaire uniformen getoond in de Specsavers winkel in Delft. De uniformen zijn te bewonderen in de collectie van het Legermuseum. In de week van 25 juni t/m 1 juli ontvangen klanten in een Specsavers winkel, een kortingsbon voor 50 procent korting op kaartjes voor het Legermuseum in Delft. Links: uniform van een Nederlandse ISAF soldaat, dat gedragen werd van 2002 tot 2010. Rechts: uniform uit 1939-1940, dat werd gedragen door de Nederlandse infanterie aan het begin van de Tweede Wereldoorlog.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 16:47:05 #77
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_98468866
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 15:46 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

:')
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 21 juni 2011 @ 16:55:45 #78
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_98469210
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 16:47 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Later ook gratis blauwe hap en drank op Malieveld?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 17:21:32 #79
168777 Rave_NL
pi_98470203
Dat zal best, wordt mijn eerste keer en ik heb me er nog niet in verdiept wat nou precies de bedoeling is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 17:36:34 #80
110987 ErwinRommel
pi_98470799
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 17:21 schreef Rave_NL het volgende:
Dat zal best, wordt mijn eerste keer en ik heb me er nog niet in verdiept wat nou precies de bedoeling is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb hier het defilé programma liggen met de tijden. Dat zal wel niet zoveel verschillen vermoed ik. Plaats het straks wel ff hierzo.

SPOILER
  dinsdag 21 juni 2011 @ 18:03:17 #81
168777 Rave_NL
pi_98471864
Muah, dat hoeft niet.

Ik word er naartoe gebracht en naar huis toe gereden, en krijg wat consumptiebonnetjes als ik een rondje wil shinen, dus ik zie het allemaal wel.

SPOILER
  dinsdag 21 juni 2011 @ 18:17:35 #82
110987 ErwinRommel
pi_98472389
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:03 schreef Rave_NL het volgende:
Muah, dat hoeft niet.

Ik word er naartoe gebracht en naar huis toe gereden, en krijg wat consumptiebonnetjes als ik een rondje wil shinen, dus ik zie het allemaal wel.

SPOILER
Whatever you wish.

consumptie- en voedselbonnen (Lupa en warme maaltijd) heb ik ook al binnen voor twee personen incl twee vrij vervoers-bewijzen en twee zgn "voucher presentje" bonnen (geen idee wat dat weer is).

SPOILER
pi_98472664
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:03 schreef Rave_NL het volgende:
Muah, dat hoeft niet.

SPOILER
Je hebt je eigen limo? ;)
  dinsdag 21 juni 2011 @ 18:52:32 #84
168777 Rave_NL
pi_98473748
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:24 schreef Clan het volgende:

[..]

Je hebt je eigen limo? ;)
De baas kennende achterin de walibi.. :')
pi_98513001
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 17:36 schreef ErwinRommel het volgende:

Heb hier het defilé programma liggen met de tijden.
Programma Boekje PDF Veteranendag 2011

@Rave:
Zijn jullie verplicht acte de présence te geven op veteranendag of kun je ook wegblijven? :?
Klopt het dat jullie in dt/gvt? in normale bussen naar Den Haag met al je uitrusting bij je worden vervoert? :?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:10:59 #86
110987 ErwinRommel
pi_98515293
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:16 schreef rubje het volgende:

[..]

Programma Boekje PDF Veteranendag 2011

@Rave:
Zijn jullie verplicht acte de présence te geven op veteranendag of kun je ook wegblijven? :?
Klopt het dat jullie in dt/gvt? in normale bussen naar Den Haag met al je uitrusting bij je worden vervoert? :?
Dank je :)
Nou Rave, dan weet ik nu gelijk wat je doet (in hoofdlijnen dan) bij het Kmarns

SPOILER
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:18:48 #87
168777 Rave_NL
pi_98515581
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:16 schreef rubje het volgende:
@Rave:
Noem het maar vrijwillig verplicht.
Maar ik vind het niet erg hoor.

quote:
Klopt het dat jullie in dt/gvt? in normale bussen naar Den Haag met al je uittrusting bij je worden vervoert? :?
Ik ga met m'n mooiemannenpak in een bus zitten ja.
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:19:41 #88
168777 Rave_NL
pi_98515617
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:10 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dank je :)
Nou Rave, dan weet ik nu gelijk wat je doet (in hoofdlijnen dan) bij het Kmarns

SPOILER
Oeh! Ik ben benieuwd!
Krijg ik zelf misschien een idee waar ik mee bezig ben.
pi_98515849
Wel in de maat lopen Rave!, dat de wereld kan zien dat de Marns wél in de maat kunnen lopen ;)
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:26:13 #90
110987 ErwinRommel
pi_98515860
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:19 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Oeh! Ik ben benieuwd!
Krijg ik zelf misschien een idee waar ik mee bezig ben.
Zal eens scherp opletten dan ;)
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:26:51 #91
110987 ErwinRommel
pi_98515879
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:25 schreef Clan het volgende:
Wel in de maat lopen Rave!, dat de wereld kan zien dat de Marns wél in de maat kunnen lopen ;)
Mariniers lopen altijd uit de maat.
SPOILER
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:29:21 #92
168777 Rave_NL
pi_98515942
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:25 schreef Clan het volgende:
Ik kan nog in de maat mumselen als het moet.
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:30:30 #93
168777 Rave_NL
pi_98515979
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:26 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Mariniers lopen altijd uit de maat.
SPOILER
Bedankt voor je bijdrage. Chapeau.
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:33:24 #94
110987 ErwinRommel
pi_98516069
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:30 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Bedankt voor je bijdrage. Chapeau.
Graag gedaan ^O^
pi_98516193
Bij de VOMI gaan de looprekjes in maat ;)
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:40:25 #96
110987 ErwinRommel
pi_98516311
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:37 schreef Clan het volgende:
Bij de VOMI gaan de looprekjes in maat ;)
_O-
Nee, die niet goed ter been zijn gaan op de voertuigen.
Voor mij de eerste keer dat ik meeloop dus geen idee wat ik kán verwachten.
Zal wel de jongste zijn :')

Mijn tenue zal erg basic zijn, zonder allerlei poespas en speldjes erop. Gewoon Draaginsigne Gewonden, de "kut met weerhaken" en de medailles.
pi_98516992
Ik denk dat je de Anjerspeld ook krijgt, die kregen we afgelopen zaterdag namelijk ook. In 2007 kreeg ik in Den Haag nog een echte anjer op.

Ik heb ook nog de Draagspeld Wageningen op mijn tenue, die werd in 2005 éénmaal uitgereikt. http://www.documentatiegr(...)iness-general/100867

[ Bericht 9% gewijzigd door Clan op 22-06-2011 18:45:18 ]
pi_98613186
Lokale Veteranendag in Wageningen

vrijdag 24 juni 2011 16:01

WAGENINGEN - Ook de gemeente Wageningen houdt zaterdag, voor de vijfde keer, de lokale veteranendag. Als dé Stad der Bevrijding, wil de gemeente graag aandacht besteden aan deze bijzondere categorie inwoners.

De Nederlandse Veteranendag is een eerbetoon aan alle ex-militairen, die ingezet zijn tijdens diverse oorlogen of die hebben deelgenomen aan vredesmissies.

De deelnemende veteranen worden vanaf 09.30 uur door de Wageningse Harmonie muzikaal welkom geheten in het Heerstraattheater. Het programma bestaat onder andere uit een officiële opening en een presentatie door Dirk Staat, die als 'directeur collecties' aan het legermuseum in Delft verbonden is. Zijn lezing gaat over het Nieuw Guinea conflict.

Tijdens de bijeenkomst kunnen de veteranen via een directe live-verbinding een deel van de bijeenkomst in de Ridderzaal in Den Haag volgen. Aan alle in Wageningen wonende veteranen is een uitnodiging voor deze besloten bijeenkomst verzonden. Na afloop is er een informeel samenzijn om na te praten en herinneringen op te halen.

Bron:Hoogenlaag.nl
pi_98613273
Nederlandse Veteranendag 2011

Zaterdag 25 juni 2011 vindt in Den Haag voor de 7e keer de Nederlandse Veteranendag plaats: dan wordt stilgestaan bij de inzet van Nederlandse militairen in het verleden en bij vredesoperaties over de hele wereld. Er is een gevarieerd programma op het Malieveld en in een deel van het centrum. De Veteranendag is niet alleen bedoeld voor militairen, maar voor iedereen en begint plechtig in de Ridderzaal in aanwezigheid van prins Willem-Alexander. Hoogtepunt is het défilé, dat om 12.00 uur begint, om 13.00 uur de prins passeert op de Kneuterdijk en om 14.00 uur eindigt op het Malieveld.

Aan het défilé nemen circa drieduizend veteranen en militairen deel, 17 muziekcorpsen, historische voertuigen en modern defensiematerieel. Spectaculair is de traditionele fly-past van historische en moderne vliegtuigen over het defileerpunt op de Kneuterdijk. Het Malieveld is het decor van de grote Manifestatie plaats, met de hele dag muziek. Op het hoofdpodium begint het muziekprogramma om 14.00 uur met de Koninklijke Militaire Kapel Johan Willem Friso en de Marinierskapel van de Koninklijke Marine. Zij begeleiden een keur aan artiesten, waaronder tante Lien (Wieteke van Dort), Glennis Grace, Raffaëla en Jeroen van der Boom. De NOS doet van 12.35 tot 14.35 uur rechtstreek verslag op Nederland 1 en brengt vanaf 17.55 uur een samenvatting op Nederland 2.

Bron: Eropuit.nl
  vrijdag 24 juni 2011 @ 18:02:23 #100
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_98616235
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:00 schreef Clan het volgende:
Ik heb ook nog de Draagspeld Wageningen op mijn tenue, die werd in 2005 éénmaal uitgereikt. http://www.documentatiegr(...)iness-general/100867

[ afbeelding ]
Die heb ik ook. :)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')