abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:06:14 #101
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_94783970
Ze zijn zeker boos dat Litouwen gescoord heeft tegen Spanje. :(
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_94785376
2115: Ben Wedeman of CNN tweets: "Eyewitness says residents of al-brega fleeing east after Libyan army regains control of ras lanuf. #Libya"
pi_94785557
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:23 schreef aerdt het volgende:
2115: Ben Wedeman of CNN tweets: "Eyewitness says residents of al-brega fleeing east after Libyan army regains control of ras lanuf. #Libya"
Tripolitanian Libyan
by ChangeInLibya
The town if #Brega is coming under heavy shelling, #WhereIsNato?
22:22
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:29:31 #104
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94785746
Amerika zal er ws ook sneller vanaf willen ( druk voelen ) dan de NATO.

Telegraph

21.06 There appears to be a split between Nato head Anders Fogh Rasmussen who says the role of the coalition is to protect civiliians and Hillary Clinton who has interpreted the 1973 UN resolution to mean that it would be legal to arm rebels. William Hague has insisted that arming rebels was not discussed at the summit in London today.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:31:43 #105
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94785923
Not so funny... :')

Nico Dijkshoorn
Heel land op zijn kop omdat drie soldaten geen 4 sterren hotel kregen aangeboden in Tripoli
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:31:52 #106
273119 BeSimple
or die trying!
pi_94785938
Ja en nu NAVO? Wat gaan we nu doen?
Laat me met rust!
pi_94785949
Even op het kaartje gekeken waar Brega ligt, maar dat betekent dat het weer even hard richting het oosten gaat als het eergisteren naar het westen ging.
pi_94786117
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:32 schreef Apache4U het volgende:
Even op het kaartje gekeken waar Brega ligt, maar dat betekent dat het weer even hard richting het oosten gaat als het eergisteren naar het westen ging.
Klopt, betekent dat Ras Lanuf al weer in G handen is.
- Horace Walpole
pi_94786186
Tijd om de coalitie bombardementen fiks op te schroeven nu de pro's weer terrein winnen.
pi_94786315
Dat Khadaffi niet zo maar op zou geven had ik wel verwacht, maar dat hij in feite zonder al te veel problemen overeind zou blijven had ik -en wss velen met mij- niet verwacht.
De NAVO heeft nu toch een behoorlijk probleem en een plan B bedenken zal niet zo makkelijk zijn.
pi_94786468
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:37 schreef aerdt het volgende:
Dat Khadaffi niet zo maar op zou geven had ik wel verwacht, maar dat hij in feite zonder al te veel problemen overeind zou blijven had ik -en wss velen met mij- niet verwacht.
De NAVO heeft nu toch een behoorlijk probleem en een plan B bedenken zal niet zo makkelijk zijn.
Dat kun je zo niet zeggen. Wat mij verbaasd is dat ik eerder berichten hoorde dat Gadhaffi zijn troepen meer aan het concentreren was op verdediging van westelijker gelegen gebieden.
Daarna bleek Sirte wel beter verdedigd dan was gedacht en nu blijkt er een tegenaanval te zijn uitgevoerd.
Ik betwijfel de kracht van deze tegenaanval.
- Horace Walpole
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:41:39 #112
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94786603
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:39 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Dat kun je zo niet zeggen. Wat mij verbaasd is dat ik eerder berichten hoorde dat Gadhaffi zijn troepen meer aan het concentreren was op verdediging van westelijker gelegen gebieden.
Daarna bleek Sirte wel beter verdedigd dan was gedacht en nu blijkt er een tegenaanval te zijn uitgevoerd.
Het zullen wel een hoop Toyota's zijn. Het pantser zou zijn teruggetrokken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:43:45 #113
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94786764
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:34 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Klopt, betekent dat Ras Lanuf al weer in G handen is.
Is dat zo? Vroeg in de avond was daar nog geen sprake van ( maar het kan snel gaan )
pi_94786959
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Tja, maar dan is het toyota tegen toyota... Dan zou de opmars van die pro's toch langer moeten duren naar mijn verwachting..
pi_94786999
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Inderdaad, het word mij al helderder. Gadhaffi doet wss aan meer maar lichter bewapende troepen. Dit om 1973 strikes te voorkomen.
Waarschijnlijk inderdaad civiele auto's met geweren en mortieren.
- Horace Walpole
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:47:10 #116
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94787010
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:37 schreef aerdt het volgende:
Er zullen wel meer scheuren zijn dan voor ons te zien is. O.a. de verhalen dat mensen om G heen contacten leggen met andere landen om de opties voor een veilig aftreden lijken toch wel op, een vorm van, waarheid te berusten.

Dat hij heel snel weg zou zijn had ik niet verwacht, dat hij nog heel lang blijft zitten verwacht ik ook niet. Mja, je weet het nooit.
pi_94787106
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:39 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Ik denk dat je het wel degelijk zo kan zeggen. Velen hadden verwacht dat soldaten van Khadaffi's leger zich massaal zouden overgeven en dat is duidelijk niet gebeurt. Waar de coalitie eerst nog sprak dat het slechts enkele weken zou duren, wordt dat nu al afgezwakt.
Sterker nog, na weken van bombarderen zijn de rebellen nog geen stap opgeschoten en liggen ze nog steeds onder vuur.
De NAVO wordt nu steeds meer in de hoek gedwongen om door middel van bombardementen de opmars van de rebellen te forceren, iets waar ze hoogstwaarschijnlijk niet zo blij mee zijn omdat ze nu duidelijk de grenzen moeten opzoeken van het VN mandaat.

En als het de rebellen niet eens lukt op te rukken, hoe willen ze in hemelsnaam Tripoli -waar Khadaffi ongetwijfeld een hoop troepen achter de hand heeft- innemen? Door zwaardere wapens in te zetten en daarmee ook onschuldige burgers in Tripoli in gevaar te brengen? Dat is dan ook weer in strijd met het VN mandaat...
pi_94787316
Nou nou, ZO lang zijn ze nou ook weer niet bezig he, laten we kijken waar ze over 2 maanden staan.
Hopelijk is de oppositie dan in staat om hun rekruten iets beter te trainen.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:02:02 #119
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94788025
Bombardementen zijn nog niet zo lang bezig en nu voornl gericht op wapen/training compounds, cm2 centra's ed. En in mindere mate bij tank/militaire voertuigen vernietiging bij steden, dit zal evt nog wel opgevoerd worden indien mogelijk ( de pro's maken nu o.a. meer gebruik van burger voertuigen )

Er worden heel veel flyers gestrooid vanuit de lucht en oproepen via de radio gedaan aan G's troepen waarin wordt opgeroepen om zich over te geven enz.

Steeds meer pro's, ook hoge officieren, lopen over. Dit betekent niet alleen dat G aan kracht verliest , maar ook dat de anti's aan kracht winnen.

De anti's hebben niet persee/alleen andere wapens nodig, ze hebben goede leiding en kennis nodig, zodat ze o.a.. beter veroverde steden kunnen verdedigen. Die kennis krijgen ze van overgelopen officieren en ik verwacht eigenlijk dat ze ook westerse hulp daarbij gaan krijgen of al ontvangen. Wanneer de anti's steeds beter gaan zullen er nog meer pro's overlopen/zich overgeven en meer burgers (durven ) te helpen.

En Gaddafi lijkt zelf ( of iig mensen nabij hem ) ondertussen wel door te krijgen dat er geen redden meer aan is, ook niet om alleen het westen te houden en ook niet door de macht aan Saif te geven.

Hij blijft echter nogal onvoorspelbaar. :{
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:13:26 #120
pi_94788592
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:02 schreef yavanna het volgende:

Hij blijft echter nogal onvoorspelbaar. :{
Het lijkt alsof een relatief klein clubje rebellen wild aan het rondrijden is terwijl de oppositie zich probeert te organiseren. En Ghaddafi dacht daar overheen te kunnen walsen maar lijkt nu zo veel mogelijk puinhoop te maken om zichzelf een onderhandelingspositie te geven voor een mooie exit strategie.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_94788725
Deze jongen verschijnt nu op het strijdtoneel:

@fmcnl
USAF Lockheed AC-130U gunship airborne and overhead Mediterranean as SOAP 31
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:18:35 #122
pi_94788843
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:16 schreef Apache4U het volgende:
Deze jongen verschijnt nu op het strijdtoneel:

@fmcnl
USAF Lockheed AC-130U gunship airborne and overhead Mediterranean as SOAP 31
Heeft FMCNL ook al A-10's gezien?
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:21:00 #123
pi_94788950
quote:
US gunships mark change of tactic in Libya air strikes

The US has been giving the impression that it has backed away from the bombing campaign in Libya. It has now emerged that while the initial intensity of the high-altitude air strikes and cruise missile attacks has diminished, the US has not let up. In a dramatic and significant escalation of the assault on Gaddafi's forces, the US has deployed low-flying, heavily-armed aircraft against Libyan armour.

It is a deployment far removed from the initial concept of a "no-fly" zone.

The Pentagon has revealed that AC-130 gunships and A10 tankbusters, of the kind used in Iraq and Afghanistan, have been deployed in Libya. "We have employed A10s and AC-130s over the weekend," Vice-Admiral Bill Gortney, said.

The aircraft are better suited than high-flying fighter bombers to attack targets in built-up areas without so much risk of civilian casualties, defence officials say.

However, their sheer firepower can lead to civilian deaths as their attacks on the Iraqi city of Falluja after the 2003 invasion of Iraq demonstrated.

The AC-130 gunship is a heavily modified Hercules transport plane armed with 20mm, 40mm and 105mm cannons. The A10 "thunderbolts" conducts close-range attacks, notably against tanks and armoured vehicles. It is equipped with a multi-barrelled 30mm cannon which can fire a devastating almost 4,000 rounds a minute.

The use of the close air support aircraft has fuelled claims that the US is actively co-ordinating tactics with the rebels. Aware of the controversy any such admission could unleash, Gortney, director of the Pentagon's Joint Chiefs of Staff, said the US actions were in support of the UN-backed resolutions to protect Libyan civilians. "We're not in direct support of the opposition, that's not part of our mandate, and we're not co-ordinating with the opposition," he added. He described the US strategy as one of continuing "to pressure them where we think it's going to give us the best effect".

The AC-130s, flying from a base in Italy, were requested by General Carter Ham, the senior US general overseeing the operation, and are likely to continue flying over Libya in the coming days as allied forces attempt to increase the pressure on Gaddafi's ground forces, the Washington Post reported.

The RAF, which does not possess these low-flying US warplanes, has deployed Tornados firing laser or radar-guided weapons such as the Brimstone missile against Libyan armour. It has also fired Storm Shadow cruise weapons, costing an estimated £800,000 each, against ammunition bunkers in the Sabha area in the southern Libya desert.
pi_94789039
Nope, ik lees niks over a10's.
pi_94789173
Ik ben het niet oneens met jullie en ik ga ervan uit dat Khadaffi op het eind uiteindelijk aan het kortste eind gaat trekken.
Maar hoe langer het duurt, hoe moeilijker het wordt en hoe partijdiger de NAVO ten opzichte van de rest van de wereld zal lijken.

Ze hebben absoluut geen mandaat om troepen aan te vallen die worden gebruikt om bijvoorbeeld Tripoli te verdedigen. Je kan de rebellen geen onschuldige burgers meer noemen, dus ik zie niet in waarom Khadaffi deze niet zou mogen gebruiken om zichzelf te beschermen.
Er wordt nu gesproken over het bewapenen van de rebellen. Dus van een no-fly zone om onschuldige burgers te beschermen, gaan we nu naar een situatie waarin we actief een kant kiezen in een burgeroorlog. En als deze -ongetwijfeld- zwaardere wapens worden ingezet bij een aanval op Tripoli, breng je dan geen onschuldige burgers in gevaar?

De publieke opinie in Afrika is de afgelopen dagen behoorlijk omgeslagen en steeds meer mensen keren zich tegen het 'hypocriete en imperialistische' Westen. En hoe langer dit gedoe duurt, hoe meer tegenstand er zal komen.
Dit geld overigens ook voor de Westerse landen, want deze actie kost klauwen met geld en niet iedereen ziet daar het nut van in.

Ik hoop net als jullie dat het snel afgelopen is, maar ik maak me toch zorgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')