Was ook niet van plan om veel duurdere wielen te kopen, zat eigenlijk te twijfelen tussen Fulcrum Racing 7 en Fulcrum Racing 5. Of misschien wacht ik wel gewoon dit seizoen af om volgend jaar een compleet nieuwe fiets te kopen... dilemma dilemmaquote:Op woensdag 30 maart 2011 13:17 schreef eentwee het volgende:
@Blik: inderdaad voldoet elke wielset die compatible is met Sora (8 speed toch?). Fulcrum racing 7 is wel een goede met een beperkt budget. En heel dure wielen op een fiets met Sora is ook zonde.
Wil je heel vroeg starten dan? Want ik rijd liever zo laat mogelijk, anders zit je 's ochtends de kou te trotseren en dan wordt het 20 graden als je thuis uitgeteld op de bank ligt. Ik ga misschien met een vriend rijden met wie ik ook de AGR ga doen, die heeft nog niet zo veel gefietst dus dan zal het tempo wel iets lager liggen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oh, samen rijden? Ik vind de 85 in ieder geval te kort, maar jij bent de eerste die 130 roept.
180 zou ik wel leuk vinden, maar heb er de tijd niet voor, met dit weer wil ik ook wel wat klussen in&om het huis. 's ochtends fietsen, 's middags aan t werk.
je woont ook in de regio Utrecht toch? kunnen we eventueel carpoolen.
Hm vind ik niet. De meeste frames waar Sora op gemonteerd worden zijn niet bepaald hoogwaardig, een losse groepset is best duur, zeker bij een fietsenmaker en voor het ombouwen betaal je ook zo 100 euro. Terwijl er veel scherpe aanbiedingen zijn van compleet afgemonteerde fietsen met 105/Ultegra. Als je het fietsen heel leuk vindt zou ik ook sparen voor een nieuwe fiets. Wielen zijn op zich wel een goede upgrade want die kun je meenemen naar je nieuwe fiets. En een extra set wielen hebben is alleen maar handig.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:38 schreef Freddeh het volgende:
Als je heel tevreden bent met je frame zou ik puur kiezen voor een groepset upgrade. Stel dat je nu een Ultegra groep koopt en je helemaal dol bent op je huidige frame, scheelt dat je bizar veel geld op een fiets met Ultegra afmontage.
Er bestaat ook een Open Fiets Map voor Nederland, die is zelfs routerend.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Voor die kaarten kun je als alternatief Open Street Map gebruiken, dan hoef je die dure kaarten niet persé te kopen
Als je kwaliteit koopt ben ik het met je eens. Dan hoort een fiets langer mee te gaan. Maar het frame is ook gewoon slap, afmontage goedkoop, wielen goedkoop.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:53 schreef ultra_ivo het volgende:
4 jaar is nog hardstikke nieuw. Mijn nieuwste fiets is 4 jaar oud, de rest tussen de 14 en 30 jaar oud.
Starttijden volgens NTFU kalender zijn tussen 8 en 9 voor de 130 en 180 km, dus heel laat beginnen kan toch niet. Maar ik vind 9 uur prima hoor!quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:42 schreef eentwee het volgende:
[..]
Wil je heel vroeg starten dan? Want ik rijd liever zo laat mogelijk, anders zit je 's ochtends de kou te trotseren en dan wordt het 20 graden als je thuis uitgeteld op de bank ligt. Ik ga misschien met een vriend rijden met wie ik ook de AGR ga doen, die heeft nog niet zo veel gefietst dus dan zal het tempo wel iets lager liggen.
Ik wil ook weer zo'n oud stalen rosquote:Op woensdag 30 maart 2011 13:53 schreef ultra_ivo het volgende:
4 jaar is nog hardstikke nieuw. Mijn nieuwste fiets is 4 jaar oud, de rest tussen de 14 en 30 jaar oud.
Heb je ff een pm gestuurd!quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
Starttijden volgens NTFU kalender zijn tussen 8 en 9 voor de 130 en 180 km, dus heel laat beginnen kan toch niet. Maar ik vind 9 uur prima hoor!
Laag tempo is niet erg. Ik zit ook nog in de eerste 1000 km van het seizoen
Ik heb al dik 20 jaar een baard, dus foto's van mij zonder baard zijn zeer zeldzaamquote:Op woensdag 30 maart 2011 14:20 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik wil ook weer zo'n oud stalen ros
Zag ik jou trouwens zonder baard op sommige foto's? Of is dat iemand anders die gewoon vaak op je foto's staat?
Nee hoor, is allemaal uitwisselbaar. Je heb alleen wel sommige naven die alleen voor 10-speed geschikt zijn.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:21 schreef Blik het volgende:
Nog even een n00b-vraag:
Ik ben aan het kijken om evt. een nieuw setje wielen te kopen. Ik heb zelf Shimano Sora als groep (yeah, i know). Moet ik dan ook Shimano Sora naven op de wielen hebben, of voldoet iedere Shimano-naaf? En zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden qua montage op de fiets?
Ik las op het fietsforum ook al dat niemand iets ontvangen had. Maar ze maakten zich niet echt druk daarquote:Op woensdag 30 maart 2011 18:34 schreef Freddeh het volgende:
Nee, nog helemaal niets... Ik begin inmiddels geirriteerd te worden van deze super goeie regeling...
Zijn dezelfde mensen die de regering moeten vormen, loopt dus wat vertraging opquote:Op woensdag 30 maart 2011 19:15 schreef Freddeh het volgende:
Ik maak me er ook niet echt druk om, maar vind het gewoon geen stijl. Staat wel in de bevestiging dat als je je pakket niet krijgt je je bevestiging moet printen en moet meenemen. Maar vind het gewoon slordig.
Tuurlijk het gaat om 30.000 man, maar dan nog kun je eerder beginnen met verzenden lijkt me.
Dan mag je geluk hebben als het pakket volgend jaar een keer aankomtquote:Op woensdag 30 maart 2011 19:20 schreef FJD het volgende:
[..]
Zijn dezelfde mensen die de regering moeten vormen, loopt dus wat vertraging op
Ben zelf lid van de NTFU en dan krijg je jaarlijks zo'n kalender/boekje waarin alle toertochten vermeld staan.quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:59 schreef Narcotical het volgende:
Waar kijken jullie eigenlijk om te zien waar en wanneer er toertochten georganiseerd worden?
Op ntfu.nl voor de Nederlandse tochten. Voor andere tochten in de benelux ken ik niet echt goede verzamelplekken maar veel interessante dingen worden ook wel besproken op de diverse fora (fiets, wielertoerist).quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:59 schreef Narcotical het volgende:
Waar kijken jullie eigenlijk om te zien waar en wanneer er toertochten georganiseerd worden?
En dan eerder wielertoerist.be. De kalender van wielertoerist.be is een behoorlijk goede.quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:58 schreef eentwee het volgende:
[..]
Op ntfu.nl voor de Nederlandse tochten. Voor andere tochten in de benelux ken ik niet echt goede verzamelplekken maar veel interessante dingen worden ook wel besproken op de diverse fora (fiets, wielertoerist).
En ik dacht dat Okkie een viespeuk wasquote:Op woensdag 30 maart 2011 22:33 schreef farscapevr8 het volgende:
[..]
lekker...ga je daarna ook nog fietsen?
Z'n mountainbike heet Henk, maar hij heeft wel een schattige blonde viriendin ernaast en een carbon Celeste. Moeilijk te zeggen wat hij soms bedoelt, en met wie...quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:33 schreef farscapevr8 het volgende:
[..]
lekker...ga je daarna ook nog fietsen?
Op deze manier staan we zaterdag beide in de rij voor ons stuurplaatje...quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:15 schreef Freddeh het volgende:
Ik maak me er ook niet echt druk om, maar vind het gewoon geen stijl. Staat wel in de bevestiging dat als je je pakket niet krijgt je je bevestiging moet printen en moet meenemen. Maar vind het gewoon slordig.
Tuurlijk het gaat om 30.000 man, maar dan nog kun je eerder beginnen met verzenden lijkt me.
In het geval van raggen is het aannemelijk dat hij Henk gaat berijdenquote:Op donderdag 31 maart 2011 09:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Z'n mountainbike heet Henk, maar hij heeft wel een schattige blonde viriendin ernaast en een carbon Celeste. Moeilijk te zeggen wat hij soms bedoelt, en met wie...
Gezellig....quote:Op donderdag 31 maart 2011 09:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Op deze manier staan we zaterdag beide in de rij voor ons stuurplaatje...
In principe heb je voor je zadelbuis van je frame één vaste ring. Daarin past één maat zadelpen. Als je zadelpen te dun is kan hij inderdaad gaan glijden, of je zadelpenklem zit niet goed vast.quote:Op donderdag 31 maart 2011 09:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Trouwens, heeft elke maat zadelbuis een aparte zadelpenring nodig? Mijn zadel bleef naar beneden glijden de laatste keer, dus de ring is of stuk, of verkeerde maat, vanavond even langs fietsenmaker maar...
Nou ik sta zo vaak in mijn blote kont bij een koers...quote:Op donderdag 31 maart 2011 09:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nou, ik denk dat ze officieel kleedruimtes hebben...maar officieel had jij je spullen al in huis moeten hebben. Dus Ik stap al in fietsbroek in de auto, in m'n blote billen achter de heg in Belgie...hoeft wat mij betreft niet.
Vervang je dat niet zelf?quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:49 schreef CyclingGirl het volgende:
Vanavond mijn fietsje weer ophalen met nieuwe stuur en nieuw lint!!
Wanneer is je volgende koers?quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:46 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nou ik sta zo vaak in mijn blote kont bij een koers...
Eentwee en ik rijden m ook, wij beginnen om 9 uur. Je kunt meedoen als je gezelschap leuk vindt?quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:30 schreef farscapevr8 het volgende:
kakzooivriendin die mee zou rijden as zaterdag de rabo bergtoer zegt net ff af
![]()
welke afstand? want word weer de eerste keer dit jaar dat ik op de fiets stap dus dan word ik de laatste 10 km weer aan snot gereden door jouquote:Op donderdag 31 maart 2011 13:04 schreef Gripper het volgende:
[..]
Eentwee en ik rijden m ook, wij beginnen om 9 uur. Je kunt meedoen als je gezelschap leuk vindt?
Mooiweerfietserquote:Op donderdag 31 maart 2011 13:07 schreef farscapevr8 het volgende:
[..]
welke afstand? want word weer de eerste keer dit jaar dat ik op de fiets stap dus dan word ik de laatste 10 km weer aan snot gereden door jou
Dat was mijn tekst!quote:
Wij gaan voor de 130 (maar maak je geen zorgen, de werkelijke afstand is 128) , en we zullen vast niet harder dan 30 gemiddeld rijden hoor. Met diverse groepen onderweg kun je altijd lekker in een wiel gaan zitten.quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:07 schreef farscapevr8 het volgende:
[..]
welke afstand? want word weer de eerste keer dit jaar dat ik op de fiets stap dus dan word ik de laatste 10 km weer aan snot gereden door jou
Nee joh daar heb ik een hele goeie fietsenmakert voorquote:Op donderdag 31 maart 2011 12:53 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Vervang je dat niet zelf?
[..]
Wanneer is je volgende koers?
vandaag late dienst en morgenochtend vroeg.quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wij gaan voor de 130 (maar maak je geen zorgen, de werkelijke afstand is 128) , en we zullen vast niet harder dan 30 gemiddeld rijden hoor. Met diverse groepen onderweg kun je altijd lekker in een wiel gaan zitten.
En je hebt sowieso morgen en vrijdag nog om te trainen
30 gemiddeld haal ik nooit hoorquote:Op donderdag 31 maart 2011 13:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wij gaan voor de 130 (maar maak je geen zorgen, de werkelijke afstand is 128) , en we zullen vast niet harder dan 30 gemiddeld rijden hoor. Met diverse groepen onderweg kun je altijd lekker in een wiel gaan zitten.
En je hebt sowieso morgen en vrijdag nog om te trainen
gewoon lekker de hele weg bij gripper in t wiel hangenquote:Op donderdag 31 maart 2011 13:25 schreef eentwee het volgende:
[..]
30 gemiddeld haal ik nooit hoorIk weeg 90 he!
Wat? Fietsmeet bij Gripper? Wanneer?quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:27 schreef farscapevr8 het volgende:
[..]
gewoon lekker de hele weg bij gripper in t wiel hangen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |