Een bivakmuts is ook heel functioneelquote:Op zaterdag 2 april 2011 19:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, maar goed, daar heb je natuurlijk ook te maken met opwaaiend zand, dus dan móet je je wel beschermen. Ook de mannen hebben daar meters stof om hun hoofd en lichaam. Daar is het dus gewoon functioneel.
Als hij gebruikt wordt voor de functie waarvoor hij bedoeld is welquote:Op zaterdag 2 april 2011 19:34 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Een bivakmuts is ook heel functioneel
quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:34 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Een bivakmuts is ook heel functioneel
Maar het is niet zo verstandig om altijd zo'n ding te dragenquote:Op zaterdag 2 april 2011 19:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als hij gebruikt wordt voor de functie waarvoor hij bedoeld is wel
Dan neem je toch gewoon wat vitamine D pillen?quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
[..]
Maar het is niet zo verstandig om altijd zo'n ding te dragen![]()
Huidbedekking: In Nederland wordt lichaamsbedekkende kleding
(nikaab, boerka, chador, sluier) vooral gedragen door vrouwen met een donkere
huidskleur, die sowieso al moeilijker vitamine D aanmaken.
krijg je een vitamine D tekort van![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vitamine_D#Bronnen
deze vrouwen komen dus ook niet bij een huisarts die de diagnose kan stellen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 23:05 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dan neem je toch gewoon wat vitamine D pillen?
Laten we bidden tot God dat dit wel het geval isquote:Op zondag 3 april 2011 00:04 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
deze vrouwen komen dus ook niet bij een huisarts die de diagnose kan stellen.
dan kunnen ze hem hier in ons kikkerlandje makkelijk afzetten.Ten eerste woestijn hebben we al niet. van de 12 maanden heb je meestal 8 maanden slecht weer, en we hebben natuurlijk tegenwoodig winterjassen en ook mutsen om je te beschermen tegen de kou...dus alomal is dit een belabberde rede.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:09 schreef De_Kardinaal het volgende:
Als het warmer is dan de lichaamstemperatuur dan heeft alles bedekken juist een verkoelende werking en als het 's nachts hard afkoelt dan blijf je warm. Het is niet voor niets dat al die woestijn-nomaden in meters doek gewikkeld zijn
Net als dat besnijdenis hier minder noodzakelijk dan in woestijngebieden, maar traditie begint vaak bij nut en eindigt in geloof.quote:Op zondag 3 april 2011 09:57 schreef Robmeister het volgende:
[..]
dan kunnen ze hem hier in ons kikkerlandje makkelijk afzetten.Ten eerste woestijn hebben we al niet. van de 12 maanden heb je meestal 8 maanden slecht weer, en we hebben natuurlijk tegenwoodig winterjassen en ook mutsen om je te beschermen tegen de kou...dus alomal is dit een belabberde rede.
Besnijdenis heeft niets met noodzaak te maken. Wel alles met geloof en cultuur.quote:Op zondag 3 april 2011 12:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Net als dat besnijdenis hier minder noodzakelijk dan in woestijngebieden, maar traditie begint vaak bij nut en eindigt in geloof.
Met als titel Vitaminetekort bij moslima's door dragen hoofddoek. Dat lijkt me een beetje een voorbarige conclusie, aangezien het probleem ook bij bijna de helft van de allochtone mannen voorkomt.quote:Op zondag 3 april 2011 02:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Laten we bidden tot God dat dit wel het geval is![]()
Ruim de helft (55 procent) van zwangere Turkse, Marokkaans en andere niet-westerse
allochtone vrouwen en 54 procent van de allochtone babys heeft een ernstig gebrek aan
vitamine D.
en als God er niks aan doet kan Allah er misschien een handje bij helpen...
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=3211
http://www.gezondheidsple(...)kort-vitamine-D.htmlquote:De helft van de niet-westerse allochtonen in Nederland heeft een tekort aan vitamine D. Het tekort komt bij bijna evenveel mannen als vrouwen voor. Dit blijkt uit recent onderzoek van de GGD Den Haag en het VU Medisch Centrum onder 613 mensen tussen de 18 en 65 jaar.
De traditie is ouder dan het geloof. En besneden zijn heeft wel zijn voor (en na)delen. Het wordt niet eens specifiek genoemd in de Koran.quote:Op zondag 3 april 2011 12:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Besnijdenis heeft niets met noodzaak te maken. Wel alles met geloof en cultuur.
Dat is juist het beroerde. Want bij mannen kun je het nog gooien op hygiene , maar wat heeft het voor nut voor meisjes? Een barbaarse daad die meisjes elke kans op genot ontneemt. En vanwege de traditie en angst dat dochter geen man zal krijgen wordt het heden ten dage-en soms zelfs hier in Nederland!- nog steeds gedaan. Gruwelijk.quote:Op zondag 3 april 2011 13:04 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
De traditie is ouder dan het geloof. En besneden zijn heeft wel zijn voor (en na)delen. Het wordt niet eens specifiek genoemd in de Koran.
Dat eerste is in Nederland strafbaar en dat tweede daar weten ze hier geen raad mee.quote:Op zondag 3 april 2011 13:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is juist het beroerde. Want bij mannen kun je het nog gooien op hygiene , maar wat heeft het voor nut voor meisjes? Een barbaarse daad die meisjes elke kans op genot ontneemt. En vanwege de traditie en angst dat dochter geen man zal krijgen wordt het heden ten dage-en soms zelfs hier in Nederland!- nog steeds gedaan. Gruwelijk.
Maar goed, terug naar de hoofddoek, we dwalen af.
sommige mannen moeten besneden worden anders kunnen ze hun apparaat niet schoon houden. dat gaat vervolgens ontsteken en zweren.een verbod op mannen besnijdenis zou in principe nooit ingevoerd kunnen worden.quote:Dat is juist het beroerde. Want bij mannen kun je het nog gooien op hygiene , maar wat heeft het voor nut voor meisjes?
Het is inderdaad ook een medische ingreep. Maar dat is ook niet het onderwerp van dit topic.quote:Op zondag 3 april 2011 14:31 schreef Robmeister het volgende:
[..]
sommige mannen moeten besneden worden anders kunnen ze hun apparaat niet schoon houden. dat gaat vervolgens ontsteken en zweren.een verbod op mannen besnijdenis zou in principe nooit ingevoerd kunnen worden.
Blijkbaar niet altijdquote:Op zondag 3 april 2011 13:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat eerste is in Nederland strafbaar en dat tweede daar weten ze hier geen raad mee.
Nee, als het nietszeggend zou zijn zouden we er geen discussie over voeren. Net zomin als over petten en hoeden.quote:Op zondag 3 april 2011 14:50 schreef Robmeister het volgende:
ja stom he...dat we hele discussies voeren over een stukje stof. iets wat nietszeggend is kan Nederlanders jaren lang bezig houden.
Het is nog steeds strafbaar. Maar dat de vader de dader is, is niet bewezen. Dat is wat anders!quote:Op zondag 3 april 2011 14:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Blijkbaar niet altijdhttp://partyflock.nl/topi(...)_jarige_dochter.html
Sorry off topic.
Hoofddoek it is
Daar stoor ik mij meer aan. Ik heb zelf een pet, maar ik houd mij aan de etiquette omtrent het dragen van een hoofddeksel. Ik erger mij aan mensen die een hoofddeksel binnen op houden. Hetzelfde geldt voor mensen die een zonnebril dragen binnen. Uitgezonderd zijn de gebouwen waar een bepaald kledingvoorschrift geldt.quote:Op zondag 3 april 2011 14:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, als het nietszeggend zou zijn zouden we er geen discussie over voeren. Net zomin als over petten en hoeden.
Mee eens.quote:Op zondag 3 april 2011 14:54 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Daar stoor ik mij meer aan. Ik heb zelf een pet, maar ik houd mij aan de etiquette omtrent het dragen van een hoofddeksel. Ik erger mij aan mensen die een hoofddeksel binnen op houden. Hetzelfde geldt voor mensen die een zonnebril dragen binnen. Uitgezonderd zijn de gebouwen waar een bepaald kledingvoorschrift geldt.
Ik vind best dat iemand het recht heeft om een hoofddeksel juist op of niet op te doen in een gebouw dat een religieus gebruik kent. Dat is echter wat anders dan een openbaar gebouw.quote:Op zondag 3 april 2011 14:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mee eens.
En hier komt dus de religie weer om de hoek kijken. Want vanwege religie wil men de hoofddoek ook binnen ophouden. Dus dan is het weer geen mode of cultuur, maar puur religie.
petten en hoeden daar doen wij niet over discussieren.Men gebruikt het argument petten en hoeden om het dragen van hoofddoeken goed te keuren. Maar petten en hoeden heeft niets te maken met hoofddoeken.quote:Op zondag 3 april 2011 14:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, als het nietszeggend zou zijn zouden we er geen discussie over voeren. Net zomin als over petten en hoeden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |