abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94800790
Voel je je dan uitgerust genoeg om te werken? Ik heb een tijd om 6 uur de bus moeten nemen om dan om 9 uur op school te zijn, de rest van de dag kon ik echt niet opletten. 7 uur is een stuk beter ja.
pi_94800913
Op zich wel.. het opstaan is altijd ruk maar na een douche voel ik me stukken beter... En het helpt dat Leia praktisch niet meer komt 's nachts (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) en ik lig eigenlijk nooit meer later dan 22:00 op bed ;)
pi_94801986
Het moment van je benen over de rand van het bed zwaaien is het ergste ja :P Haha later dan 22:00 naar bed is dan echt funest. Mijn bed en slaap is mij trouwens heilig en ik heb ook nog een ochtendhumeur, dus je kan mij maar beter laten slapen.
pi_94802422
Ik had een ochtendhumeur, niet te zuinig ook... Echter, sinds Leia er is, heb ik die niet meer O+ al komt ze 20 keer per nacht, elke keer dat lachende bekkie, tovert bij mij ook een lach op mijn gezicht! Zelfs mijn meneer is erover verbaasd ;)
pi_94803999
Gut, madammeke was me een partij mopperig! Dus maar weer teruggegooid op bed (ze was net 1,5 uur weer wakker) en weg... moe dus.. Nou ja, dan maar 3 slaapjes vandaag :')
  woensdag 30 maart 2011 @ 12:45:06 #56
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94804341
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:34 schreef Orea het volgende:
Gut, madammeke was me een partij mopperig! Dus maar weer teruggegooid op bed (ze was net 1,5 uur weer wakker) en weg... moe dus.. Nou ja, dan maar 3 slaapjes vandaag :')
Pikt die van jou dat? Als die van mij om 2 uur zn beide slaapjes van 3 kwartier heeft gedaan blijft hij wakker tot 8 uur. Die gaat echt geen 3de keer slapen.
pi_94804459
Yups.. zodra ze heel duidelijke slaapsignalen afgeeft (ogen wrijven, mekkeren, niks is goed) dan gaat ze gewoon op bed. Of ze overdag nou 6 keer slaapt of niet, om 19:00 gaat het lichtje uit voor de grote slaap.. dat zit er inmiddels wel ingebakken...

Ze slaapt in principe nu een keer of 2 en dan 1.5 a 2 uur.. Zeg maar om 6 uur wakker, dan van 9:30 tot 11/11:30 en meestal nog van 14:00 tot 15:30/16:00. En dan om 19:00 uiterlijk (meestal valt ze eerder al om) naar bed voor de nacht..

Het heeft lang geduurd voordat ze 's nachts wat langere stukken ging slapen, maar dat overdag is heel lang al zo geweest...
  woensdag 30 maart 2011 @ 12:51:44 #58
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_94804599
Willem valt 's ochtends in de box altijd even een half uurtje tot uurtje in slaap, vervolgens wakker tot 14/15 uur en dan slapen tot 17/18 uur. Daarna tussen 20 en 21 weer naar bed voor de nacht... Als we hem niet wakker hoeven maken slaapt hij tot een uurtje of 8/9 door.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_94804928
Jij hebt ook een slaapkop!! :)

Leia deed overdag al heel lang zo, en 's avond om 19:00 uur om eigenlijk ook al vanaf een maand of 4. Alleen hebben we heel lang gemutst in de nacht.. dan sliep ze van 19:00 tot 2:00, kwam dan voor voeding, en rond 4:00 weer en rond 6:00 weer.. Laatst sliep ze ineens 'door' van 19:00 tot half 6 en dat is ze blijven doen.. 2 nachten kwam ze weer rond 3 uur voor voeding en sinds een paar dagen komt ze dus tussen 5 en 6 (hoera voor zomertijd :O ) maar zo met de slaapjes overdag is het prima vol te houden :)

Hier is het wel: goed op de slaapsignalen letten. Als ik haar gewoon op het goede moment op bed gooi, draait ze al in slaap terwijl ik de kamer nog niet uit ben.. Is ze nog niet moe genoeg óf té moe, dan kan ik blijven lopen...
pi_94804949
Leyla heeft de laatste paar dagen dat ze om 4 uur wakker wordt en daarna niet meer wilt slapen... Op mij liggen en dan huilen.. Ze is duidelijk niet lekker, steeds heel warm, ik had haar al geen pyjama meer aangetrokken. Vannacht had ik haar ff op een andere kamer gelegd omdat ze maar bleef kraaien en babbelen... Tot ze ging huilen...
Ik ben het een beetje zat!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:07:20 #61
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_94805208
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:00 schreef Orea het volgende:
Jij hebt ook een slaapkop!! :)

Leia deed overdag al heel lang zo, en 's avond om 19:00 uur om eigenlijk ook al vanaf een maand of 4. Alleen hebben we heel lang gemutst in de nacht.. dan sliep ze van 19:00 tot 2:00, kwam dan voor voeding, en rond 4:00 weer en rond 6:00 weer.. Laatst sliep ze ineens 'door' van 19:00 tot half 6 en dat is ze blijven doen.. 2 nachten kwam ze weer rond 3 uur voor voeding en sinds een paar dagen komt ze dus tussen 5 en 6 (hoera voor zomertijd :O ) maar zo met de slaapjes overdag is het prima vol te houden :)

Hier is het wel: goed op de slaapsignalen letten. Als ik haar gewoon op het goede moment op bed gooi, draait ze al in slaap terwijl ik de kamer nog niet uit ben.. Is ze nog niet moe genoeg óf té moe, dan kan ik blijven lopen...
Ja slapen kan ie wel goed, hij heeft ook helemaal geen moeite met zelf in slaap vallen. We kiepen 'm in bed en hij gaat slapen.....

quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:00 schreef Ticootje het volgende:
Leyla heeft de laatste paar dagen dat ze om 4 uur wakker wordt en daarna niet meer wilt slapen... Op mij liggen en dan huilen.. Ze is duidelijk niet lekker, steeds heel warm, ik had haar al geen pyjama meer aangetrokken. Vannacht had ik haar ff op een andere kamer gelegd omdat ze maar bleef kraaien en babbelen... Tot ze ging huilen...
Ik ben het een beetje zat!
Oei dat is wel klote, dat hou je zelf ook niet vol... Misschien eens overleggen met dokter? Of is het een verkoudheid ofzo?
pi_94805337
Eerst heerst ook van alles... lastig!
pi_94805953
Ze is en blijft maar verkouden ja, en ze voelt zich ook niet lekker. Maar vannacht had ik het gewoon gehad. Ik moet slaap.. Dus ik ging haar niet meteen halen en toen werd M. wakker, of ik haar niet moest halen?!?! Ik heb alleen gemompeld dat ik wil slapen.... En ben toen toch maar weer opgestaan. En toen moest ze toch maar weer wel op me slapen. Maar ik wil gewoon niet dat het een gewoonte gaat worden. Ze moet gewoon op haar plekje liggen, ik hou mn hand al op dr buijje zodat ze merkt dat ik er echt wel ben.. Ik, ik, ik, ik....
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:50:50 #64
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_94806960
Ai, dat is klote ja als je er helemaal alleen voor staat. Jij werkt toch ook gewoon?
pi_94807074
Kan hij niet eens gewoon een nacht overpakken? Ik weet dat Leyla praktisch niet uit een fles drinkt en dat ze 's nachts inhaalt, maar jij zult toch ook een keer aan je slaap moeten komen?
pi_94807562
He bah Tico, dat is rot! Ik ben hard aan het bedenken of ik de geniale tip heb, maar ik kan nergens op komen.
pi_94807588
Volgens mij heb ik al een gastouder gevonden hier in mijn woonplaats, flexibel 2 of 3 dagen per week. Precies wat we nodig hebben.
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:07:28 #68
259886 pessie
pi_94807611
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:06 schreef Solagratia het volgende:
Volgens mij heb ik al een gastouder gevonden hier in mijn woonplaats, flexibel 2 of 3 dagen per week. Precies wat we nodig hebben.
Haha dat is vlug!
pi_94807681
Ja, he. Soms moet ik me gewoon even boos maken en dan regel ik ineens heel veel.

Ik zat trouwens te denken Pessie, Nathan slaapt natuurlijk niet veel op een dag. Maar wat doet hij als je gewoon met hem op je bed gaat liggen? Dan geef je hem een speen en een speeltje en dan ga je zelf gewoon wat dutten. Of breekt hij dan de tent af?
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:11:19 #70
259886 pessie
pi_94807763
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:09 schreef Solagratia het volgende:
Ja, he. Soms moet ik me gewoon even boos maken en dan regel ik ineens heel veel.

Ik zat trouwens te denken Pessie, Nathan slaapt natuurlijk niet veel op een dag. Maar wat doet hij als je gewoon met hem op je bed gaat liggen? Dan geef je hem een speen en een speeltje en dan ga je zelf gewoon wat dutten. Of breekt hij dan de tent af?
Ik zou hem niet blijer kunnen maken :') . Dan krijg ik "PPPRRRRRRRRRRRRRRR" en wordt er aan mn haren getrokken. De speen wordt dan ergens heen gelanceerd (zelfs nu weet ie zn speen uit zn wieg te lanceren, gisteren zelfs zn knuffel).
pi_94807802
En speelt Nathan wel eens in bed?

Leia ligt vaak 's morgens als ik bijv. ga douchen, in haar bed. Gewoon te spelen (hangt een mobiel boven, heb een rammelaar in de buurt) en als ik een keer een was moet vouwen, boven moet stofzuigen, etc. dan ligt ze er ook. Ze vind het dus ook helemaal niet erg om gewoon in haar bed te liggen.

Het heeft wel even geduurd voordat ik haar kon wegleggen en ze zo in slaap viel, maar wellicht dat een positieve associatie met bed ook wel kan helpen...

Wat doe je als hij wakker wordt? Laat je hem dan ook wel eens gewoon liggen? Ik ben er nu achter dat als ik meteen op het eerste kraaitje reageer, ze wakker is. Laat ik haar ff pruttelen, valt ze 9 van de 10 keer zo weer in slaap!

Sola, goed bezig.. Dat zou fijn zijn!! :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Orea op 30-03-2011 14:22:29 ]
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:19:59 #72
259886 pessie
pi_94808083
Nathan slaapt bijna altijd binnen 5 minuten. Dat is geen probleem. Als hij wakker wordt is hij ook echt wakker, ik heb hem wel eens laten liggen maar op een gegeven moment snapt hij volgens mij niet waarom ik hem er nog niet heb uitgehaald en begint hij te huilen.

Stom, denk ik kind is toch binnen een half uur weer wakker wat heeft naar bed gaan voor zin, slaapt ie alweer een uur -O-
pi_94808281
Oh ja, dat ken ik Pessie! Amy heeft ook lange tijd maar 3 kwartier geslapen en dan heeft naar bed gaan geen zin. Totdat ze ineens wel lang slaapt.

Maar heeft hij wel een positieve associatie met zijn bed? Of vindt hij zijn bed puur voor slapen?
pi_94811778
Ik haal leyla niet uit bed als ze niet huilt. Soms wordt ze wakker en dan gaat ze liggen babbelen en dan opeens slaapt ze weer.. Ik wacht dus echt toch ze zelf aangeeft dat ze eruit wilt.
pi_94824387
Ik laat Floris ook liggen tot ie echt gaat huilen.
Moet zeggen dat k m ook niet in bed moet leggen als ie niet moe is hoor :') Dat pikt ie niet!

Ik hoor een klein snurkertje door de babyfoon O+

Oh en nog even trots doen, dit had ik nog niet laten zien ;) Vond t ook wel knap van m dat ie t deed, zonder dat ik in de buurt was (en dat ding is nog een stukje verschoven), maar dat ding viel eerst altijd om als ie zich eraan optrok en nu dus niet meer. En hij liep een stukje erachteraan :') tot ie dus bij de kast was en niet verder kon :P

[ Bericht 32% gewijzigd door Sonnetje85 op 30-03-2011 21:55:22 ]
pi_94829826
tico :*

en sola wat fijn dat je waarschijnlijk al iemand hebt gevonden

sonnetje ik zie je foto niet

ik mocht niet voldoende genoeg in mini d'r mond kijken dus heb nog niet goed gezien of er nou wel of geen tanden opkomst zijn
wel weer erg verkouden, dus hoop maar niet dat ze weer benauwd wordt

vanavond heeft ze hele gesprekken met de hond gehouden (lees gillen als dat beest maar iets haar kant op kwam) en ze werd er zo enthousiast van dat ze achteruit getijgerd heeft! jaja ze komt er nog wel!
pi_94830118
Spinazie!!! Regelrechte hit! Ze vond het zo lekker. Zo is eten leuk!
Ondertussen ligt ze nu wel op me, weer. Wat is er toch met dr?
pi_94830598
toch ook iets van tandjes?
of hangdaagjes?

wel fijn van de spinazie, hoop dat je vannacht wel wat kan slapen
pi_94830704
Overdag is alles goed. Ze was zo'n goede slaper. Tis helemaal prak nu.
pi_94830864
ze is ook verkouden toch?
misschien beetje benauwd? (tenminste dat gedrag herken ik dan van hier)
pi_94830972
Ik vind haar nu best vrij ademen. Maar wel weer warm.
pi_94831153
Vervelend Tico ;(
Krijgt ze niet gewoon tandjes, wat draak al zei?
Hopelijk gaat ze snel weer beter slapen!

Leuk is dat he, dat reageren op dieren! Hier vindt Floris de katten ook helemaal geweldig, en ze wennen ook steeds meer aan m ;)

Ik heb de foto even ergens anders geupload :D Zie je m nu??

Vanavond heeft Floris wortels gegeten. Hij vindt t echt niets om zelf te eten haha. Dan gooit ie t op de grond..hij zit echt heel raar te kijken. Heb de wortel maar voor m vast gehouden en dan beet hij stukjes af :') doperwten zijn niet handig trouwens :')
Hij heeft ook een halve aardappel op en dus 2 worteltjes. Gaf een stuk minder troep, zelfs zonder slabbetje!
pi_94831168
hmmm dan zal ze zich misschien niet zo lekker voelen en behoefte aan mama hebben...
leuk is anders, dit zijn de momenten dat je denkt konden ze het maar zeggen
pi_94831513
Floris toch! Jij bent zo'n kanjer!

Mijn telefoon stond net een half uurtje uit en toen ben ik gebeld door het consultatiebureau. Staat ze op mijn voicemail met een verhaal van ik hoorde via het hoofdkantoor dat u toch graag de 6 maandenafspraak wilde hebben blabla, dus dat kan op dinsdag 5 april.

Dus het kan toch wel :D
pi_94831549
fijn troeta!
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:18:33 #86
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_94832571
Wat fijn dat jullie kindjes zo lief kunnen spelen in bed! Noortje wordt helemaal hysterisch na een poosje en aangezien we nog geen traphekjes hebben (meerjarenplan, twee dezelfde traphekjes vinden op marktplaats een beetje dichtbij) wil ik haar ook niet rond laten kruipen, lijkt me niet verstandig ;)

Tico, Noortje wilde dat ook graag alleen heb ik daar niet aan toegegeven en als het helemaal niet goed met 'r gaat gaat vriend (das toch wel fijn heur) of ik op een matrasje naast haar bed liggen, dan heeft ze nog wel een gerustgesteld gevoel, kweenie of je zoiets al geprobeerd hebt of het een idee is?

Floris, wat doe je! Grote!

Hier was Noortje ook altijd een slechte slaper overdag, in haar inieminie tijd hooguit 3 kwartier per keer en daarna hooguit twee keer een uurtje. Op een gegeven moment wilde ze 's middags helemaal niet meer slapen dus zijn we over naar 1 slaapje en dat gaat ineens naar 2.5 tot 3 uur. Het kost vooral in de ochtend wat moeite maar ook sinds de zomertijd slaapt ze tot 06.45 en vanavond lag ze er pas om 20.15 uur in. Ze wil niet eerder, kan er niets aan doen.

Ze zegt nu heel bewust papa en mama, echt zo scheetig! En eergister heeft ze losse stappen gezet.... ze wordt groot O+
pi_94832753
ja ik zie de foto wel!
floris wauw!

en noortje ook echt al een hele dame!
pi_94844728
Haha zie Noortje nou lekker zitten knabbelen! Ze zit er ook niet bij alsof ze nog een baby is. Ze wordt groot!

Troeta, fijn dat Mex toch nog een 6 maanden afspraak mag ;)

Tico, wat vervelend dat het slapen nog steeds bal is! Anders langs de HA om even te checken of er iets is als je je daarover zorgen maakt? Als er niets is, dan weet je dat dan ook :)

Floris :o Jij bent nog maar een baby! Ga eens snel gewoon op een kleedje liggen zoals dat hoort. Wat een snelle! Leuke foto! O+

J. is bijna jarig en ik wil een cadeau kopen voor hem (duhh :P ) Alleen ik heb nog geen idee wat. Nu leek het me leuk om foto's te laten maken van Amy en mij. Maar is dat dan niet gek dat J. er zelf niet op staat? Ik weet eigenlijk ook niet wat ik met die foto's moet doen, want nog een canvas in de kamer is ook een beetje teveel van het goede :P Wat kun je nog meer met foto's? Of wat is nog meer leuk om te geven.
pi_94845648
Goedemorgen :)

Ik heb weer weekend, dus weer tijd om te reageren. ;)

Tico, wat vervelend dat Leyla niet lekker in haar vel lijkt te zitten. Misschien inderdaad toch maar even naar de huisarts?

Noortje en Floris, wat een leuke foto's! Wat zijn jullie al groot in vergelijking met mijn ik-lig-lekker-op-mijn-kleed-baby ;)

Sola, wat fijn dat je al een gastouder hebt gevonden. Heb je al een afspraak gemaakt? En wat betreft het cadeau, ik heb helaas ook niet zoveel inspiratie. Mijn man is binnenkort ook jarig en ik wilde eigenlijk ook iets met een foto van Anne doen, dus wellicht heeft iemand anders de gouden tip? Hoe gaat het nu met het eten van Amy? Al wat verbetering?

Troeta, fijn dat Mex toch nog op de 6 maanden controle mag komen ;)

Anne ligt alweer twee uur in bed, en dat terwijl ze 's ochtends meestal maar een uurtje slaapt. We hebben hier dus echt nog geen vast slaapritme overdag. We zitten ook nog steeds op 3 slaapjes en die zijn telkens anders. 's Nachts gaat het gelukkig wel altijd hetzelfde, ze krijgt om 19.15 de laatste fles en ligt dan rond 19.45 in bed. En dan is ze rond 7.30 weer wakker :)
  donderdag 31 maart 2011 @ 10:48:43 #90
259886 pessie
pi_94845995
Floris grote jongen! Wow zeg wat sta je daar al goed!

Mooie foto van Noortje.

Troeta, fijn dat de 6 maanden afspraak toch wel blijkt te kunnen.

Tico, een beetje geslapen vannacht?
pi_94846244
Ik doe anders wel een strikje om Amy en dan is zij het cadeautje :Y
pi_94846281
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 10:48 schreef pessie het volgende:
Floris grote jongen! Wow zeg wat sta je daar al goed!

Mooie foto van Noortje.

Troeta, fijn dat de 6 maanden afspraak toch wel blijkt te kunnen.

Tico, een beetje geslapen vannacht?
Nee... ze wilde niets.
pi_94846798
Sola, heeft hij een kantoorbaan? Dan is het juist wel leuk, in een mooi lijstje op zijn bureau :P

Schiet niet op Tico, jammer dat je wat verder woont, anders had je haar hier maar een nachtje gedropt om bij te tanken!

Hahaha Son! Doperwten vind ze toch ook niks.. ze krijgt ze zelf niet in haar mond en als ik het doe komen ze er stuk voor stuk weer uit :Y) gisteren heeft ze macaroni meegegeten en dat was steeds eerst kijken alsof ik haar vergif gaf, en dan heel enthousiast gaan kauwen met een blik van: yum! Alleen bij ieder nieuw hapje, hetzelfde verhaal :D
pi_94846853
Ja dat roep ik ook wel... Maar Leyla drinkt ook nog 's nachts... Anders had ik haar wel ff bij mn ouders gebracht.
pi_94847906
Muh, ik haaaaat tandjes krijgen! :X :O -O-
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_94849643
doperwten vind ie wel lekker op zich, maar de lepel slaat ie uit mn handen (leek me handig die dingen op een lepel te doen :'))

macaroni vond ie ook lekker laatst (echt geen kind van zn moeder, hij lust zelfs zalmslaatje en kaas :'))
pi_94851032
tico en morrie :*
pi_94859124
Orea, hij heeft idd een kantoorbaan. Zou een fotolijst van 50cm bij 50 cm leuk staan op zijn bureau? :P

Ik ging net met Amy naar het winkelcentrum. Ik had een rijstewafeltje in mijn tas gestopt voor als ze zich ging vervelen ofzo. Toen stonden we in de rij voor de kassa en ik gaf dat ding aan haar. Ze vrat ervan, hele stukken verdwenen zo in haar mond :o Omdat ze stukjes vaak eruit duwt met haar mond en dat nu niet deed, zag ik het al voor me dat ze een klont in haar mond had en dan zo heel dramatisch ging hoesten en kokhalzen in de winkel ;( Dus toen pakte ik het koekje af :P probeerde een beetje in haar mond te kijken, maar volgens mij zat ze echt gewoon te vreten van dat ding en slikte ze het nog door ook :D weer een mijlpaal, ze slikt stukjes door :Y
pi_94859348
Wat goed van Amy!

Mijn meisje en ik zijn allebei niet helemaal lekker. Ik had de afgelopen 3 dagen geen stem, die is nu terug, maar ik ben nu snipverkouden en gewoon een beetje bleh.
Anne slaapt al zo'n beetje de hele dag, om 15.00 haalde ik haar uit bed en om 16.00 zat ze alweer door haar ogen te wrijven :o Nou ja, veel slaap is goed om uit te zieken, toch?

Zou het trouwens heel erg zijn om even een paar dagen te stoppen met de bijvoeding? Sinds ze bijvoeding krijgt, is haar ontlasting erg hard. Ik wil eigenlijk weten of het daaraan ligt, kan toch bijna niet anders? Ze poept nog wel iedere dag, maar het zijn nu echt harde keutels. Lijkt me niet goed, toch? Iemand een gouden tip?
pi_94895833
Net weer bij de kinderarts geweest en ze was genoeg aangekomen. Ze volgt nu de -1 lijn overal. Toen we voor het eerst kwamen zag het er naar uit dat de boel stagneerde dus het was wel goed dat ze opgenomen is geweest en alles. Het maakte op zich ook niet uit dat ze altijd maar rond de 700 binnen krijgt, maar goed erg veel was het ook niet. Als ze maar groeide en dat deed ze nu. We mogen stoppen met de medicijnen, omdat ze niet helpen. En over een week dan ook met de nutriton. Wordt het spugen nog erger dan eerst, dan moeten we wel weer beginnen. Het spugen krijgen we er gewoon niet uit waarschijnlijk. Qua gluten, dat kan pas getest worden als ze een flinke tijd gluten heeft gehad. Dus over een tijdje gaan we weer beginnen met gluten en als ze er dan weer op reageert, laten testen denk ik. Dus al met al goed :Y Over een maand weer terugkomen, 9 mei. Dan is ze gewoon al 9 maanden :o

7100 gram en 66 cm is ze nu.

We hebben wel wat slaapdrama hier ineens. Overdag niets aan de hand, gaat beter dan ooit. Maar sinds zaterdag wil ze niet meer gaan slapen 's avonds. Zomertijd of zo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')