Ik ook niet. Maar door het scheefhuren ontvangen er natuurlijk wel meer mensen huursubsidie.quote:Op maandag 28 maart 2011 23:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou wat zeur je dan over scheefhuren , ik zou niet met een WBV woning willen ruilen
OMG.... de onwetendheidquote:Op maandag 28 maart 2011 23:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar door het scheefhuren ontvangen er natuurlijk wel meer mensen huursubsidie.
Dat kun je wel zeggen. Sommige mensen blijven die plaat maar voor hun kop houden, ook al zijn ze er al tientallen malen op gewezen.quote:
Aan zelfkennis ontbreekt het in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:04 schreef Asfyxia het volgende:
Dat kun je wel zeggen. Sommige mensen blijven die plaat maar voor hun kop houden, ook al zijn ze er al tientallen malen op gewezen.
ik denk dat als de huur hoger is dat er dan meer huursubsidie lasten zou zijn voor de overheid, overigens kost de huursubsidie slechts 3 miljard en de HRA 15 miljardquote:Op maandag 28 maart 2011 23:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar door het scheefhuren ontvangen er natuurlijk wel meer mensen huursubsidie.
Met dien verstande dat de huursubsidie aan de uitgaven kant staat, en de HRA slechts minder inkomsten opbrengt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:19 schreef michaelmoore het volgende:
Overigens kost de huursubsidie slechts 3 miljard en de HRA 15 miljard
Huursubsidie is mensen in hun eerste levensbehoefte voorzien HRA is de mensen die het toch al goed hebben korting geven...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Met dien verstande dat de huursubsidie aan de uitgaven kant staat, en de HRA slechts minder inkomsten opbrengt.
Huursubsidie is geld weggeven aan de mensen die het minst opbrengen*. HRA is korting geven aan hardwerkende, trouwe klanten die sowieso netto VEEL meer betalen (zelfs met de HRA meegerekend) dan de huursubsidie ontvangers.
* ) Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat die mensen er per definitie geen recht op hebben...
Een scheefhuurder ontvangt per definitie geen huursubsidie...quote:Op maandag 28 maart 2011 23:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Die gaan eerst lekker op kamers, dan later iets groter en zo stapje voor stapje groeien tot ze een woning hebben waar ze blij mee zijn. Of dat gemakkelijk gaat? Vast niet, maar waarom zou het gemakkelijk moeten gaan? Dat is nou typisch jouw dubbeltje-eerste-rang mentaliteit.quote:Op maandag 28 maart 2011 23:27 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En waar gaan die kids dan wonen? Of denk jij dat ze met gemak een betaalbare woning gan vinden?
Tuurlijk, maar dan heb je wel echt doorgerotte krotten met de kwart tot de helft van de vierkante meters van een sociale woningbouw woning.quote:Op maandag 28 maart 2011 23:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Uiteraard zullen er woningen zijn die duurder zijn dan de WBV woningen, maar ik heb net al bij rotsvast gekeken en daar heb ik al 2 woningen gezien die zeker gelijke prijs of iets lager zouden zijn bij een WBV.
nee dat is een contradictie in dinges ofzoquote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:58 schreef janatwork het volgende:
[..]
Een scheefhuurder ontvangt per definitie geen huursubsidie...
Dat is hetzelfdequote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Met dien verstande dat de huursubsidie aan de uitgaven kant staat, en de HRA slechts minder inkomsten opbrengt.
je kan prima iets kleins kopen. Dan heb je later ook nog wat op je oude dag?! Liever geld in iets van "jezelf" pompen dan naar de zee dragenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 08:33 schreef BertV het volgende:
Die paar zonderlingen die liever ruim leven en in een tochtwoning zitten...
Gaat het eigenlijk wel over een grote groep, die scheefhuurders?
Volgens mij is het gewoon het zoeken naar een zondebok.
In Nederland is het toch gebruikelijk om jezelf plat te lenen, maximaal en op de knietjes naar de bank.
Val je daar buiten dan ben je op z'n minst scheef in je hoofd.
Dat neemt iedereen aan, dat het tekort daar door komt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 08:34 schreef draaijer het volgende:
Er is een tekort aan sociale huurwoningen omdat de meesten scheefhuren ok vinden. Ik vind dat scheefhuren aangepakt moet worden zodat de mensen die het nodig hebben de kans krijgen om een dak boven hun hoofd te hebben
Haha, ik denk dat je ietwat optimistisch denkt. Ik heb de cijfers ook niet, maar ik gok > 30%quote:Op dinsdag 29 maart 2011 08:40 schreef BertV het volgende:
[..]
Dat neemt iedereen aan, dat het tekort daar door komt.
Ik ben echt benieuwd naar percentages. Hoeveel van die woningen worden bezet door huurders met een salaris van 33.000+(?) 10%, 5%, 1%?
Zelfs voor een prikkie hoef ik mijn woning niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 08:49 schreef meth77 het volgende:
Dan kunnen ze inderdaaad beter die woningen voor een prikkie aan die bewoners verkopen, want de uitvoerbaarheid is dus minimaal
Maar ze kunne er wel 6 polen in jagen, met een laag inkomenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 08:56 schreef BertV het volgende:
[..]
Zelfs voor een prikkie hoef ik mijn woning niet.
135.000EUR (300.000 guldens) voor een 1953 enkel glas appartement, 50 liter boiler, centrale gaskachel, bruinzeelkeuken, vroeg Roemeense badkamer![]()
Ben niet gek...
(en dan zijn er meer niet gezien de steeds groter wordende leegstand)
Nee, het lijkt alsof ze de buurt vrij willen houden van medelanders.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:00 schreef meth77 het volgende:
[..]
Maar ze kunne er wel 6 polen in jagen, met een laag inkomen
Die lui blijven tot aan hun dood de woningcorporaties verdedigenquote:Op maandag 28 maart 2011 19:09 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Woningcorporaties, dat is de echte maffia. Gesteund door hun retarded sidekicks, de scheefhuurders
Ik moet toegeven dat ik niet loop te scheumen naar subsidies of andere voordelen, ik heb er niet in verdiept.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:00 schreef meth77 het volgende:
[..]
Maar serieus als men in een uitkering komt krijg je dan huurverlaging?
telt het inkomen van een vriendin ook mee, of een kind en als die uit huis gaat, en krijg je dan per wanneer huurverlaging, en als je een vermogen hebt uit verkoop koopwoning telt dat ook mee?
Als je dus met je vriendin allebei apart blijft wonen dan hou je de lage huur??
Of als je minder gaat werken dan kun je loonsverlaging krijgen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |