Ten eerste: leer quoten, want ik moest even nadenken tegen wie je het hebt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:00 schreef Roces18 het volgende:
De meerderheid bepaald de standaard, zo is het nu en zal het altijd zijn. Ik beveel niemand om iets te doen ze moeten het allemaal lekker zelf weten maar deze discussie ging vooral over een echte man of vrouw zijn. En een man en vrouw zijn is helemaal niet subjectief. Ik snap ook niet hoe je dat nou kan zeggen? En waarom noem jij mijn bekrompen? Ik noem je toch ook niet zo? Zijn dat de argumenten waarmee je aankomt?
Een transseksueel zal nooit een volwaardig lid van de maatschappij zijn zoals Devion zegt. Ten eerste je bent nooit een echte man of vrouw, want je chromosomen die zijn anders. Dus dat is pure onzin. Je bent en blijft hoe je bent geboren daar kan je niks aan veranderen. Je kan een vogel wel een aap noemen maar het blijft een vogel bij wijze van spreken dan.
En "fucken" met de natuur neem je wel erg ruim op. De meerderheid vind botox en al die rommel niet erg. Maar daar het het niet over..
Op de barricades dan maar, want het grootste deel van de behandeling wordt vergoed in Nederland. Waarom ben je daar overigens op tegen?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:31 schreef Triptamine2 het volgende:
Kijk, dat mensen zich anders voelen dan ze zijn en een operatie willen. Dat kan ik snappen. Wat ik me wel afvraag is of dit vergoed word door de verzekering? Daar zou ik wel op tegen zijn.
Omdat ik vind dat cosmetische chirurgie niet vergoed hoort te worden, op wat voor vlak dan ook.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:35 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Op de barricades dan maar, want het grootste deel van de behandeling wordt vergoed in Nederland. Waarom ben je daar overigens op tegen?
Alsof een toekomst zonder kinderen onmogelijk is.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:40 schreef Devion het volgende:
Maar whatever floats your boat. Ik zou iig niet een MTF vriendin willen hebben, het is voor mij te onnatuurlijk en echte toekomst(Kinderen) zit er ook niet in.
het is geen cosmetische chirurgie. Tenzij je zou willen beweren dat een vrouw met een penis of een man met een vagina normaal is.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:36 schreef Triptamine2 het volgende:
Omdat ik vind dat cosmetische chirurgie niet vergoed hoort te worden, op wat voor vlak dan ook.
Nou ja, je snapt wat ik bedoel. het is totaal op uiterlijk gericht en geen medische noodzaak. Dus vind ik vergoeden niet ok.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:37 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
het is geen cosmetische chirurgie. Tenzij je zou willen beweren dat een vrouw met een penis of een man met een vagina normaal is.
Het biedt geen 100% oplossing. De medische wetenschap weet op dit moment echter niets beters te verzinnen...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:40 schreef Devion het volgende:
Helaas heb je de persoon die je quote wel een punt. De vraag is wel of sexchange wel de oplossing bied.
Voor zover die mensen er weet van hebben en het uberhaupt iets interesseert.quote:Hoe hard het ook klinkt, je wordt als transgender nooit een volwaardig(Lees: normaal of gemiddeld) lid van de maatschappij. Je blijft een buitenbeentje voor veel mensen.
Ik snap denk ik wel wat je bedoelt. Het feit is alleen dat je dit niet simpelweg kunt vergelijken met bijv. een borstvergroting of een liposuctie.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:38 schreef Triptamine2 het volgende:
Nou ja, je snapt wat ik bedoel. het is totaal op uiterlijk gericht en geen medische noodzaak. Dus vind ik vergoeden niet ok.
Een transseksueel wordt niet geboren als man en wordt vervolgens vrouw of andersom. Het ligt veel genuanceerder dan dat, misschien dat dat ook hetgene is wat het voor jou moeilijk maakt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:38 schreef Triptamine2 het volgende:
Edit: ik bedoel dus dat ik vind dat als je er anders uit wil zien dan je geboren bent, je het zelf hoort te betalen. Waar het ook over gaat
Ik vind dat wel te vergelijken. het is en blijft puur een uiterlijk kenmerk.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:40 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Ik snap denk ik wel wat je bedoelt. Het feit is alleen dat je dit niet simpelweg kunt vergelijken met bijv. een borstvergroting of een liposuctie.
Wanneer jij je geslacht zou verliezen (door een ongeluk, laten we daar eens vanuit gaan), zou je dan plastische chirurgie weigeren of zelf betalen?
Net zoals jouw geslacht dat door een ongeluk verminkt raakt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:42 schreef Triptamine2 het volgende:
Ik vind dat wel te vergelijken. het is en blijft puur een uiterlijk kenmerk.
De zaak vind ik best aardig vergelijkbaar. De gemene deler hier is dat er sprake is van reconstructieve chirurgie en geen cosmetische chirurgie. Het is wel beiden plastische chirurgie.quote:Ik snap je, al vind ik dat een iets andere zaak. Maar als het vergoed word, neem ik het uiteraard ook met beide handen aan. Dat lijkt me logisch.
ja eh, ben hier niet dag en nachtquote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:47 schreef BetaWolff het volgende:
Ik vroeg me al af, waar is wise met nog wat plaatjes...
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:25 schreef Lithia het volgende:
[..]
Een voorkeur hebben bepaalt helemaal geen standaard. Ik zei, de meerderheid bepaalt de standaard. Dat zijn 2 andere dingen. Vroeger walgde de meerderheid van homo's, maar dat maakt homo's niet ineens walgelijk. Vroeger wel, dat waren andere tijden en dus andere normen en waarden.
Je beveelt wel door dit te zeggen: ' Je wordt geboren zoals je bent en daar moet je mee zien te leven.' Laatste keer dat ik gekeken had hoe je bevel moest uitdelen begon je een zin met: Je MOET
Misschien is het fijner als ze zelf die keuze mogen hebben, of niet? Mooi dat je jezelf corrigeert.
Je snapt niet hoe ik kan zeggen dat het subjectief is? Zie de reacties in dit topic dan en vooral deze reacties van Venus-Castina (zij gaat hier uitgebreid op in).
Sommigen gaan hier al roepen dat als je geen kinderen kan baren, geen eierstokken of baarmoeder hebt, dan ben je geen volwaardige vrouw. De definitie van een vrouw zijn verschilt heel erg in de ogen van een ander, of niet? Nee niet echt, vrouw en man zijn feiten. Daar kan niemand wat aan veranderen.
Het is en blijft jouw mening dat ze geen man/vrouw zijn. nope
Hier maak je wéér de fout door te zeggen dat de meerderheid botox en de rest niet erg vinden.
VINDEN ja, maar dat maakt het niet ineens gezond en de risico's verminderd niet. Ik zeg toch niet dat het de gezondheid niet schaadt? Maar dat is een hele andere discussie...
En waar blijft jouw bron dat ze voor hun 50ste sterven als ze die 'rommel' gebruiken?
Ervaring![]()
Wat is het verschil dat de meerderheid de standaard bepaalt en dat de meerderheid de standaard bepaalt?quote:
En dat verschil maak ik dus juist. Reconstructieve chirurgie heb je nodig omdat er iets buiten je wil om is gebeurd. Een ombouw is puur plastisch, en geen medische noodzaak.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:45 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
De zaak vind ik best aardig vergelijkbaar. De gemene deler hier is dat er sprake is van reconstructieve chirurgie en geen cosmetische chirurgie. Het is wel beiden plastische chirurgie.
Letterlijk genomen, zonder kinderen geen toekomstquote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:37 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Alsof een toekomst zonder kinderen onmogelijk is.
Het lijkt me echter een stukje voorkeur, daar is niets mis mee. Andere mensen hebben weer geen problemen met een MtF vriendin.
Ik hoef feiten inderdaad niet te onderbouwen daarom worden ze ook wel eens feiten genoemd.quote:
Hij kan eindelijk quoten.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:16 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ik hoef feiten inderdaad niet te onderbouwen daarom worden ze ook wel eens feiten genoemd.
Doei![]()
Dus als jij een staart zou hebben zou je ook vinden dat je daar zelf voor moet betalen om het te 'corrigeren'?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:36 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat cosmetische chirurgie niet vergoed hoort te worden, op wat voor vlak dan ook.
Jij snapt het..quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:44 schreef BrammetjeBraam het volgende:
en de redenatie van 'in een verkeerd lichaam zitten' vind ik ook flinterdun.
ik ben ook kankerlelijk en zou ook wel in een ander lichaam willen zitten.
wedden dat ik operaties om mijn mismaakte lichaampje om te bouwen tot een adonis niet vergoed zou krijgen?
nogmaals: niets tegen mensen die zich om willen laten bouwen, maar als ik zie wat er niet vergoed wordt en wat wel dan ga ik wel achter mijn oren krabben.quote:
Ironisch genoeg mooier dan 85% van de 'echte' vrouwenquote:
Ik heb het vast overheen gelezen, maar waar staat het dat het vergoed wordt? En geldt dat ook voor andere landen naast NL?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:50 schreef BrammetjeBraam het volgende:
[..]
nogmaals: niets tegen mensen die zich om willen laten bouwen, maar als ik zie wat er niet vergoed wordt en wat wel dan ga ik wel achter mijn oren krabben.
Volgens mij kan je tot op bepaalde hoogte chirurgie vergoed krijgen als je psychische problemen hebt met je uiterlijkquote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:44 schreef BrammetjeBraam het volgende:
ik vind het toch wel dieptriest dat je voor de tandarts tegenwoordig een extra pakket moet aanvragen (tot 150 euro vergoed) of nog een extra pakket (alles vergoed) en dat dit wel in het zorgpakket zit?
no offense verder, wil je je laten ombouwen? helemaal fijn.
maar wat zou nou eigenlijk de basiszorg moeten zijn, waar iedereen recht op heeft en wat gewoon vergoed zou moeten worden?
en de redenatie van 'in een verkeerd lichaam zitten' vind ik ook flinterdun.
ik ben ook kankerlelijk en zou ook wel in een ander lichaam willen zitten.
wedden dat ik operaties om mijn mismaakte lichaampje om te bouwen tot een adonis niet vergoed zou krijgen?
misschien heb ik te snel gelezen, moest 4 pagina's inhalenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:53 schreef Lithia het volgende:
[..]
Ik heb het vast overheen gelezen, maar waar staat het dat het vergoed wordt? En geldt dat ook voor andere landen naast NL?
Klinkt me bekend in de oren, oud klasgenoot van mij ook. Ze zei dat ze eerst een uitvoerige psychologische test kreeg voordat het vergoed zou worden.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:57 schreef BrammetjeBraam het volgende:
[..]
misschien heb ik te snel gelezen, moest 4 pagina's inhalen![]()
ik weet wel van één persoon uit mijn omgeving die het iig volgens haar (hem) vergoed kreeg. dit is toentertijd op psychische problemen geschoven, dat het daarom vergoed moest worden. wat n8n ook al zegt.
De geslachtsveranderende operatie wordt vergoed, dit is +/- 7000 euro. De rest mag je lekker zelf betalen, denk aan een borstvergroting een operatie aan je gezicht (FFS), ontharing van je gezicht, borstkas, benen etc.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:50 schreef BrammetjeBraam het volgende:
[..]
nogmaals: niets tegen mensen die zich om willen laten bouwen, maar als ik zie wat er niet vergoed wordt en wat wel dan ga ik wel achter mijn oren krabben.
meer dan terecht.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:03 schreef hertjesftw het volgende:
[..]
De geslachtsveranderende operatie wordt vergoed, dit is +/- 7000 euro. De rest mag je lekker zelf betalen, denk aan een borstvergroting, ontharing van je gezicht, borstkas, benen etc.
De hormonen worden ook vergoed.
Genderdysforie is een internationaal erkende aandoening (ICD). De behandeling die momenteel wordt uitgevoerd (psychologische screening en behandeling, hormoonvervanging en SRS) geniet ook internationale erkenning. Kortom, er is een duidelijke medische indicatie voor en dus wordt het vergoed.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:57 schreef BrammetjeBraam het volgende:
misschien heb ik te snel gelezen, moest 4 pagina's inhalen![]()
ik weet wel van één persoon uit mijn omgeving die het iig volgens haar (hem) vergoed kreeg. dit is toentertijd op psychische problemen geschoven, dat het daarom vergoed moest worden. wat n8n ook al zegt.
om dan maar weer een verse koe uit de sloot te halen:quote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:05 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Genderdysforie is een internationaal erkende aandoening (ICD). De behandeling die momenteel wordt uitgevoerd (psychologische screening en behandeling, hormoonvervanging en SRS) geniet ook internationale erkenning. Kortom, er is een duidelijke medische indicatie voor en dus wordt het vergoed.
Terecht? Het is het mest oneerlijke wat er is.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:04 schreef BrammetjeBraam het volgende:
[..]
meer dan terecht.
ik krijg ook mijn scheermesjes niet vergoed.
dat is jouw mening. ik moet het ook doen met mijn mismaakte lichaampje.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:07 schreef hertjesftw het volgende:
[..]
Terecht? Het is het mest oneerlijke wat er is.
Daarnaast, als je een vagina wil die in de buurt komt van een 'echte', dan moet je uitwijken naar het buitenland (bijv. Thailand), daar zijn ze veel beter in dergelijke operaties. De verzekering keert je een bedrag uit van zo'n 6500 euro, maar de operatie is al met al (de vlucht,hotel etc) zo'n 14.000 euro.
Tel uit je winst..
Wat mij betreft zouden tandartskosten ook onder de basisverzekering mogen vallen. Aan de andere kant heeft vrijwel iedereen tandartskosten, dus zou verzekeren ook weer weinig nut hebben...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:06 schreef BrammetjeBraam het volgende:
om dan maar weer een verse koe uit de sloot te halen:
tandartsbehandelingen worden niet vergoed. behalve bij het afsluiten van een schoftig duur pakket, omdat ik van mening ben dat dit onder standaardzorg moet vallen.
De reden dat de huisarts in het basispakket zit is omdat de huisarts tegenwoordig min of meer de poortwachter van de zorg is. Als je zorg nodig hebt, of het nu om wratten gaat of om een gebroken been, gaat dat via de huisarts.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:10 schreef BrammetjeBraam het volgende:
veel mensen hebben ook kosten van de huisarts. dat ook maar schrappen dan?
Dit inderdaadquote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:52 schreef n8n het volgende:
[..]
Ironisch genoeg mooier dan 85% van de 'echte' vrouwen
De reden dat ik vermoedde dat je aan het trollen was is om je erg simplistische beeld van geslacht en transseksualiteit. je kan op zijn minst wat onderzoek doen alvorens je er iets over zegtquote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:37 schreef Roces18 het volgende:
@ Venus, nee ik ben niet aan het trollen. Dit is hoe ik er simpelweg over denk. Je wordt geboren zoals je bent en daar moet je mee zien te leven. Op sommige dingen na zoals gehandicapt zijn of misvormd is het heel erg. Maar om nou van geslacht te wisselen. Dat is gewoon fucken met de natuur. Denk je nou serieus dat het goed is? Of dat het goed is voor je lichaam om allemaal rommel in je gespoten krijgen. Dan ben je voor je 50e dood.
Er zijn ergere dingen dan zogenaamd in een ander lichaam vast te zitten. Vaak zijn dit buitengesloten mensen die in een of andere vorm van depressiviteit zitten of iets dergelijks.
En als je er anders over denkt best, maar maak me niet uit voor een troller... kan ik ook over jou zeggen.
Een vriendin van me is intersex, ze heeft zowel mannelijke als vrouwelijke geslachtsorganen. Vanwege de penis werd ze na de geboorte als man geregistreerd maar ze heeft een vrouwelijke gender identiteit. Is zij niet in orde?quote:Als je geboren wordt bepaalt de dokter of je een jongetje of een meisje bent. Nou dat ben je dan je hele leven. Zo niet ben je niet in orde.
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:37 schreef Roces18 het volgende:
En denk je nou echt dat je dan een echte vrouw of man kan worden? Dat denk ik dus niet, de gemiddelde man hoeft echt geen omgebouwd persoon.
Eigenlijk is de samenleving hier het probleem. Als transseksualiteit werd gezien als een bloedneus dan werd er veel lichter over gedaan en hadden mensen het ook makkelijk. maar om een reden wordt het gezien als een paria door velen en boezemt het soms angst en verwarring in.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:40 schreef Devion het volgende:
Hoe hard het ook klinkt, je wordt als transgender nooit een volwaardig(Lees: normaal of gemiddeld) lid van de maatschappij. Je blijft een buitenbeentje voor veel mensen.
Nou is Kelly natuurlijk misschien niet het beste voorbeeld, maar kijk hoe mensen daar op reageren. En zij is een van de transgender die all the way is gegaan en nog een beetje op een vrouw lijkt.
Maar whatever floats your boat. Ik zou iig niet een MTF vriendin willen hebben, het is voor mij te onnatuurlijk en echte toekomst(Kinderen) zit er ook niet in. Natuurlijk kan ik dit niet met zekerheid zeggen, maar de sex lijkt me ook gelimiteerd.
quote:Op maandag 28 maart 2011 15:19 schreef Stuurver het volgende:
Over 5-10 jaar kan je het verschil niet meer zien totdat het te laat is![]()
[ afbeelding ]
Verwacht je nu echt dat ik hier serieus op in ga? wat een onnozele vergelijking.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:34 schreef hertjesftw het volgende:
[..]
Dus als jij een staart zou hebben zou je ook vinden dat je daar zelf voor moet betalen om het te 'corrigeren'?
Is dat met die kinderen die net voor hun puberteit al beginnen met hormonen? Kijk, dat is iets waar ik nu wel degelijk op tegen ben. Dat een volwassen persoon zoiets doet snap ik. Je ethisch besef is als dokter volledig weg als je een kind genderveranderende hormonen gaat toedienen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:37 schreef Venus-Castina het volgende:
Een setje foto's uit het boek "Genderkinderen":
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |