quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 13:37 schreef Roces18 het volgende:[..]
HAHAHA.
@ Venus, nee ik ben niet aan het trollen. Dit is hoe ik er simpelweg over denk. Je wordt geboren zoals je bent en daar moet je mee zien te leven. Op sommige dingen na zoals gehandicapt zijn of misvormd is het heel erg. Maar om nou van geslacht te wisselen. Dat is gewoon fucken met de natuur. Denk je nou serieus dat het goed is? Of dat het goed is voor je lichaam om allemaal rommel in je gespoten krijgen. Dan ben je voor je 50e dood.
Er zijn ergere dingen dan zogenaamd in een ander lichaam vast te zitten. Vaak zijn dit buitengesloten mensen die in een of andere vorm van depressiviteit zitten of iets dergelijks.
En denk je nou echt dat je dan een echte vrouw of man kan worden? Dat denk ik dus niet, de gemiddelde man hoeft echt geen omgebouwd persoon.
En als je er anders over denkt best, maar maak me niet uit voor een troller... kan ik ook over jou zeggen.
Ik vind misvorming en andere handicapten net zo erg hebben als iemand dat zich geestelijk totaal en totaal (dus niet onzeker als een puber, ze walgen van hun huidige/oude lichaam) niet goed voelt met zijn/haar lichaam. Als ze er iets tegen kunnen doen, waarom zouden ze daarmee moeten leven? Zij hebben het geluk dat ze er iets tegen kunnen doen, als andere groepen dat konden doen, dan zouden ze dat ook gedaan hebben als ze het willen. Als ze dat niet willen en zelf willen accepteren dat ze zo geboren zijn, dan is dat hun keuze. Jij hebt iig niets te bevelen wat ze met hun leven moeten doen.
Er zijn zoveel dingen wat de mens tegen de natuur 'fuckt'.
bijvoorbeeld in uiterlijk 'fucken' we met de natuur, puur voor hun eigen behoeftes.
-Niet-natuurlijke make-up en andere chemische producten wat uiteindelijk niet gezond voor je lichaam is.
-zonnebank liggen om bruiner te worden
-botox en andere dingen om je jonger te laten lijken
-borst vergroting/verkleining en alle vormen van operaties om alleen je uiterlijk te veranderen.
-Medicatie om spieren te ontwikkelen, afvallen, aankomen, etc.
..enzovoorts..
Niet alles is ongezond, maar veel dingen hebben risico's.
Ik denk dat deze mensen die van geslacht veranderen de risico's wel weten en het is hun keuze om die risico te nemen of niet.
Om maar een simpele voorbeeld te noemen, denk aan rokers (je UI). Iedereen roept dat het slecht is en dat er veel risico's zijn, maar sommigen beginnen toch met roken. En dat is hun keuze.
Als ze er fijn bij voelen, dan kunnen ze dat toch lekker doen?
Enige grote verschil is dat van geslacht veranderen geen omstanders ook onder de 'rommel'(hoe jij het noemt) zit. Maar dat is een hele andere onderwerp, ik wilde alleen een voorbeeld geven.
Heb je trouwens bronnen dat iedereen die dit doet, voor hun 50ste doodgaat? Ik vind dit wel een interessante onderwerp, dus ik ben benieuwd naar je bron.
Het is niet echt overtuigend om zomaar te roepen dat het meestal buitengesloten mensen zijn, een depressie hebben, etc.
Onderbouw dat eens in details, want nu lijkt het alsof je zomaar dingen zit te roepen. Het lijkt op een gevolg van jouw manier van denken: zo denkt de gemiddelde mens niet -> het is niet normaal/afwijking/niet natuurlijk -> ze zijn niet goed (lees: anders) in hun hoofd -> ze hebben vast wel depressies gehad.
Maar is het daadwerkelijk zo?
Of hij/zij dan een echte man/vrouw kan worden is vrij subjectief, het kan namelijk op vele manieren gezien worden (zoals je in dit topic ziet). Jij vindt overduidelijk dat het niet zo is en de ander vindt dat wel. Je geeft als argument dat de gemiddelde man geen omgebouwd persoon wilt hebben, maar dat is een vrij onlogische conclusie om dan te zeggen dat ze geen echte man/vrouw zijn.
Sinds wanneer bepaalt de gemiddelde mens hoe iemand hoort te zijn?
De mensen die hen wél accepteren tellen ineens niet meer mee of wat?
Telt de persoon in kwestie niet meer mee wat hij/zij
zelf vindt hoe hij/zij is?
Misschien ligt het aan de manier van denken bij die 'gemiddelde mens' en niet aan de persoon die zijn/haar lichaam veranderd heeft.