Wie schoffeert jou daarin dan? Ik kom zelden mensen tegen die mij met mijn ongeloof niet in mijn waarde laten. Nou goed, een keertje of twee op Fok, maar dat zie ik meer als zwaktebod.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee ik wil respect van anderen voor mijn niet geloven, of is dat teveel gevraagd ?????
Dat is een brug te ver, misschien over 600 jaar als de islam net zover is als nu het christendom.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee ik wil respect van anderen voor mijn niet geloven, of is dat teveel gevraagd ?????
Welnee, het valt hooguit een beetje meer opquote:Op maandag 28 maart 2011 11:25 schreef macca728 het volgende:
de meeste vrouwen met een hoofddoekje kijken vaak zo chagrijnig als wat, ze glimlachen maar zelden lijkt het wel.
En respect dwing je af door anderen jouw wil op te leggen? Respect blijkt toch veel eerder uit acceptatie van wat de ander anders maakt?quote:Op maandag 28 maart 2011 11:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
]quote:Op maandag 28 maart 2011 11:33 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
En respect dwing je af door anderen jouw wil op te leggen? Respect blijkt toch veel eerder uit acceptatie van wat de ander anders maakt?
Dan gaan we samen, goedquote:Op maandag 28 maart 2011 11:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik zou er bijna geld voor geven om er bij te mogen staan kijken, ik lig denk ik constant in een deuk dan, wat een zielepoten.
Het hoofddoekjesverbod zelf is ook niks meer dan een anti-actie ouwe.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:16 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Voorts lees ik nu dat het niet om de vrijheid gaat maar juist als tegenactie van het hoofddoekjesverbod van twee jaar terug.... dus een domme 'anti actie'.
Jij hebt het gevoel dat moslims in Nederland je niet accepteren? En dan specifiek vanwege jouw ongeloof? Waar blijkt dat uit?quote:Op maandag 28 maart 2011 11:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
]
Precies, dus wanneer gaat de islam accepteren dat er ook mensen zijn die niet geloven of anders zijn ??
Zeker, gratis stand-up comedy zeg ik nooit nee tegen, tenzij het Dolf Janssen betreft.quote:
Heb jij last van Nederlandse moslims die jouw levensfilosofie niet accepteren? Dat is mij nou nog nooit overkomen. Is het niet zo dat jij je meer aan het geloof van die moslims stoort?quote:Op maandag 28 maart 2011 11:34 schreef macca728 het volgende:
Precies, dus wanneer gaat de islam accepteren dat er ook mensen zijn die niet geloven of anders zijn ??
Toch lovenswaardig dat jullie moeite doen dit topic niet te laten verzanden in standaard flauwe reactiesquote:Op maandag 28 maart 2011 11:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zeker, gratis stand-up comedy zeg ik nooit nee tegen, tenzij het Dolf Janssen betreft.
Ja ik moet toch m'n steentje bijdragen aan dit goede doel.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Toch lovenswaardig dat jullie moeite doen dit topic niet te laten verzanden in standaard flauwe reacties
nou tegen het sissen tegen mijn vriendin bv als ik met haar op bepaalde plaatsen loopt ???quote:Op maandag 28 maart 2011 11:39 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Jij hebt het gevoel dat moslims in Nederland je niet accepteren? En dan specifiek vanwege jouw ongeloof? Waar blijkt dat uit?
Dat is hufterigheid. Jij had het over het niet accepteren van je (on)geloof.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou tegen het sissen tegen mijn vriendin bv als ik met haar op bepaalde plaatsen loopt ???
nee ik stoor me aan niemand zijn geloof, alleen uitingen daarvan in bepaalde openbare ruimtes.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Heb jij last van Nederlandse moslims die jouw levensfilosofie niet accepteren? Dat is mij nou nog nooit overkomen. Is het niet zo dat jij je meer aan het geloof van die moslims stoort?
Maar waarom? Hoe tast dat jouw welzijn aan?quote:Op maandag 28 maart 2011 11:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee ik stoor me aan niemand zijn geloof, alleen uitingen daarvan in bepaalde openbare ruimtes.
nee hoor, mijn vriendin werd een ongelovige hoer genoemd, dus deze mensen accepteerden het niet dat zij niet geloofd.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is hufterigheid. Jij had het over het niet accepteren van je (on)geloof.
Het is natuurlijk enorm fout iemand met zulke woorden na te roepen. En bedenk wel dat het hier om hufters gaat die niet de moslimgemeenschap vertegenwoordigen.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee hoor, mijn vriendin werd een ongelovige hoer genoemd, dus deze mensen accepteerden het niet dat zij niet geloofd.
Sociale druk is juist de kern van het probleem, dat die extremer is in de puberteit doet daar niks aan af. Ik vond het bij die Iraanse opstand ook leuk om al die mooie vrouwen (velen met nosejob overigens, de andere kant van de medaille?) met die stijlvolle hoofddoekjes te zien. Maar daar zie je dus heel duidelijk dat die stijl een manier is om je tegen die onderdrukking te verzetten. Het hoofddoekje moet daar, en juist daarom gaan ze zich met hoofddoek begeerlijker maken, voor andere mannen dan hun eigen man, wat volgens mij nou net niet de bedoeling van een hoofddoekje is. Als het om stijl gaat, dan is stijl ook leidend, en kan die dus ook af als dat zo uitkomt, bij gebrek aan een wettelijke verplichting als in Iran. Dus is het dan een stil verzet tegen een onderdrukkende plicht, die dan niet wettelijk is maar sociaal?quote:Op maandag 28 maart 2011 11:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Dit initiatief doet daar ook niet enthousiast over. Tijden veranderen, moslima's in Nederland ook. Voorvallen zoals in België waarbij leerlingen elkaar druk oplegden een doek te gaan dragen zijn natuurlijk niet goed te praten, maar zelfs daar vermoed ik eerder (jeugd)cultuur dan religie.
Ja hoor, een hoofddoekje voor het bloeden.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sociale druk is juist de kern van het probleem, dat die extremer is in de puberteit doet daar niks aan af. Ik vond het bij die Iraanse opstand ook leuk om al die mooie vrouwen (velen met nosejob overigens, de andere kant van de medaille?) met die stijlvolle hoofddoekjes te zien. Maar daar zie je dus heel duidelijk dat die stijl een manier is om je tegen die onderdrukking te verzetten. Het hoofddoekje moet daar, en juist daarom gaan ze zich met hoofddoek begeerlijker maken, voor andere mannen dan hun eigen man, wat volgens mij nou net niet de bedoeling van een hoofddoekje is. Als het om stijl gaat, dan is stijl ook leidend, en kan die dus ook af als dat zo uitkomt, bij gebrek aan een wettelijke verplichting als in Iran. Dus is het dan een stil verzet tegen een onderdrukkende plicht, die dan niet wettelijk is maar sociaal?
Het is goed voor het straatbeeld, maar het lijkt mij windowdressing, het salonfähig maken van een strengreligieuze uiting.
Gelukkig....het duurde al te lang voordat de PVV de schuld zou krijgenquote:Op maandag 28 maart 2011 11:48 schreef Disana het volgende:
Laten we niet vergeten welke politieke partij serieus met een plan kwam om de doekjes te weren:
Vandaag blijkbaar weerquote:Op maandag 28 maart 2011 12:04 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
2 weken terug was het nog nationale hoeren dag
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |