Okequote:Op maandag 28 maart 2011 09:26 schreef clairan het volgende:
Oke, bij deze een oproep aan alle mannen.
Als ik over iets praat en je vind het niet interessant, zeg dat dan gewoon.
ok.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:44 schreef Klinkerbotsing het volgende:
En trouwens, ik heb liever dat iemand oke zegt dan ok. Dat terzijde
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
Joh meid, echt?? Vertel!quote:Op donderdag 7 april 2011 10:44 schreef Klinkerbotsing het volgende:
En trouwens, ik heb liever dat iemand oke zegt dan ok. Dat terzijde
quote:Op donderdag 7 april 2011 10:51 schreef n8n het volgende:
[..]
ok.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee dit meende ik. Als iemand ok zegt typt vind ik dat helemaal kortaf klinkenquote:Op donderdag 7 april 2011 10:53 schreef darpios het volgende:
[..]
Joh meid, echt?? Vertel!
Ik ben benieuwd hoe lang men dat vol houdt op half sarcastische toon... 'Oke', niks mis mee. Maar ok..
![]()
Wat voor reactie verwacht je dan? Of wil je verwachten/krijgen? Is misschien ook wel handig voor dit topic.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:56 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
[..]
Nee dit meende ik. Als iemand ok zegt typt vind ik dat helemaal kortaf klinken.. 'Oke', niks mis mee. Maar ok..
Ik dacht ik ga ontopic en minder sarcastisch.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:59 schreef darpios het volgende:
[..]
Wat voor reactie verwacht je dan? Of wil je verwachten/krijgen? Is misschien ook wel handig voor dit topic.
Oké!quote:Op donderdag 7 april 2011 11:04 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ik dacht ik ga ontopic en minder sarcastisch.
ok.
Dat is een goeie. ff onthouden.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:05 schreef Flixxy het volgende:
Zeg tegen mn vriendin vaak: 'en nu?'. Dan moet ze een beetje zelfreflecteren en komt ze er vaak wel achter dat het verhaal niemand boeit.
okquote:Op maandag 28 maart 2011 09:26 schreef clairan het volgende:
Oke, bij deze een oproep aan alle mannen.
Als ik over iets praat en je vind het niet interessant, zeg dat dan gewoon.
quote:Op maandag 28 maart 2011 22:43 schreef Godshand het volgende:
Haha herkenbaar.
Ik kan nu een zelfde topic openen over vrouwen en "hihihi"
Daar wordt je ook alleen maar toe gedwongen omdat iedereen altijd maar bevestiging moet hebben dat wat ze zeggen ook gehoord is.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:44 schreef Biogarde het volgende:
Ik weet soms ook geen antwoorden te bedenken. En dan komt die oerman/grotbewoner in me boven en die roept dan oke of trekt een lachwekkend gezicht om maar af te leiden van het gesprek
Ik ben daar blijkbaar ook niet voor op de wereld gezet.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:46 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Daar wordt je ook alleen maar toe gedwongen omdat iedereen altijd maar bevestiging moeten hebben dat wat ze zeggen ook gehoord is.
Ik zeg oke als ik het geleuter maar half gehoord heb. En oke is gewoon een bevestiging van wat ze allemaal heeft zitten lullen.quote:Op maandag 28 maart 2011 08:24 schreef mstx het volgende:
Dat betekent dat hem jouw verhaal geen reet boeit.
suggestie:quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:46 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Daar wordt je ook alleen maar toe gedwongen omdat iedereen altijd maar bevestiging moet hebben dat wat ze zeggen ook gehoord is.
Ik ben dankbaar dat het woord bestaat want ik kan ook niet altijd wat verzinnen om terug te zeggen in een verhaal wat totaal niks met mij of iets wat me interesseert te maken heeft.
oke betekent: "leuk verhaal, ik heb er verder niets over te vertellen of aan toe te voegen". Overigens moet je er weinig achterzoeken, mensen hebben nou eenmaal niet altijd behoefte aan een diepzinnig filosofisch gesprek.quote:Op maandag 28 maart 2011 08:14 schreef clairan het volgende:
Het is mij opgevallen dat mannen (digitaal) heel vaak het stopwoordje 'oke' gebruiken. Dan zit ik een (in mijn ogen) interessant verhaal te vertellen en als respond zegt hij oke.
Of dan vraagt hij me iets en als ik dan antwoord, volgt er oke op.
(Mijn beste vriend doet dit absurd vaak, maar nu gezegd heb dat ik er last van heb doet hij t alleen nog maar om mij te pesten.)
Maar waarom doen mannen zo, is het een typische vrouwending om op een verhaal te reageren met wedervragen of een leuke anekdote?
Haha, ok.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:15 schreef Che_ het volgende:
Enige globaal geaccepteerde alternatieven voor oke/okee/ok/k/
1. Aaight/Aaait/Aaai
2. Oo zo..oke
3. Aha oke/Ah ok
Gooi er af en toe een paar haha'tjes doorheen maar niet langer dan haha. Anders gaan ze op comedy-toer en blijven ze lullen
Als vrouw moet je vooral tegen vrouwen praten. Mannen moet je gewoon plezier mee hebben.quote:Op maandag 28 maart 2011 08:50 schreef clairan het volgende:
Dus als mannen dat doen, is dat een subtiele hint dat ik gewoon mijn kop moet houden. Helaas, wat ik vermoedde is waar.
ik: blablabla
hij: oke
ik: je bent weer in een oké-bui vandaag
hij: ja
ik: oke
(stilte)
Dat geldt ook voor jullie.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:37 schreef recaH het volgende:
Volgens my vinden alle mannen dat vrouwen veel praten.
Mannen hebben een geluk dat wy er zyn, als wy er niet waren waren jullie allemaal gay.
We?quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:38 schreef recaH het volgende:
^ja klopt, maar we hebben het hier over mannen
Tot zover de mening van iemand met een onvoltooide vmbo-k opleiding.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:37 schreef recaH het volgende:
Volgens my vinden alle mannen dat vrouwen veel praten.
Mannen hebben een geluk dat wy er zyn, als wy er niet waren waren jullie allemaal gay.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |