abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 juli 2011 @ 12:25:04 #176
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_100152701
die 2e :D
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_100153947
Aawwwww die bekkies!!
O+
The waves you made will always be
  zondag 14 augustus 2011 @ 01:13:50 #178
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_100699643
O+
  zondag 14 augustus 2011 @ 01:22:24 #179
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_100699917
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 13:39 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Geweldig gezicht lijkt me dat ja, zo`n dik bolletje dat denkt dat hij klimmen kan! _O-

De jongens hier maakt het niets uit van wie ze iets lekkers toegestopt krijgen hoor.
Misschien is het iets wat vrouwtjes doen?
Het is hen echt puur om de snaai te doen, het boeit ze niet wie ze dat dan geeft.
Wapper maar voor de gein met een stukje meloen voor de neus, ze hebben dan echt alleen maar oog voor de meloen! :D

Als je ze wil aaien hebben ze wel hun voorkeur.
Zo heb ik het idee dat Marcel het minst op een aai van mij zit te wachten en bij mn dochter is het juist weer Melle die er niet altijd trek in heeft.
:)
Misschien dat mijn manier van kriebelen niet in het straatje van Marcel past?
Melle zal dat dan juist weer met mn dochter hebben denk ik?

Jammer voor Marcel voor de komende dagen, want mn dochter durft de komende dagen even niet te aaien.
Ze heeft namelijk in 1 keer (!) 9 wratjes van dr handen laten branden!
Giga blaren heeft ze nu en Daantje kennende.....(onze manicure rat ;) velletjes en oneffenheden duld hij niet! :X )
Een aantal blaren heeft ze dan wel pleisters overheen, maar alle drie de ventjes willen daar gelijk aan trekken, the minute dat ze dr hand toch in de kooi doet. :X

Dan hebben we idd dezelfde docu zitten kijken! :D :Y
De meiden die we hadden waren heel eenkennig. Misschien is dat idd het verschil tussen de mannen/ vrouwen. Dat zie je ook veel bij katten en honden. En hun persoonlijkheid speelt natuurlijk mee, mijn dochter kon veel beter met de overheersende rat omgaan en ik had veel meer met de onderdanige rat......
pi_100711554
Ik las hierboven ergens dat 3 of 4 ratten natuurlijker is qua rangorde, en dat klinkt ook wel logisch, maar het lijkt me wel lastiger om ze dan allemaal lief en tam te maken. Tenminste, een kennis had 4 vrouwtjes en er was er maar eentje die je kon oppakken, de rest zag vingers voor eten aan :{ Nou kan dat natuurlijk aan het baasje liggen, maar het lijkt me wel lastig om er 4 tegelijk op schoot te nemen (en in de gaten te houden). Met 2 lukt het prima om ze allebei superlief te maken, maar 4? Nou bedenk ik me dat die kennis natuurlijk vrouwtjes had, en die zijn over het algemeen drukker en avontuurlijker, dus dan is het nog lastiger :D Als ik ooit nog ratjes neem, en dan 4, dan heb ik denk ik liever mannen. Of gaat dat dan weer niet zo goed als het er veel zijn?
pi_100712154
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 15:13 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Weet je.... "I have a dream!" ( :P )
Dat op een dag de mensen wakker worden, accuut genezen zijn van dat suffe knaagspul; cavia`s, knijnuh, hamsters, :r en zich over die staarten fobie kunnen zetten en gewoon allemaal overstappen op een intelligenter huisdiertje, de rat! ;)

Krijg je een hoop blijere kinder`s van.
Eindelijk een diertje in huis waar, naast hond of kat, ècht mee te spelen valt.

Maar ach, de vooroordelen zitten zo ingebakken, denk niet dat de rat ooit bovenin het lijstje met meest favo huisdier zal komen te staan. :N Jammer....
Ik vind cavia's ook niet zo bijzonder. Ze kunnen niks en ze piepen alleen maar :P Maar je hebt uitzonderingen :) Ik had er vroeger eentje die écht aan mij gehecht was. Ze was mn beste kleine vriendinnetje O+ Ze was zelfs zindelijk! :o Ik had haar zo'n beetje de hele dag op schoot en gaf haar ook gewoon eten op schoot :P Normaal gaat een cavia na een tijdje gewoon plassen.. Maar deze hield het in tot ik naar de wc ging en haar in het gootsteentje zette :D Geniaal toch? Ik ben er ook maar toevallig achter gekomen. Het leek me de handigste plek om haar even te laten, en ze begon gewoon te plassen :') Wat ik ook zo leuk vond was dat ze me overal naartoe volgde als ik haar op de grond zette. En als ik met haar tv ging kijken en ik zette haar op mn schoot, wilde ze altijd omhoog klimmen en zo dicht mogelijk bij mn hoofd zitten. Ze was heel schattig en vrij klein, met allemaal kruintjes en bruin met een grote witte vlek en 1 wit pootje O+

Maar het is een ratten topic :+ en buiten deze ene cavia vind ik ratten ook veel leuker. Ze zijn zo lekker slim en ze leren dingen en ze doen af en toe echt bijna menselijk :D geniale beesten.
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:14:12 #182
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_100733982
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:18 schreef pasopikbijt het volgende:
Ik las hierboven ergens dat 3 of 4 ratten natuurlijker is qua rangorde, en dat klinkt ook wel logisch, maar het lijkt me wel lastiger om ze dan allemaal lief en tam te maken. Tenminste, een kennis had 4 vrouwtjes en er was er maar eentje die je kon oppakken, de rest zag vingers voor eten aan :{ Nou kan dat natuurlijk aan het baasje liggen, maar het lijkt me wel lastig om er 4 tegelijk op schoot te nemen (en in de gaten te houden). Met 2 lukt het prima om ze allebei superlief te maken, maar 4? Nou bedenk ik me dat die kennis natuurlijk vrouwtjes had, en die zijn over het algemeen drukker en avontuurlijker, dus dan is het nog lastiger :D Als ik ooit nog ratjes neem, en dan 4, dan heb ik denk ik liever mannen. Of gaat dat dan weer niet zo goed als het er veel zijn?
Volgens mij gaan mannen samen prima, zolang ze vanaf het begin bij elkaar zijn of kleintjes bij ouderen. Maar geen vrouwtjes in de buurt. Ik heb gehoord dat ze dan sneller kunnen gaan vechten. Mannen stinken alleen behoorlijk. Ik vond de vrouwtjes al aardig stinken; mijn zus had ooit eens een mannetjesmuis en die stonk idd ook flink!

Maar over het algemeen zijn "mannendieren" makkelijker dan de vrouwtjes. Dat vind ik met honden, katten, konijnen en cavia's ook :Y

Ik denk als je een groepje groter dan 2 hebt, ze er ook meer voor kunnen kiezen of ze wel of niet bij je willen zitten. De overheersende rat wilde graag bij dochter. De onderdanige tilde ik dan vaak op, maar ik vraag me af of zij daar wel zo'n behoefte aan had. Maar de enige keus die ze dan had, was alleen blijven zitten. Niet elke rat vindt het even leuk om bij je te zitten, de meer onzekere typjes willen wel even snuffelen maar liever niet opgepakt worden. Als je er meer dan 2 hebt, kunnen degeen die dat niet willen gewoon gezellig samen ergens blijven zitten.
pi_100739157
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:14 schreef childintime het volgende:

[..]

Volgens mij gaan mannen samen prima, zolang ze vanaf het begin bij elkaar zijn of kleintjes bij ouderen. Maar geen vrouwtjes in de buurt. Ik heb gehoord dat ze dan sneller kunnen gaan vechten. Mannen stinken alleen behoorlijk. Ik vond de vrouwtjes al aardig stinken; mijn zus had ooit eens een mannetjesmuis en die stonk idd ook flink!

Maar over het algemeen zijn "mannendieren" makkelijker dan de vrouwtjes. Dat vind ik met honden, katten, konijnen en cavia's ook :Y

Ik denk als je een groepje groter dan 2 hebt, ze er ook meer voor kunnen kiezen of ze wel of niet bij je willen zitten. De overheersende rat wilde graag bij dochter. De onderdanige tilde ik dan vaak op, maar ik vraag me af of zij daar wel zo'n behoefte aan had. Maar de enige keus die ze dan had, was alleen blijven zitten. Niet elke rat vindt het even leuk om bij je te zitten, de meer onzekere typjes willen wel even snuffelen maar liever niet opgepakt worden. Als je er meer dan 2 hebt, kunnen degeen die dat niet willen gewoon gezellig samen ergens blijven zitten.
Ik vind de mannetjes juist wel lekker ruiken maar dat komt omdat het een vertrouwde geur is van vroeger :+ En het is natuurlijk leuk als ze allemaal tam zijn enzo, maar inderdaad, als die er zelf voor kiest om niet te komen knuffelen moet je hem ook maar lekker rat laten zijn. De fase in mn leven dat ik wil dat alle dieren me leuk vinden ben ik wel overheen :P Maar dan toch, als je ze van jongs af aan hebt, en ze lekker vaak bijv. in je vest meedraagt, leren ze dat mensen zo slecht niet zijn en hebben ze eigenlijk de kans niet om afstandelijk te worden :P
  maandag 22 augustus 2011 @ 01:55:42 #184
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_101028313
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:26 schreef pasopikbijt het volgende:

[..]

Ik vind de mannetjes juist wel lekker ruiken maar dat komt omdat het een vertrouwde geur is van vroeger :+ En het is natuurlijk leuk als ze allemaal tam zijn enzo, maar inderdaad, als die er zelf voor kiest om niet te komen knuffelen moet je hem ook maar lekker rat laten zijn. De fase in mn leven dat ik wil dat alle dieren me leuk vinden ben ik wel overheen :P Maar dan toch, als je ze van jongs af aan hebt, en ze lekker vaak bijv. in je vest meedraagt, leren ze dat mensen zo slecht niet zijn en hebben ze eigenlijk de kans niet om afstandelijk te worden :P
Maar dat kon hier natuurlijk niet. Vanmiddag heeft de hond in de tuin weer een muis doodgebeten.... Wat een moordmachine is dat ook zeg... 2 Keer gooide hij die muis achterin zijn bek, beet er flink op en muis kwam er vermorzeld uit.....1 Ding, het is iig humaner dan hoe de kat het doet......Muis was bij de eerste beet al zo goed als dood; de kat zit er rustig een half uur mee te spelen :N
pi_101037260
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 01:55 schreef childintime het volgende:

[..]

Maar dat kon hier natuurlijk niet. Vanmiddag heeft de hond in de tuin weer een muis doodgebeten.... Wat een moordmachine is dat ook zeg... 2 Keer gooide hij die muis achterin zijn bek, beet er flink op en muis kwam er vermorzeld uit.....1 Ding, het is iig humaner dan hoe de kat het doet......Muis was bij de eerste beet al zo goed als dood; de kat zit er rustig een half uur mee te spelen :N
Dat ken ik ja. Wij hebben hier altijd katten gehad en ik heb meerdere keren een prooi van ze afgepakt en uit zn lijden verlost ;( Echt zo'n zielig gezicht als ze ermee gaan overgooien en dat beestje blijft maar piepen..
  woensdag 24 augustus 2011 @ 00:52:30 #186
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_101113405
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:06 schreef pasopikbijt het volgende:

[..]

Dat ken ik ja. Wij hebben hier altijd katten gehad en ik heb meerdere keren een prooi van ze afgepakt en uit zn lijden verlost ;( Echt zo'n zielig gezicht als ze ermee gaan overgooien en dat beestje blijft maar piepen..
Dat is zielig ja. Toen ik hond tekeer zag gaan, besefte ik me direkt dat een rat tegen hem echt geen partij zou zijn. Hij is blind en doof als hij een prooidier ziet. Zijn kaken zijn zo sterk dat hij ze in 1 keer doodbijt. Pas na zijn dood komen er weer ratjes :Y
pi_101135339
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 00:52 schreef childintime het volgende:

[..]

Dat is zielig ja. Toen ik hond tekeer zag gaan, besefte ik me direkt dat een rat tegen hem echt geen partij zou zijn. Hij is blind en doof als hij een prooidier ziet. Zijn kaken zijn zo sterk dat hij ze in 1 keer doodbijt. Pas na zijn dood komen er weer ratjes :Y
Dat lijkt me dan de veiligste optie ja ;)
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 00:07:54 #188
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_101196773
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 18:00 schreef pasopikbijt het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan de veiligste optie ja ;)
Dochter heeft een appartementje gekregen. "Mam, mag ik Bo (poes) mee?" Ik "nee natuurlijk niet, hij is al 12 en moet niet nog eens verhuizen, je appartementje is te klein voor een poes".

"Maar ik wil zo graag een huisdier", ik; "dan neem je ratjes, gezellig :D "
pi_101197455
Sowieso knaagdieren! Ik heb een hamster gehad, 3 cavia's, 2 ratten en een konijn. Wil binnenkort maar weer eens een knagend vriendje kopen. Ik vond de ratjes en de cavia's het leukst. Die zochten ook echt contact. Mijn konijn rende voor alles en iedereen weg. Zelfs voor een wortel. Mijn hamster was zo dom dat hij gemiddeld 5 keer per dag ergens vanaf viel of ergens tegen aan liep. Ben in dubio..ratjes of cavia's?
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 00:44:44 #190
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_101197997
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 00:26 schreef starla het volgende:
Sowieso knaagdieren! Ik heb een hamster gehad, 3 cavia's, 2 ratten en een konijn. Wil binnenkort maar weer eens een knagend vriendje kopen. Ik vond de ratjes en de cavia's het leukst. Die zochten ook echt contact. Mijn konijn rende voor alles en iedereen weg. Zelfs voor een wortel. Mijn hamster was zo dom dat hij gemiddeld 5 keer per dag ergens vanaf viel of ergens tegen aan liep. Ben in dubio..ratjes of cavia's?
Ratjes :Y Ik heb nu cavia's en die rennen weg en verstoppen zich. Ik vond dat we met de ratjes veel meer contact hadden dan met de cavia's. Wel grappig wat je schrijft; ik had een konijn uit de opvang; het leukste konijn van de wereld O+ Als hij in de tuin zat en ik riep hem, dan kwam'ie snel aanrennen en ging als een hondje tegen mijn been opstaan. Ik kon hem zo oppakken. Hij is zelfs tijdens de verhuizing gewoon los mee in de auto gegaan :D Hij gedroeg zich echt als een hondje, was zindelijk en wilde niets liever dan aangehaald worden. Maar dan zul je op zoek moeten in opvangs; dan zie je echt wat voor karakter een konijn heeft. Als ze klein zijn weet je niet hoe ze zich gaan ontwikkelen (en trouwens, voor hen is het ook veel beter er 2 te nemen, hoewel daar ook uitzonderingen voor zijn, maar dat kunnen ze je in de opvang vertellen).
pi_102866847
Even n ratten schopje omhoog. Leuk topic om te lezen. Er komen hier misschien 3 ratten wonen. :-D
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  maandag 10 oktober 2011 @ 01:46:50 #192
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_102903971
Dochter wil graag ratjes in haar appartementje. Ik ben bang dat ze ze niet goed kan verzorgen. De laatste keer dat ze ratjes had, woonde ze bij mij en verzorgde ik ze. Zij deed alleen maar de leuke dingen met ze; ik vooral het verschonen en de verzorging. Aan de ene kant moet ze verantwoordelijkheid leren, aan de andere kant wil ik niet dat levende wezens als proefkonijn gebruikt mogen worden.... Als zij besluit om bij vriendje te gaan slapen voor 1 of 2 nachten en de ratjes worden dan totaal vergeten vind ik dat niet zo'n jofel idee.....
pi_102935108
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 09:22 schreef Dandilion het volgende:
Even n ratten schopje omhoog. Leuk topic om te lezen. Er komen hier misschien 3 ratten wonen. :-D
Ah gaaf!! Leuk joh. :Y
Wel met foto`s strooien he als je ze hebt! ;)
pi_102935277
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 01:46 schreef childintime het volgende:
Dochter wil graag ratjes in haar appartementje. Ik ben bang dat ze ze niet goed kan verzorgen. De laatste keer dat ze ratjes had, woonde ze bij mij en verzorgde ik ze. Zij deed alleen maar de leuke dingen met ze; ik vooral het verschonen en de verzorging. Aan de ene kant moet ze verantwoordelijkheid leren, aan de andere kant wil ik niet dat levende wezens als proefkonijn gebruikt mogen worden.... Als zij besluit om bij vriendje te gaan slapen voor 1 of 2 nachten en de ratjes worden dan totaal vergeten vind ik dat niet zo'n jofel idee.....
Als zij bij vriendje gaat logeren zullen waarschijnlijk de ratjes bij jouw komen logeren.
Zit je alsnog met een fle jagertje en mooie prooi diertjes in huis. :{
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 01:16:36 #195
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_102943286
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:07 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Als zij bij vriendje gaat logeren zullen waarschijnlijk de ratjes bij jouw komen logeren.
Zit je alsnog met een fle jagertje en mooie prooi diertjes in huis. :{
Als ze er al aan denkt dat de diertjes verzorging nodig hebben......Als ik ging werken moest ik altijd voor ik weg ging zeggen dat ze de hond uit moest laten en eten geven. Als ik het niet vroeg en thuis kwam, zei ze gewoon "je had het niet gevraagd", terwijl die hond dan op knappen stond. We hebben het nu uitgebreid besproken. Ik vind het niet verantwoord. De enige optie is bv wat Zebravinkjes in een grote kooi. Die stinken niet, kunnen ook wel even een dagje alleen zijn en hoeven niet uit hun kooi.

Ze wil heel graag een diertje; ze kan slecht alleen zijn en heeft echt behoefte aan wat leven om zich heen. Ik vind dat ratjes gewoon veel zorg en aandacht nodig hebben, anders vereenzamen (zelfs als ze met zijn 2en zijn) of vervuilen ze. Zij zou rustig vergeten haar ramen dicht te doen als ze de ratjes los zou laten lopen; er niet aan denken dat ze aan stroomdraden kunnen knagen; de vaatwasser dichtdoen en aanzetten zonder te controleren of er niet een ratje in gekropen is :{

Ik kan ratjes niet voor haar verzorgen idd. Niet hier thuis. Ze zouden hier nooit los kunnen en door werk heb ik gewoon te weinig tijd voor ze. Dan zouden ze dus altijd in hun kooi zitten en kan ik soms bijna 24 uur geen aandacht aan ze geven (draai 22 uurs diensten).
pi_103106197
We gaan kijken bij een rattery!!!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_104060871
Ik heb even een vraag.

Ik heb gisterenavond rond deze tijd het water van mijn ratjes ververst en sindsdien is er maar ongeveer 10 ml uit gedronken. Dit door twee ratjes van 1 jaar en 9 maanden. Ik had ergens gelezen dat ze 10 ml per 100 gram lichaamsgewicht moeten drinken, dus wat ze nu binnenkrijgen is veel te weinig. Ze wegen allebei namelijk rond de 350 gram.
Verder eten ze wel goed en zijn ze allebei energiek en beweeglijk (vooral als ik probeer te slapen natuurlijk ;)), dus ik denk niet dat ze iets onder de leden hebben. Ze hebben nooit echt heel veel gedronken, maar het is nu nog veel minder dan voorheen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze meer gaan drinken?
pi_104061094
Ik heb nu ook nog 5 ratjes, echt te gek zijn ze!
Heb een Furret XL Tower en dat is echt wel dé kooi die me het beste bevalt tot nu toe :)

Als de ratjes er niet meer zijn, wil ik 2 fretjes. De kooi is al "fret proof".
M'n ex-vriendin heeft een fretje van een maand of 9 oud, fantastisch diertje :)

Dit is Teun de fret, toen hij 4 weken bij mij logeerde ivm vakantie van baasje:

Zowel ratjes als fretjes in 1 huis houden betekent goed opletten!
Je houdt namelijk alleen fretjes over als ze elkaar ontmoeten...

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 07-11-2011 00:25:40 ]
pi_104061145
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 00:10 schreef MonkeyBack het volgende:
Ik heb even een vraag.

Ik heb gisterenavond rond deze tijd het water van mijn ratjes ververst en sindsdien is er maar ongeveer 10 ml uit gedronken. Dit door twee ratjes van 1 jaar en 9 maanden. Ik had ergens gelezen dat ze 10 ml per 100 gram lichaamsgewicht moeten drinken, dus wat ze nu binnenkrijgen is veel te weinig. Ze wegen allebei namelijk rond de 350 gram.
Verder eten ze wel goed en zijn ze allebei energiek en beweeglijk (vooral als ik probeer te slapen natuurlijk ;)), dus ik denk niet dat ze iets onder de leden hebben. Ze hebben nooit echt heel veel gedronken, maar het is nu nog veel minder dan voorheen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze meer gaan drinken?
Ik denk dat ze echt wel genoeg drinken.
Als het kouder wordt, drinken mijn ratjes ook minder.
Bij twijfel kan je af en toe een stukje fruit geven, zit ook vocht in.
Niet teveel, krijg je weer van die vieze poepjes van :P
pi_104081261
Oke bedankt!
Gelukkig valt het wel mee en hoef ik me geen zorgen te maken. Ze krijgen regelmatig witlof en komkommer, dus daar krijgen ze ook wel redelijk wat vocht mee binnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')