abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juli 2011 @ 00:21:35 #151
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99646923
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:53 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Ik vind al dat andere knaagspul ook niks hoor. :N
Al moet ik zeggen dat die muis die ik ook ooit eens had nog best leuk was ook. :Y
Muizen vind ik ook nog wel leuk, maar heb je toch minder mee dan ratten :Y
pi_99647414
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 00:21 schreef childintime het volgende:

[..]

Muizen vind ik ook nog wel leuk, maar heb je toch minder mee dan ratten :Y
Klopt, met zo`n ratje bouw je echt een band op, ze worden je grote vriend.
Die reactie ook als je de kamer binnen komt en "heey poepies!" roept.
Komen ze met een pest vaart naar de bovenste plank rennen. :D O+

Ook zo cute als je ze kennelijk precies goed kriebelt, koppie scheef zodat je er nog beter bij kan, oogjes genietend dicht.
gaan ze knarsen. O+
Wat ik alleen nog niet kende was een soort van "klok" geluidje. :?
"klklklkl" doen ze ook als je lief tegen ze brabbelt en kriebelt. Had ik nooit eerder gehoord eigenlijk. Komt het iemand bekend voor?
The waves you made will always be
  dinsdag 19 juli 2011 @ 00:44:34 #153
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99647783
Al ik 's morgens naar beneden kwam en ze m'n voetstappen hoorden hingen ze al bovenin een hoekje (zij kregen altijd 's morgens een sliertje kaas, als ontbijt).

Dat knarsen herken ik wel ja O+ , maar dat andere geluid niet. Maar onze ratjes konden ook niet zo vaak los ivm de hond, dat was te gevaarlijk voor ze.
pi_99648610
Ze lopen ook niet per se los als ze dat geluidje maken hoor.
ze doen het gewoon met kroelen of met lief praten tegen ze.
Ze kunnen dus op zo`n moment net zo goed in de kooi zitten.

Hier krijgen ze s avonds of een yoghurt snoepje, knabbelstick of gedroogd banaantje met honing.
We proberen ze nu zelf uit het blik te laten pakken net als Faabje en Joentje deden, maar ze vinden het nog te eng. :D
Ze hebben nu al wel geleerd om uit de kooi te komen om het lekkers op te halen en dan terug in de kooi te gaan om het daar op te eten.
Koste even een half uurtje om het ze te leren maar uiteindelijk snapte ze de bedoeling.
Gisteravond ging dat ineens soepeltjes zonder aarzelen. :Y
Vanavond hebben ze niks extra`s gekregen, omdat ze vanmiddag al een vers plakje banaan hebben gesnoept. ;)
  dinsdag 19 juli 2011 @ 01:25:21 #155
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99649066
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 01:10 schreef pepper_961 het volgende:
Ze lopen ook niet per se los als ze dat geluidje maken hoor.
ze doen het gewoon met kroelen of met lief praten tegen ze.
Ze kunnen dus op zo`n moment net zo goed in de kooi zitten.

Hier krijgen ze s avonds of een yoghurt snoepje, knabbelstick of gedroogd banaantje met honing.
We proberen ze nu zelf uit het blik te laten pakken net als Faabje en Joentje deden, maar ze vinden het nog te eng. :D
Ze hebben nu al wel geleerd om uit de kooi te komen om het lekkers op te halen en dan terug in de kooi te gaan om het daar op te eten.
Koste even een half uurtje om het ze te leren maar uiteindelijk snapte ze de bedoeling.
Gisteravond ging dat ineens soepeltjes zonder aarzelen. :Y
Vanavond hebben ze niks extra`s gekregen, omdat ze vanmiddag al een vers plakje banaan hebben gesnoept. ;)
Daarom wil ik dus wachten met weer ratten nemen tot de hond er niet meer is. De ratten hebben dan veel meer bewegingsvrijheid. Als ze vaak uit hun kooi kunnen, zijn ze ook veel minder schuw. 1 Van hen heeft zelfs eens 's nachts de hond in zijn neus gebeten :') Ik stond 's morgens op en had de hond een wond op zijn neus en naast de rattenkooi zaten allemaal bloedspatten op de muur.....
pi_99649319
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 01:25 schreef childintime het volgende:

[..]

Daarom wil ik dus wachten met weer ratten nemen tot de hond er niet meer is. De ratten hebben dan veel meer bewegingsvrijheid. Als ze vaak uit hun kooi kunnen, zijn ze ook veel minder schuw. 1 Van hen heeft zelfs eens 's nachts de hond in zijn neus gebeten :') Ik stond 's morgens op en had de hond een wond op zijn neus en naast de rattenkooi zaten allemaal bloedspatten op de muur.....
Ach gos! Arm hondje, doet ie vast geen tweede keer meer

Fabian had in de wachtkamer van de dierenarts ook bijna een pup in de neus gehapt.
Hondje wilde kijken en ik dacht, dat kan best.
Ik zie Fabian zn kopje draaien, zie een open bekje door de tralies komen, kon hem net op tijd wegtrekken! Hondje schrok zich wild, gelijk ratten-trauma voor life. :X
  dinsdag 19 juli 2011 @ 01:44:04 #157
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99649707
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 01:32 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Ach gos! Arm hondje, doet ie vast geen tweede keer meer

Fabian had in de wachtkamer van de dierenarts ook bijna een pup in de neus gehapt.
Hondje wilde kijken en ik dacht, dat kan best.
Ik zie Fabian zn kopje draaien, zie een open bekje door de tralies komen, kon hem net op tijd wegtrekken! Hondje schrok zich wild, gelijk ratten-trauma voor life. :X
Mijn hondje doet dat dus wel; sterker nog; hij wordt alleen maar gekker door zoiets meegemaakt te hebben. Hij is gefokt op het doden van kleinwild, dus zal'ie ook alles bewerkstelligen om dat voor elkaar te krijgen. Inmiddels heeft'ie gedood: Mollen, Muizen, Vogels, Hagedissen, Kikkers, Slakken :') , Vissen uit de vijver........ 8)7
pi_99650179
Ojaaaaaaaaaaa! Jij hebt dat jacht hondje natuurlijk!
Oeh, klinkt of hij inderdaad goed z`n best doet. :{

Ratten zijn ook net hondjes hoor.
Ergens wist ik dat al wel, maar als je dit soort filmpjes ziet weet je het wat zekerder! :D

donderdag 21 juli 2011 @ 00:43:37 #159
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99733570
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 02:01 schreef pepper_961 het volgende:
Ojaaaaaaaaaaa! Jij hebt dat jacht hondje natuurlijk!
Oeh, klinkt of hij inderdaad goed z`n best doet. :{

Ratten zijn ook net hondjes hoor.
Ergens wist ik dat al wel, maar als je dit soort filmpjes ziet weet je het wat zekerder! :D

Daarom was het juist zo gevaarlijk. Zij kunnen het echt niet redden tegen deze hond; hoe meer pijn hij heeft, hoe wilder hij wordt. De ratjes missen dan gewoon lichaamskracht. Ik zie het ook met de kat gebeuren. Hij is op zijn hoede voor de kat (heeft al een paar keer een flinke mep gehad), maar als'ie de kat kan grijpen zonder dat de kat hem in de gaten heeft, zal'ie dat niet nalaten, terwijl die kat in grootte nauwelijks van hem verschilt.

Met de Jack Russel konden de ratjes wel los. Die vond het wel heel interressant, besnuffelde ze, likte ze helemaal af, maar beet ze nooit (trouwens geeneen van mijn knagers heeft hij ooit gebeten).

Met Westie durf ik gezien zijn gedrag naar knagers toe het risico gewoon niet te lopen. Ik zie zijn obsessie zodra hij prooidieren ontdekt. De JR was nog voor rede vatbaar en luisterde, de Westie krijgt gewoon een waas voor zijn ogen en is op dat moment blind en doof voor rest van de wereld om hem heen. Ik moet er niet aan denken dat hij dan zo een ratje dood zou bijten, dus moet ik gewoon wachten tot hij er niet meer is, of stokoud, zodat'ie geen gevaar meer is :')

Dat vind ik ook het leuke van ratjes. Het zijn net hondjes. Toen ze 2 keer kat hadden gebeten, liet kat ze met rust, maar lieten zij verder ook de kat met rust (gunden hem geen blik meer waardig :D ). Onze rattendames waren ook hevig beledigt toen wij tijdelijk dat opvangratje in huis hadden. Het verwijt straalde zowat uit die oogjes. Ze pakten ongeinterresseerd's morgens hun sliertje kaas en doken weer weg. Pas toen opvangratje weg was, gingen ze zich weer als normaal gedragen en kwamen weer aandacht vragen.

Net alsof ze voor die tijd (toen opvanger er nog was) zoiets hadden van "oke, er is een nieuweling, nou zijn wij niet meer nodig" zo'n gevoel gaf hun gedrag me gewoon :D
pi_99836512
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:43 schreef childintime het volgende:

[..]

Daarom was het juist zo gevaarlijk. Zij kunnen het echt niet redden tegen deze hond; hoe meer pijn hij heeft, hoe wilder hij wordt. De ratjes missen dan gewoon lichaamskracht. Ik zie het ook met de kat gebeuren. Hij is op zijn hoede voor de kat (heeft al een paar keer een flinke mep gehad), maar als'ie de kat kan grijpen zonder dat de kat hem in de gaten heeft, zal'ie dat niet nalaten, terwijl die kat in grootte nauwelijks van hem verschilt.

Met de Jack Russel konden de ratjes wel los. Die vond het wel heel interressant, besnuffelde ze, likte ze helemaal af, maar beet ze nooit (trouwens geeneen van mijn knagers heeft hij ooit gebeten).

Met Westie durf ik gezien zijn gedrag naar knagers toe het risico gewoon niet te lopen. Ik zie zijn obsessie zodra hij prooidieren ontdekt. De JR was nog voor rede vatbaar en luisterde, de Westie krijgt gewoon een waas voor zijn ogen en is op dat moment blind en doof voor rest van de wereld om hem heen. Ik moet er niet aan denken dat hij dan zo een ratje dood zou bijten, dus moet ik gewoon wachten tot hij er niet meer is, of stokoud, zodat'ie geen gevaar meer is :')

Dat vind ik ook het leuke van ratjes. Het zijn net hondjes. Toen ze 2 keer kat hadden gebeten, liet kat ze met rust, maar lieten zij verder ook de kat met rust (gunden hem geen blik meer waardig :D ). Onze rattendames waren ook hevig beledigt toen wij tijdelijk dat opvangratje in huis hadden. Het verwijt straalde zowat uit die oogjes. Ze pakten ongeinterresseerd's morgens hun sliertje kaas en doken weer weg. Pas toen opvangratje weg was, gingen ze zich weer als normaal gedragen en kwamen weer aandacht vragen.

Net alsof ze voor die tijd (toen opvanger er nog was) zoiets hadden van "oke, er is een nieuweling, nou zijn wij niet meer nodig" zo'n gevoel gaf hun gedrag me gewoon :D
Geen goed idee dan inderdaad, om prooidiertjes samen in huis te hebben met een Westie. :N
Ach, tot de tijd dat je hondje of heul oud is of niet meer op deze aardkloot, kun je in dit topic meegenieten van de foto`s en verhalen. ;)

Grappig ook die reactie van je rattenvrouwtjes op een loge.
Het zijn karaktertjes ook hoor! :D
Die drie van ons zijn ook zo`n vreemd koppel.
Het ene moment, als je de kamer op komt en je roept; "heeey poepies." Staan ze elkaar te verdringen voor de eerste kroel en kus.
Het andere moment als je dat roept duiken ze met z`n drietjes naar hoekjes in de kooi waar je moeilijk bij kunt. :?

Zij bepalen gewoon zelf wel eventjes of je kroelen mag of niet! :X

Gisteren nog een geniale rattenactie gezien. :D

Ze mochten een yoghurtsnoepje, dus het stel klom alvast op de kooi.
Daantje scoorde als eerste en ging tevreden in de kooi z`n buit oppeuzelen.
Melle pakte ook braaf z`n snoepje en ging op de andere plank zitten snoepen.
Toen Marcel de zijne had en terug sprong in de kooi ging het mis.
Hij sprong tussen de twee planken in en hing daar aan zn voorpootjes te bengelen.
Snoepje tussen z`n tandjes geklemd.
M`n dochter schoot meteen met dr hand in de kooi, en onder z`n bipsje om hem de plank terug op te helpen.
Gelukkig kwam Daniel tegelijkertijd ook wel even gauw helpen. :Y
Die rukte dus dat snoepje uit bengelende Marcel`s snuitje en at hem, puur om te helpen natuurlijk, ;) ook maar gelijk even voor hem op! _O-

Hebben natuurlijk Marcel een nieuwe gegeven hoor. ;)
Arme schaap was er nog helemaal van in de war. :')
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:07:16 #161
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99858176
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:00 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Geen goed idee dan inderdaad, om prooidiertjes samen in huis te hebben met een Westie. :N
Ach, tot de tijd dat je hondje of heul oud is of niet meer op deze aardkloot, kun je in dit topic meegenieten van de foto`s en verhalen. ;)

Grappig ook die reactie van je rattenvrouwtjes op een loge.
Het zijn karaktertjes ook hoor! :D
Die drie van ons zijn ook zo`n vreemd koppel.
Het ene moment, als je de kamer op komt en je roept; "heeey poepies." Staan ze elkaar te verdringen voor de eerste kroel en kus.
Het andere moment als je dat roept duiken ze met z`n drietjes naar hoekjes in de kooi waar je moeilijk bij kunt. :?

Zij bepalen gewoon zelf wel eventjes of je kroelen mag of niet! :X

Gisteren nog een geniale rattenactie gezien. :D

Ze mochten een yoghurtsnoepje, dus het stel klom alvast op de kooi.
Daantje scoorde als eerste en ging tevreden in de kooi z`n buit oppeuzelen.
Melle pakte ook braaf z`n snoepje en ging op de andere plank zitten snoepen.
Toen Marcel de zijne had en terug sprong in de kooi ging het mis.
Hij sprong tussen de twee planken in en hing daar aan zn voorpootjes te bengelen.
Snoepje tussen z`n tandjes geklemd.
M`n dochter schoot meteen met dr hand in de kooi, en onder z`n bipsje om hem de plank terug op te helpen.
Gelukkig kwam Daniel tegelijkertijd ook wel even gauw helpen. :Y
Die rukte dus dat snoepje uit bengelende Marcel`s snuitje en at hem, puur om te helpen natuurlijk, ;) ook maar gelijk even voor hem op! _O-

Hebben natuurlijk Marcel een nieuwe gegeven hoor. ;)
Arme schaap was er nog helemaal van in de war. :')
_O- Heel herkenbaar ja.Wij hadden er maar 2 (de wens is dus ook ooit een groepje van 6 te hebben ofzo) waarbij de onderdanige altijd maar af zat te wachten wat de overheersende wel of niet goed vond. Wij vonden dat zelfs soms zielig; maar de overheersende heeft de onderdanige net zo hard nodig; de onderdanige ging als eerste dood en de overheersende kwijnde echt dag na dag meer weg (tot ze een ander huisje had gevonden).
pi_99858798
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:07 schreef childintime het volgende:

[..]

_O- Heel herkenbaar ja.Wij hadden er maar 2 (de wens is dus ook ooit een groepje van 6 te hebben ofzo) waarbij de onderdanige altijd maar af zat te wachten wat de overheersende wel of niet goed vond. Wij vonden dat zelfs soms zielig; maar de overheersende heeft de onderdanige net zo hard nodig; de onderdanige ging als eerste dood en de overheersende kwijnde echt dag na dag meer weg (tot ze een ander huisje had gevonden).
Klopt!! Dat hadden wij dus Met Faab en Joen!
Jeroen was leider en Faabje volgde braaf.
Fabian ging dood en Jeroen kwijnde idd ook heel langzaam weg. ;(

Wij dus die drie jongens halen, speciaal voor Jeroen.
Jeroen krijgt hersenbloeding, kwam langzaam wat bij, wilde weer rond"lopen" en zo, krijgt er ineens nog een bloeding overheen en weg was ie. ;( Zo jammer! ;(

De rangorde hier heb ik nog niet helemaal op een rij hoor.
Ik vermoed dat Daniel de baas is, maar helemaal zeker ben ik er nog niet van.
Weet wel zeker dat Daantje valse-ratten streken heeft, dat absoluut! :Y :D
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:26:54 #163
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99859110
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:20 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Klopt!! Dat hadden wij dus Met Faab en Joen!
Jeroen was leider en Faabje volgde braaf.
Fabian ging dood en Jeroen kwijnde idd ook heel langzaam weg. ;(

Wij dus die drie jongens halen, speciaal voor Jeroen.
Jeroen krijgt hersenbloeding, kwam langzaam wat bij, wilde weer rond"lopen" en zo, krijgt er ineens nog een bloeding overheen en weg was ie. ;( Zo jammer! ;(

De rangorde hier heb ik nog niet helemaal op een rij hoor.
Ik vermoed dat Daniel de baas is, maar helemaal zeker ben ik er nog niet van.
Weet wel zeker dat Daantje valse-ratten streken heeft, dat absoluut! :Y :D
Dat had onze Sira ook. Die was ook degeen die de hond of kat beet; Lizzy zat op een afstandje toe te kijken :') Als er iemand in huis kwam die onbekend was, dan ging eerst Lizzy in het slaaphuisje en vervolgens ging Sira er eerst met haar achterlijf in en had dan een prop papier in haar bek en zo sloot ze de ingang af; pottenkijkers waren niet gewenst :D Zo heerlijk slim O+
pi_99860192
Zo mooi ook hoe ze samen precies hun rol weten.
Ze zijn zo goed op elkaar ingespeeld! :D

Ow nog iets grappigs.
Marcel doet ook iets vreemds als je hem een snoepje geeft.

Dan pakt hij met z`n pootjes je wijs en ringvinger beet en gebruikt dan je middelvinger om dat snoepje verder in zn bekkie te duwen! :D
De eerste keer had ik het niet door, wilde mn hand terug halen tot ik merkte dat hij met zn pootjes naar mn vingers zat te grijpen.

Tweede keer probeerde hij weer mn vingers te pakken, ik dacht dat ie mn vinger achter zn snoepje aan naar binnen wilde werken dus trok voor de zekerheid mn hand weer terug.
(Ik word nou eenmaal niet graag opgegeten. :P )
Keer daarop toch nieuwsgierig wat ie nou wilde met die vingers.
En toen trok hij mn hand richt zn koppie en draaide z`n bekkie zo, dat mn middelvinger idd tegen het snoepje duwde. _O_ Hoe geniaal is dat?! :X
  zondag 24 juli 2011 @ 00:00:47 #165
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99860703
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:48 schreef pepper_961 het volgende:
Zo mooi ook hoe ze samen precies hun rol weten.
Ze zijn zo goed op elkaar ingespeeld! :D

Ow nog iets grappigs.
Marcel doet ook iets vreemds als je hem een snoepje geeft.

Dan pakt hij met z`n pootjes je wijs en ringvinger beet en gebruikt dan je middelvinger om dat snoepje verder in zn bekkie te duwen! :D
De eerste keer had ik het niet door, wilde mn hand terug halen tot ik merkte dat hij met zn pootjes naar mn vingers zat te grijpen.

Tweede keer probeerde hij weer mn vingers te pakken, ik dacht dat ie mn vinger achter zn snoepje aan naar binnen wilde werken dus trok voor de zekerheid mn hand weer terug.
(Ik word nou eenmaal niet graag opgegeten. :P )
Keer daarop toch nieuwsgierig wat ie nou wilde met die vingers.
En toen trok hij mn hand richt zn koppie en draaide z`n bekkie zo, dat mn middelvinger idd tegen het snoepje duwde. _O_ Hoe geniaal is dat?! :X
^O^ Typische rattenstreken. Mooi, hoe ze overal zelf een oplossing voor vinden en zich aanpassen aan het leven wat ze geboden wordt. In gevangenschap is dat (meestal) goed en in het wild soms ronduit slecht, maar toch zullen ze er altijd zijn.

Ik zag ooit een docu over een tempel in India meen ik, die door ratten bewoond werd en de ratten dus ook heilig waren. De Amerikaanse programmamaker zat daar temidden van honderden ratten. Ze liepen over hem heen als hij ging zitten en kwamen aan hem snuffelen als hij rondliep. Het waren er echt honderden, zoniet duizenden en ze vonden het heel normaal dat er mensen tussen ze door liepen. Deden niets, waren alleen maar nieuwsgierig. Geweldig! Hoewel ik het misschien niet heel fijn zou vinden om tussen honderden/ duizenden wilde ratten te zitten was dat bijzonder om te zien hoe die beestjes een evenwicht hadden gevonden tussen hun woonplek en de mensen die daar kwamen :)
pi_99861873
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:00 schreef childintime het volgende:

[..]

^O^ Typische rattenstreken. Mooi, hoe ze overal zelf een oplossing voor vinden en zich aanpassen aan het leven wat ze geboden wordt. In gevangenschap is dat (meestal) goed en in het wild soms ronduit slecht, maar toch zullen ze er altijd zijn.

Ik zag ooit een docu over een tempel in India meen ik, die door ratten bewoond werd en de ratten dus ook heilig waren. De Amerikaanse programmamaker zat daar temidden van honderden ratten. Ze liepen over hem heen als hij ging zitten en kwamen aan hem snuffelen als hij rondliep. Het waren er echt honderden, zoniet duizenden en ze vonden het heel normaal dat er mensen tussen ze door liepen. Deden niets, waren alleen maar nieuwsgierig. Geweldig! Hoewel ik het misschien niet heel fijn zou vinden om tussen honderden/ duizenden wilde ratten te zitten was dat bijzonder om te zien hoe die beestjes een evenwicht hadden gevonden tussen hun woonplek en de mensen die daar kwamen :)
Oh ja die documentaire heb ik ook gezien!!
Dat waren er echt een hele hoop!
Mensen kwamen ook offers aan die ratjes brengen he?
Bordjes met van alles en nog wat aan snaai erop.
Fruit,rijst en graan en bloemblaadjes meuk volgens mij.
pi_99864874
Leuk dat dit topic zo in leven blijft, ze blijven leuk ratjes. O+
pi_99878119
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 02:02 schreef Martin1234 het volgende:
Leuk dat dit topic zo in leven blijft, ze blijven leuk ratjes. O+
Weet je.... "I have a dream!" ( :P )
Dat op een dag de mensen wakker worden, accuut genezen zijn van dat suffe knaagspul; cavia`s, knijnuh, hamsters, :r en zich over die staarten fobie kunnen zetten en gewoon allemaal overstappen op een intelligenter huisdiertje, de rat! ;)

Krijg je een hoop blijere kinder`s van.
Eindelijk een diertje in huis waar, naast hond of kat, ècht mee te spelen valt.

Maar ach, de vooroordelen zitten zo ingebakken, denk niet dat de rat ooit bovenin het lijstje met meest favo huisdier zal komen te staan. :N Jammer....
  maandag 25 juli 2011 @ 01:25:18 #169
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99906344
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 15:13 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Weet je.... "I have a dream!" ( :P )
Dat op een dag de mensen wakker worden, accuut genezen zijn van dat suffe knaagspul; cavia`s, knijnuh, hamsters, :r en zich over die staarten fobie kunnen zetten en gewoon allemaal overstappen op een intelligenter huisdiertje, de rat! ;)

Krijg je een hoop blijere kinder`s van.
Eindelijk een diertje in huis waar, naast hond of kat, ècht mee te spelen valt.

Maar ach, de vooroordelen zitten zo ingebakken, denk niet dat de rat ooit bovenin het lijstje met meest favo huisdier zal komen te staan. :N Jammer....
Hihi....Heb nu weer cavia's......Zij zijn minder beweeglijk dan ratten en veel meer vluchtdieren, dus veel minder een gevaar voor hond......Maar ze zijn wel veel dommer dan ratten; ratten kunnen veel meer en leren meer van situaties die ze hebben meegemaakt.
pi_99930145
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 01:25 schreef childintime het volgende:

[..]

Hihi....Heb nu weer cavia's......Zij zijn minder beweeglijk dan ratten en veel meer vluchtdieren, dus veel minder een gevaar voor hond......Maar ze zijn wel veel dommer dan ratten; ratten kunnen veel meer en leren meer van situaties die ze hebben meegemaakt.
:') Ow sorry! :') hihi <-- nerveus lachje
`K wist niet dat je Cavia`s had joh, wilde je niet tegen je hoofd stoten hoor! ;)
Het zijn ook gewoon een beetje simpele hysterische diertjes vaak. Daarom heb ik er niet zo heel veel mee. :@

Ik heb er vroeger wel eens een voor mn verjaardag gekregen.
Beestje heb ik niet lang gehad volgens mij, hij ging vrij snel dood.
Al gingen we later wel twijfelen of hij nou echt wel dood was of dat we hem perongeluk levend begraven hebben. :@
Want...doen cavia`s aan winterslaap?? Indien 'ja' dan is hij waarschijnlijk toch niet zo dood geweest als wij dachten. :N
  maandag 25 juli 2011 @ 19:21:19 #171
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_99931142
Eehm. :D Meen je dat?
Een slapende cavia ademt en voelt warm aan? Een dooie niet?
It's okay to be white
pi_99945010
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:21 schreef Chokeme het volgende:
Eehm. :D Meen je dat?
Een slapende cavia ademt en voelt warm aan? Een dooie niet?
Nee, zouden ze in winterslaap zijn, dan zijn ze koud en zie je ze niet echt ademen. Klein beetje misschien maar.
Maar heb het nu toch maar even zelf opgezocht en cavia`s houden gèèn winterslaap!
Gelukkig maar! :D
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:53:28 #173
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99985451
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:54 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

:') Ow sorry! :') hihi <-- nerveus lachje
`K wist niet dat je Cavia`s had joh, wilde je niet tegen je hoofd stoten hoor! ;)
Het zijn ook gewoon een beetje simpele hysterische diertjes vaak. Daarom heb ik er niet zo heel veel mee. :@

Ach, ze zijn wel grappig, maar ik heb er idd lang niet zoveel mee als met ratten. Laatst ging 1 van de cavia's op zijn achterpoten tegen het gaas aan staan; dat is gewoon hilarisch om te zien, zo'n dikke bom, die dan net doet of hij wil gaan klimmen :') Het zijn best aanhankelijke beestjes, maar wil je een slim dier, die echt op je ingespeeld raakt dan heb je niets aan een cavia....Mijn cavia's piepen als ze eten willen, wie dat eten dan ook aan ze geeft maakt ze niet uit; bij de ratjes was dat wel degelijk van belang, van een onbekende zouden ze niets aangepakt hebben :{w

Klopt van die tempel, die ratten waren daar heilig en kregen ook schalen met offers. Ik vond dat heel bijzonder om te zien :)
pi_100044842
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:53 schreef childintime het volgende:

[..]

Ach, ze zijn wel grappig, maar ik heb er idd lang niet zoveel mee als met ratten. Laatst ging 1 van de cavia's op zijn achterpoten tegen het gaas aan staan; dat is gewoon hilarisch om te zien, zo'n dikke bom, die dan net doet of hij wil gaan klimmen :') Het zijn best aanhankelijke beestjes, maar wil je een slim dier, die echt op je ingespeeld raakt dan heb je niets aan een cavia....Mijn cavia's piepen als ze eten willen, wie dat eten dan ook aan ze geeft maakt ze niet uit; bij de ratjes was dat wel degelijk van belang, van een onbekende zouden ze niets aangepakt hebben :{w

Klopt van die tempel, die ratten waren daar heilig en kregen ook schalen met offers. Ik vond dat heel bijzonder om te zien :)
Geweldig gezicht lijkt me dat ja, zo`n dik bolletje dat denkt dat hij klimmen kan! _O-

De jongens hier maakt het niets uit van wie ze iets lekkers toegestopt krijgen hoor.
Misschien is het iets wat vrouwtjes doen?
Het is hen echt puur om de snaai te doen, het boeit ze niet wie ze dat dan geeft.
Wapper maar voor de gein met een stukje meloen voor de neus, ze hebben dan echt alleen maar oog voor de meloen! :D

Als je ze wil aaien hebben ze wel hun voorkeur.
Zo heb ik het idee dat Marcel het minst op een aai van mij zit te wachten en bij mn dochter is het juist weer Melle die er niet altijd trek in heeft.
:)
Misschien dat mijn manier van kriebelen niet in het straatje van Marcel past?
Melle zal dat dan juist weer met mn dochter hebben denk ik?

Jammer voor Marcel voor de komende dagen, want mn dochter durft de komende dagen even niet te aaien.
Ze heeft namelijk in 1 keer (!) 9 wratjes van dr handen laten branden!
Giga blaren heeft ze nu en Daantje kennende.....(onze manicure rat ;) velletjes en oneffenheden duld hij niet! :X )
Een aantal blaren heeft ze dan wel pleisters overheen, maar alle drie de ventjes willen daar gelijk aan trekken, the minute dat ze dr hand toch in de kooi doet. :X

Dan hebben we idd dezelfde docu zitten kijken! :D :Y
pi_100152663

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')