Ik had al een volwassen kat toen wij ratjes namen. In het begin deed hij niets liever dan op de kooi liggen, met zijn poten door de tralies tikken, ineens op de kooi afrennen. Maar hij is een keer of 2 door de ratten gebeten en was toen heel snel zijn interesse kwijtquote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:54 schreef VaderVanJezus het volgende:
Iemand ervaring met katten en ratten? Ik heb sinds 2 weken een poes, maar de ratten zijn er doodsbang voor. Sinds die kat er is komen ze bijna hun kooi niet meer uit, ook al toen de kat niet eens in mijn kamer was geweest. Trekt dit nog bij of moet ik de kat voor altijd uit mijn kamer weren?
Hmmm, geen goed idee dan idd om dan ook ratjes in huis te halen!quote:Op donderdag 14 juli 2011 02:58 schreef childintime het volgende:
Awh......Ik wil weer
![]()
Helaas heb ik dus een jachthondje die gefokt is voor het vangen van klein wild. Met de kat en ratjes maakte ik me niet druk, maar met deze hond wel. Hij zou ze direkt dood bijten
Haal in elk geval dan even betadine.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:47 schreef VaderVanJezus het volgende:
Ben ik niet geweest, ik kijk het nog even aan.
Af en toe beetje knijpen en goed schoon houden.
Heb ik inderdaad toen gedaan en ook nog na het schoonmaken een beetje honingzalf er op gesmeerd.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:22 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Haal in elk geval dan even betadine.
Warm water en een scheutje betadine erin en dan met wattenschijfje 1 keer daags goed die plek betten.
Awwwww die koppie`s je zou ze toch je laatste centen nog geven he!?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 15:49 schreef Saarbarbaar het volgende:
Awesome topic ditZelf hebben wij ook twee ratjes (mannetjes) in huis; eentje van mijn huisgenote, eentje van mij (zitten wel in dezelfde kooi). Geniale beestjes! Die van mijn huisgenote (Bender) is heel rustig, laat zich oppakken en aaien. Die van mij (Bundy) is een druktemaker, en als ie uit de kooi kan, rent ie overal naartoe en klautert m'n vensterbank op. 's Nachts als ik wil slapen, hebben ze energie teveel en maken ze kabaal, maar daar slaap ik zo doorheen gelukkig
![]()
[ afbeelding ]
Bundy & Bender <3
Tot er ineens een vlo op je hoofd zit, zoals een paar jaar geleden bij mn dochter.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:31 schreef VaderVanJezus het volgende:
@ pepper en childintime: bedankt voor de reacties, ik denk toch dat ik dan maar de ratten langzaam laat wennen aan de kat. Ik ben niet zo vies van huisdieren in mijn slaapkamer.
Ik vind al dat andere knaagspul ook niks hoor.quote:Op zondag 17 juli 2011 01:07 schreef childintime het volgende:
Ik vind het ook zo leuk hoe ze echt je aandacht vragen (door je aan te kijken). Mijn dochter had een hamster; wat een stom beest zeg! We hadden een waar paleis voor dat beest gemaakt (2 kooien dmv allemaal buizen aan elkaar verbonden, op verschillende verdiepingen van de kast), maar als je hem iets wilde geven of met je hand in zijn hok moest zijn, deed'ie een aanval om te bijten. Hij had mijn kat echt vreselijk gebeten. Overal zat bloed, waarschijnlijk is'ie gewoon aan de poot van de kat vast blijven hangen. Terwijl toen de kat door 1 van de ratjes was gebeten, deze een beet gaven en dan ophielden.
Ik was blij toen die hamster dood was. Nooit meer een hamster hierMaar ratten vind ik echt
Ze hebben veel meer affiniteit met mensen dan andere knaagdieren en doen ook alles om je aandacht te trekken en gewoon schattig te zijn. Ik kan niet tegen die staart (het gevoel) maar vind het wel geweldig wat ze allemaal met die staart doen. Hoe ze hem gebruiken als ze klimmen, slapen, wassen, spelen......(mooi op die foto van die kleintjes van pepper)
Ik heb vroeger ook weleens een vlooienplaag gehad. Dat was toen ineens in een half jaar tijd beiden katten dood gingen. Na 2 maanden sprongen ze letterlijk om je oren. Maar zowel mijn kat als hond krijgen al jaren een heel goed vlooienmiddel en al eigenlijk 12 jaar (zo oud als de kat is), nooit meer een vlo in huis. Dit middel zorgt ervoor dat de vlo voor'ie doodgaat (nadat'ie gebeten heeft en dus besmet raakt) geen levensvatbare eitjes meer kan leggen. Soms, vooral als je begint met de behandeling kan het weleens een dag of 3 duren voor een vlo doodgaat van het gif; in die tussentijd stopt dus al de cirkel van vlo-eitje-larve-pop. Echter, als je al poppen in huis hebt (van soms wel een jaar geleden!) moeten die toch nog eerst uitkomen en weer bijten, of je moet zodra je met dit soort middelen gaat werken eenmalig je huis heel goed spuiten.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:51 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Tot er ineens een vlo op je hoofd zit, zoals een paar jaar geleden bij mn dochter.
Poes was stiekem toch naar boven geglipt en in haar bed gaan liggen, euwwwwwwwwwww jugh.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |