abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97574345
Ik vond de staart niet zoveel verschillen van andere ratjes eigenlijk. Aangezien het een mannetje is vond ik zijn zaakje alleen wat minder smakelijk om te zien..

Ik had 3 jaar terug altijd een mega aquarium bak met nepplanten en een waterperkje en touw en grote brokken hout erin etc. Het was precies net een jungle, maar daar is helaas hier nu geen plek meer voor ;( Wel jammer want de ratjes konden zich er altijd prima vermaken O+
  donderdag 2 juni 2011 @ 01:22:40 #127
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_97609344
Ik hou niet van het gevoel van hun staart op mijn blote huid en een naaktrat ziet eruit alsof'ie helemaal zo voelt. Toen onze dames klein waren ging ik ze een keer 's avonds voor ik ging slapen even aaien. 1Tje rende zo in mijn mouw naar boven in mijn nek. Op zich niks mis mee, maar ze parkeerde haar staart langs mijn ruggengraat. Mijn nekharen stonden gewoon overeind van dat gevoel van die staart :D En ik kon er net niet bij om haar weg te pakken _O- Dus ik heb me staan verbijten tot mevrouw weer van plan was uit zichzelf terug te gaan........
pi_99375063
Iemand ervaring met katten en ratten? Ik heb sinds 2 weken een poes, maar de ratten zijn er doodsbang voor. Sinds die kat er is komen ze bijna hun kooi niet meer uit, ook al toen de kat niet eens in mijn kamer was geweest. Trekt dit nog bij of moet ik de kat voor altijd uit mijn kamer weren?
pi_99438972
Katten of honden op je slaapkamer is sowieso jugh.
Die beesten komen toch van buiten en nemen allerlei ongedierte mee naar binnen.
Teken, luis, vlooien, wil je echt allemaal niet in de buurt van je rattepetatjes hebben denk ik.

Lekker de kat je kamer uittrappen, beest heeft er niks te zoeken.
Heel zelden gaan kat en rat wel goed, maar als jouw kleintjes aangeven niet op "gezellig contact"
te zitten wachten, waarom zou je ze het dan door de strot willen dwingen?

Kat in de rest van het huis en gun je ratten ook hun eigen plek, je kamer dus. ;)
Deur voortaan lekker dicht hebben en houden dus. :)

Ratjes zijn cool!! :oD
The waves you made will always be
  donderdag 14 juli 2011 @ 01:29:28 #130
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_99440001
Mijn zusje heeft er een paar gehad. Leken me wel leuke beesten maar altijd als je ze pakte scheten ze alles onder :/
It's okay to be white
  donderdag 14 juli 2011 @ 02:07:40 #131
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99441123
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 17:54 schreef VaderVanJezus het volgende:
Iemand ervaring met katten en ratten? Ik heb sinds 2 weken een poes, maar de ratten zijn er doodsbang voor. Sinds die kat er is komen ze bijna hun kooi niet meer uit, ook al toen de kat niet eens in mijn kamer was geweest. Trekt dit nog bij of moet ik de kat voor altijd uit mijn kamer weren?
Ik had al een volwassen kat toen wij ratjes namen. In het begin deed hij niets liever dan op de kooi liggen, met zijn poten door de tralies tikken, ineens op de kooi afrennen. Maar hij is een keer of 2 door de ratten gebeten en was toen heel snel zijn interesse kwijt :')

Eerste keer lag hij op de kooi te slapen en beet 1 hem in zijn staart (die door de tralies heen hing) en de 2e keer stak hij zijn poot door de tralies en hapte 1 er meteen in. Niet je kat weghalen bij de kooi. Laat hem maar gewoon op en rond de kooi lopen. Hij zal interesse hebben en de ratjes willen plagen. Zij weten heel snel dat ze wel veilig zitten en hem ook kunnen bijten als'ie zijn poot door de tralies steekt. @ Pepper, als je in 1 huis ratten en bv katten of honden hebt, kun je je ratten ook beschermen tegen ongedierte. Je kunt ze Stronghold geven. Even naar de DA en de juiste hoeveelheid laten bepalen. Ratten kunnen aan ieder huisdier wennen. Ze zijn echt niet zo kwetsbaar als je zou denken; niet voor niets hebben ze tot nu toe iedere oorlog of natuurramp overleefd. Ze zijn slimmer en inventiever dan katten, honden of andere huisdieren.

De reaktie die jij beschrijft zag ik bij onze ratten toen wij een opvangrat in huis hadden. Zodra ze haar roken, gingen ze zich meteen verstoppen. Dat duurde een tijdje. Ze is 6 weken bij ons geweest en tegen die tijd waren onze ratten aan de geur gewend en kropen niet meer weg.
pi_99441599
Het zijn ook leuke beesten!
Net mini hondjes zijn het.
Je moet ze dus ook opvoeden, net als hondjes dus.
Zodra je merkt dat ze poepen gaan, zet je ze zo snel als je kan op de rattenbak.
Poepjes die je in de kooi vindt, oke beetje ranzig maar als ze droog zijn is het wel te doen, met terugwerkende kracht ook in de rattenbak gooien.

We hebben zelf sinds een paar weekjes weer drie nieuwe rittens, zo cute! :D
Zou ze graag laten zien maar kweenie hoe dat moet met fotootjes.
We hadden eerst twee ratten.
Onze knuffelkont Fabian ging dood dus contact opgenomen met "onze" rattery en drie jonge ventjes gereserveerd voor eenzame Jeroentje.

Toen ging Joentje dood en hebben we die drie boefjes nog. O+

donderdag 14 juli 2011 @ 02:50:55 #133
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99441954
O+
pi_99441990
Ik heb 1 foto waar je helemaal van gaat smelten!
Klaar om te smelten?! :P
Komtie!
  donderdag 14 juli 2011 @ 02:58:03 #136
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99442077
Awh...... O+ Ik wil weer *O*

Helaas heb ik dus een jachthondje die gefokt is voor het vangen van klein wild. Met de kat en ratjes maakte ik me niet druk, maar met deze hond wel. Hij zou ze direkt dood bijten :N
pi_99442289
Sorry voor de enorme spam van "onze" rattenkinders maar ben ook zo gek op die diertjes.
Toen Faabje en Joentje dood gingen heb ik gewoon staan snotteren hoor. ;( :@

Voor sommige mensen vallen ratjes gewoon onder ongedierte, maar die weten gewoon niet wat ze missen denk ik.
Ratjes zijn gewoon onwijs grappig en lief en allemaal hebben ze een ander karaktertje.

Faabje was een echte kroelkont en kon daarbij heerlijk knarsen.
Als hij kon kwijlen had hij dat vast ook nog gedaan.
En als je goed genoeg gekriebeld had likte hij als dank je hele hand schoon.

Jeroentje was een lelijke pikkedief. Zo schetig hoe hij zelfs gewoon voer uit het bakje pakken nog kon laten lijken of hij het stiekem pikte.
Zat hij spannend om zich heen te kijken en hapte dan razendsnel 1 brokje uit het bakje om er dan mee weg te rennen. _O-

Melle en Marcel zijn van dit setje van drie de knuffels.
Daniel vindt het allemaal maar onzin en doet er alles aan om weg te komen.

Melle is heel slim en leert het snelst.

Marcel vindt het heerlijk om onder zijn kinnetje gekriebeld te worden, zn oogjes vallen dan al snel dicht.

Daniel is onze manicure.
Velletjes naast je nagels vindt hij niks en dat knabbelt hij dan wel even voor je weg.
Nagellak mag ook niet van hem, ook dat probeert hij er vanaf te knabbelen!
Een hele toer om dat te voorkomen want hij draait zich in allerlei bochten om bij je nagels te komen.
En als het moet pakt hij gewoon je vinger vast om zo toch goed bij je nagellak te kunnen komen! :?
Ook evt. vieze randjes onder je nagels pakt hij grondig aan!

Voor zover mn lofzang over deze geweldig schetige diertjes.
Nu tijd om onder de wol te kruipen! Verdulleme weer veel te laat! (vroeg)

[ Bericht 0% gewijzigd door pepper_961 op 14-07-2011 21:58:22 (foutje in tekst) ]
pi_99442320
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 02:58 schreef childintime het volgende:
Awh...... O+ Ik wil weer *O*

Helaas heb ik dus een jachthondje die gefokt is voor het vangen van klein wild. Met de kat en ratjes maakte ik me niet druk, maar met deze hond wel. Hij zou ze direkt dood bijten :N
Hmmm, geen goed idee dan idd om dan ook ratjes in huis te halen!
Ach hondjes zijn ook leuk hoor! :Y
Alleen hondjes knabbelen je nagels niet mooi schoon! :P
  donderdag 14 juli 2011 @ 03:20:26 #139
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99442410
Ze hebben echte persoonlijkheden. Ik zag dat aan die 2 dames hier ook al. Ik vind ze 10 keer slimmer dan katten of honden. Ze weten zich in iedere situatie te redden, mogelijkheden te vinden om te overleven.
pi_99478543
Dat super slimme maakt ze sowieso alleen al leuk om naar te kijken! :)

Zo hebben wij regelmatig dubbel gelegen om Joen en Faabje.
Elke keer als ze een stukje cracker kregen hetzelfde liedje.
We begonnen ons al zorgen te maken om het IQ van Faabje, maar dat bleek mee te vallen.
Hij had alleen ff tijd nodig om iets te verzinnen op het steel gedrag van zn broertje.

Het ging als volgt:

Ze kregen beide een stukje cracker.
Jeroen rende met een pest vaart naar het nachthokje om de cracker daar mooi netjes rechtop tegen de wand te zetten.
Ondertussen rende Faabje, met zijn crackertje in de bek, nerveus heen en weer op het bovenste plateau in de kooi.
Jeroen kwam dan ook weer boven, Faabje dook met zn crackertje in de hoek, kont richting Jeroen.
Jeroen dook over Faabje zn rug heen, trok de cracker uit Faab`s bekkie en verdween er dan mee onder het nachthokje om die cracker dan eerst op te eten.

Op een dag, ik zat al klaar om dit geniale evenement te filmen, besloot Fabian het eens anders aan te pakken.
Alles ging hetzelfde tot op het punt dan, dat Jeroen weer boven kwam.
Vlak voor Jeroen`s ogen, mieterde Fabian zijn cracker in de bak met water die daar altijd stond! _O-
Het werkte, Jeroen snuffelde eraan en droop af, Faabje hengelde het crackertje uit het water en smikkelde hem vrolijk op! :X

Een aantal dagen later had Fabian nog iets slims bedacht.
Terwijl Jeroen naar beneden rende om z`n crackertje netjes rechtop in het nachthok te plaatsen rende Faab direct achter hem aan, Jeroen had dit niet door.
Jeroen rende in het hok, Faab eronder.
Jeroen ging onderweg naar het bovenste plateau, en surprise surprise, geen Faab!! :?
Ondertussen was Faab het nachthok ingedoken en smulde vrolijk van twee crackertjes! :9
Jeroen is minuten lang zoet geweest met zoeken naar Faab, hij keek achter de waterbak, in de voederbakjes in het loopwiel, onder het nachthokje.

Tenslotte toch in het nachthokje, alwaar dan uiteindelijk wel een pittige stoeipartij uitbrak, dat dan wel. :')

Maar dat zijn dus van die dingen, die zijn zo geweldig leuk om te zien!
prachtig gewoon! :D
Ik hou van die murmelkes! O+
Jammer dat ze er allebei niet meer zijn. ;(
R.I.P Faab en Joentje. :* O+
pi_99480437
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 16:47 schreef VaderVanJezus het volgende:
Ben ik niet geweest, ik kijk het nog even aan.
Af en toe beetje knijpen en goed schoon houden.
Haal in elk geval dan even betadine.
Warm water en een scheutje betadine erin en dan met wattenschijfje 1 keer daags goed die plek betten.
pi_99514756
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:22 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Haal in elk geval dan even betadine.
Warm water en een scheutje betadine erin en dan met wattenschijfje 1 keer daags goed die plek betten.
Heb ik inderdaad toen gedaan en ook nog na het schoonmaken een beetje honingzalf er op gesmeerd.
pi_99515053
@ pepper en childintime: bedankt voor de reacties, ik denk toch dat ik dan maar de ratten langzaam laat wennen aan de kat. Ik ben niet zo vies van huisdieren in mijn slaapkamer.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 23:29:52 #144
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99524544
Zolang de kat niet in je bed ligt te slapen (dat vind ik persoonlijk niet prettig met al die haren) en hij gewoon tegen vlooien ed behandeld wordt, zou ik mee er niet zo druk om maken.....Ratten zijn heel schoon op zichzelf, als je de kat behandelt tegen vlooien ed dan kan er weinig mis gaan.De kat vind de ratten bijzonder interessant; laat hem maar kennismaken en een keer of 2 gebeten worden; dan weet hij meteen dat er met ratten niet te sollen is ;) . Dan hoef je ook niet zo bang te zijn als de kat per ongeluk wel een keer op je kamer komt (als bv de ratjes loslopen). Als de kat al eens gebeten is, dan zal'ie gepaste afstand nemen van de ratjes.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 15:49:34 #145
303996 Saarbarbaar
Panic Chaos Disaster ^^
pi_99543203
Awesome topic dit :D Zelf hebben wij ook twee ratjes (mannetjes) in huis; eentje van mijn huisgenote, eentje van mij (zitten wel in dezelfde kooi). Geniale beestjes! Die van mijn huisgenote (Bender) is heel rustig, laat zich oppakken en aaien. Die van mij (Bundy) is een druktemaker, en als ie uit de kooi kan, rent ie overal naartoe en klautert m'n vensterbank op. 's Nachts als ik wil slapen, hebben ze energie teveel en maken ze kabaal, maar daar slaap ik zo doorheen gelukkig :P

Bundy & Bender <3
Life is crap. And then you die ._.
  zondag 17 juli 2011 @ 01:07:24 #146
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99566526
Ik vind het ook zo leuk hoe ze echt je aandacht vragen (door je aan te kijken). Mijn dochter had een hamster; wat een stom beest zeg! We hadden een waar paleis voor dat beest gemaakt (2 kooien dmv allemaal buizen aan elkaar verbonden, op verschillende verdiepingen van de kast), maar als je hem iets wilde geven of met je hand in zijn hok moest zijn, deed'ie een aanval om te bijten. Hij had mijn kat echt vreselijk gebeten. Overal zat bloed, waarschijnlijk is'ie gewoon aan de poot van de kat vast blijven hangen. Terwijl toen de kat door 1 van de ratjes was gebeten, deze een beet gaven en dan ophielden.

Ik was blij toen die hamster dood was. Nooit meer een hamster hier :N Maar ratten vind ik echt ^O^ Ze hebben veel meer affiniteit met mensen dan andere knaagdieren en doen ook alles om je aandacht te trekken en gewoon schattig te zijn. Ik kan niet tegen die staart (het gevoel) maar vind het wel geweldig wat ze allemaal met die staart doen. Hoe ze hem gebruiken als ze klimmen, slapen, wassen, spelen......(mooi op die foto van die kleintjes van pepper)
pi_99624839
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 15:49 schreef Saarbarbaar het volgende:
Awesome topic dit :D Zelf hebben wij ook twee ratjes (mannetjes) in huis; eentje van mijn huisgenote, eentje van mij (zitten wel in dezelfde kooi). Geniale beestjes! Die van mijn huisgenote (Bender) is heel rustig, laat zich oppakken en aaien. Die van mij (Bundy) is een druktemaker, en als ie uit de kooi kan, rent ie overal naartoe en klautert m'n vensterbank op. 's Nachts als ik wil slapen, hebben ze energie teveel en maken ze kabaal, maar daar slaap ik zo doorheen gelukkig :P

[ afbeelding ]
Bundy & Bender <3
Awwwww die koppie`s je zou ze toch je laatste centen nog geven he!? :Y
pi_99624904
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 20:31 schreef VaderVanJezus het volgende:
@ pepper en childintime: bedankt voor de reacties, ik denk toch dat ik dan maar de ratten langzaam laat wennen aan de kat. Ik ben niet zo vies van huisdieren in mijn slaapkamer.
Tot er ineens een vlo op je hoofd zit, zoals een paar jaar geleden bij mn dochter.
Poes was stiekem toch naar boven geglipt en in haar bed gaan liggen, euwwwwwwwwwww jugh.
pi_99624997
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 01:07 schreef childintime het volgende:
Ik vind het ook zo leuk hoe ze echt je aandacht vragen (door je aan te kijken). Mijn dochter had een hamster; wat een stom beest zeg! We hadden een waar paleis voor dat beest gemaakt (2 kooien dmv allemaal buizen aan elkaar verbonden, op verschillende verdiepingen van de kast), maar als je hem iets wilde geven of met je hand in zijn hok moest zijn, deed'ie een aanval om te bijten. Hij had mijn kat echt vreselijk gebeten. Overal zat bloed, waarschijnlijk is'ie gewoon aan de poot van de kat vast blijven hangen. Terwijl toen de kat door 1 van de ratjes was gebeten, deze een beet gaven en dan ophielden.

Ik was blij toen die hamster dood was. Nooit meer een hamster hier :N Maar ratten vind ik echt ^O^ Ze hebben veel meer affiniteit met mensen dan andere knaagdieren en doen ook alles om je aandacht te trekken en gewoon schattig te zijn. Ik kan niet tegen die staart (het gevoel) maar vind het wel geweldig wat ze allemaal met die staart doen. Hoe ze hem gebruiken als ze klimmen, slapen, wassen, spelen......(mooi op die foto van die kleintjes van pepper)
Ik vind al dat andere knaagspul ook niks hoor. :N
Al moet ik zeggen dat die muis die ik ook ooit eens had nog best leuk was ook. :Y
  dinsdag 19 juli 2011 @ 00:20:46 #150
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99646890
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:51 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Tot er ineens een vlo op je hoofd zit, zoals een paar jaar geleden bij mn dochter.
Poes was stiekem toch naar boven geglipt en in haar bed gaan liggen, euwwwwwwwwwww jugh.
Ik heb vroeger ook weleens een vlooienplaag gehad. Dat was toen ineens in een half jaar tijd beiden katten dood gingen. Na 2 maanden sprongen ze letterlijk om je oren. Maar zowel mijn kat als hond krijgen al jaren een heel goed vlooienmiddel en al eigenlijk 12 jaar (zo oud als de kat is), nooit meer een vlo in huis. Dit middel zorgt ervoor dat de vlo voor'ie doodgaat (nadat'ie gebeten heeft en dus besmet raakt) geen levensvatbare eitjes meer kan leggen. Soms, vooral als je begint met de behandeling kan het weleens een dag of 3 duren voor een vlo doodgaat van het gif; in die tussentijd stopt dus al de cirkel van vlo-eitje-larve-pop. Echter, als je al poppen in huis hebt (van soms wel een jaar geleden!) moeten die toch nog eerst uitkomen en weer bijten, of je moet zodra je met dit soort middelen gaat werken eenmalig je huis heel goed spuiten.

En vlooien zitten ook in zandbakken, tuinen, en in de rest van je huis als je dit dus niet op die manier voorkomt ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')