abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95330524
Ik geloof nadat ze een beetje hun buikje vol hebben gegeten,
ook wel daarna lekker gaan slapen.
  maandag 11 april 2011 @ 09:41:01 #52
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_95332890
Ik had vroeger 2 tamme ratten, Doris en Sophie O+.
Doris bleek drachtig te zijn (waarsch. in de dierenwinkel met een mannetje samen gezeten -O- ), had ik ineens 12 ratjes :D O+

Mja, 2 waren overleden, 1 zelf gehouden en de rest verkocht.

Doris is uiteindelijk overleden door leeftijd, maar Sophie kreeg overal tumoren en haaruitval..heel zielig. Laten inslapen door de HA..

Iig, geweldige beestjes! Droeg ze ook overal mee naartoe, op de fiets, in het dorp..overal! En zodra ze bij iemand anders zaten poepten/plasten ze _O- Nice.
  Redactie Frontpage maandag 11 april 2011 @ 10:03:15 #53
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_95333426
Had ook twee ratten, Dinges (lapjesrat) en Anders (japanner).

De tweede heb ik ook zwanger gekocht :') 6 jongen, allemaal weggegeven aan anders liefhebbers (mensen vinden jonge Japanners leuk ofzo?). Dinges was ongeveer 2x zo groot als een gemiddelde rat, geen idee hoe dat kwam, misschien andere subspecies?

Dinges heeft 3x een operatie gehad bij de HA tegen tumoren, de derde keer is hij niet meer te boven gekomen :( Anders kreeg longproblemen en die heb ik laten inslapen :(
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_95350792
Mijn ratje is trouwens gek op kip!
  woensdag 13 april 2011 @ 01:09:04 #55
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_95427921
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 18:05 schreef Martin1234 het volgende:
Mijn ratje is trouwens gek op kip!
Ze zijn gek op vlees! Een gekookt ei vinden ze ook heerlijk (trouwens rauw ook, maar daar kunnen weer bacterieen inzitten). Laat ze lekker de schil zelf los maken, dan hebben ze wat te doen :)

Mijn ratjes vonden een stukje vis ook heel lekker. Wij aten gestoomde witvis en beide dames werden helemaal dol van de geur alleen al.
pi_95428399
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 01:09 schreef childintime het volgende:

[..]

Ze zijn gek op vlees! Een gekookt ei vinden ze ook heerlijk (trouwens rauw ook, maar daar kunnen weer bacterieen inzitten). Laat ze lekker de schil zelf los maken, dan hebben ze wat te doen :)

Mijn ratjes vonden een stukje vis ook heel lekker. Wij aten gestoomde witvis en beide dames werden helemaal dol van de geur alleen al.
Ja klopt op ei zijn ze ook gek op,
zelf op chips.
  woensdag 13 april 2011 @ 01:39:35 #57
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_95428493
Martin, wat heel leuk is als het warm is, is een bakje water in de kooi zetten. Heb jij een drinkfles of waterbakje? Ze zijn gek op water. Als het warm is en je zet een grote bak water in de kooi dan zijn ze daar uren zoet mee. Alles wordt in dat water gesleept en ze duiken er zelf steeds in, dat is zo leuk om te zien. Alleen wel oppassen met tocht als ze nat zijn.
pi_95428555
Oke bedankt voor de leuke tip. :)
pi_95434243
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 01:39 schreef childintime het volgende:
Martin, wat heel leuk is als het warm is, is een bakje water in de kooi zetten. Heb jij een drinkfles of waterbakje? Ze zijn gek op water. Als het warm is en je zet een grote bak water in de kooi dan zijn ze daar uren zoet mee. Alles wordt in dat water gesleept en ze duiken er zelf steeds in, dat is zo leuk om te zien. Alleen wel oppassen met tocht als ze nat zijn.
Die van mij willen nog niet in het water, maar misschien van de zomer wel als het nog warmer is...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Redactie Frontpage woensdag 13 april 2011 @ 11:22:44 #60
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_95435648
Die van mij waren ook gek op insecten. Lekker een vliegje of een spin knabbelen, dan vonden ze heerlijk.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_95460731
Of olijven zijn ze ook gek op!
  donderdag 14 april 2011 @ 00:47:12 #62
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_95475504
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:22 schreef JeMoeder het volgende:
Die van mij waren ook gek op insecten. Lekker een vliegje of een spin knabbelen, dan vonden ze heerlijk.
Ja die ene van mij ving een sprinkhaan die toevallig op de kooi was belandt. Ik schrok; ze dook er met zo'n vaart op, een echt roofdier. Ik had dat nog nooit van ze gezien. Dan zie je dus heel even de oorspronkelijke rat terug, zoals'ie in de natuur leeft.
  donderdag 14 april 2011 @ 00:48:08 #63
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_95475541
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:42 schreef erodome het volgende:

[..]

Die van mij willen nog niet in het water, maar misschien van de zomer wel als het nog warmer is...
Wat ik al heel leuk vond was dat ze van alles en nog wat dat water in slepen. Stukjes papier, hooi, brokjes en maar wassen en poetsen :D
pi_95475752
Mijn ratje is ook gek op klimmen,
het is net een klimaapje.
  donderdag 14 april 2011 @ 01:08:25 #65
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_95476110
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2011 00:54 schreef Martin1234 het volgende:
Mijn ratje is ook gek op klimmen,
het is net een klimaapje.
Ja mooi he. Wat zijn die dieren eigenlijk geweldig toegerust. Ze kunnen prima zwemmen, klimmen, rennen, alles eten wat voor handen is en zich aanpassen aan allerlei moeilijke situaties. Ik kon ook uren naar ze kijken als ze in de kooi aan te rennen waren. Ik had een hele grote kooi (terenziani frettenkooi) en daar van alles in. Dikke stokken uit het bos, touwen om te klimmen en kapot te knagen en steeds na het verschonen deed ik alles weer op een andere plek. Soms deed ik een heel telefoonboek in hun kooi (dan hoor je de eerste dagen alleen maar scheuren en vind je werkelijk overal stukjes papier :D ), soms deed ik er een bol ongebleekte katoen in en waren ze uren, dagen zoet met die bol uit elkaar te pluizen. Gekke, leuke, lieve dieren zijn het O+

Ze zijn zo slim. Op een dag kwam er iemand op bezoek die nooit bij ons geweest was. Hij vond de ratten erg grappig en stond steeds voor de kooi. De ratten vonden dat beduidend minder grappig. De onderdanige was al in het slaaphuisje gaan zitten en toen ging de overheersende rat met een prop papier in haar bek, achterstevoren het huisje in. Ze werkte zich naar binnen en liet de prop papier in de ingang zitten zodat ze beiden niet meer zichtbaar waren voor de "vreemde" bezoeker ^O^
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:37:17 #66
324060 RianaLuna
Blessed be :)
pi_96185897

hij zat zo eigenwijs dat ik wel een foto moest maken!

Always live your life with full happiness and laughter ;)
  Moderator zaterdag 30 april 2011 @ 21:39:31 #67
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_96185985
O+

Ratjes zijn echt zo enorm leuk O+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_96198488
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 21:37 schreef RianaLuna het volgende:
[ afbeelding ]
hij zat zo eigenwijs dat ik wel een foto moest maken!

[ afbeelding ]
Hehe, gave foto.
Zitten ze nou in een dierenwinkel?
pi_96458578
ik ga mogelijk ook een rat nemen als ik op mijzelf woon. Kan iemand foto's maken van de kooi waar de rat zich bevind :).
  zaterdag 7 mei 2011 @ 00:16:44 #70
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_96460915
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:22 schreef portabel het volgende:
ik ga mogelijk ook een rat nemen als ik op mijzelf woon. Kan iemand foto's maken van de kooi waar de rat zich bevind :).
Neem je er wel minimaal 2? Je kunt nog zoveel tijd en aandacht aan ze geven; met een groepje van minstens 2 zijn ze echt veel gelukkiger en veel meer zichzelf. Een fabel is het dat als je er meer dan 1 hebt, ze zich niet aan mensen hechten. Ze hebben elkaar gewoon nodig, net als mensen elkaar nodig hebben.
pi_96471228
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:22 schreef portabel het volgende:

Ik zou op internet zoeken voor een 2e hands kooi, nieuw zijn die dingen erg duur.
pi_96472466
Over 2 maanden ook ratjes O+!!!!!
Wat is nou de grootste kooi die ze hebben eigenlijk?
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_96473064
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:30 schreef Pixie. het volgende:
De grootste kooi? Een enorme voliere zou ik denken. Hoeveel ratjes komen er bij je wonen? Dan is het makkelijker advies geven qua kooi...
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_96476452
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:16 schreef childintime het volgende:

[..]

Neem je er wel minimaal 2? Je kunt nog zoveel tijd en aandacht aan ze geven; met een groepje van minstens 2 zijn ze echt veel gelukkiger en veel meer zichzelf. Een fabel is het dat als je er meer dan 1 hebt, ze zich niet aan mensen hechten. Ze hebben elkaar gewoon nodig, net als mensen elkaar nodig hebben.
Ja klopt.. dat heb ik ook gelezen. Over een paar maanden ga ik er mogelijk twee aanschaffen. Ik wil wel een grote kooi :) met veel speelplezier :P.

@ vandervanjezus, leuke kooi!

Forum gevonden met pics van kooien.
pi_96477631
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:52 schreef portabel het volgende:

[..]

Ja klopt.. dat heb ik ook gelezen. Over een paar maanden ga ik er mogelijk twee aanschaffen. Ik wil wel een grote kooi :) met veel speelplezier :P.

@ vandervanjezus, leuke kooi!

Forum gevonden met pics van kooien.
bwoohh die site O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:49 schreef mjan het volgende:

[..]

De grootste kooi? Een enorme voliere zou ik denken. Hoeveel ratjes komen er bij je wonen? Dan is het makkelijker advies geven qua kooi...
Het worden 2 ratjes
Maar waarschijnlijk ga ik zelf een kleding kast verbouwen tot kooi
2 en een half deurs zeg maar :D
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_96477803

WTF hier stop je toch geen ratten in ;(

Sommige kooien daarom zijn echt zielig voor die beesten
pi_96477886
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:30 schreef Pixie. het volgende:
Furet Tower XL komt aardig in de buurt, die heb ik.

Er zitten momenteel 4 ratjes in maar krijg er begin juni 2 rittens bij O+

Heb er nog een stuk rioolbuis met T-splitsing, hangmatjes (van lappen oude kleding), kartonnen doos, etc ingesmeten. Vaak afwisselen houdt ze bezig :)
pi_96478402
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:38 schreef Pixie. het volgende:
[ afbeelding ]

'
Echt grappig hoe creatief die kooien zijn...
  zondag 8 mei 2011 @ 02:00:50 #79
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_96495174
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:38 schreef Pixie. het volgende:
[ afbeelding ]

Ach, wat zielig!

Wij hadden een Frettenterenziani (moet je even googlen, de Frettenkooi is groter dan de rattenkooi). De maten waren 82h, 94br, 48d. Omdat de tralies 4kant zijn, kunnen ze makkelijk alle kanten opklimmen. Echt een geweldige kooi, makkelijk schoon te houden ook.

Vaak wordt ook een kamervoliere voor ratten gebruikt. Op mp staan ze regelmatig voor niet teveel aangeboden (minder dan een nieuwe rattenkooi) http://dieren.marktplaats(...)z2nZV&fta_ind=9&fs=1 hier een voorbeeldje. De rechter op de foto is zo'n Terenzianikooi. Hou er bij deze kooien alleen rekening mee dat de maten van het gaas verschillend zijn. Wij kochten de Frettenkooi, deden de ratjes erin en direct hing er 1 buiten de kooi :') Omdat ze nog rittens waren, konden ze door de tralies heen kruipen. De rattenkooi heeft kleinere tralies; hoe het met de voliere zit weet ik niet.

Op die foto's kun je ook mooi zien wat allemaal leuk is om de kooi mee in te richten :)
  zondag 8 mei 2011 @ 02:11:56 #80
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_96495384
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Furet Tower XL komt aardig in de buurt, die heb ik.

[ afbeelding ]

Er zitten momenteel 4 ratjes in maar krijg er begin juni 2 rittens bij O+

Heb er nog een stuk rioolbuis met T-splitsing, hangmatjes (van lappen oude kleding), kartonnen doos, etc ingesmeten. Vaak afwisselen houdt ze bezig :)
Ja, afwisseling is heel belangrijk. Als ze zich gaan vervelen gaan ze ongewenst gedrag vertonen (logisch). Dus soms deed ik ineens een telefoonboek in hun kooi, gaf ze een nieuwe groente of brokje, soms een heel ei (dan moeten ze zelf proberen de schil kapot te maken), kartonnen doosjes in alle vormen en maten, een tak van een vruchtenboom of wilg. Het is gewoon ook heel leuk om te zien wat ze zelf allemaal verzinnen wat ze met die nieuwe dingen kunnen doen :)

Mijn ratjes hadden buiten hun drinkfles om ook altijd een drinkbakje omdat ze dat zo leuk vonden. Toen ik ze voor de eerste keer een badje gaf (bak gevuld met water) was dat echt hilarisch om te zien. Alles werd in dat water gesleurd (stukjes touw, papier, brokjes) en gewassen. Ze waren de hele dag zo druk als kleine baasjes. Namen tussendoor zelf ook een duik en gingen dan weer door met van alles en nog wat onderdompelen en er weer uit slepen :D
pi_97115969
Ik heb hier een rat met een abces op zijn buik, net geprobeerd een beetje uit te knijpen.
Kwam best veel groen pus uit :r
pi_97118523
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 13:53 schreef VaderVanJezus het volgende:
Ik heb hier een rat met een abces op zijn buik, net geprobeerd een beetje uit te knijpen.
Kwam best veel groen pus uit :r
Wat zei de dierenarts er van?
pi_97121692
Ben ik niet geweest, ik kijk het nog even aan.
Af en toe beetje knijpen en goed schoon houden.
pi_97131140
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 16:47 schreef VaderVanJezus het volgende:
Ben ik niet geweest, ik kijk het nog even aan.
Af en toe beetje knijpen en goed schoon houden.
Hmm, zelf geen fan van aanmodderen, omdat het toch wel erg snel gedaan kan zijn bij zulke kleine beestjes.
pi_97146572
Ik heb in totaal 5 mannetjes gehad, niet tegelijk :P Eerst hadden we er twee, waarvan er eentje doodging (ik was pas een jaar of 7 dus ik weet niet meer zo goed waaraan). Ze waren allebei echt prachtig, de ene was helemaal zwart en de andere helemaal bruin. Ik heb helaas geen foto van de zwarte. We hebben de overgebleven rat toen een nieuw speelkameraadje gegeven, ook een mannetje en gek genoeg ging dat heel goed. Nou was die nieuwe ook nog klein dus kon de oudere hem gelijk goed leren dat hij de baas was. Maar ze gingen in ieder geval in vrede met elkaar om.

Toen ook die oude doodging (aan ouderdom, deze weet ik wel) hebben we nog eens 2 broertjes erbij gezet en ook dat ging erg vredig.

Zijn ze niet lief! :D

Op een gegeven moment ging ook deze oudste dood, een paar jaar later 1 van de broertjes, en ongeveer een week later de laatste ;( ik weet nog hoe hij gefrustreerd aan de tralies van het hok bleef knagen tot je hem eruit liet. Vervolgens ging hij druk door de hele kamer zoeken naar zn broertje (denk ik/lijkt me), maar tevergeefs. Echt heel zielig ;(

Meer foto's:

Mn prachtige bruine monster:

Dikke ouwe slaapkop

Ah poelepoelepooee

Alle ratten houden van sloffen :D

Een vriendin van mij heeft 2 vrouwtjes gehad, maar ik vind persoonlijk mannetjes leuker. Die zijn wat rustiger (als ze ouder worden). Vrouwtjes zijn moeilijker in te vangen als je zo door de kamer laat lopen, terwijl mijn mannetjes op een gegeven moment gewoon ergens gingen liggen slapen :') Ook op schoot vind ik ze chiller, ze nestelen zich ergens in je kleren en gaan gewoon rustig zitten. Mijn ervaring met vrouwtjes is dat ze continu willen bewegen en dan moet ik het de hele tijd in de gaten houden, heb ik geen zin in :P

[ Bericht 11% gewijzigd door pasopikbijt op 22-05-2011 10:25:07 ]
pi_97146790
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 11:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Katten en ratten gaan vaak erg goed samen zelfs, zou je niet verwachten, maar toch is het zo.
Beetje beleid bij het kennis maken en het komt gewoon goed, sterker nog, de gemiddelde kat heeft een stevig respect voor de gemiddelde rat.

Zou ze niet los met elkaar alleen laten, maar dingen als de rat op de bank bij jou terwijl de kat daar ook is vallen in de mogelijkheden als je goed oppast of die 2 wel bij elkaar passen.
Dit herken ik inderdaad. Wij hebben altijd katten gehad en toen de ratjes erbij kwamen was er niks aan de hand. Je moet je kat gewoon leren dat de prooidieren bij jou op schoot van jou zijn :P Katten en cavia's gaan trouwens ook goed samen als je beetje rustige dieren hebt. De meeste katten vinden een cavia te groot om aan te vallen. De cavia wil aan hem snuffelen en rent niet weg, dus ziet ie het ook niet als prooi. Terwijl hij wel konijnen vangt in dit boeren landschap als ie de kans krijgt :P
pi_97147057
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2011 01:39 schreef childintime het volgende:
Ik hoor en lees inderdaad overal dat ratten gek zijn op water, maar mijn ratten vonden het maar niks :( Ik zette gewoon een grote lage bak water in het hok, heb ze niet gedwongen of wat dan ook, maar ze gingen er gewoon niet in. Ze kwamen even snuffelen maar namen alleen een slokje en gingen weer :')

Wij hadden ook een leuk buitenrennetje wat we in de achtertuin op het gazon neerzetten. Ik lag meestal op mn buik naar ze te kijken O+ We zetten de ren ook af en toe over het onkruid heen, hoefden wij dat niet meer weg te halen. Ze zijn echt dol op zevenblad :D Maar wat ik eigenlijk wou zeggen: Op een dag lag ik weer naar ze te kijken, en op een gegeven moment zag ik een slakje de ren in glibberen. De ratjes zagen hem ook en hij werd gelijk gepakt :o De ratjes vonden het geweldig om lekker veel moeite te doen om dat slakje uit zn huisje te krijgen. Aan de ene kant heel leuk voor de ratjes, maar ook wel heel zielig voor het slakje :')
  zondag 22 mei 2011 @ 10:51:58 #88
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_97147115
Ik vond dumbo ratjes altijd zo leuk. Dat ze nog niet genoemd zijn hier...
Wij hebben 2 vrouwtjes gehad. Leuk, maar ze hadden wel altijd straalaandrijving, vond dat best vermoeiend.
Dumbo ratje via Google...
pi_97154301
Ik heb er negen O+.
I m a d e a d a i s y c h a i n f r o m p h r a s e v e r s e a n d p u n c t u a t i o n .
pi_97157234
quote:
14s.gif Op zondag 22 mei 2011 14:46 schreef Correspondent het volgende:
Ik heb er negen O+.
:o Gezellig O+
pi_97157626
Ratjes van een vriendin van me:

Ze zaten zowat een uur stil op deze manier. Spacebeesten :D
  zondag 22 mei 2011 @ 16:31:23 #92
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_97158483
Ik heb ook jaren ratjes gehad O+ op het hoogtepunt 4 tegelijk, zo gezellig was dat!
Wat ook leuk is om te doen is ze een hardgekookt eitje geven, zijn ze uren zoet mee.
an urge to help mankind overcomes me
pi_97184248
Ben bang dat mijn ratje dood aan het gaan is. :'(

Ben bang dat het te laat is en dat ik er nu niets meer aan kan doen. :'(
pi_97199278
quote:
9s.gif Op maandag 23 mei 2011 00:10 schreef Martin1234 het volgende:
Ben bang dat mijn ratje dood aan het gaan is. :'(

Ben bang dat het te laat is en dat ik er nu niets meer aan kan doen. :'(
Wat is er mee aan de hand dan?
pi_97199760
Het abcesje van mijn rat ligt nu wat meer open, heb net nog wat pus kunnen verwijderen. De komende dagen 2 keer per dag spoelen met wat jodium verdund met water en dan zou het wel goed moeten komen.
pi_97232900
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 14:20 schreef VaderVanJezus het volgende:

[..]

Wat is er mee aan de hand dan?
Zijn hartje klopt niet meer. :(
  dinsdag 24 mei 2011 @ 02:29:39 #97
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_97234568
:{ Dat kan heel snel gaan bij hen. Onze ratjes waren gezond en wij zaten 's avonds aan tafel te eten. 1 Ratje ging raar lopen en niezen. Ik dacht om de volgende dag even langs de DA te gaan met haar. Een uur later was ze dood :N Ze niesde een tijdje, reutelde wat en sliep zomaar in. Echt bizar.

Ratten zijn geweldige dieren maar leven helaas niet lang. Of je dan nog allerlei noodoplossingen moet doen en of je daar nou vooral jezelf of je ratje een plezier mee doet is een kwestie van afwegingen maken. Ik ben zelf van mening dat een dier een dierenleven, passend bij zijn soort moet kunnen hebben en hou er dus niet van wekelijks met een dier naar een DA te gaan om zodoende zijn leven zo lang mogelijk te kunnen rekken. Ratten zijn gevoelig voor infectieziekten en kanker. Ws had ons ratje de volle laag bacterieen van klein nichtje gekregen de week ervoor. Ze was snotverkouden en stond voor de rattenkooi; ineens nieste ze een volle, groene klodder zo de kooi in. Een week later was ratje dood door ws longinfectie.

RIP ratje van Martin 1234 :{
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:40:55 #98
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_97257560
Wat een schatjes! En ze kunnen zo leuk zonnebloempitten eten O+
pi_97259042
O+ Schattige beestjes! Maar knagen ze niet allerlei kabels door en gaatjes in je kleding enzo?
pi_97279420
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 02:29 schreef childintime het volgende:
:{ Dat kan heel snel gaan bij hen. Onze ratjes waren gezond en wij zaten 's avonds aan tafel te eten. 1 Ratje ging raar lopen en niezen. Ik dacht om de volgende dag even langs de DA te gaan met haar. Een uur later was ze dood :N Ze niesde een tijdje, reutelde wat en sliep zomaar in. Echt bizar.

Ratten zijn geweldige dieren maar leven helaas niet lang. Of je dan nog allerlei noodoplossingen moet doen en of je daar nou vooral jezelf of je ratje een plezier mee doet is een kwestie van afwegingen maken. Ik ben zelf van mening dat een dier een dierenleven, passend bij zijn soort moet kunnen hebben en hou er dus niet van wekelijks met een dier naar een DA te gaan om zodoende zijn leven zo lang mogelijk te kunnen rekken. Ratten zijn gevoelig voor infectieziekten en kanker. Ws had ons ratje de volle laag bacterieen van klein nichtje gekregen de week ervoor. Ze was snotverkouden en stond voor de rattenkooi; ineens nieste ze een volle, groene klodder zo de kooi in. Een week later was ratje dood door ws longinfectie.

RIP ratje van Martin 1234 :{
Het is laat in de avond gebeurd en het duurde een aantal uur,
dus in de nacht overleden.

Opeens zat die stilletjes in een hoekje versufd om zich heen te staren,
hij zat er ook zo zielig bij.

Het zeg er ook moeilijk uit omdat het leek of dat ik hem per ongeluk net wakker had gemaakt,
maar het gekke is juist in de avond / nacht is die altijd wakker dus dat was al raar opzich.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')