abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94704866
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2011 10:14 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Maar echt altijd ook? Want ik vraag het me nu dus alweer bij jou af. :+

Iedere keer als ik dit besprak met een vrouw, moesten zij wel beamen dat zij het zich niet bij iedere man afvroegen, en waren ze helemaal verbaasd (of zelfs half geshockeerd) bij de notie dat dit bij mannen dus altijd even door het hoofd gaat.
Nee, niet altijd, er is wel een categorie die sws afvalt. Te jong, te oud, te familie. :+

En het is niet altijd heel bewust dat ik het me afvraag. Het is gewoon duidelijk vanaf moment 1 dat het er niet inzit. Of dat het duidelijk is dat het in beginsel zou kunnen en in dat laatste geval kan het ook nog naar nee worden bijgesteld, als zo iemand dom lult, of iets anders afknapperigs over zich heeft.

En als ik met iemand op FOK! woorden uitwissel vraag ik het me niet af. Misschien als ik daarna in zijn fobo kijk wel. :P
  maandag 28 maart 2011 @ 10:45:54 #27
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_94705421
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 10:20 schreef loveli het volgende:
Antwoord is "ja".
Nou eigenlijk loog ik, want in het geval van Co wist ik het al. :+
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 10:28 schreef conleche het volgende:
Nee, niet altijd, er is wel een categorie die sws afvalt. Te jong, te oud, te familie. :+

En het is niet altijd heel bewust dat ik het me afvraag. Het is gewoon duidelijk vanaf moment 1 dat het er niet inzit. Of dat het duidelijk is dat het in beginsel zou kunnen en in dat laatste geval kan het ook nog naar nee worden bijgesteld, als zo iemand dom lult, of iets anders afknapperigs over zich heeft.
Het gaat om die eerste split second idd. En ik kan me ook bedenken dat ik er niet aan moet denken om met betrokkene de bedroom mamba te moeten doen, maar dan heb ik er dus wel over nagedacht.
quote:
En als ik met iemand op FOK! woorden uitwissel vraag ik het me niet af. Misschien als ik daarna in zijn fobo kijk wel. :P
Ben jij die anonieme_fokker steeds? :o
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_94705437
Alleen als de man in kwestie homo is.
  maandag 28 maart 2011 @ 10:46:48 #29
230788 n8n
Pragmatisch
pi_94705439
Mijn 2 beste vrienden zijn vrouwen
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_94705670
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2011 10:45 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Nou eigenlijk loog ik, want in het geval van Co wist ik het al. :+

[..]

Het gaat om die eerste split second idd. En ik kan me ook bedenken dat ik er niet aan moet denken om met betrokkene de bedroom mamba te moeten doen, maar dan heb ik er dus wel over nagedacht.

[..]

Ben jij die anonieme_fokker steeds? :o
Hoewel ik natuurlijk nieuwsgierig ben naar het verdict, zal ik er niet naar vragen, want als je het kwijt wilde, had je het al wel gezegd, je bent tenslotte geen wijf.

En nee, ik ben niet de anonieme fokker! Ik zou niet durven. Er was in jouw fobo niet veel te zien toch? Ik ga direct even kijken, of ik me vergis. brb.
pi_94705911
Wat is je definitie van het 'mogelijk' zijn van een 'hechte vriendschap'...

vrijwel alle soociale contacten van mensen hebben een zekere 'belangen-aspect' erin.. Beide personen zullen er vaak ook een bepaald 'voordeel' uit halen..
Het 'sexuele aspect' is hier een mogelijk deel van, en zodra de vrienden dus ook elkaar als mogelijke partner _kunnen_ zien is de kans erg groot dat vrooeger of later het een thema kan zijn, waarbij overigens ook vriendschappen waarvan een persoon heel duidelijk stelt 'dat hij/zij nooit wat zou proberen of willen' eigenlijk juist dat sexuele thema hébben.

Hetzelfde geld overigens ook voor homosexuele mannen of vrouwen die onderling een vriendschap hebben, enkel de 'mogelijkheid' dat ze ooit vroeger of later ook sexuele interesse in de vriend zouden kunnen hebben en zelfs als ze heel opzichtig stellen 'daar nooit een initiatief toe te nemen betekent eigenlijk al dat het binnen de vriendschap een thema is.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_94706149
Lijkt wel alsof de meesten het idee hebben dat wanneer er iets van ''spanning'' tussen 2 personen is daar ook meteen iets mee moet gebeuren, of het bepaald moet zijn voor hoe ze met elkaar omgaan; een persoon voelt ''iets'' en dus moet er dit of dat gebeuren. Dat moeten gedeelte is volgens mij niet helemaal waar.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  maandag 28 maart 2011 @ 11:13:22 #33
230788 n8n
Pragmatisch
pi_94706167
1 van m'n vriend(inn)en zou ik wel doen, dat zeg ik dan ook zo tegen d'r, niks aan de hand verder
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  maandag 28 maart 2011 @ 11:22:35 #34
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_94706505
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 10:55 schreef conleche het volgende:
Hoewel ik natuurlijk nieuwsgierig ben naar het verdict, zal ik er niet naar vragen, want als je het kwijt wilde, had je het al wel gezegd, je bent tenslotte geen wijf.
Ik ben natuurlijk kei mysterieus. Maar je hebt geen reden voor eventuele ongerustheid. [dit wilde ik nog even ondersteunen middels een passende smiley, maar dan loop ik het gevaar dat het weer zo tacky en corny wordt.]
quote:
En nee, ik ben niet de anonieme fokker! Ik zou niet durven. Er was in jouw fobo niet veel te zien toch? Ik ga direct even kijken, of ik me vergis. brb.
Wederom die mysteriousness, uiteraard.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_94706765
Ja, kan, ervaringsdeskundige. Ik ben niet gay, zij is wel lekker, en toch zijn we al 15 jaar probleemloos vrienden.
Ja, ik generaliseer.
pi_94706782
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2011 11:22 schreef Garisson72 het volgende:
Ik ben natuurlijk kei mysterieus. Maar je hebt geen reden voor eventuele ongerustheid. [dit wilde ik nog even ondersteunen middels een passende smiley, maar dan loop ik het gevaar dat het weer zo tacky en corny wordt.]
Je zocht deze -> :7
Ja, ik generaliseer.
  maandag 28 maart 2011 @ 11:42:13 #37
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_94707209
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 11:29 schreef Northside het volgende:
Ja, kan, ervaringsdeskundige. Ik ben niet gay, zij is wel lekker, en toch zijn we al 15 jaar probleemloos vrienden.
Maar als zij zou willen.. zou je haar dan doen?
  maandag 28 maart 2011 @ 11:42:27 #38
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_94707219
Volgens mannen niet, volgens vrouwen wel, ergo: het kan dus niet. Zie 100.000 vorige topics, de ladder-theory of de fameuze scene uit "when Harry met Sally".
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 28 maart 2011 @ 11:43:09 #39
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_94707249
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2011 10:14 schreef Garisson72 het volgende:

Maar echt altijd ook?
Altijd :Y
Al bij de ene iets sneller dan bij de ander. Maar eigenlijk gaat iedereen wel door de keuringsmachine.. de 1 wat bewuster dan de ander :)
  maandag 28 maart 2011 @ 11:43:20 #40
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_94707254
Mijn 3 beste vrienden van de middelbare school zijn nogsteeds goeie vrienden en als daar vroeger al meer achter zit is dat na 10 jaar zeker over.
Verder zijn de meeste van mijn vrienden zelf ook bezet en/of de vriendjes van vriendinnen of vrienden van mijn vriend. Als ik een nieuwe jongen/man leer kennen is dat wat mij betreft altijd platonisch [ik ben gelukkig in mijn huidige relatie] en dat loopt ook soms op vriendschap uit, maar hoe dat door de ander echt ondervonden wordt zal ik natuurlijk nooit weten.
an urge to help mankind overcomes me
  maandag 28 maart 2011 @ 11:44:57 #41
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_94707300
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 11:12 schreef Canillas het volgende:
Lijkt wel alsof de meesten het idee hebben dat wanneer er iets van ''spanning'' tussen 2 personen is daar ook meteen iets mee moet gebeuren, of het bepaald moet zijn voor hoe ze met elkaar omgaan; een persoon voelt ''iets'' en dus moet er dit of dat gebeuren. Dat moeten gedeelte is volgens mij niet helemaal waar.
Precies. De crux zit tussen willen en moeten. Het feit dat een man er niet naar handelt betekent niet dat hij niet zou willen, mits er aan bepaalde randvoorwaarden voldaan wordt (zij is lekker, hij is vrijgezel, geen of kleine kans op gezeur achteraf en nog zo een paar..).

maandag 28 maart 2011 @ 11:45:35 #42
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_94707327
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2011 11:42 schreef AgLarrr het volgende:
Volgens mannen niet, volgens vrouwen wel, ergo: het kan dus niet. Zie 100.000 vorige topics, de ladder-theory of de fameuze scene uit "when Harry met Sally".
Hoezo 'volgens mannen niet'? Wat een onzin...natuurlijk weet je wel of je het op iemand zou kunnen of niet, (alsof vrouwen niet net zo goed die split-second afweging maken) maar het is helemaal niet zo moeilijk om daar niets mee te doen en gewoon vrienden met iemand te zijn...de rest is loze stoerdoenerij...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  maandag 28 maart 2011 @ 11:47:27 #43
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_94707394
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 11:45 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Hoezo 'volgens mannen niet'? Wat een onzin...natuurlijk weet je wel of je het op iemand zou kunnen of niet, (alsof vrouwen niet net zo goed die split-second afweging maken) maar het is helemaal niet zo moeilijk om daar niets mee te doen en gewoon vrienden met iemand te zijn...de rest is loze stoerdoenerij...
Ik heb geen vrouwelijke vrienden die ik niet zou kunnen doen. Het feit ik ze kon (en kan!) doen was de enige aanleiding om überhaupt met ze in gesprek te raken. Vrouwen die ik niet aantrekkelijk vind laat ik -m.u.v. standaard sociaal en beleefdheidsverkeer- links liggen.

Ik durf te beweren dat dit voor veel, zo niet alle, hetero mannen net zo geldt.

maandag 28 maart 2011 @ 11:47:55 #44
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_94707416
Met de twee beste vrienden die ik heb, heb ik ook het bed gedeeld. Soms ontstaat er ook wel weer eens die spanning, maar dat maakt het ook wel weer interessant :)
Maar een relatie ofzo zal er met beiden niet inzitten, dus friendship for the win *O*
  maandag 28 maart 2011 @ 11:53:51 #45
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_94707614
Ik heb sinds de basisschool altijd al meer vriendinnen gehad dan vrienden.
Eigenlijk is dit nooit echt verandert.
Ook mijn (in zorg) zit ik tussen de vrouwen.
Eigenlijk bevalt mij dit 100x beter dan tussen de mannen zitten.
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  maandag 28 maart 2011 @ 11:55:22 #46
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_94707678
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 11:47 schreef AgLarrr het volgende:
Ik heb geen vrouwelijke vrienden die ik niet zou kunnen doen. Het feit ik kon (en kan!) doen was de enige aanleiding om überhaupt met ze in gesprek te raken. Vrouwen die ik niet aantrekkelijk vind laat ik -m.u.v. standaard sociaal en beleefdheidsverkeer- links liggen.

Ik durf te beweren dat dit voor veel, zo niet alle, hetero mannen net zo geldt.
ik zie dat jij het durft te beweren ja ;)

....maar jij bent dus alleen met ze bevriend omdat je het er wel op zou kunnen? En de enige reden dat je nog steeds contact met ze hebt, is omdat er zich misschien ooit nog een kans voordoet?
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  maandag 28 maart 2011 @ 12:03:01 #47
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_94707969
...en aanvullend daarop;

Betekent dat dat je elke keer dat je ze ziet, je nog steeds pogingen waagt ze in bed te krijgen? en is dat de belangrijkste reden dat je met ze afspreekt?
pi_94708349
Ik denk wel dat vriendschap mogelijk is, maar ik denk óók dat er veel vriendschappen bestaan waarin de één hoopt op meer en misschien zelfs zonder dat de ander het in de gaten heeft. Ik wil twee voorbeelden noemen: Ik heb een vriend, al sinds ik 15 ben en die bekende pas onlangs dat hij in die tijd heel verliefd was. Nooit wat van gemerkt. :@ Als ik dat wel had geweten, dan had ik hem niet oeverloos doorgezaagd over al mijn liefdesperikelen en verdrietjes. Dat moet behoorlijk pijnlijk zijn geweest, maar ik zag hem als een van mijn beste vriendinnen eigenlijk, nooit in me opgekomen dat er bij hem iets anders speelde. Ander voorbeeld: iemand die ik ook al echt heel lang ken en ook ineens meer wilde. Hij zei het wel duidelijk en vooral als hij wat gedronken had. Ik zag er echt niks in en hij pakte dat verder wel vrij goed op, dacht ik. We gingen nog gewoon met elkaar om. Maar nu heb ik hem echt al een hele tijd niet gesproken of gezien; blijkt dat hij een vriendin heeft. :+

Dus mijn persoonlijke ervaringen zijn niet illustrerend voor wat ik eigenlijk wel geloof: dat het wél mogelijk is om platonisch vrienden te zijn. Ik denk dat het aan de man ligt. Aan de situatie. Kan zijn dat er bij de ontmoeting wel iets speelt van sexuele spanning bij de één, maar dat het niet zodanig ernstig is, dat het een vriendschap in de weg staat.

Of dat er gewoon echt geen sexuele spanning is. Dat kan toch? Ook bij mannen? En ook als ze gewoon verder niet heel lelijk is? Dus nu voorzie ik mannen die zeggen: nee, dat kan niet en degenen die zeggen: ja dat kan

Dus kortom: er is weer eens geen generalisatie mogelijk. :P
pi_94708372
Ja, zolang er maar van beide kanten geen seksuele aantrekkingskracht is.
  Vis een optie? maandag 28 maart 2011 @ 12:18:24 #50
70532 loveli
N
pi_94708399
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 12:17 schreef STING het volgende:
Ja, zolang er maar van beide kanten geen seksuele aantrekkingskracht is.
Nee dus.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')