abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 maart 2011 @ 23:31:36 #1
340486 Flew
Mijn wil is wet.
pi_94695798
Deze vraag lokt bij veel mensen in mijn omgeving toch een discussie uit, en ik ben benieuwd naar de visies en onderbouwde standpunten van andere mensen. :)

Ik ben nu met een jongen in gesprek, en hij haalde dit onderwerp aan.
In zijn ogen, is een hechte, puur platonische vrienschap tussen een man en een vrouw pertinent niet mogelijk.
Er hangt volgens hem altijd een 'spanningsveld' tussen beide personen, en zijn standpunt is 'liefde of niets'.

Ik vind dit toch een ingewikkelde kwestie, en ook in mijn omgeving blijkt dat de meningen hierover sterk zijn verdeeld.

Hoe denken jullie hierover?
Is een hechte, platonische vriendschap tussen een man en een vrouw mogelijk?
In de zin van, beste vrienden zijn?
'Wanneer alles verloren lijkt, doet hoop nog leven.'
  zondag 27 maart 2011 @ 23:34:31 #2
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_94695917
Vanuit een man gezien niet,(met een paar uitzonderingen daar gelaten)

Vanuit de vrouw makkelijker.

En dat denk ik omdat zoals die 'vriend' al zegt het spanningsveld.

Enne als man zijnde heb ik liever mannelijke vrienden dan vrouwelijke omdat je met de maten toch anders bevriend bent dan met een vrouw.
pi_94695965
Gewoon mogelijk , degene die er niet in geloven zijn de gefrustreerde mannetje die balen dat ze niet de ballen hadden om gewoon voor uit te komen dat ze wat met je willen, en zo een vriendschap aangaan.
Ik kan met tig kerels makkelijk lullen zonder dat ze in mijn broekje komen of proberen te komen.
  zondag 27 maart 2011 @ 23:39:41 #4
256575 Joe-Momma
pi_94696152
quote:
Op zondag 27 maart 2011 23:35 schreef formerjellybean het volgende:
Gewoon mogelijk , degene die er niet in geloven zijn de gefrustreerde mannetje die balen dat ze niet de ballen hadden om gewoon voor uit te komen dat ze wat met je willen, en zo een vriendschap aangaan.
Ik kan met tig kerels makkelijk lullen zonder dat ze in mijn broekje komen of proberen te komen.
Maar wel willen en dat deel vergeet je maar even.

(Of je ziet er niet uit,die gast is gay of gewoon en faalhaas die niet durft)
  zondag 27 maart 2011 @ 23:40:54 #5
256575 Joe-Momma
pi_94696203
Bekijk de film 'the switch' eens dan word het wat duidelijker.
pi_94696292
Ik denk dat dit niet mogelijk is. Die spanning zal er of zijn, of komen. (Of het nou in vlagen is, als zij op een dag dat sexy topje aan heeft, of continu). Er wel vanuitgaande dat ze beide tot een zeker niveau aantrekkelijk zijn, en de man geen homoseksueel is. You can't beat nature. ;)
Arr
  zondag 27 maart 2011 @ 23:43:55 #7
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94696464
quote:
Vanuit een man gezien niet,(met een paar uitzonderingen daar gelaten)

Vanuit de vrouw makkelijker.

En dat denk ik omdat zoals die 'vriend' al zegt het spanningsveld.

Enne als man zijnde heb ik liever mannelijke vrienden dan vrouwelijke omdat je met de maten toch anders bevriend bent dan met een vrouw.
Ik ken persoonlijk een jongen die hele goede vrienden is met een meisje. Sinds kort heeft zij gevoelens voor hem, maar hij totaal niet. Nu gaat de vriendschap een beetje kapot omdat hij haar probeert te ontwijken en het maar lastig vindt. Ze zijn wel beide al enige tijd single.

In mijn ervaring krijgt een van de twee geslachten bijna altijd een keer gevoelens voor de ander.
pi_94696560
Die gast wil in je broekje en probeert dat op deze manier duidelijk te maken. Verder kan het wel natuurlijk.
  zondag 27 maart 2011 @ 23:51:26 #10
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_94696644
kan prima :)
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  zondag 27 maart 2011 @ 23:51:46 #11
244933 trovey
Nachtoele
pi_94696656
quote:
Juist ja, TS zoekt mijn antwoord daar maar op. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_94696802
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 23:49 schreef Tja..1986 het volgende:
Die gast wil in je broekje en probeert dat op deze manier duidelijk te maken. Verder kan het wel natuurlijk.
In welk jaar is die film gemaakt? stuk of 15 op imdb namelijk ;)
pi_94696877
Misschien als je eerst met elkaar neukt en daarna samen het erover eens bent dat er geen drol aan was en dus niet voor herhaling vatbaar. Anders niet.
pi_94698543
Ik heb een vriendin (die muts die hier ook post), en ben heel goede vrienden met een ex-ganggenote zonder dat daar ooit enige mate van spanning tussen was. Prima dat mensen denken dat het voor hen niet mogelijk is, maar ik vind niet dat je dat over iedereen kan oordelen. Vooral wanneer men zegt dat vooral 'mannen dat niet kunnen'. Onzin.

Natuurlijk is ze knap in bikini, of wanneer ik haar uit de douche zag lopen. Maar ik ben een man, en geen hormonale brulkikker. Heb wat zelfrespect en wil niet alles dat los en vast zit op het eerste gezicht bespringen. Prima dat je zelf zo bent en al helemaal mooi dat je dat toegeeft, maar extrapoleer dat alsjeblieft niet naar je gehele geslacht.
  maandag 28 maart 2011 @ 01:58:41 #15
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_94700299
Ik denk dat het bijna onmogelijk is. Van wat ik in mijn omgeving heb gezien loopt in zo'n geval of de man of de vrouw achter de ander aan. Mits ze beide hetero zijn, niet lelijk zijn en niet al een leukere partner hebben.

Een vriend van mij beweert veel vrouwelijke vriendschappen te hebben, terwijl ik gewoon zie dat ze hem leuk vinden.
  maandag 28 maart 2011 @ 02:34:09 #16
296468 Neurodrive
Trust me, I'm a doctor.
pi_94700777
Mwah, ik wil geen generalisaties maken, maar ik kan van mezelf zeggen dat ik er niet zo in geloof. Ik wil niet zeggen onmogelijk, maar er moet wel een klein wondertje gebeuren wil het voor langere tijd platonisch blijven.

De vrouwelijke 'vriendschappen' die ik heb gehad kwamen altijd wel gevoelens bij kijken. Als het om wat voor reden dan ook niet mogelijk was meteen seks te hebben met diegene, dan gebruikte ik wel eens vriendschap als de dekmantel om alsnog te proberen in haar broekje te komen. Dat klinkt trouwens vrij laag, nu ik het zo uitgetypt zie.

Laat ik het zo zeggen, in een wereld waar seks geen enkele rol zou spelen, zou mijn vriendenkring waarschijnlijk bestaan uit 90% man, 10% vrouw. Over het algemeen vind ik mannen gewoon prettiger in de omgang dan vrouwen.
Random fact #7281: Cool guys don't look at explosions.
  maandag 28 maart 2011 @ 08:32:23 #17
284796 clairan
I like you a lot lot.
pi_94702447
Het kan, maar ik denk dat de liefde eerst 'overwonnen' moet worden.

Mijn verhaal:

Dus ik denk dat een platonische vriendschap wel kan, maar dat er sws een van de twee gevoelens krijgt en die zich daar eerst overheen moet zetten.

[ Bericht 13% gewijzigd door clairan op 28-03-2011 17:37:59 ]
  maandag 28 maart 2011 @ 08:33:48 #18
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_94702475
Ja, kan gewoon.

Al zal het moeilijker worden naarmate de man in kwestie wanhopiger is. Zeg dat maar tegen die vriend van je :P
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_94702618
ja dat kan, ik ken meerdere vrouwen waarvan ik het gerust als vriendschap van kan beschouwen. Maar dan wel een heel andere vriendschap dan met mannen. Meer van een keer wat koffie met elkaar drinken en even wat wat bijkletsen. En met een ander werk ik vaak samen omdat we elkaar op professioneel gebied gewoon heel goed aanvoelen.

Maar goed, defineer eerst vriendschap eens. Is dat dikke maatjes of is dat die ene die je eens in de paar weken spreekt ook al?
Doe eens lief!
  maandag 28 maart 2011 @ 09:50:30 #20
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_94703821
Als de man de vrouw niet aantrekkelijk vindt is dat op zich mogelijk. Maar dan moet ze wel echt onaantrekkelijk zijn anders klapt 'ie er in een dronken bui nogsteeds overheen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_94703920
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 23:31 schreef Flew het volgende:
Is een hechte, platonische vriendschap tussen een man en een vrouw mogelijk?
Dat is mogelijk, mits de vrouw in kwestie lelijk genoeg is. Of de man in kwestie gay is.
  maandag 28 maart 2011 @ 10:00:16 #22
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_94704087
Het gaat er imo om, dat een man zich altijd zal afvragen of hij het op haar zou kunnen. Mannen onderling vragen zich dat niet af, en ik geloof dat verreweg de meeste vrouwen dat ook niet over iedere man afvragen met wie ze een vriendschappelijke band hebben. Dat zorgt voor die spanning, maar dat wil nog niet zeggen dat platonische vriendschap dus per definitie onmogelijk is. De man hoeft er namelijk niet per se naar te handelen.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_94704256
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2011 10:00 schreef Garisson72 het volgende:
Het gaat er imo om, dat een man zich altijd zal afvragen of hij het op haar zou kunnen. Mannen onderling vragen zich dat niet af, en ik geloof dat verreweg de meeste vrouwen dat ook niet over iedere man afvragen met wie ze een vriendschappelijke band hebben. Dat zorgt voor die spanning, maar dat wil nog niet zeggen dat platonische vriendschap dus per definitie onmogelijk is. De man hoeft er namelijk niet per se naar te handelen.
Dat vragen vrouwen zich ook af hoor. Of ze het op iemand kunnen. Het antwoord is alleen vaker nee, heb ik sterk de indruk. :+
  maandag 28 maart 2011 @ 10:14:25 #24
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_94704456
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 10:06 schreef conleche het volgende:
Dat vragen vrouwen zich ook af hoor. Of ze het op iemand kunnen. Het antwoord is alleen vaker nee, heb ik sterk de indruk. :+
Maar echt altijd ook? Want ik vraag het me nu dus alweer bij jou af. :+

Iedere keer als ik dit besprak met een vrouw, moesten zij wel beamen dat zij het zich niet bij iedere man afvroegen, en waren ze helemaal verbaasd (of zelfs half geshockeerd) bij de notie dat dit bij mannen dus altijd even door het hoofd gaat.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  Vis een optie? maandag 28 maart 2011 @ 10:20:36 #25
70532 loveli
N
pi_94704641
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2011 10:14 schreef Garisson72 het volgende:
Want ik vraag het me nu dus alweer bij jou af. :+
Antwoord is "ja".
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: