abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 december 2004 @ 16:17:52 #1
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_24278339
- zijn begonnen als een "projectje" van de man.

Stelling:

Over het algemeen wordt een man alleen vrienden met een vrouw waarmee hij ook het bed zou kunnen en zelfs zou willen delen. Vanuit mannelijk perspectief wordt een vrouw dus vrijwel altijd benaderd vanuit seksuele belangstelling. Zodoende verwaterd of eindigt een ontstane vriendschap als de man zijn gevoel van aantrekkingskracht bij de vrouw in kwestie verliest.

Het feit dat mannen en vrouwen wel vrienden (kunnen) zijn is te danken aan het feit dat vrouwen de poging van de man tot sexuele toenadering niet als zodanig beschouwd en/of beantwoord hebben. Deze mannen voelen zich dus nog wel degelijk seksueel aangetrokken tot de vriendin in kwestie.

Eens/oneens? waarom/waarom niet?

En, ik ben het overigens met deze stelling eens. Waarom? Om de reden die in de stelling genoemd staat. Tijdens het eerste contact wordt door de man de vraag "neukbaar of niet neukbaar" beanwoord. Ja? --> kijken wat het wordt. Nee? --> next in line!
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_24278416
Nee hoor, zeker niet mee eens.

Ik heb 1 hele goede vriendin, ik vind haar aardig, maar meer ook niet. Dus om even in jouw woorden te spreken: niet zo "neukbaar" als jij bedoeld.

[edit]
Ik ben ook een mannetje. Staat wel in profiel, maar even hier neerzetten kan ook geen kwaad
[/edit]

[ Bericht 35% gewijzigd door Cafun op 29-12-2004 16:31:14 ]
pi_24278450
ook totaal niet mee eens. toch denk ik wel dat je beter alleen goede vrienden kunt blijven als elkaars ex bent
Extremistisch gematigd.
pi_24278464
Je kent mijn mening ik vind het erg kort door de bocht....!!!! Niet iedere vriendschap begint zo, sommige vriendschappen zijn begonnen toen de betrokkenen nog niet sekueel actief waren en ook nog geen seksuele interesses in elkaar hadden. Daarnaast leer je mensen van het andere geslacht kennen doordat het vrienden/vriendinnen zijn van kennissen van je... of het zijn collega's, mensen waarmee je sport etc. etc. Je hebt meer met ze te maken en je leert ze kennen of je nou wilt of niet, daar kan een vriendschap uit ontstaan waarbij je nooit hebt gedacht bij het eerste contact, is hij of zij "neukbaar of niet neukbaar" Ja? --> kijken wat het wordt. Nee? --> next in line!

NIET EENS DUS... ik denk dat deze vriendschappen dus met name ontstaan zijn in de kroeg ofzo en je liep dus een blauwtje...
  woensdag 29 december 2004 @ 16:24:16 #5
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_24278484
Toevallig heeft een manlijke FOK!ker een dergelijke stelling laatst bijna letterlijk tegen me zitten verkondigen. Ik zit me nu ernstig af te vragen of jij soms een kloon van hem bent.

Of het waar is weet ik niet. Ben wel benieuwd naar de reacties van de mannen hier.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 29 december 2004 @ 16:24:31 #6
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_24278490
Overingens is het ook wel belangrijk om te weten wat je zelf bent: een mannetje of een vrouwtje.

Ik ben een mannetje, voorzover dat nog niet duidelijk was..

pi_24278492
bovendien, ik heb geen vriendschappen (meer) met exen, wel met veel van het andere geslacht, nooit iets mee gehad, zou nooit willen en zijn echt mijn beste vrienden!
pi_24278525
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:24 schreef Jane het volgende:
Toevallig heeft een manlijke FOK!ker een dergelijke stelling laatst bijna letterlijk tegen me zitten verkondigen. Ik zit me nu ernstig af te vragen of jij soms een kloon van hem bent.

Of het waar is weet ik niet. Ben wel benieuwd naar de reacties van de mannen hier.
in een ander topic had ie wat medestanders, ik ben benieuwd of hij die nu ook krijgt!! oh ja ben vrouwtje... voor zover dat nog niet duidelijk was.
  woensdag 29 december 2004 @ 16:28:12 #9
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_24278584
quote:
Je hebt meer met ze te maken en je leert ze kennen of je nou wilt of niet, daar kan een vriendschap uit ontstaan waarbij je nooit hebt gedacht bij het eerste contact, is hij of zij "neukbaar of niet neukbaar" Ja? --> kijken wat het wordt. Nee? --> next in line!
Toch stelt een man zichzelf die vraag altijd. Altijd. Ik betrap mezelf erop, mijn vrienden doen het ook...mijn studiegenoten...zelfs vaders van vrienden van me. Ik sluit niet uit dat niet neukbare vrouwen geen vriendin kunnen worden, of op basis van hun niet-neukbaar-zijn helemaal niet meer worden aangesproken. Maar het is wel minder dan als de vrouw in kwestie wel neukbaar zou zijn...

En sorry voor de terminologie.

woensdag 29 december 2004 @ 16:30:21 #10
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_24278631
Ja is wel zo, met vrouwen denk je toch vaak automatisch aan sex en dat belemerd de vriendschap.
Waarom zou een man anders vrienden worden met een vrouw? mannen hebben toch heel andere interresses als vrouwen.
Of vindt jij het leuk om over voetbal ed te praten?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_24278656
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:28 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Toch stelt een man zichzelf die vraag altijd. Altijd. Ik betrap mezelf erop, mijn vrienden doen het ook...mijn studiegenoten...zelfs vaders van vrienden van me. Ik sluit niet uit dat niet neukbare vrouwen geen vriendin kunnen worden, of op basis van hun niet-neukbaar-zijn helemaal niet meer worden aangesproken. Maar het is wel minder dan als de vrouw in kwestie wel neukbaar zou zijn...

En sorry voor de terminologie.
Oftewel, je vraagt je dat af bij elke vrouw die je ziet.. het gaat niet om wel/geen vriendschap, het gaat om wel of geen seks. Geen seks is bij jou geen (ok sorry weinig) interesse... ik blijf dit simple minded vinden van je vinden hoor!
  woensdag 29 december 2004 @ 16:32:31 #12
1986 Jane
pi_24278678
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:24 schreef Jane het volgende:

Overigens heb ik nooit gedacht dat het zo was. Ik heb namelijk best aardig wat vriendschappen met mannen en dat zou dan dus komen omdat zij mij neukbaar vinden. Op zich een compliment, maar zo heb ik er in mijn omgang met hen nooit tegenaan gekeken.
pi_24278729
jammer dat ik nu offline ga en morgen ochtend voor een paar dagen met vakantie, ik zal dit topic dan weer over een paar dagen lezen, ik ben benieuwd, ik ben benieuwd...
pi_24278757
Oneens.

Ben een vrouwtje, en heb de afgelopen tijd een aardige vriendschap opgebouwd met een mannetje, en ik kan met 99% zekerheid zeggen dat het niet ging om het neukbaarheidsfactor. Als dat wel zo zou zijn zou ik hem persoonlijk voor gek verklaren maar dat terzijde. Heb daarnaast wel meer vriendschappen met jongetjes opgebouwd, waar het toch echt niet ging om wat jij bedoelt.

Misschien zou een betere stelling zijn: alle man-vrouw-vriendschappen worden opgebouwd omdat er van de ene kant meer interesse is (weinig slaap gehad dus let niet op de zinsbouw ). Dus dat het niet eens zozeer van de man uit hoeft te gaan. Niet dat ik het daar wel eens mee ben maar goed.
pi_24278759
Ik ben het niet helemaal met je eens, wat ik wel vind is dat echte vriendschap tussen mannen en vrouwen vaak niet wordt begrepen. Mensen zoeken er vaak wat achter. Soms terecht, maar soms ook niet.
wat is nou echt belangrijk.........
  woensdag 29 december 2004 @ 16:37:52 #16
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_24278806
quote:
Oftewel, je vraagt je dat af bij elke vrouw die je ziet.. het gaat niet om wel/geen vriendschap, het gaat om wel of geen seks. Geen seks is bij jou geen (ok sorry weinig) interesse... ik blijf dit simple minded vinden van je vinden hoor!

Neukbaar is wat anders als seks. Je zou ook kunnen zeggen: lekker ding, mooie vrouw, meid. Niet per definitie seks, het is meer de mogelijkheid dat het van seks zou kunnen komen. En je moet iemand dus wel neukbaar vinden mocht het van seks kunnrn komen. Vandaar neukbaar ja/nee.

Terzijde: Als nu heel mannelijk FOK! mij afvalt (wat hun goedrecht is) zal ik mijzelf vanaf dat moment als een narrow-minded seksueel gefrustreerde idioot bestempelen.

woensdag 29 december 2004 @ 16:40:49 #17
85962 ioko
I Appear Missing
pi_24278866
Ik denk dat het grotendeels klopt, al kunnen er natuurlijk uitzonderingen zijn. De meeste vriendinnen die ik heb, vind ik, tot op zekere hoogte, aantrekkelijk. En ook zeker (hoe erg het woord ook is ) neukbaar.
Dit wil niet zeggen dat ik met een van hen sex zou willen hebben, maar ze zijn er, qua uiterlijk, 'geschikt' voor. (Ik hoop niet dat een van hen dit leest ). De enige reden dat ik het niet zou doen, is omdat ik verder niets voor ze voel dan vriendschap, en veel mannen kunnen dat gevoel (sexuele aantrekking en vriendschap) niet uit elkaar houden.
Kortom met vriendinnen van me (de meeste) heb ik een vriendschap, met een 'sluimerende' sexuele aantrekkingskracht.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  woensdag 29 december 2004 @ 16:41:22 #18
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_24278880
quote:
Ben een vrouwtje, en heb de afgelopen tijd een aardige vriendschap opgebouwd met een mannetje, en ik kan met 99% zekerheid zeggen dat het niet ging om het neukbaarheidsfactor. Als dat wel zo zou zijn zou ik hem persoonlijk voor gek verklaren maar dat terzijde. Heb daarnaast wel meer vriendschappen met jongetjes opgebouwd, waar het toch echt niet ging om wat jij bedoelt.
Het feit dat jij vrouwtje bent legt je binnen dit topic een aantal beperkingen op (net als alle andere vrouwen) want:

Hoe kan een vrouw nou weten wat of hoe een man in dit geval denkt? Ook als je mannelijke vrienden hebt kun je het niet weten. Natuurlijk zullen die nooit zeggen: "ja, in het begin wilde ik je wel naaien".

Vanuit vrouwelijk perspectief gezien is deze stelling alsware godslastering en druist tegen een heleboel waarden en normen in. Vanuit dat punt is begrip ver te zoeken.

Dus mannen: ff een reactie bitte....en laat de stelling in zijn perspectief. Er zijn uitzonderingen maar daar gaat het nu dus niet om TENZIJ blijkt dat uitzondering regel is.

pi_24278949
Eens, iig voor mij geldt het wel. Vrouwen die ik interessant vind zijn altijd wel potentieel neukbaar of neukbaar geweest. Daarmee wil ik niet zeggen dat het uiteindelijk ook het doel moet zijn, maar als de situatie voor zou doen, dan zou ik het niet weigeren.
Je moet eerst iemand leren kennen wil je een vriendschap opbouwen. Daarbij zal ik minder snel geneigd zijn om belangstelling te tonen voor een onaantrekkelijk (niet neukbaar) iemand dan een aantrekkelijk (dus potentieel neukbaar) iemand.
  woensdag 29 december 2004 @ 16:46:33 #20
16701 scanman01
Today's a good day
pi_24278972
Ik denk dat het wel klopt. Bij mannen speelt volgens mij in 9 van de 10 gevallen toch iets sexueels mee. Vaak zullen ze het niet snel laten merken, waardoor de vriendin in kwestie dus ook geen enkel idee heeft en zeer verrast zal zijn als ze er wel achter komt. Het zal heus niet in ALLE gevallen zo zijn, maar dan komt de bekende uitdrukking "uitzondering bevestigt de regel" weer om de hoek kijken.
Ik denk dat het best wel mogelijk is voor een man om een langdurige platonische vriendschap met een vrouw op te bouwen, maar volgens mij zal die man het zelden erg vinden om voor één keer of vaker een stap verder te gaan.
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 29 december 2004 @ 16:47:24 #21
1986 Jane
pi_24278994
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:40 schreef ioko het volgende:
(Ik hoop niet dat een van hen dit leest ).
Wellicht dat sommigen daarom hier ook wel niet willen reageren. Ik bedoel: je moet er dan dus wel rekening mee houden dat de vrouwen in kwestie dan weten dat je ze neukbaar acht. Hoeft geen probleem te zijn natuurlijk (biedt eventueel ook perspectieven ), maar niet iedereen vindt dat misschien leuk.
pi_24279017
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:30 schreef type_29 het volgende:
Ja is wel zo, met vrouwen denk je toch vaak automatisch aan sex en dat belemerd de vriendschap.
Waarom zou een man anders vrienden worden met een vrouw? mannen hebben toch heel andere interresses als vrouwen.
Of vindt jij het leuk om over voetbal ed te praten?
Weliswaar heeft de stereotype man andere interesses dan de stereotype vrouw, maar gelukkig hebben individuele mannen nog met regelmaat dezelfde interesses (of desinteresses) als individuele vrouwen. Het is alleen misschien iets meer moeite doen om te zien welke punten je met elkaar gemeen hebt, maar zeker niet zo onwaarschijnlijk of eenzijdig als de TS suggereert. In mijn ervaring tenminste, maar ja, ik houd al niet van voetbal .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 29 december 2004 @ 16:52:01 #23
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_24279079
quote:
Het is alleen misschien iets meer moeite doen om te zien welke punten je met elkaar gemeen hebt, maar zeker niet zo onwaarschijnlijk of eenzijdig als de TS suggereert.
TS suggereert helemaal nix als het gaat om al dan niet wederzijdse intresses.

pi_24279178
scanman 01: vlak de vrouwen niet uit! Ik ken diverse voorbeelden uit mijn vriendenkring waar het initiatief toch echt bij de vrouw vandaan kwam.
wat is nou echt belangrijk.........
pi_24279237
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:52 schreef AgLarrr het volgende:
TS suggereert helemaal nix als het gaat om al dan niet wederzijdse intresses.
Sorry, iets te kort door de bocht. De stelling in de openingspost suggereert dat vrijwel altijd de gedeelde interesse waar de man naar op zoek is seks zal zijn, en zelfs na negeren of afwijzen van de vrouw de man slechts op zoek zal gaan naar andere wederzijdse interesses om op die manier toch weer terug te komen op interesse nr. 1.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')