Eerst is het mond-op-mond reclame, dan is het ineens de gemiddelde RTL kijker.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:44 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de gemiddelde RTL of SBS kijker een account heeft op IMDB.
Wat heel knap is van deze film, is dat-ie een publiek heeft gevonden NA de biosrelease. Het was geen boxofficesucces, maar The Shawshank Redemption heeft z'n publiek gevonden via de videotheek en mond-tot-mond reclame. Dat lukt alleen maar als je een gevoelige snaar raakt bij mensen, wat deze film dus duidelijk doet.
Cashback vond ik erg goed. Maar ik vond bijvoorbeeld Predator in z'n genre ook een topper.quote:
Wat is er nou weer mis met Star Wars?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:25 schreef Deckard het volgende:
[..]
Het feit dat de Star wars films in die 250 zittten lijkt mij genoeg te zeggen.
Dit argument klopt volgens mij sowieso niet. Er zijn veel films die nog veel makkelijker weg te kijken zijn en die staan niet in de 250. Daarnaast staan er juist ook hele "moeilijke films" in de 250 (Italiaanse, Japanse films uit de jaren 40).quote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:25 schreef Deckard het volgende:
Voor een groot gedeelte van de hoogtes van de IMDB 250 ook gewoon hoe makkelijk je hem weg kan kijken. Hoe hoger bij de 1 des te eerder je de film wel vermakelijk zal vinden. Dat maakt het derhalve nog geen goede film. Het feit dat de Star wars films in die 250 zittten lijkt mij genoeg te zeggen.
Kijk ook even voor het gemak naar de hoeveelheid stemmen. Moeilijke films worden minder vaak op gestemd. Ik zeg ook dat de IMDB250 vooral films bevat die je makkelijker zullen liggen, die kans is vele malen groter. Welke japanse films uit de jaren '40 zitten er in de imdb250? Want ik ben ze nog niet tegengekomen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:01 schreef Mike het volgende:
[..]
Dit argument klopt volgens mij sowieso niet. Er zijn veel films die nog veel makkelijker weg te kijken zijn en die staan niet in de 250. Daarnaast staan er juist ook hele "moeilijke films" in de 250 (Italiaanse, Japanse films uit de jaren 40).
Waarom is het zo moeilijk voor mensen om te bevatten dat er gewoon HEEL VEEL mensen zijn voor wie The Shawshank Redemption hun favoriete film is? Gewoon, omdat ze 'm ijzersterk vinden.
Ik dacht meteen aan Ikiru, maar zie dat die uit 1952 is. Maakt verder voor het punt dat ik maakte weinig uit.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:11 schreef Deckard het volgende:
[..]
Kijk ook even voor het gemak naar de hoeveelheid stemmen. Moeilijke films worden minder vaak op gestemd. Ik zeg ook dat de IMDB250 vooral films bevat die je makkelijker zullen liggen, die kans is vele malen groter. Welke japanse films uit de jaren '40 zitten er in de imdb250? Want ik ben ze nog niet tegengekomen.
leuke film maar in geen enkel opzicht (behalve dan de tieten van keeley) de beste film ooit.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:36 schreef Northside het volgende:
Ik promoot cashback hier nog maar eens een keer als absolute topfilm.
Je zou sowieso over topfilm-per-genre moeten spreken als je het over de beste film ooit hebt denk ik.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:38 schreef jimjim1983 het volgende:
leuke film maar in geen enkel opzicht (behalve dan de tieten van keeley) de beste film ooit.
interessant. Hoezo?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:14 schreef Selyn het volgende:
Meeste mensen zijn ook helemaal gek van se7en terwijl ik dat juist een gigantische mislukking vond.
Tja, dat is wel waar.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:42 schreef Argento het volgende:
ja, dat kan natuurlijk. Persoonlijk vond ik em meesterlijk. Fascinerend gebruik van sfeer, personages die verre van perfect zijn (niemand is de held) en een geweldige twist op het uitgangspunt van de klassieke 'whodunnit'.
Die ga ik niet opnieuw kijken.. Ook wel lang geleden dat ik die gezien heb, maar die kon me helemaal niet boeien.quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:45 schreef Aukje83 het volgende:
[..]
wat vond je van silence of the lambs dan?
Ik hoop dat RTL wél de laatste minuut laat zien in tegenstelling tot SBSquote:Op zondag 12 augustus 2012 14:08 schreef Evertjan het volgende:
ff een kick hij is vanavond weer op TV
http://www.filmtotaal.nl/film.php?id=3538
Vond ik een heel slechte film.quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:45 schreef Aukje83 het volgende:
[..]
wat vond je van silence of the lambs dan?
Shawshank is de enige film waar ik geen fout kan ontdekken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:10 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Vond ik een heel slechte film.
Shawshank Redemption niet slecht, maar zeker geen meesterwerk.
Waarom geen meesterwerk dan? Ik vind het toch een briljante film.quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:10 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Vond ik een heel slechte film.
Shawshank Redemption niet slecht, maar zeker geen meesterwerk.
Verhaal was op zich goed, mooi gefilmd, goed geacteerd, zeker. Maar meer dan ook niet. Gewoon een goede film, niet slecht, maar dus ook geen meesterwerk.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:14 schreef Diemux het volgende:
[..]
Waarom geen meesterwerk dan? Ik vind het toch een briljante film.
Amper? Wat te denken van de scène op het dak, de scène waar de directeur het hamertje vindt, de scène met de hereniging? Heb die film al een tijd niet gezien, maar die scenes zijn me altijd wel bijgebleven.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:47 schreef Flugel83 het volgende:
Afgaand op de IMDb 250 lijst vind ik Shawshank echt de meest overgewaardeerde film aller tijden. Uiterst merkwaardig dat mensen dit de 'perfecte' of beste film noemen. Ik vind het een prima film met een uitstekende cast maar op welk front is hij nu echt baanbrekend? Er zijn imo ook amper memorabele scenes of ieder geval scenes die je nog lang bij zullen blijven.
Het zal wel aan mij liggen, ik heb het nog nooit begrepen.
Wat is volgens jou de beste film ooit dan?quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:47 schreef Flugel83 het volgende:
Afgaand op de IMDb 250 lijst vind ik Shawshank echt de meest overgewaardeerde film aller tijden. Uiterst merkwaardig dat mensen dit de 'perfecte' of beste film noemen. Ik vind het een prima film met een uitstekende cast maar op welk front is hij nu echt baanbrekend? Er zijn imo ook amper memorabele scenes of ieder geval scenes die je nog lang bij zullen blijven.
Het zal wel aan mij liggen, ik heb het nog nooit begrepen.
Vergeet niet scene met de oude man die vrijkomt en zelfmoord pleegt, de emoties waren erg goed gespeeld.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:53 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Amper? Wat te denken van de scène op het dak, de scène waar de directeur het hamertje vindt, de scène met de hereniging? Heb die film al een tijd niet gezien, maar die scenes zijn me altijd wel bijgebleven.
Ik zal nooit beweren dat mijn favoriete films de besten zijn trouwens. Onder mijn favorieten staan onder andere Once Upon A Time In The West, Eternal Sunshine Of The Spotless Mind, Chinatown, Blade Runner, American Beauty, Vertigo, Donnie Darko en nog wel een waslijst meerquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:26 schreef Antwoordapparaat het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de beste film ooit dan?
Damn, dat stukje dat die warden dat hamertje vindt... En het moment dat ie het steentje (dat was het toch) door de poster van Rita Hayworth gooit en het gat ondekt...quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:53 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Amper? Wat te denken van de scène op het dak, de scène waar de directeur het hamertje vindt, de scène met de hereniging? Heb die film al een tijd niet gezien, maar die scenes zijn me altijd wel bijgebleven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |