Nee man, dat ding is fucking briljant.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:34 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[ afbeelding ]
Die vind ik ook tamelijk goed in het rijtje thuispassen, wat een lelijk, modern gedrocht
Zij zijn lid van het aarde-rijk.quote:Op maandag 28 maart 2011 00:21 schreef _Loki het volgende:
[ afbeelding ]
Geen idee waar het is, maar het is echt fugly
Als ik de rest van dit topic zo zie heb ik volgens jullie een gigantisch slechte smaak, maar ik vind dit soort dingen juist mooi om te zien.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 01:03 schreef RabbitHeart het volgende:
[ afbeelding ]
Tinsley Towers in Sheffield, UK. Jarenlang is er flink verzet geweest tegen het slopen van die dingen omdat het zogenaamd een iconisch 'landmark' was.
[ afbeelding ]
Tinsley Towers tijdens de sloop.
Dat viaduct op de eerste foto is op het bovenste gedeelte de M1, motorway van London naar Leeds en er onder loopt nog een A-weg, geen motorway maar wel dubbelbaans en je mag er net zo snel als op de snelweg.
Ik denk dat het niet zozeer een kwestie van smaak is maar maar van onderhoud. Die silos bij de westergasfabriek (amsterdam) waren namelijk ook geen gezicht totdat iemand 10 a 15 jaar geleden zich besefte hoe bijzonder de pre-industriele architectuur van die dingen wel niet is.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:00 schreef First het volgende:
[..]
Als ik de rest van dit topic zo zie heb ik volgens jullie een gigantisch slechte smaak, maar ik vind dit soort dingen juist mooi om te zien.
quote:Op zondag 27 maart 2011 22:00 schreef dralion13 het volgende:
Experience Music Project, Seattle
[ afbeelding ]
's werelds pijnlijkste buttplug..quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:07 schreef Mexicaantje. het volgende:
ik vind de Fernsehturm echt heel lelijk
[ afbeelding ]
Ik denk dat als ze ze schoon hadden gemaakt ik ze juist minder mooi had gevonden, hou wel van gebouwen die oud aanvoelen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:05 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet zozeer een kwestie van smaak is maar maar van onderhoud. Die silos bij de westergasfabriek (amsterdam) waren namelijk ook geen gezicht totdat iemand 10 a 15 jaar geleden zich besefte hoe bijzonder de pre-industriele architectuur van die dingen wel niet is.
Vervolgens zijn die silo's opgeknapt. hebben ze een likje verf gekregen, zijn de bakstenen gezandstraalt. En voila. Prachtig gezicht nu.
Die 2 schoorstenen waar je op reageerden zijn bijzonder maar ze zien er gewoon niet-onderhouden uit. Er is niks creatiefs mee gedaan. Ze hebben geen leuke functie. Het is gewoon 1 en al treur.
Neemt niet weg dat ze er iets moois mee hadden kunnen doen. Misschien zie jij meer de potentie dan andere mensen.
Dus je vindt treurigheid mooi. Dat kan.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:11 schreef First het volgende:
[..]
Ik denk dat als ze ze schoon hadden gemaakt ik ze juist minder mooi had gevonden, hou wel van gebouwen die oud aanvoelen.
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus je vindt treurigheid mooi. Dat kan.
Als ik moet kiezen prefereer ik ook liever zoiets dan die carnavalsgebouwen die ik hier voorbij heb zien komen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus je vindt treurigheid mooi. Dat kan.
Bazen-architectuur. Noob.quote:Op zondag 27 maart 2011 21:34 schreef Iemand91 het volgende:
Naar aanleiding van dit en dit topic ook maar eens een topic die de hele wereld beslaat.
Wat vinden jullie nou het lelijkste of de lelijkste gebouwen ter wereld?
Enkele voorbeelden van mij:
Grand Lisboa, Macao
[ afbeelding ]
Ryugyong Hotel, Noord Korea
Hier wordt momenteel wel aan verder gebouwd, maar is het nog steeds geen plaatje.
[ afbeelding ]
Welke nomineren jullie?
quote:Op maandag 28 maart 2011 13:54 schreef Iemand91 het volgende:
Ook maar weer wat toevoegen:
Royal Ontario Museum
[ afbeelding ]
Ik weet niet (meer) hoe deze heet, maar ook gruwelijk lelijk:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:53 schreef Moira. het volgende:
"Pompidou Centre" ofzo in Parijs.
De architect vond het een leuk idee om alle pijpleidingen en stalen skeletten en al die andere zooi aan de buitenkant te laten zonder het te bedekken, waardoor er aan de binnenkant een enorme kale lege ruimte ontstond.
[ afbeelding ]
Schitterend, juist.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:45 schreef DaMayan het volgende:
[ afbeelding ]
"The Gherkin" in London.
Sommigen vinden het misschien wel mooi, maar ik vind het altijd zo een verschrikkelijk lelijk gezicht als je met de trein er langs rijdt.
Idd leluk op die klokketorenfoto na.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:30 schreef Morendo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op en rond het Stationsplein te Nijmegen, wat een gribus en treurniswekkende lelijkheid toch.
Ik heb niks tegen de Tinsley Towers. Maar het was echt heel erg verdeeld, de voor- en de tegenstanders. Nu staat er niksquote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:00 schreef First het volgende:
[..]
Als ik de rest van dit topic zo zie heb ik volgens jullie een gigantisch slechte smaak, maar ik vind dit soort dingen juist mooi om te zien.
Jammer van die kleurtjes voor de rest toch een mooi gebouw?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:00 schreef Fredo55 het volgende:
In Halfweg (bij Amsterdam) zijn 2 suikersilo's omgetoverd tot kantoorruimte:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Buiten het feit om, dat deze gebouwen inderdaad lelijk zijn, heb ik het idee dat je uit arnhem komtquote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:30 schreef Morendo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op en rond het Stationsplein te Nijmegen, wat een gribus en treurniswekkende lelijkheid toch.
Integendeel, ik woon, met grote tevredenheid overigens, in Nijmegen. Maar het stationsplein is wel iets wat voor veel ergernis bij mij zorgt.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:15 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Buiten het feit om, dat deze gebouwen inderdaad lelijk zijn, heb ik het idee dat je uit arnhem komt
Wees gerust.. Je bent niet de enigequote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:22 schreef Morendo het volgende:
[..]
Integendeel, ik woon, met grote tevredenheid overigens, in Nijmegen. Maar het stationsplein is wel iets wat voor veel ergernis bij mij zorgt.
Treurnis.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:53 schreef Dark_Prince het volgende:
Verzorgingstehuis Siloam in Hoogvliet
[ afbeelding ]
wtf is dat.
Allejezus wat een lelijk gebouw is dat zeg. Die moeten wel iets van een subsidie hebben gekregen om zoiets walgelijks neer te zettenquote:Op zondag 27 maart 2011 21:54 schreef tjoptjop het volgende:
Grappig, maar enorm kitsch/lelijk
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 18:56 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ik vind dat station in Nijmegen juist mooi! En die silo's ook.
Ik vraag me af wat jullie dan wél mooi vinden.
Hoezo?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 18:59 schreef Maxwell_Edison het volgende:
[..]
Allejezus wat een lelijk gebouw is dat zeg. Die moeten wel iets van een subsidie hebben gekregen om zoiets walgelijks neer te zetten
Noem eens iets moderns.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:13 schreef Morendo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Om maar iets te noemen.
Ja grappig toen ze dat tegenkwamen tussen de ontwerpen waaruit ze konden kiezen maar niet grappig om het ook daadwerkelijk neer te zetten.. Zelden zoiets lelijks gezienquote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:28 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hoezo?
Het is gewoon het hoofdkantoor van een mandenfabrikant, daarom vind ik het wel grappig
Ah johquote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:04 schreef SnowLeopard het volgende:
[..]
Ja grappig toen ze dat tegenkwamen tussen de ontwerpen waaruit ze konden kiezen maar niet grappig om het ook daadwerkelijk neer te zetten.. Zelden zoiets lelijks gezien..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:08 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ah joh
Beate Uhse heeft ook een nieuw hoofdkantoor laten bouwenVerbetering ten opzichte van hun huidige locatie:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die Lebenslust bringt dich um.
Het was alleen maar om aan te geven hoe je van een lelijk gebouw iets moois kan maken.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 18:56 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ik vind dat station in Nijmegen juist mooi! En die silo's ook.
Ik vraag me af wat jullie dan wél mooi vinden.
[..]
Ah joh
Beate Uhse heeft ook een nieuw hoofdkantoor laten bouwenNiets mis mee, ik hou wel van dat gedurfde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is Music
Je snapt hoop ik dat het een grap wasquote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:01 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Niets mis mee, ik hou wel van dat gedurfde.
[..]
Ah joh
Beate Uhse heeft ook een nieuw hoofdkantoor laten bouwen't is net een mega-dildoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nosce te ipsum.
Rij ik regelmatig langs, vond het aparte gebouwen, maar nu ik weet dat het silo's waren, vind ik ze wel goed geluktquote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:00 schreef Fredo55 het volgende:
In Halfweg (bij Amsterdam) zijn 2 suikersilo's omgetoverd tot kantoorruimte:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 22:17 schreef Fredo55 het volgende:
Station Bergen op Zoom vroeger:
[ afbeelding ]
Nu:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|