abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94802968
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:57 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Succes!

Ik ga over 2 uurtjes proefdraaien bij een pannenkoekenrestaurant, heb er zin in, maar ben ook wel zenuwachtig (heel stom, nergens voor nodig, maar toch)! :)
Ach, het proefdraaien lijkt me in ieder geval leuker dan op gesprek gaan ^O^

Ik herinner me net dat ze om referenties vroegen, nu heb ik die van mijn stage en 2 voorgaande werkgevers, maar ik ben het document kwijt dus probeer nu even snel zo veel mogelijk te verzamelen en ben gewoon de gegevens van de laatste werkgever end egene die super tevreden was kwijt..dus even snel zoeken }:| ik begin nu al te stressen terwijl het niet eens nodig is :{
  woensdag 30 maart 2011 @ 12:17:33 #102
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_94803471
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:52 schreef cafpow het volgende:
Zo ik ga me nu even voorbereiden, douchen, kleding zoeken en papieren bij elkaar zetten, en dan rond een uur of 2 vertrekken uit huis. Om om 3 uur mijn gesprek aant e gaan, ik verwacht er niet veel van maar het zou wel leuk zijn als ik wat kan krijgen. :)
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:57 schreef Eva4Evah het volgende:
Succes!

Ik ga over 2 uurtjes proefdraaien bij een pannenkoekenrestaurant, heb er zin in, maar ben ook wel zenuwachtig (heel stom, nergens voor nodig, maar toch)! :)
Succes allebei. Ik ben net gebeld door een detacheringsbureau dat ze mij morgen graag willen spreken.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_94803561
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 08:13 schreef Piles het volgende:
@Balisto: SAP is hét ERP-systeem, vandaar waarschijnlijk. Veel bedrijven gebruiken het volgens mij. Heel groot programma, dus het is meer de vraag welk onderdeel je moet kunnen/kennen. Als je ervaring hebt met andere ERP-software is het vast niet heel moeilijk aan te leren, maar dat hangt ook van jezelf af natuurlijk :)
Ok, ERP zei me ook niks voordat ik het ging googlen. :')
Maar het is dus niet een programma dat je even voor thuis kan downloaden om het jezelf aan te leren.
  woensdag 30 maart 2011 @ 12:41:58 #104
62913 Blik
The one and Only!
pi_94804223
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:20 schreef Balisto het volgende:

[..]

Ok, ERP zei me ook niks voordat ik het ging googlen. :')
Maar het is dus niet een programma dat je even voor thuis kan downloaden om het jezelf aan te leren.
ehm, niet echt nee :D

als je nagaat dat SAP-systemen bij de grotere bedrijven van Nederland al snel enkele miljoenen aan implementatie-kosten vergen
  woensdag 30 maart 2011 @ 12:43:12 #105
62913 Blik
The one and Only!
pi_94804272
Morgen overigens alle testen, mag al wel vandaag de persoonlijkheidstesten invullen. Dus die ga ik even met mijn vriendin (psycholoog) invullen :)
pi_94804803
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 03:51 schreef Balisto het volgende:

[..]

Bij een van de horecapoules zetten ze o.a. ook cateringmedewerkers in bij de uni, ook op mijn oude faculteit. Ik weet nog niet wat ik ga zeggen als ze me daarvoor vragen. Het lijkt me toch wel erg ongemakkelijk als je, bijna twee jaar na je studie, opeens in de kantine bij je vroegere docenten en medestudenten staat te werken.
Eigenlijk zo surrealistisch, dat het bijna grappig wordt. Dat is soms ook wel een - hopelijk irreële - angst van mezelf, dat ik straks broodjes sta te smeren of de wc's sta schoon te maken op de universiteit. }:| Als ik al aangenomen zou worden natuurlijk, zo zonder ruime aantoonbare ervaring. :+
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:04:01 #107
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94805083
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:43 schreef Blik het volgende:
Morgen overigens alle testen, mag al wel vandaag de persoonlijkheidstesten invullen. Dus die ga ik even met mijn vriendin (psycholoog) invullen :)
slim :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_94805209
quote:
dat is handig _O_
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:36:44 #109
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94808696
En weer een afwijzing binnen. Wel eentje die ik verwacht had (9 concurrenten waar vast een aantal met meer ervaring bij zaten), maar toch. Bleh.

Leuk hoor, om overal uitgenodigd te worden met je brief, maar als je niet verder komt dan het eerste gesprek... :')
Niet meer actief op Fok!
pi_94814520
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:36 schreef Viking84 het volgende:
En weer een afwijzing binnen. Wel eentje die ik verwacht had (9 concurrenten waar vast een aantal met meer ervaring bij zaten), maar toch. Bleh.

Leuk hoor, om overal uitgenodigd te worden met je brief, maar als je niet verder komt dan het eerste gesprek... :')
Balen :N

Hier weer terug thuis. Was een leuk en gezellig gesprek, lekker informeel en was gewoon meer het bedrijf updaten over mijn huidige leventje en een beetje bijkletsen _O_
En ze gaan kijken of ze me mischien kunnen plaatsen bij de opdrachtgever waar ik een aantal jaar geleden ook al voor 6 maanden heb gezeten.
Waarschijnlijk word het wel een fulltime functie maar mischien kan het ook parttime :)
Dus even afwachten nu of ik nog wat van ze hoor :)
  woensdag 30 maart 2011 @ 20:54:58 #111
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_94826961
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 16:55 schreef cafpow het volgende:

[..]

Balen :N

Hier weer terug thuis. Was een leuk en gezellig gesprek, lekker informeel en was gewoon meer het bedrijf updaten over mijn huidige leventje en een beetje bijkletsen _O_
En ze gaan kijken of ze me mischien kunnen plaatsen bij de opdrachtgever waar ik een aantal jaar geleden ook al voor 6 maanden heb gezeten.
Waarschijnlijk word het wel een fulltime functie maar mischien kan het ook parttime :)
Klinkt positief! Hopelijk wordt het wat ^O^

@ Viking: aww, vervelend! Hou de moed erin!

Update van mij: vandaag dus proefgedraaid in dat pannenkoekenhuis. Ging best goed, tuurlijk nog wel onwennig en foutjes gemaakt, maar mn baas zei al na een halfuur dat het een goed begin was. En nou het komt er dus op neer dat ik een maand proeftijd heb, en als er geen rare dingen gebeuren - waar hij en ik niet vanuit gaan - dan ben ik gewoon aangenomen :) Mag zaterdag weer komen, dus gaat de goede kant op :)
  woensdag 30 maart 2011 @ 20:55:48 #112
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_94827017
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:17 schreef Rucky het volgende:

[..]

[..]

Succes allebei. Ik ben net gebeld door een detacheringsbureau dat ze mij morgen graag willen spreken.
^O^
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:23:55 #113
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_94828814
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 13:31 schreef Blobje het volgende:

Overigens is een Callcenter baantje vinden in deze tijd ook niet makkelijk. Een vriend van mij is nu, sinds 4 jaren na zijn afstuderen, bij diverse helpdesken en klantenservices aan het werk geweest. Hij is nu alweer een paar maanden werkloos, maar niemand wil hem meer hebben. Te hoog opgeleid, voldoet niet aan de eisen of nog leuker, hij gaat niet meer naar school. :') Allemaal zijn ze bang dat hij snel weer weg is voor een baan op niveau, maar ze vervolgens aan het verstand brengen dat er geen werk is verder en hij dus een hele tijd wil en kan blijven willen ze niet geloven.
Is het niet makkelijker om gewoon gelijk op een baan van je niveau te solliciteren i.p.v. jezelf op te werken vanuit een callcenter positie :') ? Gewoon een idee hoor...
Jeffster! _O_
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:25:57 #114
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94828945
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:23 schreef IDisposable het volgende:

[..]

Is het niet makkelijker om gewoon gelijk op een baan van je niveau te solliciteren i.p.v. jezelf op te werken vanuit een callcenter positie :') ? Gewoon een idee hoor...
Wat denk je dat we hier het eerst proberen? ;). Het is voor een starter heel moeilijk om een baan op niveau te krijgen. Ervaring is een bitch! :).
Niet meer actief op Fok!
pi_94829421
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:36 schreef Viking84 het volgende:

Wat jammer weer. -O-
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 16:55 schreef cafpow het volgende:
Dat klinkt heel goed, ben benieuwd wat het wordt! ^O^

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 13:31 schreef Blobje het volgende:
Overigens is een Callcenter baantje vinden in deze tijd ook niet makkelijk. Een vriend van mij is nu, sinds 4 jaren na zijn afstuderen, bij diverse helpdesken en klantenservices aan het werk geweest. Hij is nu alweer een paar maanden werkloos, maar niemand wil hem meer hebben. Te hoog opgeleid, voldoet niet aan de eisen of nog leuker, hij gaat niet meer naar school. :') Allemaal zijn ze bang dat hij snel weer weg is voor een baan op niveau, maar ze vervolgens aan het verstand brengen dat er geen werk is verder en hij dus een hele tijd wil en kan blijven willen ze niet geloven.
Ja, dat is helemaal mooi. Ze willen alleen maar studenten hebben, maar verwachten wel dat die allemaal zomaar een paar weken fulltime een training kunnen volgen. :{
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:09:02 #116
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_94831897
Worden jullie wel eens via social media, zoals bijvoorbeeld LinkedIn benaderd? En dan bedoel ik niet door headhunters en andere detachering/recruiting meuk, maar direct door het bedrijf zelf.
Jeffster! _O_
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:11:11 #117
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94832055
Ik heb via Twitter wel contact met bedrijven. Volg zelf bedrijven en er zijn mensen die werken bij bedrijven waar ik evt zou willen werken die mij volgen. Maar heeft tot nu toe nog niks opgeleverd ;). Ik overweeg wel een 'Ik zoek werk, wie kan mij helpen?'-tweet de wereld in te sturen. Even de juiste hashtags zoeken volgende week :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_94832267
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:09 schreef IDisposable het volgende:
Worden jullie wel eens via social media, zoals bijvoorbeeld LinkedIn benaderd? En dan bedoel ik niet door headhunters en andere detachering/recruiting meuk, maar direct door het bedrijf zelf.
Nee, maar ik heb dan ook vrij weinig publieke gegevens op Hyves en Facebook. Twitter en Linkedin heb ik niet.
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:54:00 #119
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_94834698
quote:
Je vriendin heeft dan kennelijk wel een goede persoonlijkheid.
pi_94834715
Ik meld mij ook graag eventjes hier. Ben ook starter en na behoorlijke periode in het buitenland na studie de laatste maandjes druk aan het solliciteren geweest. Nu vandaag op tweede gesprek geweest bij adviesbureau en het (lijkt) erg goed te zijn verlopen.....Het komt er op neer dat ik nog deze week hoor of ik het ben geworden. Het gevoel is erg positief.

Nu mijn - wellicht wat domme - vraag, maar ik heb hier nog bar weinig ervaring mee. Mocht het tot een laatste onderhandelings-gesprek komen is het dan ook normaal/gangbaar/niet uitzonderlijk :) dat je (naast salaris natuurlijk) 'onderhandelt 'over de datum van indienstreding? Het zou namelijk wegens behoorlijk belangrijke persoonlijke omstandigheden meest ideaal zijn als ik per/rond 1 mei zou kunnen beginnen bijvoorbeeld (dus niet direct de volgende dag bij wijze van, als het gesprek volgende week is). In de gesprekken is wel eens ter loops ter sprake gekomen vanaf wanneer ik beschikbaar ben en dat is in principe per direct als het niet anders kan. Is het heel vreemd/onverstandig om een dergelijk verzoek te doen tijdens het laatste (onderhandelings-) gesprek? Voor de duidelijkheid: ik weet van hun kant dus ook nog niet exact vanaf wanneer ze me eventueel in dienst zouden willen nemen. Weet alleen dat het op korte termijn is :)

Dank voor de info alvast! ^O^
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:55:05 #121
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_94834765

[ Bericht 100% gewijzigd door Graslul op 30-03-2011 22:55:38 ]
pi_94835464
HBO, veiligheidskunde, starter, werzoekend (al 2 jaar)........

depressief?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_94836442
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 23:07 schreef tongytongylickylicky het volgende:
HBO, veiligheidskunde, starter, werzoekend (al 2 jaar)........

depressief?
Ik kan me van jou nog wel een topic herinneren over een werkplek waar je als een stuk stront behandeld werd.... Je zit toch niet nog steeds daar he?
  donderdag 31 maart 2011 @ 10:40:58 #124
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94845795
Zo, vanmiddag gesprek, maar ik ben niet gemotiveerd en ik weet niet zo goed wat ik moet voorbereiden. Gelukkig ben ik momenteel al aardig into sollicitatiegesprekken, dus het komt ter plekke vast wel goed, maar toch... het is irritant.

Verder ben ik opgenomen in de selectieprocedure voor een interessante functie bij een detacheringsbureau voor jonggehandicapten. Moest de bijeenkomst vorige week laten schieten ivm het solligesprek en vervolgens hoorde ik niks meer, maar ik ben lekker aan het stalken geslagen, met succes dus :9. Als ik door de selectie heen kom (geen idee hoeveel aanmeldingen er zijn), heb ik in april twee halve opleidingsdagen en daarna gaan ze op zoek naar opdrachten voor me. Ben benieuwd! Heb ook nog een sollicitatie bij dat detacheringsbureau zélf lopen :).
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 31 maart 2011 @ 10:58:29 #125
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_94846299
Succes vanmiddag.

Ik ben me nu ook aan het voorbereiden op een gesprek vanmiddag bij een detacheringsbureau. Ze hebben een aantal interresante vacatures dus we zien wel.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  donderdag 31 maart 2011 @ 11:11:10 #126
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_94846787
Ik heb zojuist met mijn baas gesproken over mijn contract. Ben tot een mooie deal gekomen. Ik ga stoppen bij mijn huidige werkgever (waar ik al een tijdje weg wil) en mag weg als ik een nieuwe baan heb gevonden. Mijn huidige functie gaat wel open maar dat duurt zeker nog een maand (waarchijnlijk langer) voordat deze vervuld gaat worden.

Eindelijk verlost van deze KUT baan :P
pi_94847015
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:11 schreef mr-green het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd wat voor vreselijke baan je hebt.
  donderdag 31 maart 2011 @ 11:20:31 #128
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94847164
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:11 schreef mr-green het volgende:
Ik heb zojuist met mijn baas gesproken over mijn contract. Ben tot een mooie deal gekomen. Ik ga stoppen bij mijn huidige werkgever (waar ik al een tijdje weg wil) en mag weg als ik een nieuwe baan heb gevonden. Mijn huidige functie gaat wel open maar dat duurt zeker nog een maand (waarchijnlijk langer) voordat deze vervuld gaat worden.

En wat als jouw functie vervuld is voordat jij een nieuwe baan hebt? :P.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 31 maart 2011 @ 11:51:56 #129
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_94848322
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:20 schreef Viking84 het volgende:

[..]

En wat als jouw functie vervuld is voordat jij een nieuwe baan hebt? :P.
Ik heb nog wel een oude bijbaan die ik kan doen tot ik een nieuwe baan heb gevonden ;) Daarnaast zit ik financieel wel goed.

quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:16 schreef Balisto het volgende:

[..]

Nu ben ik wel benieuwd wat voor vreselijke baan je hebt.
Laat ik het houden op een baan in de retail.

Oja: ben overigens op zoek naar een baan in de P&O/HRM. Eigenlijk nog wel meer maar dat is teveel om op te noemen :P
pi_94848997
Iedereen met een gesprek vanmiddag: veel succes! *O*

Vandaag stond het uitzendbureau op de voicemail: ze zochten tóch nog wél mensen bij de Bijenkorf de komende 1,5 week. Morgenochtend dus maar even langs. Zelfs met een paar dagen werken - want: geld! - ben ik momenteel al blij. :)
pi_94849132
Binnen een uur twee afwijzingen binnen van de horecavacatures waar ik op had gereageerd. Wedden dat als ik er straks langskom de vacatures nog wel gewoon voor de ramen hangen?
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:17:05 #132
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_94849142
Hoezo schrijf je jezelf niet in bij een studenten uitzendbureau?

Edit: is bedoeld voor Bluejean
pi_94849177
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:17 schreef mr-green het volgende:
Ik sta al bij elk mogelijk uitzendbureau ingeschreven.
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:17:47 #134
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_94849178
quote:
18s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:16 schreef Balisto het volgende:
Binnen een uur twee afwijzingen binnen van de horecavacatures waar ik op had gereageerd. Wedden dat als ik er straks langskom de vacatures nog wel gewoon voor de ramen hangen?
Wat zoek je voor werk en wat is je ervaring?
pi_94849328
quote:

[..]

Wat zoek je voor werk en wat is je ervaring?
Ik zou op dit moment tevreden zijn met elk werk dat ik kan krijgen. Ik heb nog nooit een "echte" baan gehad, maar wel een heleboel uiteenlopende uitzendbaantjes. En ik heb tijdelijk bij TNT gewerkt.

Maar ik heb geen specifieke ervaring in bijvoorbeeld horeca of winkels. Het is daardoor wel erg lastig om daar een bijbaan in te vinden, zeker op mijn leeftijd. (Bah, wat klink ik nu oud.)

Een baan die aansluit bij mijn studie heb ik sowieso maar even uit mijn hoofd gezet, dat is toch kansloos op het moment.
pi_94849744
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:22 schreef Balisto het volgende:

[..]

Ik zou op dit moment tevreden zijn met elk werk dat ik kan krijgen. Ik heb nog nooit een "echte" baan gehad, maar wel een heleboel uiteenlopende uitzendbaantjes. En ik heb tijdelijk bij TNT gewerkt.

Maar ik heb geen specifieke ervaring in bijvoorbeeld horeca of winkels. Het is daardoor wel erg lastig om daar een bijbaan in te vinden, zeker op mijn leeftijd. (Bah, wat klink ik nu oud.)

Een baan die aansluit bij mijn studie heb ik sowieso maar even uit mijn hoofd gezet, dat is toch kansloos op het moment.
en mag ik vragen wat voor studie je hebt gedaan? :)
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:46:11 #137
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_94850133
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:22 schreef Balisto het volgende:

[..]

Wat voor opleiding heb je gedaan?

Wat je kunt doen is je inschrijven bij een studentenuitzendbureau en ze elke dag spammen of ze werk voor je hebben. dat hebben ze zeker alleen moet je er wel wat moeite voor doen.

Daarnaast kan je zoeken naar een passende baan. Dit kan zowel een baan zijn die aansluit bij je opleiding (zal zo te horen wel wat meer moeite kosten)m of een baan die bij je past of die je leuk vindt.

Horeca zal fulltime moeilijk zijn voor je. Dit komt inderdaad omdat je geen werkervaring heb. parttime of oproepkracht in de horeca zal makkelijker zijn.
pi_94850187
quote:

Edit: is bedoeld voor Bluejean
Dit is ook via een studentenuitzendbureau.
pi_94850263
@Balisto: in welke regio zoek je werk?
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:56:37 #140
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_94850491
Ik bedoel iets anders. je hebt bijvoorbeeld in Rotterdam een aantal studenten uitzendbureaus zitten die studenten uitzenden naar projecten. Deze projecten kunnen echt van alles zijn (diner verzorgen, project wat aansluit bij je opleiding of werken bij de Dolle dwazen dagen Bijenkorf bijvoorbeeld). Een bekend jongeren uitzendbureau is ASA student. Je hebt ze ook spciaal gericht op horeca (JMW, Mice & Place etc).
pi_94850667
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:56 schreef mr-green het volgende:
Ik bedoel iets anders. je hebt bijvoorbeeld in Rotterdam een aantal studenten uitzendbureaus zitten die studenten uitzenden naar projecten. Deze projecten kunnen echt van alles zijn (diner verzorgen, project wat aansluit bij je opleiding of werken bij de Dolle dwazen dagen Bijenkorf bijvoorbeeld). Een bekend jongeren uitzendbureau is ASA student. Je hebt ze ook spciaal gericht op horeca (JMW, Mice & Place etc).
Nogmaals: dit ís via een studentenuitzendbureau. En ja, ik ben reeds bekend met het principe studentenuitzendbureau en ken bovengenoemde ook. Dus bedankt voor het meedenken, maar dat is in dit geval niet nodig. :)
pi_94850794
quote:
15s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:25 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Ik kan me van jou nog wel een topic herinneren over een werkplek waar je als een stuk stront behandeld werd.... Je zit toch niet nog steeds daar he?
Ik heb op dit moment geen werkplek :') (ben je 24....HBO al 2 jaar klaar en nog steeds bij me moeder wonend :') had me leven een paar jaar geleden toch anders voorgesteld)
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_94851807
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:35 schreef cafpow het volgende:

[..]

en mag ik vragen wat voor studie je hebt gedaan? :)
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:46 schreef mr-green het volgende:

[..]

Wat voor opleiding heb je gedaan?
Een universitaire bètastudie. ;)

quote:
Wat je kunt doen is je inschrijven bij een studentenuitzendbureau en ze elke dag spammen of ze werk voor je hebben. dat hebben ze zeker alleen moet je er wel wat moeite voor doen.
Ik doe niet anders dan uitzendbureaus stalken. :P Maar werk is er nauwelijks. Als ik 8 uur per week kan werken is dat al veel de laatste tijd. Het is altijd "een rustige periode op dit moment".

quote:
Daarnaast kan je zoeken naar een passende baan. Dit kan zowel een baan zijn die aansluit bij je opleiding (zal zo te horen wel wat meer moeite kosten)m of een baan die bij je past of die je leuk vindt.
Passende banen in mijn studierichting zijn vrijwel niet te vinden. Hooguit voor de meer specialistische richtingen.

quote:
Horeca zal fulltime moeilijk zijn voor je. Dit komt inderdaad omdat je geen werkervaring heb. parttime of oproepkracht in de horeca zal makkelijker zijn.
Ja, ik heb sowieso het idee dat het vrijwel onmogelijk is om iets in de horeca te vinden als je niet voor je 18e al horecabaantjes hebt gehad.
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:49 schreef bluejean het volgende:
@Balisto: in welke regio zoek je werk?
Groningen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Balisto op 31-03-2011 13:35:43 ]
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:32:23 #144
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_94851897
@ Balisto: wat voor opleiding heb je gedaan dan?

edit: oh ik zie dat je het al hebt beantwoord. Balen, ik dacht dat met beta altijd wel iets te vinden was, maar als het heel specialistisch is... vrees een beetje voor mijn broer, die doet ook een bepaalde richting met scheikunde waar schijnbaar ook niet zoveel banen in zijn, tja. Hmpf -O-

@ Viking: veel succes! ^O^
pi_94852538
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:30 schreef Balisto het volgende:

[..]

[..]

Een universitaire bètastudie. ;)

[..]

Ik doe niet anders dan uitzendbureaus stalken. :P Maar werk is er nauwelijks. Als ik 8 uur per week kan werken is dat al veel de laatste tijd. Het is altijd "een rustige periode op dit moment".

[..]

Passende banen in mijn studierichting zijn vrijwel niet te vinden. Hooguit voor de meer specialistische richtingen.

[..]

Ja, ik heb sowieso het idee dat het vrijwel onmogelijk is om iets in de horeca te vinden als je niet voor je 18e al horecabaantjes hebt gehad.

[..]

Groningen.
toevallig gerelateerd met de IT? :)
pi_94852677
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:49 schreef cafpow het volgende:

[..]

toevallig gerelateerd met de IT? :)
Nee, dat juist niet. (Mijn richting is nogal kleinschalig, dus ik vermeld het hier om privacyredenen niet.)
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:23:56 #147
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_94854021
Afgelopen dinsdag (nu donderdag) heb ik een eerste gesprek gehad en ik zou medio volgende week de uitslag krijgen omdat ze nog meer (weet niet hoeveel) sollicitanten hebben maar nu ben ik vanmorgen al uitgenodigd voor een tweede gesprek.

Ik heb werkervaring in de calculatie/werkvoorbereiding/planning en kwaliteit maar nergens ben ik in 'gespecialiseerd'. Het is een funcie in de kwaliteit en in het eerste gesprek bleek dat ik daar wel ervaring mee heb ''op de werkvloer'' maar de managementkreten waren voor mij onbekend.

Nu heb ik natuurlijk op google alles erover opgezocht en blijkt dat ik wel weet wat ze bedoelen alleen de kreten en afkortingen wist ik niet. Ze hebben een Lean Six Sigma systeem wat beschouwd kan worden als een kwaliteitsmanagement methode.

Maar nu heb ik ontdekt dat er op 6 april een seminar is over dat systeem in Utrecht, kosten 200 euro. Mijn 2e gesprek is 7 april, met de directeur-kwaliteit. Deze man is vrij hoog opgeleid (vergeleken met mij) en ik ben bang dat door het niveauverschil er een ''communicatiestoornis''
zal optreden.

Mijn vraag is dan ook: is het handig om dat seminar te gaan bezoeken? Heb al een gesprek gehad met de personeelschef en dat 'klikte' wel en ik denk dat ik ook best eerst met haar zou kunnen bellen om het te vragen.

Heb ook nog 2 andere gesprekken lopen maar deze functie is precies wat ik wil en wil er alles aan doe om deze baan te bemachtigen, vind het enorm spannend allemaal, was nog nooit eerder werkeloos geweest, maar het is een 'vak apart' dat solliciteren en die gesprekken.
Vind het ook leuk om te lezen hier hoe het anderen vergaat en de tips die je hier allemaal kunt vinden.
To BG or not to BG!
pi_94854028
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:52 schreef Balisto het volgende:

[..]

Nee, dat juist niet. (Mijn richting is nogal kleinschalig, dus ik vermeld het hier om privacyredenen niet.)
geeft niet hoor :) alleen het ging mij meer om als het in de IT of gerelateerd ermee wist ik nog wel een aantal detacheringsbureau's die altijd op zoek zijn naar mensen :)
pi_94854212
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:24 schreef cafpow het volgende:

[..]

geeft niet hoor :) alleen het ging mij meer om als het in de IT of gerelateerd ermee wist ik nog wel een aantal detacheringsbureau's die altijd op zoek zijn naar mensen :)
Bedankt voor het meedenken. :) Als je in de IT-hoek zit zijn je kansen altijd wel een stuk groter inderdaad.
pi_94854364
Lean Six Sigma :9
Weet niet of dat seminiar zin heeft eerlijk gezegd, hangt van het niveau daar af. Als het een introductie is wel, want dan kun je het ook volgen. Als het specifieker is mis je de basiskennis denk ik, en wordt het al lastiger.
Weet niet hoe je Engels is, maar heb thuis een groot e-book, dat kan ik eventueel wel doorsturen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')