Laatst voor het eerst een geprobeerd, eerste twee voor mijn ma en broer zaten half vol en mijne was tot de nok gevuldquote:Op zondag 27 maart 2011 11:19 schreef ErwinRommel het volgende:
En hen die bij Starbucks koffie kopen naaien zichzelf een oor aan
Wat heb je nu weer uitgevroten?quote:Op zondag 27 maart 2011 11:23 schreef Thaboel het volgende:
Gister een 'beetje' tever gegaan.
En nu weer aan het werk
Duur is het zeker, en met name overhyped.quote:Op zondag 27 maart 2011 11:22 schreef m.k het volgende:
[..]
Laatst voor het eerst een geprobeerd, eerste twee voor mijn ma en broer zaten half vol en mijne was tot de nok gevuldkoffie was wel te doen maar voor 4 euro
laatste update is met een fles jenever op de barquote:
Werkse, ik hoor het wel eens een keertjequote:Op zondag 27 maart 2011 11:28 schreef Thaboel het volgende:
[..]
laatste update is met een fles jenever op de bar
Nu ga ik werrrrken
Dan is de keuze niet echt moeilijk.quote:Op zondag 27 maart 2011 11:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Btw, iemand al plannen voor de zomervakantie?
Wij, Lotusss en ik dus, denken erover om met de auto naar Engeland te gaan, of heel misschien naar Spanje.
Engeland is dichterbij, minder vermoeiend met de auto. Haar Engelse tak bezoeken lijkt me ook leuk, veel militaire traditie naar het schijntquote:
En het eten en drinken is ook nog beter.quote:Op zondag 27 maart 2011 11:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Engeland is dichterbij, minder vermoeiend met de auto. Haar Engelse tak bezoeken lijkt me ook leuk, veel militaire traditie naar het schijnt
Ja dat kanquote:Op zondag 27 maart 2011 11:41 schreef Maitje het volgende:
Engeland
Ik heb nog niet echt plannen. Miss dat ik met mijn nichtje of met de auto ofzo ga touren, of treinreis, maar engelland...verdorie das een goeie!
Kun je daar ook met de trein komen via die tunnel? Of is dat een domme vraag?
Pints of beer!!!!quote:Op zondag 27 maart 2011 11:38 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
En het eten en drinken is ook nog beter.
Mja okequote:Op zondag 27 maart 2011 12:42 schreef gerco94 het volgende:
Niet heel raar dat je mee moet toch? Je bent nog maar 15?
quote:Op zondag 27 maart 2011 11:47 schreef Cobra4 het volgende:
Ja, dat kan.
Met de trein van A'dam naar Brussel-zuid. En daar overstappen op de trein naar London.
Hallooo 15 jaar!! Jou tijd komt heus ook nog wel heurquote:Op zondag 27 maart 2011 12:45 schreef FadetoGreen het volgende:
[..]
Mja okeveel mensen hier gaan niet of alleen naar renesse enz, dat mag ik ook niet
![]()
Mag tegen de zomervakantie gelukkig wel legaal bier kopen, scheelt weer
quote:Op zondag 27 maart 2011 12:50 schreef Maitje het volgende:
[..]<--- happy face!
[..]
Hallooo 15 jaar!! Jou tijd komt heus ook nog wel heur
En.. daarbij zul je mij overigens nooit treffen in gebieden zoals Salou of dat soort shizzel. Het draait daar enkel om:
1. Zuipen
2. Neuken
3. Voor dood op het strand liggen
En dat gaat dan 14 dagen door...
Laat mij maar wat van het land zien en af en toe een nachtje dansen..
jou valt het ook al op! Als je hier vaker komt zul je merken dat ik wel vaker veel slaap nodig heb!quote:Op zondag 27 maart 2011 12:47 schreef FadetoGreen het volgende:
[..]
Die slaapt hier de halve dag weg haha
Toch moet je het een keer beleefd hebben, vind ikquote:Op zondag 27 maart 2011 12:50 schreef Maitje het volgende:
[..]<--- happy face!
[..]
Hallooo 15 jaar!! Jou tijd komt heus ook nog wel heur
En.. daarbij zul je mij overigens nooit treffen in gebieden zoals Salou of dat soort shizzel. Het draait daar enkel om:
1. Zuipen
2. Neuken
3. Voor dood op het strand liggen
En dat gaat dan 14 dagen door...
Laat mij maar wat van het land zien en af en toe een nachtje dansen..
Vrijheid blijheidquote:Op zondag 27 maart 2011 13:27 schreef Maitje het volgende:
Geef je gelijk hoor EllaN dat je het een keer moet meemaken. Maar op dit moment heb ik er nog steeds geen behoefte aan
Ben lekker in de tuin bezigquote:Op zondag 27 maart 2011 13:26 schreef FadetoGreen het volgende:
[..]
Bij mij nu ook![]()
Maar ik zit binnen, kutwerk
3 weken naar het zuidwesten van de VSquote:Op zondag 27 maart 2011 11:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Wij, Lotusss en ik dus, denken erover om met de auto naar Engeland te gaan, of heel misschien naar Spanje.
Idemquote:
Gister gedaan.quote:
donequote:Op zondag 27 maart 2011 13:40 schreef gerco94 het volgende:
http://steundekazerne.nl/
Wil iedereen die invullen?
Ik zit er ook over te denken om naar engeland te gaan. Wil naar Fairford voor de RIATquote:Op zondag 27 maart 2011 11:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Donequote:Op zondag 27 maart 2011 13:40 schreef gerco94 het volgende:
http://steundekazerne.nl/
Wil iedereen die invullen?
MTB?quote:Op zondag 27 maart 2011 13:48 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ik zit er ook over te denken om naar engeland te gaan. Wil naar Fairford voor de RIATen misschien daarna Wales in met de MTB.
Idem.quote:
Ohh, ik dacht al. MTB staat nl ook voor Motor Torpedo Boatquote:
mwahaha.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ohh, ik dacht al. MTB staat nl ook voor Motor Torpedo Boat
toevallig net die van mij in het vet gezetquote:
de mijne zit nog beetje onder de modder van de laatste keer. Ben de afgelopen weken allen maar met de racer weg geweest. Maar mn vork heeft t een beetje flink begeven (eigenlijk heeft ie het nooit gedaanquote:Op zondag 27 maart 2011 13:58 schreef m.k het volgende:
[..]
toevallig net die van mij in het vet gezet
Van de racer of de MTB?quote:Op zondag 27 maart 2011 13:59 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
de mijne zit nog beetje onder de modder van de laatste keer. Ben de afgelopen weken allen maar met de racer weg geweest. Maar mn vork heeft t een beetje flink begeven (eigenlijk heeft ie het nooit gedaan) dus moet ff een nieuwe gaan zoeken.
Nu al? Dat je dat met je schaatsen doet ok, maar met je fiets......quote:Op zondag 27 maart 2011 13:58 schreef m.k het volgende:
[..]
toevallig net die van mij in het vet gezet
de ketting natuurlijk, of doe je dat ook niet?quote:Op zondag 27 maart 2011 14:04 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nu al? Dat je dat met je schaatsen doet ok, maar met je fiets......
quote:
quote:
quote:
Nee joh, dat hoeft maar 1 keer bij echte fietsen. En dat doet de fietsenmaker als je hem daar koopt.quote:Op zondag 27 maart 2011 14:05 schreef m.k het volgende:
[..]
de ketting natuurlijk, of doe je dat ook niet?
quote:Op zondag 27 maart 2011 14:08 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee joh, dat hoeft maar 1 keer bij echte fietsen. En dat doet de fietsenmaker als je hem daar koopt.
MTBquote:
quote:Op zondag 27 maart 2011 14:20 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
MTB. Zou wel foute boel zijn als ik de carbon voorvork van mn racer zou moeten vervangen omdat ie problemen heeft.
Ik als vriendin van een veteraan vind dat ze ook meer waardering moeten krijgen. Net als in de USA: korting bij vertoon van je veteranen pas enzo.quote:Op zondag 27 maart 2011 15:18 schreef Mores het volgende:
Als mensen zich willen opwinden over ontwetendheid![]()
Kwart veteranen wil meer waardering
Het 'witte fietsplan'? dat is toch nooit echt van de grond gekomenquote:Op zondag 27 maart 2011 15:37 schreef Erasmo het volgende:
Nu we het toch over fietsen hebben, zijn er hier mensen die gebruik hebben gemaakt van het fietsplan?
Zeker. Je zal er als normale spijkerbroek niet weten wat de veteranen allemaal hebben moeten doorstaan... Daar zou menig spijkerbroek nachtmerries van krijgen denk ik...quote:Op zondag 27 maart 2011 15:33 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik als vriendin van een veteraan vind dat ze ook meer waardering moeten krijgen. Net als in de USA: korting bij vertoon van je veteranen pas enzo.
Op zich krijg ik best veel korting, kreeg afgelopen jaar in Engeland en Wales ook veel korting door mijn veteranenpasquote:Op zondag 27 maart 2011 15:33 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik als vriendin van een veteraan vind dat ze ook meer waardering moeten krijgen. Net als in de USA: korting bij vertoon van je veteranen pas enzo.
Nee met de belasting enzoquote:Op zondag 27 maart 2011 15:38 schreef Mores het volgende:
[..]
Het 'witte fietsplan'? dat is toch nooit echt van de grond gekomen
Que? Wasda?quote:Op zondag 27 maart 2011 15:36 schreef hoogvlieger het volgende:
Maareh lotusss, waar en waneer gaan gullie naar de Tommy's?
Ow wacht... kwartje valtquote:
fout, Tommygun heet zo omdat de ontwerper Thompson hete.quote:Op zondag 27 maart 2011 15:47 schreef FadetoGreen het volgende:
Zijn de britten toch?
Vernoemd naar de 'Tommygun' (weet niet precies meer welk wapen dat eigenlijk was haha
Jerry = Gerry = Germans. Komt trouwens ook het woord jerrycan vandaan. Omdat de Duitsers veel betere kwaliteit hadden van die dingen!quote:Op zondag 27 maart 2011 15:47 schreef FadetoGreen het volgende:
Zijn de britten toch?
Vernoemd naar de 'Tommygun' (weet niet precies meer welk wapen dat eigenlijk was haha
Nee, dat komt volgens mij weer van de eerste wereldoorlog, toen de duitsers met tanks erachteraan moesten lopen met cans, jerry's lopen met cans, jerrycans. Of zo zij mijn geschiedenis leraar het...quote:Op zondag 27 maart 2011 15:57 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Jerry = Gerry = Germans. Komt trouwens ook het woord jerrycan vandaan. Omdat de Duitsers veel betere kwaliteit hadden van die dingen!
Haha oke maar komt van de tommygun dan niet het woord Tommy's vandaan?quote:Op zondag 27 maart 2011 15:49 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
fout, Tommygun heet zo omdat de ontwerper Thompson hete.
Tommy's zijn britten, en Jerry's zijn Deutchers. Exacte reden voor deze namen zijn verschillende meningen over.
Trouwens zijn Tom en Jerry, dus van de animatie, hier weer van afgeleid
neuh, het woord Tommy's werd al gebruikt tijdens WO1 voordat de thompson submachine gun was uitgevonden.quote:Op zondag 27 maart 2011 16:00 schreef FadetoGreen het volgende:
[..]
Haha oke maar komt van de tommygun dan niet het woord Tommy's vandaan?
En cool van die animatie wist ik niet haha
Mijn moeder is Engelse en die kant van de familie heeft een behoorlijk aantal mensen die militair zijn/waren...quote:Op zondag 27 maart 2011 15:59 schreef FadetoGreen het volgende:
[..]
Nee, dat komt volgens mij weer van de eerste wereldoorlog, toen de duitsers met tanks erachteraan moesten lopen met cans, jerry's lopen met cans, jerrycans. Of zo zij mijn geschiedenis leraar het...
Oh. Wist ik niet...quote:Op zondag 27 maart 2011 16:02 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
neuh, het woord Tommy's werd al gebruikt tijdens WO1 voordat de thompson submachine gun was uitgevonden.
Oke vetquote:Op zondag 27 maart 2011 16:04 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Mijn moeder is Engelse en die kant van de familie heeft een behoorlijk aantal mensen die militair zijn/waren...
Dat dusquote:Op zondag 27 maart 2011 16:08 schreef Mores het volgende:
Jerrycans komt van de tweede wereldoorlog, omdat de Duitse aanvoer steeds langer werd maakten ze gebruik van hele grote blikken brandstof achter op het vervoer, ze hebben vooral hun nut gebleken bij de Afrikacorps van Erwin Rommel.
Lekker op het terrasje al vanaf 14:30!quote:
Bij de v&s een geinige gekocht voor 13 euro.quote:Op zondag 27 maart 2011 16:40 schreef hoogvlieger het volgende:
Hmm moet nog een nieuwe zonnebril kopen. Zit te denken aan een Oakley Gascan.
Daar zal je wel niet mee in de zon kunnen kijkenquote:Op zondag 27 maart 2011 16:48 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Bij de v&s een geinige gekocht voor 13 euro.
Mijn ultieme bril zou dus een matzwarte Oakley Gascan zijn met gepolarizeerde zilvere spiegelglazen en blauwe logo's. Maar die ben ik eerlijk gezegd nog nergens tegengekomenquote:Op zondag 27 maart 2011 16:47 schreef gerco94 het volgende:
Ik moet ook nog een nieuwe... Action is goed genoegOf heb jij speciale wensen?
True.... maar die is voor naast mijn Ray-Ban... heb alleen het geld er niet voor over om elke 2 jaar >150 euro uit te geven aan een zonnebril!quote:Op zondag 27 maart 2011 16:52 schreef Mores het volgende:
[..]
Daar zal je wel niet mee in de zon kunnen kijken
Ik doe wel wat langer met mijn Ray Ban's, maar ik ben er ook wat zuiniger op, al heb ik afgelopen vrijdag die nieuwe zijn glas even gemold, maar ik heb nog iets van 10 kunststoffen zonnebrillen ernaast, maar die draag ik nooitquote:Op zondag 27 maart 2011 17:02 schreef Lotusss het volgende:
[..]
True.... maar die is voor naast mijn Ray-Ban... heb alleen het geld er niet voor over om elke 2 jaar >150 euro uit te geven aan een zonnebril!
Bij mijn Ray-Ban ligt er 1 glas uit, binnenkort even laten repareren. Ray-Bans zijnquote:Op zondag 27 maart 2011 17:08 schreef Mores het volgende:
[..]
Ik doe wel wat langer met mijn Ray Ban's, maar ik ben er ook wat zuiniger op, al heb ik afgelopen vrijdag die nieuwe zijn glas even gemold, maar ik heb nog iets van 10 kunststoffen zonnebrillen ernaast, maar die draag ik nooit
Sparen hè, elke maand 15 euro opzij leggen en je hebt er al éénquote:Op zondag 27 maart 2011 17:17 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Bij mijn Ray-Ban ligt er 1 glas uit, binnenkort even laten repareren. Ray-Bans zijn.
Alleen jammer dat ze zo duur zijn voor een student![]()
Ze zijn wel ideaal voor autorijden en op het water!
Dat is ook wel weer zo. Maar die ene bril is tijdloos en zal ik dus vnl dragen tijdens het rijden of op het water ofzo. Deze goedkope draag ik eerder als ik buiten bezig ben. Ben veel te zuinig op mijn Ray Ban!quote:Op zondag 27 maart 2011 17:26 schreef Mores het volgende:
[..]
Sparen hè, elke maand 15 euro opzij leggen en je hebt er al één
nog een reden dus om niet zo`n dure te kopen. dan ben je er veel te zuinig opquote:Op zondag 27 maart 2011 17:33 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer zo. Maar die ene bril is tijdloos en zal ik dus vnl dragen tijdens het rijden of op het water ofzo. Deze goedkope draag ik eerder als ik buiten bezig ben. Ben veel te zuinig op mijn Ray Ban!
Wel breekbaar.quote:
quote:Op zondag 27 maart 2011 17:50 schreef Vortix het volgende:
[..]
Wel breekbaar.
Serieus ooit eens een discussie hier voorbij zien komen waarin iemand het raar vond dat militairen voor iets als een M-Frame gingen ipv een Aviator.
heerlijk op een kratje een peuk te roken voor een riant salarisquote:Op zondag 27 maart 2011 18:10 schreef Lotusss het volgende:
En nu lekker op ons balkon naar het Westen!
Proost!quote:Op zondag 27 maart 2011 18:11 schreef Thaboel het volgende:
[..]
heerlijk op een kratje een peuk te roken voor een riant salaris
en dat op neven en nichten dag?quote:Op zondag 27 maart 2011 20:00 schreef Thaboel het volgende:
Heb me zwaar misdragen... Hoorde dat ik in me boxer op de bar heb staan dansen...
Foto's volgen
Same for me, denk dat ik binnenkort maar eens langs de MGD ga om eens even na te vragen. Heb trouwens ook niet eens papieren gehad.quote:Op zondag 27 maart 2011 17:55 schreef hoogvlieger het volgende:
@ Vortix. Kan je trouwens bij het 50e ook gewoon gebruik maken van de MGD (neem aan dat zie die hebben daar?). Heb hier nog steeds papieren liggen voor een dienstbril, die zou ik eigenlijk via de MGD Breda krijgen, maar die gasten daar waren het recept kweitgeraakt ofso dus heb nooit zo'n ding + maskerglaasjes gehad.
quote:Op zondag 27 maart 2011 20:00 schreef Thaboel het volgende:
Heb me zwaar misdragen... Hoorde dat ik in me boxer op de bar heb staan dansen...
Foto's volgen
was daar rond 10 weggegaan en daarna de kroeg inquote:
Had je een paar kopstoten genomen?quote:Op zondag 27 maart 2011 20:19 schreef Thaboel het volgende:
[..]
was daar rond 10 weggegaan en daarna de kroeg in. Voortaan van de jenever afblijven
Dan pak je toch een weekentasquote:Op zondag 27 maart 2011 20:25 schreef Erasmo het volgende:
Oh heel fijn, ben net m'n spullen aan het inpakken merk ik dat het hengsel van mijn plunjezak begint door te schuren bij de naden
Kun je em niet met ijzergaren maken?quote:Op zondag 27 maart 2011 20:30 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Nope, neem altijd de plunjezak mee.
Deze week maar ff naar de kleermaker brengen.
En ik lag uitgeteld op de andere bankquote:Op zondag 27 maart 2011 20:50 schreef ErwinRommel het volgende:
Zo, net ff een tukkie gedaan, met de kat in m'n knieholte
Mieteresquote:Op zondag 27 maart 2011 20:57 schreef Lotusss het volgende:
[..]
En ik lag uitgeteld op de andere bank![]()
Een felle zon en flink wat rosé hakt er flink in blijkbaar...
Jij lag eerst te pitten met minder drank in je mik...quote:
ook en gemixt met jaegermeister.quote:
Je bedoelt Ministry?quote:Op zondag 27 maart 2011 21:50 schreef Thaboel het volgende:
Oke ff hulp nodig!! Ik zoek een nummer met in het reffrein de tekst dengdiggiedengdedengdedeng diggidiggedongdadong
Moet jij zeggen, je ziet eruit alsof je een kreeft bent die net in de pan geflikkerd isquote:Op zondag 27 maart 2011 21:28 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Jij lag eerst te pitten met minder drank in je mik...
Dat heet voorspelquote:
nopequote:
Nou het zijn niet echt mijn plannen, maar gewoon werken hoorquote:Op zondag 27 maart 2011 22:04 schreef EllaN het volgende:
Het is weer zondag. Wat heeft iedereen op de planning voor deze week?
Dat paardquote:
Laat mij er even buiten aub.quote:
pleurt een end op aubquote:
beidenquote:Op zondag 27 maart 2011 22:18 schreef EllaN het volgende:
[..]
Letterlijk dat paard of bedoel je 1 van de dames?![]()
.
quote:Op zondag 27 maart 2011 22:21 schreef ErwinRommel het volgende:
whahaha lekker nummertjequote:
waarvoor dankt u?quote:Op zondag 27 maart 2011 22:55 schreef Mores het volgende:
...en toen was het stil
En bedankt hoor Thaboel
quote:Op zondag 27 maart 2011 23:04 schreef Mores het volgende:
[..]
Die slechte muziek waarmee je mensen afschrikt
Truste!quote:Op zondag 27 maart 2011 22:40 schreef Cobra4 het volgende:
@EllaN
Wat erg!! Nog zo'n pokke nummer.
Ik ga maar maffen.
Lieve Maitje, voor straks weltrusten.
Je begint morgen later of ben je op oefening?quote:Op zondag 27 maart 2011 23:22 schreef AchJa het volgende:
Avond!
Zo, tasje ingepakt, klaar om te gaan morgenochtend.
Ga morgen op oefening, zit nu weer op mijn hok.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:24 schreef Clan het volgende:
[..]
Je begint morgen later of ben je op oefening?
Niet meer doen danquote:Op zondag 27 maart 2011 23:16 schreef Thaboel het volgende:
[..]iemand noemnde dat zinnetje op en niemand wist welk nummer het was
daarom vroeg ik het
Polen was het toch?quote:Op zondag 27 maart 2011 23:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ga morgen op oefening, zit nu weer op mijn hok.
Have funquote:Op zondag 27 maart 2011 23:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ga morgen op oefening, zit nu weer op mijn hok.
Tja, dat went ook snel. In de jaren 50 en 60 kwamen die moffen hun land bijna niet uit, teveel slechte gevoelens bij hun buren. Aan de Nederlands Duitse grens stonden ook grote borden met opdruk "Deutscher, Steh im Reich", ook op vacantie in het zuiden stonden borden dat er geen Duitsers gewenst waren. Duitsland was toen wel een stuk kleiner, je zat toen zo aan de oostgrens.quote:
die kende je nog niet?quote:Op zondag 27 maart 2011 22:43 schreef Thaboel het volgende:
[..]
whahaha lekker nummertje![]()
Is er weer 1tje voor in de kroeg
Dat was voor mijn tijd.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:34 schreef Clan het volgende:
[..]
Tja, dat went ook snel. In de jaren 50 en 60 kwamen die moffen hun land bijna niet uit, teveel slechte gevoelens bij hun buren. Aan de Nederlands Duitse grens stonden ook grote borden met opdruk "Deutscher, Steh im Reich", ook op vacantie in het zuiden stonden borden dat er geen Duitsers gewenst waren. Duitsland was toen wel een stuk kleiner, je zat toen zo aan de oostgrens.
Dan moet ik toch weer aan dit liedje denken...quote:Op zondag 27 maart 2011 23:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat wij gaan doen sinds 2004 niet meer.
Herken het wel maar geen titel of uitvoerder ervanquote:
schwanz verhaalquote:Op maandag 28 maart 2011 00:02 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Herken het wel maar geen titel of uitvoerder ervan
Vertel nou eens hoe het met het schwanz verhaal zit
Ik zie de relatie niet helemaal...quote:Op zondag 27 maart 2011 23:59 schreef Mores het volgende:
[..]
Dan moet ik toch weer aan dit liedje denken...
Klopt, maar we gaan nu "oldskool" schieten!quote:Op maandag 28 maart 2011 00:10 schreef Mores het volgende:
[..]
Jullie werken toch ook met raketjes, of niet?
Oh, ik acht dat jullie met raketten gingen schieten in Duitsland, dus ik dacht meteen Duitsland/raketten/V2-Schneiderquote:Op maandag 28 maart 2011 00:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, maar we gaan nu "oldskool" schieten!
En met raketten schieten heeft nog nooit gekund in Nederland.
Correct, die truc haal ik weer uit in Polen/ Kreta.quote:Op maandag 28 maart 2011 00:20 schreef Thaboel het volgende:
Maar je gaat toch als toezichthouder? Of was dat dan weer polen/kreta?
Ik zal het je nog sterker vertellen, de hele Duitse luchtverdediging van de landmacht is over de blommen geholpen, dus ook geen stinger/ Wiesel stinger meer. Het enige wat ze daar nog hebben is een handvol luftwaffe stingers en een paar Patriots.quote:Op maandag 28 maart 2011 00:31 schreef Pumatje het volgende:
wat? dat meen je niet.. wat enorm zonde.
ik snap het niet.. vind die dingen onmisbaar bij een tankbataljon, helemaal de Duitse versie, met die Stinger update.
Maar waarom staan die dingen elk jaar op de Landmachtdagen als ze niet meer in gebruik zijn?quote:Op maandag 28 maart 2011 00:27 schreef AchJa het volgende:
Was deze nog niet tegengekomen... Ook de Duitsers moesten er vorig jaar aan geloven...![]()
Nee, absoluut niet volautomatisch. Het begint al met een blib op je radarscherm, de eerste actie is IFF ondervragen (mode 1 en 4 schakelen, ook wel mark X en XII). In het geval van eigen laten gaan, in het geval van vijand afwachten tot de beslisslingslijn (berekend aan de hand van een aantal gegevens) en ondertussen commandovoering met de rest van het peloton, het stuk die het doel het eerst ziet is automatisch leider der actie. Mochten het meer doelen zijn dan is de leider der actie meteen verantwoordelijk voor de doelverdeling.quote:Op maandag 28 maart 2011 00:33 schreef Pumatje het volgende:
Achja.. vertel eens wat meer over de rol van de functie bedienaar geschut 2x 35mm kanon PRTL.. ofwel schutter. Op dat ding.
is dat nu helemaal vol automatisch.. en hoeft de schutter enkel af te vuren?
Dan is het zeker 5 jaar geleden dat je op de landmachtdagen bent geweest. De NLD PRTL/ Cheetah heeft in 2006 voor de laatste keer geschoten.quote:Op maandag 28 maart 2011 00:45 schreef Mores het volgende:
[..]
Maar waarom staan die dingen elk jaar op de Landmachtdagen als ze niet meer in gebruik zijn?
Intressant..quote:Op maandag 28 maart 2011 00:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet volautomatisch. Het begint al met een blib op je radarscherm, de eerste actie is IFF ondervragen (mode 1 en 4 schakelen, ook wel mark X en XII). In het geval van eigen laten gaan, in het geval van vijand afwachten tot de beslisslingslijn (berekend aan de hand van een aantal gegevens) en ondertussen commandovoering met de rest van het peloton, het stuk die het doel het eerst ziet is automatisch leider der actie. Mochten het meer doelen zijn dan is de leider der actie meteen verantwoordelijk voor de doelverdeling.
Daarna is het optisch danwel radar "overnemen" oftewel zorgen dat de volgradar het doel gaat volgen. Dat is ook een beslissing die de commandant moet nemen, optisch is sneller maar dan moet je het doel zien, radar is langzamer maar kan altijd. Op het moment dat een kist gevolgd wordt gaan daar allerlei toeters en bellen rinkelen en zullen ze max aan ECM doen, waarop wij weer allerlei ECCM maatregelen gaan nemen, kortom nog steeds handmatig allerlei knoppen omzetten en dingen doen.
Uiteindelijk als we een goed volggedrag hebben dan is het vuren, voorhoud etc wordt allemaal berekend met goed volggedrag maar ook daar zijn weer allerlei uitzonderingen voor te verzinnen die je dan handmatig moet gaan oplossen.
Dit even in het heel kort, we werden natuurlijk getrained op allerlei storingen, ECM, aparte bewegingen etc. Maar het ging absoluut niet volautomatisch.
Klopt ja, ik zit net de foto's te bekijken en dat was idd alweer 2006, time flies.quote:Op maandag 28 maart 2011 00:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan is het zeker 5 jaar geleden dat je op de landmachtdagen bent geweest. De NLD PRTL/ Cheetah heeft in 2006 voor de laatste keer geschoten.
Niet echt, de kunst was om als eerste het vuur te kunnen openen. Als je als commandant een beslissing had genomen dat bv radar beter was dan optisch dan had je het goed gedaan. Het ging niet om een vast rijtje maar om het resultaat. Dat vergde van de stuco's wel een zeker mate van boerenverstand gebruiken. Sommigen konden dat wat minder en werkten standaard een rijtje af en ja dan ben je in sommige gevallen de sjaak. Daarom heb ik nu ook zo'n pleurishekel aan allerlei IK's die eigenlijk geen IK's meer zijn, maar meer een rijtje wat je af moet gaan, komen ze iets tegen dan zitten ze in een loop. Maar ja, dat is het nieuwe opleidingsbeleid.quote:Op maandag 28 maart 2011 00:55 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Intressant..
zou dolgraag daar eens schutter van willen zijn.
Weer een hele andere omgeving in een hetzelfde uitziend jasje.
Het was natuurlijk de kunst om alles optisch te doen..en daarmee laten zien hoe snel en goed je was neem ik aan.
Moeilijk te zeggen, het blijft een kat en muis spel. Ik zeg ik had je, piloot zegt ik had jou. Ik weet wel dat de lui (vliegers) in Hohenfels respect hadden voor de kanonsystemen. Ik ben ook veel bij F16 vliegers op visite geweest en die hadden dan weer aanvliegroutes over water omdat er op het water geen middelen konden staan, maar ja ik stond op het strand met max radarzicht. En dan krijg je ook weer het verhaal: "Wij merken meteen dat we aangestraald worden!" Ja, wat ga je dan doen? Stom doorvliegen of allerlei capriolen uithalen waarbij je je wapens niet kunt inzetten? Want dan heb ik de slag al gewonnen.quote:Echt een zonde dat ze eruit zien. Zie jij nog in dit apperaat bestaansrecht en hoe goed waren de resultaten hiermee met toestellen , zeg de F-16/nieuwere sukhois.
Nah ja, is natuurlijk ook een beetje emotie. Net zoals de oude tankers de A4 de mooiste vonden en vinden.quote:Op maandag 28 maart 2011 00:56 schreef Pumatje het volgende:
en waarom vond je je Cheetah kut.. en vond je het eerdere ( wist ik niet van ) NL model beter.
In het kort:quote:
quote:
Het begin van een spannende week. Vrijdag wordt bekend wat de bezuinigingen gaan worden.quote:Op maandag 28 maart 2011 07:38 schreef Sine_Pari het volgende:
Maar hoeisie daar aan de andere kant van de plas?
Ja, spannende tijden hier.quote:Op maandag 28 maart 2011 07:49 schreef Sine_Pari het volgende:
Ja ik ben blij dat ik geen Nederlands militair ben.
Dan zeg ik het wel even goed.quote:
Kom op mietje. Even doorzetten.quote:Op maandag 28 maart 2011 08:21 schreef FadetoGreen het volgende:
Morguh![]()
Ik ben te laat voor school en nu heb ik geen zin meer om te gaan haha
Wat is dat nou voor instelling.quote:Op maandag 28 maart 2011 08:24 schreef FadetoGreen het volgende:
Haha Okemoet nog me tas in pakken enzo, haal ik nooit meer 8.40
kan ik net zo goed rustig aan doen haha
Als je je tas gister avond had ingepakt had je dat niet meer nodigquote:Op maandag 28 maart 2011 08:24 schreef FadetoGreen het volgende:
Haha Okemoet nog me tas in pakken enzo, haal ik nooit meer 8.40
kan ik net zo goed rustig aan doen haha
Dat is een middelbare-schoolinstelling hahaquote:Op maandag 28 maart 2011 08:26 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor instelling.En jij wil officier worden!
Ik ben om 0600 begonnen.quote:Op maandag 28 maart 2011 08:33 schreef FadetoGreen het volgende:
Hoelaat moeten jullie beginnen vandaag?
Goeiemorgen lieve Maitje.quote:
Maitje mag zelf toch wel weten rond welke tijd ze gaat slapen? Hoeft toch niet altijd tegelijk met mij te zijn.quote:
De drank ken ik wel. Het eten niet.quote:Op maandag 28 maart 2011 09:19 schreef Maitje het volgende:
Goeiemorgen cobra
Even een vraag aan de actieve sporters onder ons. Wie heeft hier wel is wat gegeten en gedronken van isostar?
Dan zou ik zeggen een C130. Maar door de andere info die je gaf is het geen Nederlandse. NL heeft namelijk geen groene Hercs. Dus vast een brit.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:16 schreef Maitje het volgende:
Lekker eraser! Vandaag en morgen wordt het nog mooi weer dus geniet ervan.
Trouwens, en ik denk dat ik jou ff moet aanschieten Cobra.
Ik rijd net weg van de kazerne en tot mijn verbazing vliegt er extreem laag een (ik denk) een militair vliegtuig (met 4 propellers) voorbij. Maar Soesterberg is toch gesloten?
Even op google gekeken en idd het was er zo 1.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:27 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dan zou ik zeggen een C130. Maar door de andere info die je gaf is het geen Nederlandse. NL heeft namelijk geen groene Hercs. Dus vast een brit.
Er zijn deze week wel oefeningen met FACers. Dat zou best boven SSB kunnen zijn. Landen is dan niet nodig. Laag vliegen soms wel.
Graag gedaan.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:46 schreef Maitje het volgende:
[..]
Even op google gekeken en idd het was er zo 1.
Eerst had ik die proppelors niet gezien en dacht dat het een passagiersvliegtuig was.. dacht dat die ging neerstorten.
Maar oke, thnx voor de info!
Very soon, ik krijg eind van de week een nieuw rooster. Dan laat ik wat data weten.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Cobra, wanneer zullen we die whisky night met sigaren doen?
Ok danquote:Op maandag 28 maart 2011 11:59 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Very soon, ik krijg eind van de week een nieuw rooster. Dan laat ik wat data weten.
Moest eigenlijk pw latijn maken, maar die leraren hadden het weer niet goed geregeld en dus heb ik vrijquote:
Geniet ervan, het is een mooie dagquote:Op maandag 28 maart 2011 12:18 schreef FadetoGreen het volgende:
[..]
Moest eigenlijk pw latijn maken, maar die leraren hadden het weer niet goed geregeld en dus heb ik vrij
Tis een hele mooie dag: Lalalalalaa ja een hele mooie dag... Haha.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Geniet ervan, het is een mooie dag
OMFG!!!!!!!quote:Op maandag 28 maart 2011 12:20 schreef Thaboel het volgende:
Mooi weer? Lig nog in bed met de gordijnen dicht
Al een idee wat je gaat halen?quote:Op maandag 28 maart 2011 12:22 schreef Thaboel het volgende:
Hahaha ik moet ook nog ff shoppen.. Nieuwe schoentjes nodig
Ga je teenslippers kopen?quote:Op maandag 28 maart 2011 12:22 schreef Thaboel het volgende:
Hahaha ik moet ook nog ff shoppen.. Nieuwe schoentjes nodig
Ik had helemaal witte, maar die zijn nu zwartig bruinquote:Op maandag 28 maart 2011 12:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ga je teenslippers kopen?
[ afbeelding ]
Deze?quote:Op maandag 28 maart 2011 12:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik heb Lotusss gisteren overgehaald om wel hele sexy pumps te kopen
Die zijn echt vet haha. Je hebt ook van die plateau schoenen voor mannen, kan ik alleen nu niet opzoeken.quote:
Ja, ik zie ook liever dat er haring in zit ipv goudvisjes.quote:
Goudvis smaakt niet zo goedquote:Op maandag 28 maart 2011 12:36 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja, ik zie ook liever dat er haring in zit ipv goudvisjes.
LOLquote:Op maandag 28 maart 2011 12:36 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja, ik zie ook liever dat er haring in zit ipv goudvisjes.
Rustig ER ben er al uit hoorquote:
Dat staat mij nietquote:Op maandag 28 maart 2011 12:52 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Rustig ER ben er al uit hoor
Net een drama foto van zaterdag gezien![]()
qua schoenen dacht ik hieraan:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |