Dit is (en blijft?) een lastige situatie: een ondernemersaangifte en een particuliere aangifte van de fiscaal partner zijn niet in één aangifteprogramma te verwerken.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:45 schreef Kaza het volgende:
Help, snap er niets meer van.
Net als voorgaande jaren probeer ik aangifte te doen. Eerst die van mijzelf, eigen bedrijfje zonder aktiviteit afgelopen jaar (dus alles 0), daarnaast een baan in loondienst. Aangifte voor ondernemers invullen dus, alleen voor mezelf en niet voor mijn man.
Aftrekkosten mogen verdeeld worden, na wat geschuif komt alles bij mij te staan, dit levert een teruggave op van 1500 euro.
Daarna mijn man zijn aangifte gedownload. We doen apart aangifte, volgens mij is dat de bedoeling i.v.m. het feit dat ik een eenmanszaak heb. Wel zijn we (neem ik aan) fiscale partners.
Hij is in loondienst, alles ingevuld en wederom de (gezamelijke) aftrekposten ingevuld. Na wat geschuif blijkt bij hem dat als alles onder zijn naam staat, hij het maximale van 600 euro terug kan krijgen?!
Wat doe ik fout?
Ik weet dat er niet al te lang geleden een uitspraak over een vergelijkbare situatie is geweest. Maar vergeef me dat ik om kwart over één in de nacht hier niet naar ga zoeken.quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:14 schreef fryslan99 het volgende:
@ManAtWork
Ik heb nog een link gevonden http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=51&t=76511
Ook heb ik nog gebeld met de makelaar die de taxatie gedaan heeft en hij zei ook dat huis en garage bij elkaar kon worden opgeteld. De garage heeft wel stroom vanuit mijn huis.
Ik denk dat ik het er toch op ga wagen om de garage ook in box1 te doen, met in het achterhoofd dat de belastingdienst de garage mischien toch in box3 zet en het geld alsnog kwijt ben. Ik zal dan ook een bezwaarschrift schrijven, mocht de belastingdienst het in box3 zetten.
In ieder geval bedankt voor de informatie (ook anderen), door dit forum ben ik een stuk wijzer geworden.
Dat kan. Het kind heeft in ieder geval de mogelijkheid om het als een aftrekpost op te voeren. De ouder zeker niet.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:36 schreef ItWasWritten het volgende:
[..]
Dus het zou belastingtechnisch voordeliger zijn als de ouder het geld overmaakt naar het kind en deze het zelf betaald? bedankt voor de tip dan weet ik wat ik volgend jaar ga doen
Let op de heffingskortingen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 02:39 schreef PLAE@ het volgende:
Heeft iemand nog tips voor een alleenstaande moeder (van 2 kinderen onder de 12)Bijzonderheden/zaken waar je op moet letten.
Voor de IB krijg je eerst een briefje dat je nog aangifte moet doen. Voldoe je niet aan dat verzoek, krijg je een verzuimboete.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:48 schreef YoshiBignose het volgende:
ManAtWork, wat is het herinneringstermijn van de belastingdienst ook alweer? 7 dagen na 1 april heb je in principe nog tijd toch zonder verzuimboete te krijgen? Dit geldt toch ook voor omzetbelasting?
Nee, geen enkel probleem. Alleen de toezegging dat je voor 1 juli bericht krijgt gaat dan niet meer op (maar waarschijnlijk lukt zelfs dat ook nog wel).quote:Op donderdag 31 maart 2011 10:02 schreef LSDreamer het volgende:
eigenlijk wou ik al veel eerder aangifte doen maar ik heb een tijd moeten wachten op wat extra gegevens en nu kom ik erachter dat ik mijn DigiD wachtwoord niet meer weet... heb al van alles geprobeerd...
een nieuwe DigiD aanvragen duurt zo'n 5 dagen, hoe erg is het als je een week later aangifte doet? (ik krijg geld van hun, niet zij van mij)
de kans is groot dat je inderdaad een foutieve voorlopige beschikking krijgt.quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:59 schreef Rosalien89 het volgende:
Ik heb net aangifte gedaan, alleen kan ik van 1 werkgever de loonstroken en de opgave niet vinden ( zit middenin verhuizing ) en heb deze dus even achterwege gelaten. Is dit erg? Loon was daar maar 1000 euro Zoals het er nu uitziet krijg ik 2200 euro terug.
Neem de belastingdienst altijd kwakkeloos alles over van wat de mens heeft ingevuld voor de voorlopige beschikking? of controleren ze het nog. Dan weet ik namelijk dat ik geld moet gaan achterhouden tot de definitieve beschikking.
Kopje aftrekbare studiekosten -> het help-stukje.quote:Op donderdag 31 maart 2011 16:18 schreef A-ce het volgende:
Mag je programma's zoals word aftrekken van de belastingdienst als je ze voor school moet aanschaffen ?
Stuur hem dan alsnog in, dan is de kans aanwezig dat je die 100 euro niet eerst krijgt en daarna alsnog moet terugbetalen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:21 schreef Rosalien89 het volgende:
Ohhh het is al gelukt! Scheelt maar 100 euro
ratoquote:Op donderdag 31 maart 2011 19:24 schreef PLAE@ het volgende:
ja maar naar ratio. http://www.ibstudent.nl/?mod=askStudie
Ik heb vorig jaar de IB ergens in augustus/september ingevuld en ik kreeg een maand geleden een boete van 200 euro dus je krijgt wel degelijk een boete als je (veel) te laat bent.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:39 schreef ItWasWritten het volgende:
Als bedrijf krijg je een boete, maar wanneer je als particulier te laat bent zonder uitstel aan te vragen wat voor consequenties heeft dit? Is een boete mogelijk?
Behalve het feit dat je je uitslag later krijgt natuurlijk maar dat spreekt voor zich.
Moest je betalen of kreeg je terug?quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:22 schreef Gangster-Engel het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar de IB ergens in augustus/september ingevuld en ik kreeg een maand geleden een boete van 200 euro dus je krijgt wel degelijk een boete als je (veel) te laat bent.
quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:10 schreef MaximumRush het volgende:
Ik krijg normaal gesproken ieder jaar geld terug, maar nu moet ik opeens 541 euro betalen. Dit terwijl ik alleen maar een bijbaantje heb, waar ik in totaal 8913 euro heb verdiend in 2010. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Volgens mij heb ik voor de rest alles goed ingevuld.
Onder de 7k is het 0% daarboven 30% ofzo, iig zoiets. Dus wat is gehouden kreeg je eerdere jaren helemaal terug, en dit jaar is er te weinig (minder dan 30%) ingehouden en moet je bijbetalen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:13 schreef Tegan het volgende:
Als je heel weinig verdient krijg je flink wat ingenomen inkomstenbelasting terug, en als je boven een bepaald bedrag zit dan dus niet meer. Ik denk dat je daar nu net boven zit.
Maar moet ik dan 30% over het gehele bedrag betalen, of 30% boven de 7000?quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:27 schreef Tegan het volgende:
[..]
[..]
Onder de 7k is het 0% daarboven 30% ofzo, iig zoiets. Dus wat is gehouden kreeg je eerdere jaren helemaal terug, en dit jaar is er te weinig (minder dan 30%) ingehouden en moet je bijbetalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |