abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 maart 2011 @ 01:10:30 #176
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_94840795
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 00:45 schreef Kaza het volgende:
Help, snap er niets meer van.
Net als voorgaande jaren probeer ik aangifte te doen. Eerst die van mijzelf, eigen bedrijfje zonder aktiviteit afgelopen jaar (dus alles 0), daarnaast een baan in loondienst. Aangifte voor ondernemers invullen dus, alleen voor mezelf en niet voor mijn man.
Aftrekkosten mogen verdeeld worden, na wat geschuif komt alles bij mij te staan, dit levert een teruggave op van 1500 euro.

Daarna mijn man zijn aangifte gedownload. We doen apart aangifte, volgens mij is dat de bedoeling i.v.m. het feit dat ik een eenmanszaak heb. Wel zijn we (neem ik aan) fiscale partners.
Hij is in loondienst, alles ingevuld en wederom de (gezamelijke) aftrekposten ingevuld. Na wat geschuif blijkt bij hem dat als alles onder zijn naam staat, hij het maximale van 600 euro terug kan krijgen?!

Wat doe ik fout?
Dit is (en blijft?) een lastige situatie: een ondernemersaangifte en een particuliere aangifte van de fiscaal partner zijn niet in één aangifteprogramma te verwerken.
Zelf los ik het dan op door de fiscale winst van de ondernemer als 'overig resultaat' in de particuliere aangifte te verwerken en dan te gaan schuiven om te kijken hoe je alles het best kunt verwerken.
Daarna natuurlijk wel weer beide programma's gebruiken om de juiste aangiftes in te dienen met de uitgevogelde verdeling.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 31 maart 2011 @ 01:15:10 #177
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_94840914
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 18:14 schreef fryslan99 het volgende:
@ManAtWork

Ik heb nog een link gevonden http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=51&t=76511

Ook heb ik nog gebeld met de makelaar die de taxatie gedaan heeft en hij zei ook dat huis en garage bij elkaar kon worden opgeteld. De garage heeft wel stroom vanuit mijn huis.

Ik denk dat ik het er toch op ga wagen om de garage ook in box1 te doen, met in het achterhoofd dat de belastingdienst de garage mischien toch in box3 zet en het geld alsnog kwijt ben. Ik zal dan ook een bezwaarschrift schrijven, mocht de belastingdienst het in box3 zetten.

In ieder geval bedankt voor de informatie (ook anderen), door dit forum ben ik een stuk wijzer geworden.
Ik weet dat er niet al te lang geleden een uitspraak over een vergelijkbare situatie is geweest. Maar vergeef me dat ik om kwart over één in de nacht hier niet naar ga zoeken.
Vandaar ook mijn eerste reactie dat het gewoon als een box 1 middel kan kwalificeren.
  donderdag 31 maart 2011 @ 01:15:51 #178
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_94840934
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:36 schreef ItWasWritten het volgende:

[..]

Dus het zou belastingtechnisch voordeliger zijn als de ouder het geld overmaakt naar het kind en deze het zelf betaald? bedankt voor de tip dan weet ik wat ik volgend jaar ga doen ;)
Dat kan. Het kind heeft in ieder geval de mogelijkheid om het als een aftrekpost op te voeren. De ouder zeker niet.
  donderdag 31 maart 2011 @ 01:16:59 #179
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_94840957
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 02:39 schreef PLAE@ het volgende:
Heeft iemand nog tips voor een alleenstaande moeder (van 2 kinderen onder de 12) :? Bijzonderheden/zaken waar je op moet letten.
Let op de heffingskortingen.
(Alleenstaande ouderkorting, combinatiekorting,... om er zo maar een paar termen in te gooien.)
  donderdag 31 maart 2011 @ 01:19:08 #180
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_94841009
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:48 schreef YoshiBignose het volgende:
ManAtWork, wat is het herinneringstermijn van de belastingdienst ook alweer? 7 dagen na 1 april heb je in principe nog tijd toch zonder verzuimboete te krijgen? Dit geldt toch ook voor omzetbelasting?
Voor de IB krijg je eerst een briefje dat je nog aangifte moet doen. Voldoe je niet aan dat verzoek, krijg je een verzuimboete.
Voor de omzetbelasting geldt dat een aangifte nog tijdig is ingediend als hij binnen zeven dagen is ingediend. De betaling moet wel tijdig zijn. Daar geldt de zeven dagen niet voor. (Even uit het hoofd gezegd.)
pi_94844800
eigenlijk wou ik al veel eerder aangifte doen maar ik heb een tijd moeten wachten op wat extra gegevens en nu kom ik erachter dat ik mijn DigiD wachtwoord niet meer weet... heb al van alles geprobeerd... :(

een nieuwe DigiD aanvragen duurt zo'n 5 dagen, hoe erg is het als je een week later aangifte doet? (ik krijg geld van hun, niet zij van mij)
pi_94844929
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 10:02 schreef LSDreamer het volgende:
eigenlijk wou ik al veel eerder aangifte doen maar ik heb een tijd moeten wachten op wat extra gegevens en nu kom ik erachter dat ik mijn DigiD wachtwoord niet meer weet... heb al van alles geprobeerd... :(

een nieuwe DigiD aanvragen duurt zo'n 5 dagen, hoe erg is het als je een week later aangifte doet? (ik krijg geld van hun, niet zij van mij)
Nee, geen enkel probleem. Alleen de toezegging dat je voor 1 juli bericht krijgt gaat dan niet meer op (maar waarschijnlijk lukt zelfs dat ook nog wel).
pi_94850612
Ik heb net aangifte gedaan, alleen kan ik van 1 werkgever de loonstroken en de opgave niet vinden ( zit middenin verhuizing ) en heb deze dus even achterwege gelaten. Is dit erg? Loon was daar maar 1000 euro Zoals het er nu uitziet krijg ik 2200 euro terug.

Neem de belastingdienst altijd kwakkeloos alles over van wat de mens heeft ingevuld voor de voorlopige beschikking? of controleren ze het nog. Dan weet ik namelijk dat ik geld moet gaan achterhouden tot de definitieve beschikking.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 31 maart 2011 @ 13:04:11 #184
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_94850764
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:59 schreef Rosalien89 het volgende:
Ik heb net aangifte gedaan, alleen kan ik van 1 werkgever de loonstroken en de opgave niet vinden ( zit middenin verhuizing ) en heb deze dus even achterwege gelaten. Is dit erg? Loon was daar maar 1000 euro Zoals het er nu uitziet krijg ik 2200 euro terug.

Neem de belastingdienst altijd kwakkeloos alles over van wat de mens heeft ingevuld voor de voorlopige beschikking? of controleren ze het nog. Dan weet ik namelijk dat ik geld moet gaan achterhouden tot de definitieve beschikking.
de kans is groot dat je inderdaad een foutieve voorlopige beschikking krijgt.
En dat je dan een gecorrigeerde definitieve krijgt.

Maar waarom heb je niet gewoon met je DigiD een vooringevulde gedownload?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_94851016
Ik heb dat programma gedownload maar dr stond niks in dus moest alles zelf nog invullen. naja, die 1000 euro kan nooit veel verschil maken :)
pi_94851451
Ohhh het is al gelukt! Scheelt maar 100 euro :)
pi_94858978
Mag je programma's zoals word aftrekken van de belastingdienst als je ze voor school moet aanschaffen ?
Doelen zijn dromen met een deadline
pi_94860135
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:18 schreef A-ce het volgende:
Mag je programma's zoals word aftrekken van de belastingdienst als je ze voor school moet aanschaffen ?
Kopje aftrekbare studiekosten -> het help-stukje.

Kort antwoord: ben je student, ontvang je studiefinanciering of kun je lenen en heb je meer dan ¤ 4.500 aan kosten gemaakt voor je studie vorig jaar? Dan wel (en splitsen naar rato van gebruik). Nee? Dan normbedragen hanteren.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 31 maart 2011 @ 17:01:45 #189
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_94860916
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:21 schreef Rosalien89 het volgende:
Ohhh het is al gelukt! Scheelt maar 100 euro :)
Stuur hem dan alsnog in, dan is de kans aanwezig dat je die 100 euro niet eerst krijgt en daarna alsnog moet terugbetalen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_94862232
Ja heb ik ook gedaan! Is wel een stuk makkelijker geworden zeg!
pi_94862731
Even vraagje voor studie zonder stufi: afgelopen jaar heb je laptop en pc plus beeldscherm nieuw gekocht, je gebruikt ze beide voor studie. De ene 30% vd tijd dat je hem gebruikt, de ander 80% van het gebruik voor studiegerelateerde dingen. Mag je ze dan ook beiden opvoeren als aftrekpost?
  donderdag 31 maart 2011 @ 19:24:21 #192
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_94871136
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:24 schreef PLAE@ het volgende:
ja maar naar ratio. http://www.ibstudent.nl/?mod=askStudie
rato
pi_94872597
Ik krijg normaal gesproken ieder jaar geld terug, maar nu moet ik opeens 541 euro betalen. Dit terwijl ik alleen maar een bijbaantje heb, waar ik in totaal 8913 euro heb verdiend in 2010. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Volgens mij heb ik voor de rest alles goed ingevuld.
pi_94872747
Als je heel weinig verdient krijg je flink wat ingenomen inkomstenbelasting terug, en als je boven een bepaald bedrag zit dan dus niet meer. Ik denk dat je daar nu net boven zit.
pi_94873064
Nu nog even studiekosten als aftrekpost genomen en ik kom uit op 316 euro betalen. Beetje hoog bedrag lijkt mij.
pi_94873311
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 23:39 schreef ItWasWritten het volgende:
Als bedrijf krijg je een boete, maar wanneer je als particulier te laat bent zonder uitstel aan te vragen wat voor consequenties heeft dit? Is een boete mogelijk?

Behalve het feit dat je je uitslag later krijgt natuurlijk maar dat spreekt voor zich.
Ik heb vorig jaar de IB ergens in augustus/september ingevuld en ik kreeg een maand geleden een boete van 200 euro dus je krijgt wel degelijk een boete als je (veel) te laat bent.
pluk de dag (alleen niet te vroeg)
pi_94873419
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 21:22 schreef Gangster-Engel het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar de IB ergens in augustus/september ingevuld en ik kreeg een maand geleden een boete van 200 euro dus je krijgt wel degelijk een boete als je (veel) te laat bent.
Moest je betalen of kreeg je terug?
pi_94873783
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 21:10 schreef MaximumRush het volgende:
Ik krijg normaal gesproken ieder jaar geld terug, maar nu moet ik opeens 541 euro betalen. Dit terwijl ik alleen maar een bijbaantje heb, waar ik in totaal 8913 euro heb verdiend in 2010. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Volgens mij heb ik voor de rest alles goed ingevuld.
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 21:13 schreef Tegan het volgende:
Als je heel weinig verdient krijg je flink wat ingenomen inkomstenbelasting terug, en als je boven een bepaald bedrag zit dan dus niet meer. Ik denk dat je daar nu net boven zit.
Onder de 7k is het 0% daarboven 30% ofzo, iig zoiets. Dus wat is gehouden kreeg je eerdere jaren helemaal terug, en dit jaar is er te weinig (minder dan 30%) ingehouden en moet je bijbetalen.
pi_94873912
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 21:27 schreef Tegan het volgende:

[..]

[..]

Onder de 7k is het 0% daarboven 30% ofzo, iig zoiets. Dus wat is gehouden kreeg je eerdere jaren helemaal terug, en dit jaar is er te weinig (minder dan 30%) ingehouden en moet je bijbetalen.
Maar moet ik dan 30% over het gehele bedrag betalen, of 30% boven de 7000?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')