Nee, geen enkel probleem. Alleen de toezegging dat je voor 1 juli bericht krijgt gaat dan niet meer op (maar waarschijnlijk lukt zelfs dat ook nog wel).quote:Op donderdag 31 maart 2011 10:02 schreef LSDreamer het volgende:
eigenlijk wou ik al veel eerder aangifte doen maar ik heb een tijd moeten wachten op wat extra gegevens en nu kom ik erachter dat ik mijn DigiD wachtwoord niet meer weet... heb al van alles geprobeerd...
een nieuwe DigiD aanvragen duurt zo'n 5 dagen, hoe erg is het als je een week later aangifte doet? (ik krijg geld van hun, niet zij van mij)
de kans is groot dat je inderdaad een foutieve voorlopige beschikking krijgt.quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:59 schreef Rosalien89 het volgende:
Ik heb net aangifte gedaan, alleen kan ik van 1 werkgever de loonstroken en de opgave niet vinden ( zit middenin verhuizing ) en heb deze dus even achterwege gelaten. Is dit erg? Loon was daar maar 1000 euro Zoals het er nu uitziet krijg ik 2200 euro terug.
Neem de belastingdienst altijd kwakkeloos alles over van wat de mens heeft ingevuld voor de voorlopige beschikking? of controleren ze het nog. Dan weet ik namelijk dat ik geld moet gaan achterhouden tot de definitieve beschikking.
Kopje aftrekbare studiekosten -> het help-stukje.quote:Op donderdag 31 maart 2011 16:18 schreef A-ce het volgende:
Mag je programma's zoals word aftrekken van de belastingdienst als je ze voor school moet aanschaffen ?
Stuur hem dan alsnog in, dan is de kans aanwezig dat je die 100 euro niet eerst krijgt en daarna alsnog moet terugbetalen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:21 schreef Rosalien89 het volgende:
Ohhh het is al gelukt! Scheelt maar 100 euro
ratoquote:Op donderdag 31 maart 2011 19:24 schreef PLAE@ het volgende:
ja maar naar ratio. http://www.ibstudent.nl/?mod=askStudie
Ik heb vorig jaar de IB ergens in augustus/september ingevuld en ik kreeg een maand geleden een boete van 200 euro dus je krijgt wel degelijk een boete als je (veel) te laat bent.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:39 schreef ItWasWritten het volgende:
Als bedrijf krijg je een boete, maar wanneer je als particulier te laat bent zonder uitstel aan te vragen wat voor consequenties heeft dit? Is een boete mogelijk?
Behalve het feit dat je je uitslag later krijgt natuurlijk maar dat spreekt voor zich.
Moest je betalen of kreeg je terug?quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:22 schreef Gangster-Engel het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar de IB ergens in augustus/september ingevuld en ik kreeg een maand geleden een boete van 200 euro dus je krijgt wel degelijk een boete als je (veel) te laat bent.
quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:10 schreef MaximumRush het volgende:
Ik krijg normaal gesproken ieder jaar geld terug, maar nu moet ik opeens 541 euro betalen. Dit terwijl ik alleen maar een bijbaantje heb, waar ik in totaal 8913 euro heb verdiend in 2010. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Volgens mij heb ik voor de rest alles goed ingevuld.
Onder de 7k is het 0% daarboven 30% ofzo, iig zoiets. Dus wat is gehouden kreeg je eerdere jaren helemaal terug, en dit jaar is er te weinig (minder dan 30%) ingehouden en moet je bijbetalen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:13 schreef Tegan het volgende:
Als je heel weinig verdient krijg je flink wat ingenomen inkomstenbelasting terug, en als je boven een bepaald bedrag zit dan dus niet meer. Ik denk dat je daar nu net boven zit.
Maar moet ik dan 30% over het gehele bedrag betalen, of 30% boven de 7000?quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:27 schreef Tegan het volgende:
[..]
[..]
Onder de 7k is het 0% daarboven 30% ofzo, iig zoiets. Dus wat is gehouden kreeg je eerdere jaren helemaal terug, en dit jaar is er te weinig (minder dan 30%) ingehouden en moet je bijbetalen.
Over wat erboven zit.quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:29 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Maar moet ik dan 30% over het gehele bedrag betalen, of 30% boven de 7000?
Kan je zien hoeveel er al is ingenomen van je salaris? Want 514 euro bijbetalen voor 9k lijkt me erg veel, gezien er al is ingehouden.quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:33 schreef MaximumRush het volgende:
Maar goed, ik heb hem nu opgestuurd. Als het totaal niet klopt wat ik heb ingevuld wordt dat dan gecorrigeerd?
Ik kreeg geld terug. Was ergens in November gestort met de voorlopige teruggave. Boete moest ik uiteraard weer betalenquote:Op donderdag 31 maart 2011 21:23 schreef Tegan het volgende:
[..]
Moest je betalen of kreeg je terug?
Vreemd. Ik heb hetzelfde gedaan over '09 en nooit een boete gehad.quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:44 schreef Gangster-Engel het volgende:
[..]
Ik kreeg geld terug. Was ergens in November gestort met de voorlopige teruggave. Boete moest ik uiteraard weer betalen
Google het zelf eensquote:Op donderdag 31 maart 2011 21:41 schreef klusfoobje het volgende:
ff vlugge vraag...:-( wat was het maximale bedrag dat je in 2010 van je ouders mocht ontvangen schenkingsvrij oid ?
Hm, het klopt toch. Er is te weinig ingehouden dus.quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:39 schreef MaximumRush het volgende:
Er is 297 euro ingehouden en 130 euro arbeidskorting verrekend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |