Dan kwalificeert het als ontroerend goed. (quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:09 schreef kastanova het volgende:
[..]
Het ding staat muurvast.
Het heeft zelfs een eigen ISRA-punt.
Dus dan kan ik het zonder gezeik opvoeren?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:10 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dan kwalificeert het als ontroerend goed. ()
Dat kan ik natuurlijk niet garanderen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:17 schreef kastanova het volgende:
[..]
Dus dan kan ik het zonder gezeik opvoeren?
Thanx.
ik moet ze wel nog eerst downloaden, WAAR???quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:37 schreef Tegan het volgende:
[..]
Lijkt me wel. Nieuwe aangifte openen in het programma bij 'open bestand'.
Via dat programma. Die opent dan in je browser een link.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:54 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
ik moet ze wel nog eerst downloaden, WAAR???
20 jaar compuervaring, 15 jaar op het web , toch kom ik er niet uitquote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:57 schreef Tegan het volgende:
[..]
Via dat programma. Die opent dan in je browser een link.
ik krijg die vraag gewoon nietquote:Op woensdag 30 maart 2011 00:02 schreef Tegan het volgende:
Die eerste dus, en dan de stappen volgen. Hij vraagt daarna of je je gegevens wil downloaden.
2 dagen terugquote:Wanneer heb je je aangifteprogramma gedownload?
ga ik proberenquote:Op woensdag 30 maart 2011 00:04 schreef Tegan het volgende:
https://webdiensten.belastingdienst.nl/VIADownload2011/index.html
Ben jij toevallig degene met het hoogste inkomen?quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:45 schreef Kaza het volgende:
Help, snap er niets meer van.
Net als voorgaande jaren probeer ik aangifte te doen. Eerst die van mijzelf, eigen bedrijfje zonder aktiviteit afgelopen jaar (dus alles 0), daarnaast een baan in loondienst. Aangifte voor ondernemers invullen dus, alleen voor mezelf en niet voor mijn man.
Aftrekkosten mogen verdeeld worden, na wat geschuif komt alles bij mij te staan, dit levert een teruggave op van 1500 euro.
Daarna mijn man zijn aangifte gedownload. We doen apart aangifte, volgens mij is dat de bedoeling i.v.m. het feit dat ik een eenmanszaak heb. Wel zijn we (neem ik aan) fiscale partners.
Hij is in loondienst, alles ingevuld en wederom de (gezamelijke) aftrekposten ingevuld. Na wat geschuif blijkt bij hem dat als alles onder zijn naam staat, hij het maximale van 600 euro terug kan krijgen?!
Wat doe ik fout?
Nee, mijn man verdient veel meer dan ik dus daar kan het niet aan liggen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 07:15 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Ben jij toevallig degene met het hoogste inkomen?
Ligt eraan als jij de aangifte elektronisch doet of op papier. Hou in ieder geval rekening met de heffingskortingen waar je mogelijk recht op hebt zoals de alleenstaande ouderkorting. Als je daarnaast eventueel inkomsten uit tegenwoordige dienstbetrekking heeft ook nog de aanvullende alleenstaande ouderkorting en de inkomensafhankelijke combinatiekorting.quote:Op woensdag 30 maart 2011 02:39 schreef PLAE@ het volgende:
Heeft iemand nog tips voor een alleenstaande moeder (van 2 kinderen onder de 12)Bijzonderheden/zaken waar je op moet letten.
Klopt dat jij de ondernemers aangifte dient te dien en dan apart de aangifte van je partner.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:45 schreef Kaza het volgende:
Help, snap er niets meer van.
Net als voorgaande jaren probeer ik aangifte te doen. Eerst die van mijzelf, eigen bedrijfje zonder aktiviteit afgelopen jaar (dus alles 0), daarnaast een baan in loondienst. Aangifte voor ondernemers invullen dus, alleen voor mezelf en niet voor mijn man.
Aftrekkosten mogen verdeeld worden, na wat geschuif komt alles bij mij te staan, dit levert een teruggave op van 1500 euro.
Daarna mijn man zijn aangifte gedownload. We doen apart aangifte, volgens mij is dat de bedoeling i.v.m. het feit dat ik een eenmanszaak heb. Wel zijn we (neem ik aan) fiscale partners.
Hij is in loondienst, alles ingevuld en wederom de (gezamelijke) aftrekposten ingevuld. Na wat geschuif blijkt bij hem dat als alles onder zijn naam staat, hij het maximale van 600 euro terug kan krijgen?!
Wat doe ik fout?
Ik kan het alleen maar bevestigen voor de IB, niet voor de omzetbelasting tenzij je ook doelt op de winst aangifte. Als je verplicht bent moet het voor 1 april binnen zijn, maar als je iets te laat bent is het geen probleem. Bij een herinnering zal een termijn zijn van 7 werkdagen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:48 schreef YoshiBignose het volgende:
ManAtWork, wat is het herinneringstermijn van de belastingdienst ook alweer? 7 dagen na 1 april heb je in principe nog tijd toch zonder verzuimboete te krijgen? Dit geldt toch ook voor omzetbelasting?
Bedankt voor het snelle antwoord! Echt een top topic dit.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:17 schreef Shugosha het volgende:
[..]
Je kan de kosten voor de studie van de kinderen niet in aftrek brengen. Je kan het eventueel wel meenemen bij de aftrekpost van levensonderhoud van kinderen jonger dan 30 jaar mits er wordt voldaan aan de voorwaarden. http://www.belastingdiens(...)aftrekposten-03.html
Dus het zou belastingtechnisch voordeliger zijn als de ouder het geld overmaakt naar het kind en deze het zelf betaald? bedankt voor de tip dan weet ik wat ik volgend jaar ga doenquote:Op woensdag 30 maart 2011 14:34 schreef Shugosha het volgende:
De kosten kan je niet meenemen. Kind zou het anders zelf moeten betalen om het bij de eigen aangifte mee te kunnen nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |