abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:10:07 #151
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_94788442
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:09 schreef kastanova het volgende:

[..]

Het ding staat muurvast.
Het heeft zelfs een eigen ISRA-punt.
Dan kwalificeert het als ontroerend goed. ( ;) )
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_94788788
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:10 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dan kwalificeert het als ontroerend goed. ( ;) )
Dus dan kan ik het zonder gezeik opvoeren?

Thanx :).
I was an atheist until I realized I was God
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:23:31 #153
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_94789051
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:17 schreef kastanova het volgende:

[..]

Dus dan kan ik het zonder gezeik opvoeren?

Thanx :).
Dat kan ik natuurlijk niet garanderen. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_94790149
ManAtWork, wat is het herinneringstermijn van de belastingdienst ook alweer? 7 dagen na 1 april heb je in principe nog tijd toch zonder verzuimboete te krijgen? Dit geldt toch ook voor omzetbelasting?
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:54:17 #155
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_94790392
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 21:37 schreef Tegan het volgende:

[..]

Lijkt me wel. Nieuwe aangifte openen in het programma bij 'open bestand'.
ik moet ze wel nog eerst downloaden, WAAR???
"Ik quote graag mezelf."
pi_94790516
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:54 schreef San_Andreas het volgende:

[..]

ik moet ze wel nog eerst downloaden, WAAR???
Via dat programma. Die opent dan in je browser een link.
  woensdag 30 maart 2011 @ 00:00:49 #157
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_94790652
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:57 schreef Tegan het volgende:

[..]

Via dat programma. Die opent dan in je browser een link.
20 jaar compuervaring, 15 jaar op het web , toch kom ik er niet uit :'(
Wat moet ik doen

"Ik quote graag mezelf."
pi_94790736
Die eerste dus, en dan de stappen volgen. Hij vraagt daarna of je je gegevens wil downloaden.

Wanneer heb je je aangifteprogramma gedownload?
  woensdag 30 maart 2011 @ 00:04:58 #160
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_94790834
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 00:02 schreef Tegan het volgende:
Die eerste dus, en dan de stappen volgen. Hij vraagt daarna of je je gegevens wil downloaden.
ik krijg die vraag gewoon niet :N
quote:
Wanneer heb je je aangifteprogramma gedownload?
2 dagen terug
"Ik quote graag mezelf."
  woensdag 30 maart 2011 @ 00:05:26 #161
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_94790849
"Ik quote graag mezelf."
  woensdag 30 maart 2011 @ 00:07:24 #162
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_94790914
werkt, voor de 2e keer veel dank
"Ik quote graag mezelf."
pi_94790963
Graag gedaan :P.
pi_94792479
Help, snap er niets meer van.
Net als voorgaande jaren probeer ik aangifte te doen. Eerst die van mijzelf, eigen bedrijfje zonder aktiviteit afgelopen jaar (dus alles 0), daarnaast een baan in loondienst. Aangifte voor ondernemers invullen dus, alleen voor mezelf en niet voor mijn man.
Aftrekkosten mogen verdeeld worden, na wat geschuif komt alles bij mij te staan, dit levert een teruggave op van 1500 euro.

Daarna mijn man zijn aangifte gedownload. We doen apart aangifte, volgens mij is dat de bedoeling i.v.m. het feit dat ik een eenmanszaak heb. Wel zijn we (neem ik aan) fiscale partners.
Hij is in loondienst, alles ingevuld en wederom de (gezamelijke) aftrekposten ingevuld. Na wat geschuif blijkt bij hem dat als alles onder zijn naam staat, hij het maximale van 600 euro terug kan krijgen?!

Wat doe ik fout?
  woensdag 30 maart 2011 @ 02:39:24 #165
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_94794686
Heeft iemand nog tips voor een alleenstaande moeder (van 2 kinderen onder de 12) :? Bijzonderheden/zaken waar je op moet letten.
pi_94795999
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 00:45 schreef Kaza het volgende:
Net als voorgaande jaren probeer ik aangifte te doen. Eerst die van mijzelf, eigen bedrijfje zonder aktiviteit afgelopen jaar (dus alles 0), daarnaast een baan in loondienst. Aangifte voor ondernemers invullen dus, alleen voor mezelf en niet voor mijn man.
Aftrekkosten mogen verdeeld worden, na wat geschuif komt alles bij mij te staan, dit levert een teruggave op van 1500 euro.

Daarna mijn man zijn aangifte gedownload. We doen apart aangifte, volgens mij is dat de bedoeling i.v.m. het feit dat ik een eenmanszaak heb. Wel zijn we (neem ik aan) fiscale partners.
Hij is in loondienst, alles ingevuld en wederom de (gezamelijke) aftrekposten ingevuld. Na wat geschuif blijkt bij hem dat als alles onder zijn naam staat, hij het maximale van 600 euro terug kan krijgen?!

Wat doe ik fout?
Ben jij toevallig degene met het hoogste inkomen?
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_94796579
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 07:15 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

[..]

Ben jij toevallig degene met het hoogste inkomen?
Nee, mijn man verdient veel meer dan ik dus daar kan het niet aan liggen.
Enige aftrekposten zijn kinderalimentatie (onderhoud kinderen tot 30 jaar) en wat medische kosten. Geen eigen huis of noemenswaardig spaargeld, gewoon een simpele aangifte verder.
pi_94799190
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 02:39 schreef PLAE@ het volgende:
Heeft iemand nog tips voor een alleenstaande moeder (van 2 kinderen onder de 12) :? Bijzonderheden/zaken waar je op moet letten.
Ligt eraan als jij de aangifte elektronisch doet of op papier. Hou in ieder geval rekening met de heffingskortingen waar je mogelijk recht op hebt zoals de alleenstaande ouderkorting. Als je daarnaast eventueel inkomsten uit tegenwoordige dienstbetrekking heeft ook nog de aanvullende alleenstaande ouderkorting en de inkomensafhankelijke combinatiekorting.

In het programma wordt het aan de hand van de beantwoorde vragen automatisch meegenomen, echter in het formulier zal je moeten aankruizen waar je recht op hebt.
pi_94799388
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 00:45 schreef Kaza het volgende:

Wat doe ik fout?
Klopt dat jij de ondernemers aangifte dient te dien en dan apart de aangifte van je partner.

Het is moeilijk te zeggen wat de reden is dat je partner dan minder terug krijgt aangezien we de gegevens niet hebben die je invult. Wat zijn de inkomens van jezelf en die van je partner en gaat het daarnaast ook om verschillende inkomstenbronnen of gewoon 1 werkgever/uitkering?
pi_94799500
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:48 schreef YoshiBignose het volgende:
ManAtWork, wat is het herinneringstermijn van de belastingdienst ook alweer? 7 dagen na 1 april heb je in principe nog tijd toch zonder verzuimboete te krijgen? Dit geldt toch ook voor omzetbelasting?
Ik kan het alleen maar bevestigen voor de IB, niet voor de omzetbelasting tenzij je ook doelt op de winst aangifte. Als je verplicht bent moet het voor 1 april binnen zijn, maar als je iets te laat bent is het geen probleem. Bij een herinnering zal een termijn zijn van 7 werkdagen.
pi_94806297
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 09:17 schreef Shugosha het volgende:

[..]

Je kan de kosten voor de studie van de kinderen niet in aftrek brengen. Je kan het eventueel wel meenemen bij de aftrekpost van levensonderhoud van kinderen jonger dan 30 jaar mits er wordt voldaan aan de voorwaarden. http://www.belastingdiens(...)aftrekposten-03.html
Bedankt voor het snelle antwoord! Echt een top topic dit.

Nog een vraag:
Kan mijn kind de kosten voor lesgeld nu wel meenemen? (ondanks dat een ouder het betaald?)
En maakt het dan uit of hij studiefinanciering ontvangt?
pi_94808593
De kosten kan je niet meenemen. Kind zou het anders zelf moeten betalen om het bij de eigen aangifte mee te kunnen nemen.

Dat het kind studiefinanciering ontvangt betekent al automatisch dat je geen gebruik kan maken van de aftrekpost van levensonderhoud.
pi_94808671
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:34 schreef Shugosha het volgende:
De kosten kan je niet meenemen. Kind zou het anders zelf moeten betalen om het bij de eigen aangifte mee te kunnen nemen.
Dus het zou belastingtechnisch voordeliger zijn als de ouder het geld overmaakt naar het kind en deze het zelf betaald? bedankt voor de tip dan weet ik wat ik volgend jaar ga doen ;)
pi_94817706
@ManAtWork

Ik heb nog een link gevonden http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=51&t=76511

Ook heb ik nog gebeld met de makelaar die de taxatie gedaan heeft en hij zei ook dat huis en garage bij elkaar kon worden opgeteld. De garage heeft wel stroom vanuit mijn huis.

Ik denk dat ik het er toch op ga wagen om de garage ook in box1 te doen, met in het achterhoofd dat de belastingdienst de garage mischien toch in box3 zet en het geld alsnog kwijt ben. Ik zal dan ook een bezwaarschrift schrijven, mocht de belastingdienst het in box3 zetten.

In ieder geval bedankt voor de informatie (ook anderen), door dit forum ben ik een stuk wijzer geworden.
Werken kost een hoop vrije tijd
pi_94834261
Ik heb overal gezocht maar kom er niet uit, kan ik de anticonceptiepil meenemen als Specifieke Zorgkosten of niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')