is misschien de makkelijkste oplossing inderdaad. Ik ga er dan maar van uit dat mijn werkgever de gegevens juist heeft doorgegevenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 06:16 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
De kans is behoorlijk groot dat je een verzuimboete krijgt, dus als de raphazen uitstel aanvragen via een korte maar duidelijke brief.
Waarom download je je gegevens niet van de site van de belastingdienst, daar zitten je inkomensgegevens ook in.
Je kan anders eventueel bellen en direct uitstel aanvraag t/m 1 september. Dit moet je dan wel aanvragen voor 1 april anders moet het middels een brief.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 05:32 schreef San_Andreas het volgende:
lakse gast die ik ben (in een paar jaar tijd zo geworden, honestly, vroeger was ik totaal anders) gaat het me niet lukken om het te in te leveren voor 1 april. Werkgever is me namelijk vergeten mijn jaaropgaaf over 2010 toe te sturen. Is dat erg?
Je kan de kosten voor de studie van de kinderen niet in aftrek brengen. Je kan het eventueel wel meenemen bij de aftrekpost van levensonderhoud van kinderen jonger dan 30 jaar mits er wordt voldaan aan de voorwaarden. http://www.belastingdiens(...)aftrekposten-03.htmlquote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:06 schreef ItWasWritten het volgende:
Het is dus zo dat ik studiekosten af kan trekken wanneer ik een studie volg.
Stel ik betaal het lesgeld voor mijn kinderen die een hbo studie doen, kan ik dat zelf opgeven dan? (zelf doe ik uiteraard geen studie, ik betaal wel)
Welnee, je krijgt eerst nog een briefje dat je nog 2 weken de tijd hebt om aangifte te doen, daarna komt de boete pas in beeld. En die brieven worden echt niet op 2 april verzonden.. Geen paniek dus!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 06:16 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
De kans is behoorlijk groot dat je een verzuimboete krijgt, dus als de raphazen uitstel aanvragen via een korte maar duidelijke brief.
Dat.quote:Waarom download je je gegevens niet van de site van de belastingdienst, daar zitten je inkomensgegevens ook in.
Uitstel aanvragen kan ook electronisch, zie:quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:13 schreef Shugosha het volgende:
[..]
Je kan anders eventueel bellen en direct uitstel aanvraag t/m 1 september. Dit moet je dan wel aanvragen voor 1 april anders moet het middels een brief.
Als je iets later bent dan 1 april is dat nog geen probleem. Er wordt later eerst nog een herinnering anders gestuurd en vervolgens nog een aanmaning. Pas als je binnen het termijn dat in de aanmaning gesteld is niet de aangifte hebt ingediend wordt er een verzuimboete in rekening gebracht.
Lastig om te zeggen, wat vul je in bij je aangifte?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:01 schreef lipper het volgende:
Waarom moet ik altijd betalen.
Nu weer 232 euro, heb nog nooit een cent terug gehad.
Nee pas vanaf 2011 is het 1 peildatum geworden.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:50 schreef BeamofLight het volgende:
Question:
heb mijn aangifte allaang verstuurd, maar nu las ik ergens dat je je eigen vermogen/spaargelden op moeten geven die je had per 31-12 en niet het gemiddelde van 1-1-2010 en 31-12-2010. Klopt dit? En zo ja: kan en moet ik het nog veranderen en weer opsturen?
Gaat om ongeveer 60-70 euro verschil. Of gewoon laten zitten en achteraf die 7 tientjes terugbetalen, of ben je dan een boefje in hun ogen?
Als jij hem voor 1 april indient heb je iig de garantie om voor 1 juli bericht te gaan ontvangen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:52 schreef Pollewoppie het volgende:
Het zal vast al zijn genoemd maar wanneer kan ik ongeveer mijn geld verwachten?
Ik heb op 12 januari de aangifte digitaal verzonden... ik krijg 2650 Euro terug dus zou het graag snel krijgen...
He Yoshi, lang geleden. Bedankt. Ok. Betreft dus aangifte IB2011quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:54 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee pas vanaf 2011 is het 1 peildatum geworden.
Gewoon een huis verhuren is niet genoeg voor ROW.quote:Op maandag 28 maart 2011 19:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
Toch even: de inkomsten uit de huur die komen toch wel in box 1 als resultaat uit overige werkzaamheden? Het vermogen van het huis idd niet, dat zit in box 3
ManAtWork bedankt. Ik heb er niet bij gezegd dat de garage alleen via de openbare weg is te bereiken en een apart adres heeft (het zijn allemaal garage boxen aan elkaar, maar ligt toevallig wel precies achter mijn huis). Ik begin nu zelf ook te twijfelen omdat ik met de belastingdienst heb gebeld en deze meneer zei dat de garage onder box3 valt. Is dit waar ?quote:Op maandag 28 maart 2011 23:14 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ook de belastingdienst kan fouten maken en niet op de hoogte zijn van de feiten en omstandigheden waarin je de garagebox gebruikt.
[..]
Klopt. Het gaat om het verzamelinkomen.
[..]
Zeg maar waar we de factuur naar toe kunnen sturen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |