Ik klaag ook niet; mijn eigen lamheid is 100% schuldig. Omdat ik nu toch bezig met IB2010 heb ik alle gegevens bij de hand. 26 augustus herinnering gehad, 7 oktober aanmaning ontvangen, waarschijnlijk eind oktober aangifte gedaan dan en 24 februari boete van 226 euro. De jaren ervoor ook vaak ergens in de zomer aangifte gedaan; nooit last van gehad.quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:47 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dan heb je in ieder geval al een herinnering en een aanmaning gemist.
Terecht dus dat je een boete krijgt wegens het niet tijdig doen van je aangifte.
het lijkt me dat wanneer je recept vd dokter hebt ervoor en je jong bent en je verzekering dit niet dekt... Iemand die deze vraag voor me kan beantwoorden? (voel me beetje sneu om mezelf te quotenquote:Op woensdag 30 maart 2011 22:46 schreef ItWasWritten het volgende:
Ik heb overal gezocht maar kom er niet uit, kan ik de anticonceptiepil meenemen als Specifieke Zorgkosten of niet?
Verrekenen moet je nooit doen. Dan kan de fiscus stellen dat je geen rente hebt betaald.quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:53 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
das ff minder ..... niets is eenvoudiger en vlotter dan een check op een rekening nummer.... mmmm ff kijken hoe ik dit ga oplossen...
ik voer ieder jaar braaf een lening op van paps en mams met rente en die verekening ik dan met de max schenking...
grappig dat die dit jaar exact 5k is. Meestal zijn het van die rare bedragen.
Nee, een schuld zorgt nooit voor een aftrekpost. Hoogstens voor een vermindering van je belastbaar inkomen van box 3. Maar dat kan nooit negatief zijn.quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:55 schreef aloe_vera het volgende:
Kun je ook schulden opvoeren als aftrekpost wanneer je geen grote bezittingen hebt? Dus niet meer dan 20k spaargeld en/of een eigen huis? Nee toch? of kijk ik er over heen?
Als het inderdaad medicijnen zijn op doktersvoorschrift, niet wordt vergoed, en de kosten boven het eigen risico zijn gemaakt, lijkt het mij aftrekbaar.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:48 schreef ItWasWritten het volgende:
[..]
het lijkt me dat wanneer je recept vd dokter hebt ervoor en je jong bent en je verzekering dit niet dekt... Iemand die deze vraag voor me kan beantwoorden? (voel me beetje sneu om mezelf te quoten)
wat is wijsheid ? invullen zonder rekening nummer of helemaal niet invullen terwijl dat de voorgaande jaren wel is gedaan ?quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:49 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Verrekenen moet je nooit doen. Dan kan de fiscus stellen dat je geen rente hebt betaald.
Beter betaal je de rente en schenken je ouders enkele weken later.
Ja toch? Maar goed, ik kom met mijn zorgkosten echt niet boven die drempel uit.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:48 schreef ItWasWritten het volgende:
[..]
het lijkt me dat wanneer je recept vd dokter hebt ervoor en je jong bent en je verzekering dit niet dekt... Iemand die deze vraag voor me kan beantwoorden? (voel me beetje sneu om mezelf te quoten)
Niks. Je krijgt alleen een foutmelding.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:36 schreef klusfoobje het volgende:
Vraagje;
Als ik bij een hypothecaire post geen rekening nummer opgeef, wat gebeurt er dan ?
ja, kleute dus.... daarmee dondert dus mijn eigenwoning schuld met 15k omlaag.... dat is niet zo erg ( hoewel) maar de vergelijking met voorgaande jaren baart me een beetje zorgen...quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:58 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Niks. Je krijgt alleen een foutmelding.
Jawel. Zie de helpfile maar.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:49 schreef klusfoobje het volgende:
kun je eigelijk uberhaupt nog ziekte kosten premies aftrekken ?
12345 is ook een nummer.quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:00 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
ja, kleute dus.... daarmee dondert dus mijn eigenwoning schuld met 15k omlaag.... dat is niet zo erg ( hoewel) maar de vergelijking met voorgaande jaren baart me een beetje zorgen...
waar dan ?quote:
Ik zou het wel invullen maar voor volgende jaren wel even rekening mee houden.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:55 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
wat is wijsheid ? invullen zonder rekening nummer of helemaal niet invullen terwijl dat de voorgaande jaren wel is gedaan ?
Die is sowieso niet meer aftrekbaar.quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:02 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
waar dan ?
want ik zoek me suf maar kom die post nergens tegen... ik heb de meest uitgebreide ziekte kosten handel van interpolis en zoek aftrekpost
en als rekening nuimmer alleen nullen invullen ????quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:04 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik zou het wel invullen maar voor volgende jaren wel even rekening mee houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |