abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94665546
Officials confirm 27 killed in clashes in cities of [1]Homs, [2]Sanamen, [3]Daraa and [4]Latakia since rallies began on March 15. But activists have put the death toll at more than 126, with upwards of 100 killed on Wednesday alone in a bloody crackdown on protests in Daraa, the southern tribal town that has become the symbol of the protests.

"At least three people are reported killed in clashes between Syrian anti-government protesters and security forces in the coastal city of Latakia, where mourners attending a funeral set fire to the local Baath Party building and a police station. Syrian officials said Saturday's killings in the port city 350km northwest of the capital, Damascus, were carried out by sniper fire."

Woede keert zich dus overduidelijk tegen de heersende politieke ba'ath partij en direct tegen mister Assad himself en zijn criminele handlangers: de politie. Dit heb ik eerder gezien in Tunesie waar men zich ook keerde tegen de gebouwen van Ben Ali's politieke partij, politie en bedrijven waarvan bekend was dat ze door Ben Ali's familie werden beheerd.

Na 4 bovengenoemde steden ook een vijfde en weer tegen een office van de ba'ath partij:

"In Tafas, south of the capital Damascus, angry residents set ablaze a police station and the local headquarters of the Baath party, which has ruled Syria single-handedly for close to half a century.
The residents had gathered for the burial of three demonstrators who had been shot dead by security forces in rallies on Friday.

Bron: Al Jazeera (English)
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zondag 27 maart 2011 @ 04:45:45 #52
104871 remlof
Europees federalist
pi_94665553
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 03:54 schreef Aloulou het volgende:
-knip-

Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)erslag-uit-damascus/

Wat het dikgedrukte betreft en populariteit onder Christenen verwijs ik graag naar onze Christelijk-Libanese propagandist hier op het forum: "niets aan het handje mensen in Syrie, gewoon doorlopen, zo erg is 't allemaal niet".
Dat is wel typerend voor de politiestaat die Syri is, erger dan Egypte en zelfs nog erger dan Libi. Wat CLF bezielt om het voor dat schofterige regime op te nemen snap ik ook echt niet.
pi_94665579
Ik snap het ook niet. Ik snap de angst van een Christelijke minderheid die het onder Assad altijd zeer goed heeft gehad en ook veel tot de betergestelden horen in dat land en upperclass. En ja upperclass lieden hebben in dit soort dictaturen natuurlijk minder te maken met die extreme verdrukking, daarnaast maakt weelde ook veel goed natuurlijk. Hierin speelt geloof geen rol en je hebt genoeg welgestelden die zich dan zo inzetten voor de dictator uit behoud voor hun eigen (sociaal-economische) positie.

Maarrrr het domste wat je kan doen is al je geld op Assad zetten als religieuze minderheid (dan wordt je ermee gedentificeerd namelijk en ook zijn misdaden tegen het volk) en zijn propaganda verspreiden met de gedrevenheid alsof je het Jezus Evangelie verspreid, zoals CFL hier doet. Want dan kan je weleens op het verkeerde paard wedden en de consequenties daarvan kunnen erg groot zijn. Ik hoop dat de Christenen in Syrie dat ook inzien en het rechtvaardigheidsgevoel groter is dan dat van CLF.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zondag 27 maart 2011 @ 08:38:40 #54
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_94666411
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 04:37 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Overduidelijk niet bekend met Syrie denk ik. Als je het neerhalen van een portret van Assad in een publieke ruimte "niets nieuws" of "niet schokkend" noemt weet je zeer waarschijnlijk niets van het land en vooral niet hoe het regime de afgelopen decennia het volk de mond keihard snoerde.
Daar ga je al fout. Men heeft ook de partij gebouwen in brand proberen te steken, dan sta je een week later toch niet meer te kijken dat een paar posters worden vernield?

Het nieuws uit steden als Homs en Latakia vind ik veel schokkender, toch maar even wat mensen gecheckt. :{
pi_94667675
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 03:25 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Slechte training? Getraind door de VS.
En zodra de trainers weg zijn moeten ze het zelf in stand houden en daar wringt de schoen.
quote:
Contraproductief? M1 Abrams/M113 tanks onder licentie gebouwd daar, hetzelfde voor geupgrade T54/T55....en diverse type APC's.
Ik bedoel de cultuur in een dictatuur waar niemand initiatief durft te nemen uit angst gestraft te worden. Iedereen dekt zich in om mensen hoger in de hirarchie niet tegen de schenen te schoppen.
quote:
Twijfelachtige loyaliteit, vriendjespolitiek, soldaten loyaal aan stam/groep....? Volgens mij heb je het niet over het Egyptische leger.
Niet specifiek nee, maar het is van toepassing op een groot deel van het Midden Oosten. Egypte is zeker niet uitgesloten van dergelijke praktijken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_94668697
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 03:25 schreef Drifter__ het volgende:

Twijfelachtige loyaliteit, vriendjespolitiek, soldaten loyaal aan stam/groep....? Volgens mij heb je het niet over het Egyptische leger.
Idd lol. Een van de meest heldhaftige legers die tegen Israel hebben gevochten.
  † In Memoriam † zondag 27 maart 2011 @ 12:32:18 #60
230491 Zith
pls tip
pi_94669717
quote:
10s.gif Op zondag 27 maart 2011 11:54 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
De pro-Assad feesten gaan door.

Mensen die dictators aanhangen :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_94669832
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 12:32 schreef Zith het volgende:

[..]

Don't feed the troll.
pi_94670174
Staking:

quote:
Syrian activists on Sunday called for a nationwide general strike in the wake of a crackdown on anti-government protesters that has left dozens dead.

Their call through social networking websites came after seven protesters were killed late Saturday during mass demonstrations in Lattkiya, 350 kilometers northwest of Damascus, activists said.

The activists also said that 20 protesters have been killed since Friday near the Rahman mosque in Lattkiya.
http://www.haaretz.com/ne(...)suppression-1.352084

Hugo Chavez:

quote:
"The attack on Syria has begun, there have been some supposed peaceful protests and some deaths (...) and they are accusing the president [Assad] of killing his people," AFP quoted Chavez as saying on Saturday at a political event.

"And then the Yankees come in to bomb the people in order to save them. What cynicism on the empire's part," he noted.

"Generate internal conflicts, bloodshed, in a country in order to then step in, seize its natural resources and make it a colony. It is a new model they have come up with," Chavez opined.
http://www.presstv.ir/detail/171830.html
-
  zondag 27 maart 2011 @ 13:04:40 #63
104871 remlof
Europees federalist
pi_94670675
The natural resources of Syria? Yeah right Hugo :')
pi_94672445
quote:
10s.gif Op zondag 27 maart 2011 13:04 schreef remlof het volgende:
The natural resources of Syria? Yeah right Hugo :')
Chavez valt me een beetje tegen de laatste tijd. Hij moet een beetje minder dictators gaan verdedigen, is niet goed voor zijn imago. Anti-imperialisme, OK, maar dat is nog geen reden om dictators op te hemelen.
-
pi_94672663
LilianeKhalil Video of demonstrators removing portrait of #Syria Pres #Assad at sports field yesterday in #Daraa: #march25
hoezo adhd ?
pi_94672684
BBC
quote:
1211: Syrian government officials say President Bashar al-Assad will address the nation soon, AFP reports
hoezo adhd ?
pi_94673043
quote:
NRC27 maart 2011, 13:41

Regering Syri stelt dodental onlusten Latakia op twaalf

Syrische anti-regeringdemonstrant met op zijn handen "ja tegen vrijheid, nee tegen geweld". Foto AP / Muzaffar Salman
door Jules Seegers
Buitenland
De Syrische regering beweert dat gisteren bij protesten in Latakia twaalf mensen zijn omgekomen. Het staatspersbureau SANA zegt dat onbekende gewapende eenheden zaterdag wijken in de kustplaats hebben aangevallen en geterroriseerd.

Tien van de omgekomen Syrirs, waaronder leden van veiligheidstroepen en burgers, kwamen om door geweld van de bewapende eenheden. Twee van de doden zouden hebben gehoord bij de schimmige troepen. Mensenrechtenactivisten hebben Reuters gemeld dat de afgelopen dagen zes mensen om het leven kwamen.

Volgens de regering zijn ongeveer tweehonderd gewonden gevallen, waarvan ook de meesten bij de regeringstroepen hoorden. Vannacht heeft het Syrische leger enkele cruciale punten binnen Latakia ingenomen. Ook in Deraa, epicentrum van de protesten tegen president Bashar Assad, zijn vandaag meer militairen op de been.
hoezo adhd ?
pi_94673102
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 12:32 schreef Zith het volgende:

[..]

Als je er zelf voordeel bij hebt.
pi_94676712
quote:
Syria accuses Egyptian blogger of spying for Israel
http://www.almasryalyoum.com/en/node/376156

:N
pi_94676931
In Nieuwsuur was gisterenavond de Syrische Iba Abdo aan het woord:

http://nieuwsuur.nl/video/228717-tientallen-doden-in-syrie.html
Het viel me op dat men in de ondertiteling "alawieten" steevast als "alevieten" schreef. Maar ik dacht dat de machthebbende alawieten in Syri niet tot dezelfde strekking als de alevieten in Turkije behoorden?
pi_94678133
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 16:36 schreef zuiderbuur het volgende:

Het viel me op dat men in de ondertiteling "alawieten" steevast als "alevieten" schreef. Maar ik dacht dat de machthebbende alawieten in Syri niet tot dezelfde strekking als de alevieten in Turkije behoorden?
AUB, de NOS/Nieuwsuur. Heb je het nog niet door? De NOS is een arrogante, luie kutorganisatie. Dat ze aleviet gebruiken is gewoon toeval, had net zo goed alawieten kunnen zijn. Eergisteren, gaven ze aan dat een RAF Tornado op Libische tanks schoot. Die beelden leken op beelden uit Irak waar Amerikanen met een Apache schoten op burgers. Boven het filmpje stond dus dat er eeh helicopter schoot op een tank. Dat is gewoon gemakszucht.

HAAT DE NOS, zap naar Belgi. Terzake is niet twee keer zo goed als de NOS/Nieuwsuur maa wel vier keer zo goed.
pi_94678357
quote:

Maar ik dacht dat de machthebbende alawieten in Syri niet tot dezelfde strekking als de alevieten in Turkije behoorden?
Klopt, ze verschillen van elkaar. De meeste sjiieten zijn Jafari Twaalvers.

quote:
The Alawis, also known as Alawites, Nusayris and Ansaris are a prominent minority religious group centred in Syria who constitute a sect of Shia Islam. They form a small minority in Syria, and traditionally have had little power, in part because the Islamic status of their religion is disputed by some Muslims. However since 1971, Syria's presidents have been Alawis from the Assad family, and there are currently many Alawis in senior military and intelligence offices.
quote:
The Alevi are a religious, sub-ethnic and cultural community, primarily in Turkey, numbering in the 25 millions. Alevis are classified as a branch of Shia Islam, however there are significant differences in Alevi beliefs, traditions and rituals when compared to other orthodox sects. Alevi worship takes place in assembly houses (cemevi) rather than mosques.
-
pi_94678970
quote:

`

Een stotterende tienermeid als "politicoloog" bestempelen. :')
pi_94679242
Noodtoestand opgeheven. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')