Dat kan wel, maar de wettelijke vertegenwoordiger (in dit geval haar vader), moet dan het koopcontract mede ondertekenen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 18:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Kan een minderjarige eigenlijk wel eigenaar zijn van een boot?
Helemaal niet! Deze uitspraak ("Hadden wij maar een eigen boot... [...]") was in het voorjaar 2010, de Hurley 800 had ze al in augustus 2009 ter beschikking (!) gekregen. Waarom heeft ze een "eigen boot" nodig als de Hurley 800 toch (volgens jij!) haar eigendom was?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 18:10 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Op het moment dat ze hem kreeg, nog niet. Niet veel later is hij op haar naam gezet en daarmee was het haar eigendom geworden.
Logisch toch?
Er is ook nog wat schoolwerk en onderhoud aan de boot, naast alle drukte.. dwz, zwemmen, snorkelen en lol maken.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 19:12 schreef Disana het volgende:
Laura gaat maar weer eens uitrusten. En de kuna's zijn niet eerlijk omdat ze al hun kokosnoten voor zichzelf houden. Poeh!
Zo las ik het ook. Sommige dingen worden voor de vorm gemeld maar haar hart zit bij het feesten en daarvan uitrusten.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 19:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er is ook nog wat schoolwerk en onderhoud aan de boot, naast alle drukte.. dwz, zwemmen, snorkelen en lol maken.
Het zeilen en alles wat daarbij hoort is eigenlijk maar een zeer klein onderdeel van de reis. School ook trouwens. Althans, ik proef dat uit haar woorden.
ze kan nog steeds in het guiness book of records toch? of zelfs als niemand het noteerd, is ze toch echt recordhoudster...quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:59 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Er bestaat geen record Jongste of Oudste wereldomzeiler meer. Daarom blijft Jesse Martin voor altijd recordhouder Jongste Wereldomzeiler. Zelfs de geslaagde pogingen van Mike Perham en Jessica Watson blijven daarom ongeregistreerd.
Nee, het Guiness Book of Records registreert dit record ook allang niet meer. Zij volgen namelijk (net als alle andere officiële instanties) de richtlijnen van de WSSRC hierin.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:12 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ze kan nog steeds in het guiness book of records toch? of zelfs als niemand het noteerd, is ze toch echt recordhoudster...
Dat eerste niet.. Maar inderdaad kun je natuurlijk altijd een record vestigen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:12 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ze kan nog steeds in het guiness book of records toch? of zelfs als niemand het noteerd, is ze toch echt recordhoudster...
lol... ja ze doet t rustig aan..quote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat eerste niet.. Maar inderdaad kun je natuurlijk altijd een record vestigen.
Voor Laura betekent dat dat ze zelf de voorwaarden mag bepalen, zodat het verschil met een plezierreis zuiver cosmetsich wordt.
straks is ze inderdaad als jongste rond de wereld gevaren, waarmee ook werkelijk alles gezegd is want haar leeftijd is het enige overgebleven criterium waaraan ze voldoet.
Ik hoop niet dat straks blijkt dat een zwangere vrouw al jaren eerder een cruise rond de wereld heeft gemaakt, want dan blijft dat ook al niet meer overeind.
Zou ik ook doen, op vakantiequote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:42 schreef okiokinl het volgende:
[..]
lol... ja ze doet t rustig aan..
nou ja, t kan haar ook vast niet zoveel schelen, ze is lekker onderweg.
Misschien wel, maar aangezien mevrouw regelmatig gebruik maakt van de motor komt ze voor dat record dus ook niet in aanmerking, zou het al bestaanquote:Op zondag 27 maart 2011 00:03 schreef okiokinl het volgende:
bestaat er niet een 1ste solo-zeil vakantie rond de werled record?
Er zijn meer hondjes die Fikkie heten hequote:Op zondag 27 maart 2011 10:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Ko van Dijk?
[ afbeelding ]
Die is al 30 jaar dood volgens mij
http://www.petethomasoutd(...)round-the-world.htmlquote:Feb 14, 2011
Is Laura Dekker really sailing around the world?
The latest news, announced by the 15-year-old Dutch adventurer via her blog, is that she'll fly from the Caribbean to The Netherlands for a boat show that runs March 1-6; and that she has been "working hard on my book about my journey."
Nothing against any of this, but so far her journey has not resembled a dedicated solo-circumnavigation attempt. She has spent far more time at port than she has at sea, and since embarking from Gibraltar last August her only significant milestone is a relatively short and uneventful crossing of the Atlantic.
Dekker made that crossing from Cape Verde, an archipelago 350 miles west of Africa. Previously she had spent three months at the Canary Islands, waiting out the Atlantic hurricane season. She has been vacationing in the Caribbean -- she's presently at the Dutch island of Bonaire, enjoying a visit from her grandparents -- since mid-December.
At this rate she'll make Zac Sunderland's 13-month solo-circumnavigation, a multi-stop odyssey he completed in July of 2009 at age 17, look like a sprint.
Not that there's anything wrong with this. Dekker, who's attempting to become the youngest person to sail around the world alone, is not in a race against time. She won't turn 16 until late September.
Australia's Jessica Watson, who is currently the youngest to have solo-circumnavigated the planet in a sailboat, completed her amazing nonstop journey just before turning 17. So Dekker has about 19 months to get around the planet and earn the distinction of being the youngest.
To be sure, she should not be in a hurry because she is so young. She's still developing physically and will need all the strength and maturity she can gather when she attempts to cross the Pacific and Indian oceans.
But are these long layovers -- during which she's snorkeling, riding bikes, playing guitar, exploring islands and presumably keeping up with schoolwork -- making her soft?
Sunderland, who sailed a westerly course that is similar in some respects to the route Dekker has planned, got hammered by ferocious storms in both of those oceans. At one point he spent three sleepless days and nights enduring gale-force winds in the Indian Ocean, trying to repair loose fore rigging that threatened to bash a hole in his bow.
He was chased ashore in Mexico by an eastern Pacific hurricane, after his mast-supporting bulkhead had cracked in rough seas.
Dekker has not endured any hard times at sea yet, and she won't as long as she's camped in the Caribbean aboard a her 38-foot boat, named Guppy.
It's not clear exactly when she'll pass through the Panama Canal and begin to take on the vast Pacific, but when that occurs it probably will mark the beginning of the first truly compelling chapter of her book.
-- Pete Thomas
Een eerlijk stuk!quote:Op zondag 27 maart 2011 12:20 schreef Disana het volgende:
Een heerlijk kritisch stuk:
[..]
http://www.petethomasoutd(...)round-the-world.html
Waarom denk je dat wij zeilexperts zijn?quote:Op zondag 27 maart 2011 13:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
Heeft iemand van de zeilexperts hier wel eens zo'n plastieke minicat geprobeerd? En, werkt dat een beetje?
Ze weet ontberingen wonderwel te omzeilen tot nu toe.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:17 schreef Leandra het volgende:
Ah, Laura heeft geen last van de Tsunami gehad dus...
Het begint steeds meer weg te hebben van een veredelde zeilvakantie rond de wereld.
Ach anders pakt ze weer een vliegtuig om naar Nederland te komen... voor de 2e keerquote:Op zondag 27 maart 2011 13:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Ze weet ontberingen wonderwel te omzeilen tot nu toe.
Heerlijk tochquote:Op zondag 27 maart 2011 13:17 schreef Leandra het volgende:
Ah, Laura heeft geen last van de Tsunami gehad dus...
Het begint steeds meer weg te hebben van een veredelde zeilvakantie rond de wereld.
Of ze zet de motor even aan. Ze komt er wel hoor, al is het op de minst glorieuze en sportieve manier.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:28 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ach anders pakt ze weer een vliegtuig om naar Nederland te komen... voor de 2e keer
Ik had nu juist niet tegen jou.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waarom denk je dat wij zeilexperts zijn?
ik wou net zeggen.. Ik raak in een badkuip nog de koers kwijt hoor.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:35 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik had nu juist niet tegen jou.
Ze is dus gewoon in overtreding. Waarom horen we daar helemaal niets over?quote:Op zondag 27 maart 2011 14:04 schreef spuitje het volgende:
Ik zat hier even te lezen. Vooral de reacties van sommige mensen, ongelooflijk! En nu weet ik dus ook waarom LD zo snel na de uitspraak van de rechter vertrok: ze had geen toestemming van de leerplichtambtenaar, ze mag zich zelf namelijk geen les geven! Dus moest ze voor de school weer begon vertrokken zijn!
En deze is ook wel duidelijk, de wereldschool is dus geen school volgens de leerplichtwet.
Zelf denk ik dat we blij mogen zijn dat er een leerplichtwet is en dat we ambtenaren hebben die hun best doen die te handhaven. Dat lukt lang niet altijd, dat weet ik ook. Maar zou die wet er niet zijn dan zouden nog veel meer jongeren geen onderwijs volgen!
Waarom er dan voor deze snotpork zonodig een uitzondering moet worden gemaakt is me nog steeds niet duidelijk.
Omdat iedereen haar graag weg wilt hebben en hopen dat ze niet levend terug komtquote:Op zondag 27 maart 2011 14:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Ze is dus gewoon in overtreding. Waarom horen we daar helemaal niets over?
LOLquote:Op zondag 27 maart 2011 14:15 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Omdat iedereen haar graag weg wilt hebben en hopen dat ze niet levend terug komt
Nou, ze hoeft wat mij betreft echt niet dood hoor, maar wat minder arrogant zou niet erg zijn.quote:Op zondag 27 maart 2011 14:15 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Omdat iedereen haar graag weg wilt hebben en hopen dat ze niet levend terug komt
Oh inderdaad, dat is ook zo: door haar uit te schrijven is ze helemaal vrij van enige leerplicht.quote:Op zondag 27 maart 2011 14:48 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/28(...)rek-zeilmeisje.dhtml
Kun je ff OT blijven?quote:Op zondag 27 maart 2011 15:59 schreef okiokinl het volgende:
recordpoging 'uit zichzelf studerend middelbare school meisje rond de wereld op een zeilboot' ?
Denk dat het is om alle zeikerds over leerplicht etc. een beetje rustig te houden, als ze het al doet trouwens. Krijg niet bepaald de indruk dat ze er erg druk mee is. Ze gaat gewoon haar eigen gang en sommige mensen vinden dat geweldig! Maar het zijn vaak dezelfde mensen die het eerst op de barricaden staan als er in hun eigen omgeving iets gebeurt wat buiten de wet om is. Dan moeten alle ambtenaren ineens wel op komen draven en hun werk volgens de letter van de wet doen. In het geval van LD ligt het volgens deze mensen net iets anders: dan moeten ambtenaren soepel zijn.quote:Op zondag 27 maart 2011 15:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maar waarom doet ze dan de wereldschool? Als ze dat niet hoeft te doen, doet ze dat egt niet uit haarzelf...
Ze heeft er niet eens tijd voorquote:Op zondag 27 maart 2011 15:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maar waarom doet ze dan de wereldschool? Als ze dat niet hoeft te doen, doet ze dat egt niet uit haarzelf...
sorrie, ik probeer nog steeds een recordpoging te vinden voor haar..quote:Op zondag 27 maart 2011 15:59 schreef okiokinl het volgende:
recordpoging 'uit zichzelf studerend middelbare school meisje rond de wereld op een zeilboot' ?
Dat doet ze zelf toch ook niet? Ooit had ze het over een recordpoging betreffende een solozeiltocht rond de wereld.quote:
Omdat die tekst is geschreven op het moment dat hij nog niet van haar was (zoals ik al eerder zei). De Hurley 800 was een gift van een stel, en is pas later op haar naam geschreven en daarmee haar eigendom geworden.quote:Op maandag 28 maart 2011 01:10 schreef Borkum1994 het volgende:
Beste Banjerkanjer,
jij heeft mijn vraag niet beantwoord:
"Deze uitspraak ("Hadden wij maar een eigen boot... [...]") was in het voorjaar 2010, de Hurley 800 had ze al in augustus 2009 ter beschikking (!) gekregen.
Waarom heeft ze een "eigen boot" nodig als de Hurley 800 toch (volgens jij!) haar eigendom was?"
Omdat het niemand ene reet interesseert behalve een stel FOK!kers op hun zolderkamer terwijl Laura lekker in de zon op een zeilboot zit.quote:Op zondag 27 maart 2011 14:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Ze is dus gewoon in overtreding. Waarom horen we daar helemaal niets over?
Ik vind onnozele mensen die geen zinnig woord aan het onderwerp van de discussie hebben toe te voegen, maar wel de deelnemers aan die discussie zitten af te plassen, nogal sneu. Vooral, als het dan ook nog een moderator is die de eigen forum gebruikers even komt afzeiken.quote:Op maandag 28 maart 2011 01:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
19 topics vol jaloezie van chagrijnige kneuzen en huisvrouwen wier kinderen wel gewoon naar school moeten, ik vind het iedere keer weer ongelooflijk als ik deze reeks voorbij zie komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |