quote:
Een zekere user heeft mij er van overtuigd dat land links te laten liggenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:26 schreef Whuzz het volgende:
Alhoewel deze argentijnse wijn je toch zou doen vermoeden dat dat land perfect zou kunnen zijn
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 21:37 schreef Whuzz het volgende:
Het is allemaal niet zo zwart-wit als kortzichtigen zoals Xeno en cenZuur je willen doen geloven
Ik geloof niet dat jij "in het echt" anders bent dan op FoK eerlijk gezegd. Ik ga er van uit dat je IRL net zo onwetend bent als je hier over komtquote:
Neenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 08:03 schreef RonnieHansen het volgende:
Eigenlijk is het allemaal begonnen met de hypotheerenteaftrek. Daardoor is de waarde van de huizen veel te veel gestegen.
Het wordt echt tijd voor een meet.quote:Op zondag 27 maart 2011 10:24 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat jij "in het echt" anders bent dan op FoK eerlijk gezegd. Ik ga er van uit dat je IRL net zo onwetend bent als je hier over komt
Ik vond Den Bosch wel een goede suggestiequote:Op zondag 27 maart 2011 10:31 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Het wordt echt tijd voor een meet.
Ik ben bij 2 fok-meets geweest en kan je vertellen: het is elke keer weer een verrassing hoe mensen in het echt zijn.
DB is prima. Maar zoals ik al heb aangegeven: als het in DB is ga ik het niet organiseren. Ik wil dan wel komen, maar de organisatie laat ik dan over aan iemand die er woont.quote:Op zondag 27 maart 2011 10:40 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik vond Den Bosch wel een goede suggestie
Nee, van mijzelf. Hoezo dat? Is toch logisch dat huren kapitaalvernietiging is?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 10:05 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Zijn dat de wijsheden van je vader?
Wat is dit voor een kleuterreactie? Ik wil gewoon een huisje met een tuin en garage, omdat ik van de zon wil kunnen genieten 's avonds met een biertje en omdat ik een dikke auto heb. Is dat voor jou een reden om als een mongolisch kind te reageren?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:47 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik wil een pony. Waarom geven mijn ouders me nou geen pony?
Ik ben harstikke serieus met emigreren. Waarom denk je dat dat niet zo is?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 10:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Tja KK is al vast 20.000 euro en dan zou ik niet kopen, dan heb je de handen vrij om na 9 jaar of 8 jaar de volgende dag weg te gaan,
Ik denk dat je niet serieus bent met emigreren
Nou, niet echt. Maar als jij het zegt dan zal het vast wel zo zijn.quote:Op zondag 27 maart 2011 11:58 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Nee, van mijzelf. Hoezo dat? Is toch logisch dat huren kapitaalvernietiging is?
Leg uit waarom huren geen kapitaalvernietiging is?quote:Op zondag 27 maart 2011 12:01 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Nou, niet echt. Maar als jij het zegt dan zal het vast wel zo zijn.
Niet als huren goedkoper is dan de kosten van het financieren van een huis.quote:Op zondag 27 maart 2011 11:58 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Waarom zou het wel kapitaalvernietiging zijn? Je betaalt gewoon voor een dak boven je hoofd, meer is het niet. Er wordt niks "vernietigd" ofzo.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:02 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Leg uit waarom huren geen kapitaalvernietiging is?
Je spekt gewoon de kas van de verhuurder en anders spek je (langzaam maar zeker) je eigen kas (en die van de bank)quote:Op zondag 27 maart 2011 12:10 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Waarom zou het wel kapitaalvernietiging zijn? Je betaalt gewoon voor een dak boven je hoofd, meer is het niet. Er wordt niks "vernietigd" ofzo.
Je begrijpt kennelijk niet wat de definitie van kapitaal is, wat je in feite bedoelt is dat je door te huren geen vermogen opbouwt. Wat dat betreft verschilt huren niet zo heel erg veel van gedeeltelijk aflossingsvrij kopen in een dalende marktquote:Op zondag 27 maart 2011 11:58 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik huur een huis voor nog geen 400 euro in de maand met een garage.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:21 schreef OVchipkaart het volgende:
[..]
Je spekt gewoon de kas van de verhuurder en anders spek je (langzaam maar zeker) je eigen kas (en die van de bank)
Alleen is de financiering en afbetaling samen vaak duurder dan huren, Ik betaal een lagere huur en spaar veel.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je begrijpt kennelijk niet wat de definitie van kapitaal is, wat je in feite bedoelt is dat je door te huren geen vermogen opbouwt. Wat dat betreft verschilt huren niet zo heel erg veel van gedeeltelijk aflossingsvrij kopen in een dalende markt
Ja, als je aflost, dan spek je ook je eigen kas. Anders niet.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:21 schreef OVchipkaart het volgende:
[..]
Je spekt gewoon de kas van de verhuurder en anders spek je (langzaam maar zeker) je eigen kas (en die van de bank)
Nadeel is wel dat de overheid nog steeds uitgaat van een rendement van 4%... hoog tijd om de rentestanden fors te verhogenquote:Op zondag 27 maart 2011 12:40 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ja, als je aflost, dan spek je ook je eigen kas. Anders niet.
Maar aflossen staat gewoon gelijk aan sparen. Als je aflost als koper kun je ook sparen als huurder.
Het klopt inderdaad dat aflossen (of sparen binnen een geblokkeerd "product") fiscaal gunstiger gemaakt is dan sparen op een spaarrekening. Maar daar krijg je weer een stukje vrijheid voor terug.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nadeel is wel dat de overheid nog steeds uitgaat van een rendement van 4%... hoog tijd om de rentestanden fors te verhogen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |