73 jaar.... wordt zij de oma ofzo va iemand?quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:02 schreef PeterKelder het volgende:
Ik weet niet of het waar is, maar ik las dit bericht op internet:
[..]
Bron: http://rtl24.web-log.nl/w(...)maer-in-gtst.html#tp
Als dit zo is hoop ik op een mooie en goede verhaallijn![]()
En vervolgens iets met Maxime op een rubberbootje
quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:41 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
73 jaar.... wordt zij de oma ofzo va iemand?
Lezen!!!quote:Van Alcmaer kruipt in de huid van Diana Beaumont, de adoptietante van Maxime Sanders.
Misschien kunnen ze haar inwisselen voor La Hafkamp...quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:56 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik hoop overigens dat als Maxime er tijdelijk uitgaat ze niet direct in en in gruwelijk irritant terug komt zoals de laatste keer zeg
Tja, alle karakters die potentie hebben worden door de schrijvers binnen 1 tot 2 weken volledig verpest.quote:Op donderdag 31 maart 2011 16:03 schreef Frey het volgende:
Ben alleen zo bang dat La Hafkamp dan een Maxime #2 wordt met deze schrijvers.
quote:Op donderdag 31 maart 2011 16:08 schreef Frey het volgende:
Daan Schuurmans er nog bij en dan heb je een zeer krachtige westenwind.
Nooit gekeken, maar er zaten wel goede acteurs in. Maar wat hierboven al gezegd wordt, nieuwe personages toevoegen of oude bekenden heeft toch geen zin zolang die schrijvers er blijven zitten. Ze beginnen van alles, maar kunnen niets goed afronden en verpesten klassieke personages mochten die terug komen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 16:35 schreef Liquidist het volgende:
Westenwind dat was nog eens een leuke serie
Waren het maar alleen de klassieke personages... Nieuwe personages worden evengoed binnen een aantal weken grondig verpest. Recent voorbeeld is Sil. Dat soort rollen heeft potentie, maar wordt door de schrijvers volledig de grond ingeboord.quote:Op donderdag 31 maart 2011 16:39 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Nooit gekeken, maar er zaten wel goede acteurs in. Maar wat hierboven al gezegd wordt, nieuwe personages toevoegen of oude bekenden heeft toch geen zin zolang die schrijvers er blijven zitten. Ze beginnen van alles, maar kunnen niets goed afronden en verpesten klassieke personages mochten die terug komen.![]()
Dit is gewoon de jubileumverhaallijn ter ere van 15 jaar Ludo Sanders. Ook al is hij nu weer goed op dreef, moet ik zeggen.quote:Mensen vonden Ludo die Maxime de oorlog verklaarde zo geweldig, dit komt vast niet van die nieuwe schrijvers, maar is gerecycled uit oud materiaal als je het mij vraagt.
Van nieuwe personages boeit het me minder, daarvan heb ik geen herrinering van die verpest kan worden. Van mensen als Arnie, Linda en Frits van Houten hadden ze moeten afblijven. Of een eervol terugkeer zoals Martine Hafkamp of laat ze gewoon lekker rusten, het doet gewoon afbreuk aan het beeld dat ik van ze heb.quote:Op donderdag 31 maart 2011 16:53 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Waren het maar alleen de klassieke personages... Nieuwe personages worden evengoed binnen een aantal weken grondig verpest. Recent voorbeeld is Sil. Dat soort rollen heeft potentie, maar wordt door de schrijvers volledig de grond ingeboord.
Ik hoop dat dit zo blijft en het niet resulteerd in een "Ludo time-out" zoals de vorige keerquote:[..]
Dit is gewoon de jubileumverhaallijn ter ere van 15 jaar Ludo Sanders. Ook al is hij nu weer goed op dreef, moet ik zeggen.
Dat is waar, maar toch stoort het me wel degelijk. Ik bedoel: Sil is het enige nog levende (en hopelijk biologische) kind van Robert en Laura, en die laat je na een maand of 4-5 (nadat je hem eerst laten verouderen van 8 naar 15/16 jaar) weer verdwijnen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 16:56 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Van nieuwe personages boeit het me minder, daarvan heb ik geen herrinering van die verpest kan worden. Van mensen als Arnie, Linda en Frits van Houten hadden ze moeten afblijven. Of een eervol terugkeer zoals Martine Hafkamp of laat ze gewoon lekker rusten, het doet gewoon afbreuk aan het beeld dat ik van ze heb.
Och, met deze schrijvers...quote:[..]
Ik hoop dat dit zo blijft en het niet resulteerd in een "Ludo time-out" zoals de vorige keer
Begrijp me niet verkeerd, liever een gerecycled Ludo lijntje dan helemaal geen Ludo lijntje, ik geef alleen aan hoe creatief de schrijvers zijnquote:Op donderdag 31 maart 2011 16:59 schreef Frey het volgende:
Die oude Ludo lijntjes mogen ze van mij zo vaak recyclen als ze willen, daar krijg ik nooit genoeg van. Zowel Erik als Ludo op hun best. Maar we wachten nu al zo lang...
Bij Endemol / ScriptStudio doen ze aan duurzaamheidquote:Op donderdag 31 maart 2011 17:01 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, liever een gerecycled Ludo lijntje dan helemaal geen Ludo lijntje, ik geef alleen aan hoe creatief de schrijvers zijn
Gold die duurzaamheid m.b.t. schrijvers maar sinds seizoen 1, dan hadden we deze schrijvers nog gehad:quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:02 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Bij Endemol / ScriptStudio doen ze aan duurzaamheid
Die twee zijnquote:Op donderdag 31 maart 2011 17:09 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Gold die duurzaamheid m.b.t. schrijvers maar sinds seizoen 1, dan hadden we deze schrijvers nog gehad:
[ afbeelding ]
Rogier Proper
[ afbeelding ]
Olga Madsen
Daar kon ik geen goede foto van vindenquote:Op donderdag 31 maart 2011 17:13 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Die twee zijnhelden
(samen met Cobi Peelen trouwens)
Geeft nietquote:Op donderdag 31 maart 2011 17:16 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Daar kon ik geen goede foto van vinden
Bron: http://beeldengeluidwiki.(...)ijden_slechte_tijdenquote:Scenarioschrijver Rogier Proper over de scripts: "Er moeten helemaal geen verwijzingen in zitten naar tijd of plaats. Je moet nooit Amsterdam of Rotterdam of Nederland horen, het moet een abstracte wereld zijn. Dat is mijn theorie, ik denk dat mensen zich beter kunnen verplaatsen in een verhaal als ze die referenties niet hebben. Hoe meer realisme je in zo'n serie verwerkt, hoe meer je dat gaat vergelijken met de rest, en de rest is natuurlijk volkomen bizarre onzin. Het moet een soort roze, suikerzoet drama zijn. Dat is het genre."
(bron: Trouw 13 november 1992)
Rogier Proper legt uit waarin de Nederlandse scripts verschillen van de oorspronkelijke Australische:"De scripts die wij destijds in handen kregen waren niet alleen zo'n vijf a zes jaar oud, maar ook nog eens Australisch, dus ontzettend conservatief. Dat zat 'em in de manier waarop de problemen werden neergezet en hoe ze behandeld werden. Er werd altijd gekozen voor een conservatief soort mannen-instelling. Als een vrouw vreemd was gegaan [...] werd ze daar altijd op de een of andere manier voor gestraft. Terwijl mannen rustig hun gang konden gaan. Dat gegeven hebben we er niet uitgehaald, maar wel genuanceerd. Mensen voor of tegen laten kiezen, waardoor het conflict op zich interessanter wordt. Toen Linda zwanger werd en een abortus liet plegen kreeg ze in de Australische versie iedereen over zich heen. Wij hebben dat toen zo veranderd dat dat meisje niet werd afgeschilderd als één of ander schandelijk iemand."
(bron: Trouw 13 november 1992)
Producer Scenario Olga Madsen over de werkwijze van het schrijversteam: "Cobi Peelen, Rogier Proper en ik verzinnen, wat wij noemen, de horizontale verhaallijnen; dit verhaal gaat over drie weken spelen, dat over zes en dat weer over acht. Daaruit maken we per week vijf vertikale verhaallijnen voor de vijf afleveringen, waarin die verhaallijnen over alle personages worden verdeeld. In een paar slagzinnen geven we aan waar de scene over moet gaan. Met die structuur - je moet met dat conflict beginnen, die wending moet er in zitten en daarmee moet je eindigen - gaan we naar de vijf schrijvers, die elke week ieder een aflevering van zo'n twintig scenes schrijven."
(bron: Algemeen Dagblad 21-09-1992)
Dat zijn leuke dingen, ja.quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:35 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Wel grappig, er was achteraf wel wat van die invloeden terug te zien. Namelijk dat Roberts imago en die van het bedrijf naar de filistijnen zogaan als zoiets als een scheiding (iets volkomen alledaags in NL ook toen al). Maar ook de arbeidsverhoudingen bij Stenders en Partners, ook in die tijd was het in Nederland een stuk moderner en minder ouderwets en dat doel ik op het constant afblaffen van je ondergeschikten.
Verder had Arnie een auto, volstrekt ongebruikelijk voor een op school zittende jongen van 18, echter in landen als Australië zijn de afstanden dusdanig dat je het wel nodig hebt vanaf je 16e. Dit paste wel in verhaal aangezien hij een rijkeluiskindje moest voorstellen.
Klopt, alleen zo zwart-wit hij het zegt was het gelukkig ook weer niet, het ging vooral om 'de stad' waar alles zich afspeelde. Bepaalde plaatsen werden wel genoemd, zoals Schiphol en niet te vergeten New York.quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:41 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Dat zijn leuke dingen, ja.
Het was toen ook veel abstracter, zoals Proper in één van de quotes zegt. Geen tijden, plaatsen etc. Het was toen echt een wereld die niet bestond maar toch kan bestaan. Dat was het mooie ervan vind ik.
Ja, er waren zeker plaatsen die daadwerkelijk genoemd werden. Maar toen Arnie bij de Dalstra's zat werd er nooit een naam van het dorp genoemd waar die familie woonde en Arnie kwam gewoon "uit de stad". Geen Meerdijk ofzo.quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:45 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Klopt, alleen zo zwart-wit hij het zegt was het gelukkig ook weer niet, het ging vooral om 'de stad' waar alles zich afspeelde. Bepaalde plaatsen werden wel genoemd, zoals Schiphol en niet te vergeten New York.
Naar dat laatste ben ik nog steeds naarstig op zoek, ik heb het nog niet kunnen vinden.quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:48 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ja, er waren zeker plaatsen die daadwerkelijk genoemd werden. Maar toen Arnie bij de Dalstra's zat werd er nooit een naam van het dorp genoemd waar die familie woonde en Arnie kwam gewoon "uit de stad". Geen Meerdijk ofzo.
Volgens mij zei Karin tegen Jef in seizoen 1 een keer "Tis ook altijd wat in Middendam" oid. Dat was echt een unicum, omdat de serie in een abstracte wereld afspeelde.
Ik ook. Ik weet vrijwel zeker dat Karin het ergens in seizoen 1 gezegd heeft, alleen is het een zinnetje van hooguit 5 seconden en dat is lastig zoeken in de ruim 100 afleveringen die Karin in seizoen 1 te zien is.quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:55 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Naar dat laatste ben ik nog steeds naarstig op zoek, ik heb het nog niet kunnen vinden.
quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:11 schreef LWD-Godius het volgende:
Waarom wordt dit zo aan Anton opgedrongen? Laat hem gewoon rustig, in zijn eigen tempo, het hele gebeuren accepteren. Dat is toch 10x beter dan dit geforceerde gedoe.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:37 schreef James1988 het volgende:
Sertons is een goede acteur, maar dat was ook het enige vermakelijke aan de aflevering van vandaag ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |