Zijn dat allemaal zelfmoord commando's dan die rond de Fukushima reactor lopen in hun rubberenpakjes?quote:Op zondag 27 maart 2011 14:53 schreef eleusis het volgende:
[..]
Neuh. Een rubber pakje helpt niet tegen (beta/gamma/neutronen)straling, alleen tegen inwendige opname van radioactieve stoffen zodat ze niet in je lichaam blijven en nog langer straling afgeven. En jezelf afschrijven is ook niet nodig als je zeer kort onbeschermd door een stralingsveld zou rennen.
Het hangt allemaal gewoon af van getalletjes die je kunt meten. Totale stralingsdosis is afhankelijk van stralingsniveau maal tijd. Zoals alles in de geneeskunde is het niet zwart/wit, maar een continuüm.
Niet dusquote:Op zondag 27 maart 2011 15:17 schreef vergezocht het volgende:
Zijn dat allemaal zelfmoord commando's dan die rond de Fukushima reactor lopen in hun rubberenpakjes?
Gelukkig.quote:Op zondag 27 maart 2011 15:23 schreef gebrokenglas het volgende:
't blijkt niet waar te zijn, die hoge straling was een valse melding.
bron: NOS
volgens mij staat er 'potential releases'quote:Op zondag 27 maart 2011 15:22 schreef Resonancer het volgende:
Laten ze dit ook bij de NOS zien ?
[ afbeelding ]
ja,maar er komt steeds meer aan omdat de bron blijft bestaan!quote:Op zondag 27 maart 2011 14:51 schreef again1928 het volgende:
[..]
En met deze informatie dus al meteen antwoord op de vraag of de stralingsbron uberhaupt te ontlopen is? Nou nee. De straling zit al in Nederland..
nee, we worden hier als schapen mak gehouden, ze zullen nooit zeggen dat de straling dusdanig is,dat er een verhoogd risico is, je kunt niet hele landen gaan evacueren.quote:Op zondag 27 maart 2011 15:22 schreef Resonancer het volgende:
Laten ze dit ook bij de NOS zien ?
[ afbeelding ]
http://www.nu.nl/buitenla(...)iveau-fukushima.htmlquote:TOKIO - Het Japanse elektriciteitsbedrijf Tepco heeft verwarring gezaaid over het stralingsniveau dat zondag is gemeten in de turbineruimte van reactor 2 van de kerncentrale Fukushima I.
© ANP
Het bedrijf meldde aanvankelijk dat tien miljoen keer zo veel straling was gemeten als normaal, maar trok die mededeling later weer in, aldus het persbureau Jiji.
Volgens Tepco zijn fouten gemaakt bij de interpretatie van de meetgegevens, die aanleiding waren om het personeel uit het reactorgebouw te evacueren. Het bedrijf kwam echter niet met verbeterde cijfers.
Maar als dan niet de correcte gegevens worden aangereikt, mag je dus zelf gaan gissen. Er was dus niet een 10 miljoen keer hogere waarde gemeten. Wat dan wel? 9 miljoen keer hoger? Of 11 miljoen keer hoger? We weten het niet. Dat de meting onjuist bleek te zijn, hoeft niet te betekenen dat die meting hoger was dan wat werkelijk het geval was. Omgekeerd, kan net zo goed.quote:Op zondag 27 maart 2011 16:26 schreef eleusis het volgende:
Tja, je kan 't ook niet snel goed doen natuurlijk...
In de eerste week kregen ze kritiek, omdat ze vrijwel vaststaande feiten (een explosie bijvoorbeeld) nog niet als 100% zeker zagen, en lange tijd niet wilden bevestigen. Die kritiek was terecht vond ik.
Nu er al een tijd elke scheet direct naar buiten komt, zal het inderdaad wel eens gebeuren dat soms een voorlopig resultaat achteraf onjuist blijkt... Goed nieuws voor de paniekzaaiers, maar ik heb het toch liever zoals het nu gaat. Liever snel info, inclusief vermoedens en voorlopige metingen, en dan achteraf corrigeren.
Klopt, maar je kan ook zelf even rekenen.quote:Op zondag 27 maart 2011 16:33 schreef Banjerkanjer het volgende:
Maar als dan niet de correcte gegevens worden aangereikt, mag je dus zelf gaan gissen. Er was dus niet een 10 miljoen keer hogere waarde gemeten. Wat dan wel? 9 miljoen keer hoger? Of 11 miljoen keer hoger? We weten het niet. Dat de meting onjuist bleek te zijn, hoeft niet te betekenen dat die meting hoger was dan wat werkelijk het geval was. Omgekeerd, kan net zo goed.
Ook dat, weten we niet.quote:Op zondag 27 maart 2011 16:43 schreef eleusis het volgende:
[..]
Klopt, maar je kan ook zelf even rekenen.
"10 miljoen keer zo hoog" vind ik altijd een irritante manier van presenteren. Terwijl het niet eens zo'n heel raar getal is. 10 miljoen keer zo hoog zou dan kunnen gaan om 0.0002mSv/h * 10000000 = 2000mSv/h.
Als je je reddingswerkers totaal onder de 100mSv wil laten oplopen, kunnen ze dus maximaal 3 minuten daar in de buurt zijn. Dat is overigens een prima reden om snel de benen te nemen, en niet eerst nog een extra controlemeting te doen
Wanneer de werknemers weer op hun plek mogen terugkeren, kun je dus al weten dat het stralingsveld niet zo sterk kan zijn. Na 30 minuten zouden ze acute symptomen krijgen van stralingsziekte. Na enkele uren zouden ze allemaal de pijp uit zijn. Dat gebeurt niet... dus kunnen we er wel op vertrouwen dat het bericht niet klopte
Over wie heb je het dan? Volgens mij is er niemand die dat beweert? Of wil je gewoon ff een leuke grap maken?quote:Op zondag 27 maart 2011 16:53 schreef kitao het volgende:
ieder weldenkend mens kan beseffen dat - of die radioactiviteit nu wel of niet tig miljoen keer zo hoog is - met de tonnen bluswater er ook veel gif de zee in is gestroomd.
degenen die dat niet inzien zou ik willen voorstellen om met een strandlaken daar even te gaan picknicken en snorkelen om het tegendeel te bewijzen.
bewustwording voor sommige naïevelingen,hierquote:Op zondag 27 maart 2011 16:54 schreef eleusis het volgende:
[..]
Over wie heb je het dan? Volgens mij is er niemand die dat beweert? Of wil je gewoon ff een leuke grap maken?
Vreemd genoeg was deze reactie niet zichtbaar toen ik de laatste keer klikte op de pagina.quote:Op zondag 27 maart 2011 15:22 schreef eleusis het volgende:
[..]
Niet dusDe straling is op de meeste momenten dermate dat je er wel even kan rondlopen.
Soms komt er meer vrij, en dan moeten ze allemaal weer even op afstand blijven tot het is verwaaid.
ik ga er niet éen enkel iemand er uitpikken om aan te tonen dat er ontzettend veel hier rondlopen die, zeker in het begin, niets anders doen dan de boel te minimaliseren.quote:Op zondag 27 maart 2011 16:54 schreef eleusis het volgende:
[..]
Over wie heb je het dan? Volgens mij is er niemand die dat beweert? Of wil je gewoon ff een leuke grap maken?
Zijn dat even oude foto's van bijna 1,5 week geleden. En wat dan nog miljoenen doden tegen 200 +/-quote:Op zondag 27 maart 2011 17:15 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Vreemd genoeg was deze reactie niet zichtbaar toen ik de laatste keer klikte op de pagina.Vandaar dat ik niet heb gereageerd. Maar nu doe ik dat wel.
Dit is een foutiefe redenering dat er geen radioactiviteit te meten is in de lucht en daarom kunnen ze die pakjes dragen. Ik had ook zo'n reactie van jou verwacht, weet niet waarom. Wel ben je in ieder geval erg misgeinformeerd. Want die helden werken ook in en om de reactor, kijk eens naar volgende plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat tweede is niet eens buitenaf, het is namelijk binnen de reactorruimte en die geeft ten alle tijde straling af volgens alle deskundige.
Dat zegt ook niemand.quote:Op zondag 27 maart 2011 17:15 schreef vergezocht het volgende:
Dit is een foutiefe redenering dat er geen radioactiviteit te meten is in de lucht
Omdat je niet goed leest? Ik zou voorzichtiger zijn met je ad hominemmekes.quote:Ik had ook zo'n reactie van jou verwacht, weet niet waarom. Wel ben je in ieder geval erg misgeinformeerd.
Ik kan bijzonder goed lezen ik denk eerder dat jij niet kan schrijven. Jouw argument was dat die rubberen pakjes niet voldoende bescherming bieden tegen betastraling en wanneer ik jou vroeg waarom die medewerkers Fukushima die pakjes dragen zeg je omdat ze altijd buiten staan en er geen groot gevaar in de lucht is. Toen ik jou liet zien dat ze ook dichtbij de reactorruimtes werken, zeg je dat er toch wel radioactiviteit in de lucht is...quote:Op zondag 27 maart 2011 18:16 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat zegt ook niemand.
[..]
Omdat je niet goed leest? Ik zou voorzichtiger zijn met je ad hominemmekes.
dan kan je blijven hopen,maar niemand kan in de buurt komen van die centrale en dat energie bedrijf is niet te vertrouwen!quote:Op zondag 27 maart 2011 19:27 schreef deedeetee het volgende:
Ik kom net thuis en lees me ff in en zie dat de paniekbrigade weer errug druk bezig is geweest.![]()
Ik zie liever een goed verslag van de situaties in de verschillende reactoren, daar heb ik meer aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |