Ik ben weer helemaal gerustgesteld door de berichten op deze objectieve site.quote:Op zondag 27 maart 2011 10:59 schreef Boze_Appel het volgende:
Als alle paniekzaaiers dit even zouden willen lezen, graag. (gelinked, omdat er allemaal referenties in zitten)
This is beyond ignorance now.
quote:So - basically nothing happened.
quote:Fukushima is a triumph for nuke power: Build more reactors now!
http://www.theregister.co.uk/2011/03/14/fukushiima_analysis/
quote:In summary, no radiation levels of any public-health concern have been detected beyond the plant fence.
http://www.theregister.co(...)tuesday_2/page2.html
De regering geeft nu de leiding de schuld. De werknemers zouden onvoldoende beschermd worden. Nu de werknemers zijn geëvacueerd komt hij daar pas mee?quote:Op zondag 27 maart 2011 10:05 schreef indahnesia.com het volgende:
Kut.. dit is niet goed.. straling van 10 miljoen keer normaal...
quote:The setbacks have fueled criticism of Tepco's handling of the crisis in recent days, and heightened concerns over the safety of up to 600 workers at the plant. The government urged the company to be more transparent after it emerged that Tepco knew radiation levels had risen dramatically days before the workers were injured.
http://www.guardian.co.uk(...)ma-radiation-tsunamiquote:The men were exposed to radiation of between 173 and 180 mSv, lower than the upper limit of 250 mSv per year introduced by the health ministry soon after the disaster.
Dit is de essentie van het gevaar, het inademen van 1 radioactief deeltje kan fataal zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 23:09 schreef NorthernStar het volgende:
Het gevaar komt van dat je de deeltjes in je lichaam krijgt.
Neem polonium. Dat is een alfastraler. Kun je veilig in een glazen potje bewaren, geen probleem. Innemen is een minder goed idee, vraag Litvinenko maar.
Een miligram Plutonium in een potje is wat schadelijker maar de meeste mensen zouden er niks van merken als ze zo'n potje in hun huis hadden staan. Krijg je het echter op een of andere manier binnen dan wordt het je einde.
In veel berichten zie dat men het imo opzettelijk heeft over de hoeveelheid straling. Dat is goed en wel maar buiten de directe omgeving is het stralingsniveau minder interessant. Welke isotopen, in welke hoeveelheden en hoe ze zich verspreiden is de essentiele info.
Dan zal Japan er zelf eerst om moeten vragen, maar de cultuur in Japan is niet zo.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:57 schreef THEFXR het volgende:
waarom krijgt Japan geen internationale hulp? ipv een elektriciteitsbedrijf dit te laten oplossen.
erg amateuristisch
Op dag 1 heeft Japan een aantal Russische ervaringsdeskundige bij de grens retour afzender gestuurd.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:57 schreef THEFXR het volgende:
waarom krijgt Japan geen internationale hulp? ipv een elektriciteitsbedrijf dit te laten oplossen.
erg amateuristisch
waarom zou je dan een internationaal atoomagentschap moeten hebben? als ze in een land maar wat aanklooien!quote:Op zondag 27 maart 2011 14:00 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dan zal Japan er zelf eerst om moeten vragen, maar de cultuur in Japan is niet zo.
Het erkennen van fouten komt al helemaal niet in hun woordenboek voor, en als er verantwoordelijkheid wordt genomen dan is de schande zo groot dat harakiri volgt.
Nou dat atoomschap zit er wel bovenop (lijkt het).quote:Op zondag 27 maart 2011 14:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waarom zou je dan een internationaal atoomagentschap moeten hebben? als ze in een land maar wat aanklooien!
Bruikbare link. Je hebt er gewoon een dagtaak aan om het 'nieuws' te controleren.quote:Op zondag 27 maart 2011 10:59 schreef Boze_Appel het volgende:
Als alle paniekzaaiers dit even zouden willen lezen, graag. (gelinked, omdat er allemaal referenties in zitten)
This is beyond ignorance now.
Je moet de invloed van politiek niet negeren. Regeringsleiders willen vooral hun straatje schoonvegen.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:28 schreef paddy het volgende:
De regering geeft nu de leiding de schuld. De werknemers zouden onvoldoende beschermd worden. Nu de werknemers zijn geëvacueerd komt hij daar pas mee?
Klopt. In de eerste dagen was ik er toch minimaal 2-3 uur per dag mee bezig om het bij te houden, referenties na te zoeken, achtergronden te lezen, etc.quote:Op zondag 27 maart 2011 14:21 schreef Lyrebird het volgende:
Bruikbare link. Je hebt er gewoon een dagtaak aan om het 'nieuws' te controleren.
Ik denk dat het juist andersom is, dat de meer rationele media hun aandacht nu vooral richten op de crisis, waar ze vooraf terughoudend waren. En bovendien worden de sensatiezoekers alleen maar bevestigd door de betere bronnen met de loop der tijd.quote:Op zondag 27 maart 2011 14:29 schreef eleusis het volgende:
[..]
Klopt. In de eerste dagen was ik er toch minimaal 2-3 uur per dag mee bezig om het bij te houden, referenties na te zoeken, achtergronden te lezen, etc.
Je merkt helaas, nu de initiële paniek verdwenen is, dat helaas de meer rationele media hun aandacht hebben verlegd, en de paniekzaaiers het toneel volledig hebben overgenomen. Vooral de USA media is echt een drama. CNN bijvoorbeeld is bij mij volledig van z'n voetstuk gevallen.
dat is waar ik op doel, er is 1 kleine bron die de hele wereld vervuilt en ze doen er niks aan, behalve een brandspuit erop zetten, dit is een vervuiling van gelijk of meer aan continue atoomexplosies.quote:Op zondag 27 maart 2011 14:17 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou dat atoomschap zit er wel bovenop (lijkt het).
Bijzonder trouwens dat spul wat van 1 plek op aarde af komt, uiteindelijk overal terug te vinden is. Radtioactieve zooi wat uit een apparaat van een paar meter doorsnee afkomstig is - notabene aan de andere kant van de aardbol - zit uiteindelijk gewoon in elk biefstukje, elke krop groente en je vis.
Zo'n enorme verspreiding zal met een biologische aanval natuurlijk net zo gaan...
De stralingsbron moet worden volgegoten in beton of je moet altijd rubberen pakjes dragen in de buurt daarvan. Als je het je huid raakt of je het inademt kan je jezelf al afschrijven.quote:Op zondag 27 maart 2011 14:44 schreef again1928 het volgende:
Uiteindelijk komt het gevaar van de straling zelf mensen..
Niet het inademen en blabla.
Het gaat erom dat ze er van uitgaan dat als je de deeltjes niet in je lichaam hebt zitten, dat je de stralingsbron dan makkelijk uit de weg kan gaan..
Als de stralingsbron maar te ontlopen is.
En met deze informatie dus al meteen antwoord op de vraag of de stralingsbron uberhaupt te ontlopen is? Nou nee. De straling zit al in Nederland..quote:Op zondag 27 maart 2011 14:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is waar ik op doel, er is 1 kleine bron die de hele wereld vervuilt en ze doen er niks aan, behalve een brandspuit erop zetten, dit is een vervuiling van gelijk of meer aan continue atoomexplosies.
Neuh. Een rubber pakje helpt niet tegen (beta/gamma/neutronen)straling, alleen tegen inwendige opname van radioactieve stoffen zodat ze niet in je lichaam blijven en nog langer straling afgeven. En jezelf afschrijven is ook niet nodig als je zeer kort onbeschermd door een stralingsveld zou rennen.quote:Op zondag 27 maart 2011 14:49 schreef vergezocht het volgende:
De stralingsbron moet worden volgegoten in beton of je moet altijd rubberen pakjes dragen in de buurt daarvan. Als je het je huid raakt of je het inademt kan je jezelf al afschrijven.
CNN stond bij mij al niet te hoog aangeschreven (ik heb 8 jaar in de VS gewoond), net zoals eigenlijk iedere andere Amerikaanse "nieuws" bron. Het is onkunde gecombineerd met een liefde voor sensatie, want sensatie verkoopt.quote:Op zondag 27 maart 2011 14:29 schreef eleusis het volgende:
[..]
Klopt. In de eerste dagen was ik er toch minimaal 2-3 uur per dag mee bezig om het bij te houden, referenties na te zoeken, achtergronden te lezen, etc.
Je merkt helaas, nu de initiële paniek verdwenen is, dat helaas de meer rationele media hun aandacht hebben verlegd, en de paniekzaaiers het toneel volledig hebben overgenomen. Vooral de USA media is echt een drama. CNN bijvoorbeeld is bij mij volledig van z'n voetstuk gevallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |